Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Citi bike

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bensiegel
Amerikafan

Citi bike

Bericht door Bensiegel »

Ik heb via groupon twee weekkaarten gekocht voor $ 25.
Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Als ik het goed zie, moet je je fiets na een half uur weer hebben aangedockt zodat er geen extra kosten bij komen.
Door de vele locaties echter zou dit volgens mij geen probleem hoeven zijn.
We willen wellicht maar een paar keer gebruik ervan maken om wat tochtjes te maken.
Alle advies is welkom!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Citi bike

Bericht door meyem »

geen ervaring mee, maar ik had de indruk dat die fietsen vooral bedoeld zijn om van het ene naar het andere punt te komen ... niet echt voor tochtjes ...
daarvoor kun je beter een fietsgroupon uit dit draadje bemachtigen:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=50452
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik heb de bon ook gekocht om in juni/juli te gaan gebruiken. Je kunt inderdaad geen lange tochten maken (zonder bij te betalen), maar het leek mij wel erg leuk. Een half uurtje per keer is denk ik meer dan voldoende als je van A naar B wilt, even wat bekijken en dan weer op de fiets stappen :)

Maar ik kan je helaas dus nog niet vertellen hoe het werkt.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Bedankt voor de reacties.
Voor dat geld kan ik er in ieder geval geen buil aan vallen, mits we ze op tijd inleveren inderdaad.
Ik heb al es gekeken naar de ligging van wat stations om te docken.
Langs zowel de East-River als de Hudson liggen er een aantal, zo ook in Brooklyn.
Kunnen dus wel een paar tochtjes maken, wordt wel nog spannend om ze te vinden haha
Vreemd genoeg liggen er geen stations boven 59th Street??
lost95
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door lost95 »

De Citibikes zijn zoveel makkelijker als je de app hebt (http://citibikenyc.com/get-the-app) (wel internet verbinding nodig, maar je kan ook de starbucks wifi gebruiken om te kijken waar je heen wilt.).
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, straks!! Gevoelsmatig lijkt het me zo haasten en plannen als je binnen een half uur in moet leveren ... ik ga me eens in de stations verdiepen ....

hahaha, nou, keuze genoeg, in ieder geval!!!
http://citibikenyc.com/stations
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ben je al eens in New York geweest Ben? Fietsen is er prima te doen maar de faciliteiten zijn er wel een stuk minder goed dan in Nederland. Stippel van te voren een beetje je route uit, zodat je waar mogelijk van de fietspaden gebruik kunt maken.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Dit wordt nu mijn derde keer New York.
We zijn vooralsnog van plan wat "makkelijke" ritjes te maken (Hudson River Greenway, East River Greenway, wellicht over de brug richting Brooklyn of zoiets)
Daarom vind ik het wel jammer dat je niet richting Harlem naar boven kan fietsen over de Hudson River Greenway omdat er boven 59th street geen stations meer zijn!~
Als het bevalt kunnen we ons er dus ook nog gewoon mee verplaatsen, pas is toch een week geldig.
Dorijn85
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorijn85 »

Vorig jaar 2 vrienden op bezoek gehad en met hen citibikes gehuurd (10 dollar voor 1 dag). We zijn van Central Park naar Brooklyn gefietst via de Brooklyn bridge. Vervolgens met de East River ferry naar Williamsburg. Daar weer een fiets gepakt en via de Williamsburg bridge terug gefietst naar Central Park. Het was de leukste dag van de week!
Je moet inderdaad wel aan de tijd denken, maar er zijn zoveel docks dat je nooit hoeft te zoeken. Je zet je fiets dan 2 minuten terug en dan kun je hem er weer uithalen (en intussen wat water drinken als het warm is). 2x zijn we over de tijd heen gegaan, dus uiteindelijk $14 kwijt en 12 uur gefietst. Goedkoper kan niet.
De app is wel heel handig. Soms is een dock vol en dan geeft de app heel goed aan waar de dichtsbijzijnde dock is en hoeveel plek er nog is.

Veel plezier!

Groetjes, Dorijn
Nick Roiled
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Nick Roiled »

Ik zie dat deze topic niet echt up to date meer is...maar zijn er gebruikers van de citi bikes?
Ik ga in Juni voor de 2de keer naar ny, en vorige keer toen wij er waren warzn ze de fieten nog aan jet plaatsen.
Nu weet ik niet of er al voldoende geplaatst zijn.
Is het een aanrader om zo de stad te verkennen, vorige keer 1 dag een fiets gehuurd en dan hebben we wel veel gezien...boven de grond ipv onder de grond via de metro.
Albast bedankt voor jullie mening.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik heb de bikes nog steeds niet in NYC gebruikt (wel in Londen), maar er zijn heeeeeel veel parkeerplekken en ik denk dat de bike best handig is.
Er zit ook verlichting op, wat op veel huurfietsen niet het geval is.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ik heb de citibikes twee jaar geleden gebruikt; leuk idee, maar die 30 minuten vond ik wel echt een beperking. Vooral omdat de eerste keer dat ik een fiets probeerde in te leveren dat pas bij het vijfde station lukte; een station had geen fietsen, twee accepteerden de betaling niet en de laatste had een kapot scherm. Dus vervolgens kon ik telkens tien minuten fietsen voor ik zenuwachtig werd en op zoek ging naar een nieuw station.

Ik hoop dat die kinderziektes er nu een beetje uit zijn, het is een prachtige manier om de stad te zien! Enige doodsverachting is wel behulpzaam ;)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, nou je het zegt .... ik heb van de zomer een aantal keer geprobeerd een citibike te huren, maar de betaling met mijn cc lukte steeds maar niet ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer