Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3
In 2008 gevlogen met AA vanaf Miami met idd een fikse vertraging. Vorig jaar wederom met AA gevlogen vanuit Londen en dat ging prima, terugvlucht vanuit Seattle was ook op tijd. Entertainment in het vliegtuig vond ik ook meer dan voldoende.
Vorig jaar met BA naar de USA gevlogen, zeer tevreden over, was een aangename reis.Anyuta schreef:Heeft iemand ervaring met British Airways en American Airlines? Hoor goede verhalen over de eerste maatschappij, maar hele slechte verhalen over de tweede. Dat ze vaak vertraging hebben ook en geen goede service bieden. Heb op de terugweg maar 1.40 uur om over te stappen in Dallas.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Komende zomer wordt de 3e keer met BA naar de VS.
Ben er erg tevreden over.
Ben er erg tevreden over.
Wij hebben in november vluchten geboekt via gate1.nl van Amsterdam naar Miami.
Amsterdam - Londen / Londen - Miami: overstap 2u10 min
Miami - Londen / Londen - Amsterdam: overstap 1u30 min
Vandaag check ik de huidige vluchtstatus en zie ik dat de heenvlucht van Londen naar Miami is vervroegd en er maar een overstaptijd is van 55min en de terugvlucht van Miami naar Londen vervroegd zodat we in Londen 5u en 20 min zitten wachten voor de vlucht naar Amsterdam.
Dat laatste vind ik minder erg, maar het eerste is toch nooit haalbaar?
Op checkmytrip staat neem contact op met je reisagent, gate1.nl in dit geval.
Hoe gaat het dan verder in zijn werk? Zoeken zij andere vluchten voor je, en is dit dan voor dezelfde prijs?
Wat zijn jullie ervaringen?
Amsterdam - Londen / Londen - Miami: overstap 2u10 min
Miami - Londen / Londen - Amsterdam: overstap 1u30 min
Vandaag check ik de huidige vluchtstatus en zie ik dat de heenvlucht van Londen naar Miami is vervroegd en er maar een overstaptijd is van 55min en de terugvlucht van Miami naar Londen vervroegd zodat we in Londen 5u en 20 min zitten wachten voor de vlucht naar Amsterdam.
Hoe gaat het dan verder in zijn werk? Zoeken zij andere vluchten voor je, en is dit dan voor dezelfde prijs?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Nou zit ik al een tijd te kijken naar vluchten naar van AMS/DUS naar Salt lake City en terug vanaf San Francisco naar ams/dus. Deze zijn gecombineerd minimaal 750 euro.
Maar als ik een retourtje Dus-SF boek kost deze nu 425 euro. Hierna zou ik dus een enkeltje SF naar Salt Lake city kunnen boeken voor 80 euro.
Dan bespaar je dus 250 euro pp, wel met een extra overstap en iets langere reistijd. Hebben jullie hier ervaring mee en is dit aan te raden?
Maar als ik een retourtje Dus-SF boek kost deze nu 425 euro. Hierna zou ik dus een enkeltje SF naar Salt Lake city kunnen boeken voor 80 euro.
Dan bespaar je dus 250 euro pp, wel met een extra overstap en iets langere reistijd. Hebben jullie hier ervaring mee en is dit aan te raden?
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Dit is allemaal British Airways neem ik aan?Carolena schreef:Vandaag check ik de huidige vluchtstatus en zie ik dat de heenvlucht van Londen naar Miami is vervroegd en er maar een overstaptijd is van 55min en de terugvlucht van Miami naar Londen vervroegd zodat we in Londen 5u en 20 min zitten wachten voor de vlucht naar Amsterdam.
Vorig jaar vloog ik met hen naar Singapore via Londen. Op de terugweg zelfde verhaal, vlucht Singapore naar Heathrow verlaat, waardoor overstaptijd te kort werd. Ik kreeg toen 2 dagen later een mailtje dat ze de de vlucht van Heathrow naar Amsterdam hadden omgeboekt naar een vlucht later. Ik heb toen met BA gebeld (had een andere vraag) en toen gelijk dit gevraagd, of dit zomaar kon. Toen zei die vrouw, als je niet akkoord bent met deze wijzigingen kun je je geld terugkrijgen en zelf verder zoeken. Dat wilden wij echter niet, omdat de vluchten verder allemaal stukken duurder waren.
Het werkt wellicht iets anders omdat je via gate1 hebt geboekt, maar ik zou even contact opnemen met hen en anders BA. volgens mij zijn zij namelijk wel verplicht om zich aan de minimale overstap tijd te houden (die is op Heathrow iets van een uur, als je binnen BA overstapt in Terminal 5).
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Eerste vlucht wordt uitgevoerd door BA, 2de deel door Virgin. Ik heb wel gezien dat er nog een vroegere vlucht is van Amsterdam naar Londen die dag. Kunnen wij zelf vragen om omgeboekt te worden naar die vlucht omdat de overstaptijd écht te kort is? (aan de terugvlucht zullen ze niks veranderen waarschijnlijk, een te lange overstaptijd kan ook niet zo erg veel kwaad)
In december is er nog een schemawijziging geweest, en daar direct een mailtje van gehad, van dit hebben wij niks gehad van gate1.nl.
Ben helemaal niet op de hoogte van wat onze rechten en plichten zijn
.
Ik zal eens mailen naar gate1.nl. Hopelijk heb ik snel een antwoord.
In december is er nog een schemawijziging geweest, en daar direct een mailtje van gehad, van dit hebben wij niks gehad van gate1.nl.
Ben helemaal niet op de hoogte van wat onze rechten en plichten zijn

Ik zal eens mailen naar gate1.nl. Hopelijk heb ik snel een antwoord.
Dit betreft een zogenaamde involuntary schedule change.
De regels van de airlines in hun CoC (contract of carriage) hierover zijn redelijk hetzelfde.
Hoofdregel is: ze vervoeren je naar je bestemming met andere vluchten. Als dat een vertraging van meer dan X minuten oplevert (90 tot 120, afhankelijk van de airline) dan mag je afzien van het ticket zonder kosten. Oftewel, je krijgt op verzoek een volledige refund. Dat kan interessant zijn als er toevallig een gunstige prijs elders voorbij komt. Maar meestal wil je gewoon je ticket houden maar bevalt alleen de voorgestelde alternatieve routering niet.
Mijn ervaring is dat de airlines in dat geval redelijk behulpzaam zijn bij het wijzigen van je routering. Wel even zelf uitzoeken wat je dan wel wilt en daarna de airline bellen. Natuurlijk binnen dezelfde airline (of eventueel alliantie) en - niet onbelangrijk - binnen dezelfde boekingsklasse. Je kunt vooraf controleren of die stoelen nog beschikbaar zijn (via de boekingswebsite van de airline).
Edit - ik zie dat je niet bij de airline hebt geboekt, maar bij een agent. Dan zal die agent het ticket moeten wijzigen, niet de airline.
De regels van de airlines in hun CoC (contract of carriage) hierover zijn redelijk hetzelfde.
Hoofdregel is: ze vervoeren je naar je bestemming met andere vluchten. Als dat een vertraging van meer dan X minuten oplevert (90 tot 120, afhankelijk van de airline) dan mag je afzien van het ticket zonder kosten. Oftewel, je krijgt op verzoek een volledige refund. Dat kan interessant zijn als er toevallig een gunstige prijs elders voorbij komt. Maar meestal wil je gewoon je ticket houden maar bevalt alleen de voorgestelde alternatieve routering niet.
Mijn ervaring is dat de airlines in dat geval redelijk behulpzaam zijn bij het wijzigen van je routering. Wel even zelf uitzoeken wat je dan wel wilt en daarna de airline bellen. Natuurlijk binnen dezelfde airline (of eventueel alliantie) en - niet onbelangrijk - binnen dezelfde boekingsklasse. Je kunt vooraf controleren of die stoelen nog beschikbaar zijn (via de boekingswebsite van de airline).
Edit - ik zie dat je niet bij de airline hebt geboekt, maar bij een agent. Dan zal die agent het ticket moeten wijzigen, niet de airline.
Ervaring met gate1 heb ik niet, wel met andere tussenpersonen. Mijn ervaring is dat ze altijd welwillend zijn om een beter alternatief voor je te zoeken. Gewoon vragen dus!
ok, ik ben al iets meer gerustgesteld
Ik zal gate1.nl eens mailen met de vraag of we op de heenweg geen vroegere vlucht Amsterdam - Londen kunnen krijgen. In het terugkomen maakt het mij niet zo erg veel uit.
Bedankt al voor jullie antwoorden

Ik zal gate1.nl eens mailen met de vraag of we op de heenweg geen vroegere vlucht Amsterdam - Londen kunnen krijgen. In het terugkomen maakt het mij niet zo erg veel uit.
Bedankt al voor jullie antwoorden

- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou voor de terugreis ook een andere vlucht proberen te regelen (LON-AMS), je gaat toch niet voor je plezier vijf en een half uur op een vliegveld zitten ?
@sanook: nee, tuurlijk niet! ik ga dat zeker ook proberen!
Gemaild en zelf een vroegere vlucht Amsterdam - Londen en Londen - Amsterdam voorgesteld (waren op onze data nog beschikbaar op de site van BA).
Antwoord gate1.nl: "door extreme drukte kan het antwoord op uw vraag wat vertraging oplopen"
Ben eens benieuwd elke oplossing ze ons gaan bieden.
Antwoord gate1.nl: "door extreme drukte kan het antwoord op uw vraag wat vertraging oplopen"

Ben eens benieuwd elke oplossing ze ons gaan bieden.
- sanook
- Amerika-expert
Is dat bij gate1 dat je moet betalen voor telefonische assistentie ? Dus bij boeken van het ticket aangeven of je er gebruik van wilt kúnnen maken ?
klopt! maar in hun antwoord staat dat je ze enkel telefonisch kunt bereiken indien je binnen de 24u vertrekt, owv de drukte. (en ik heb niet gekozen voor de telefonische interventie)
ik las net nog ergens anders dat het meer dan ooit voorkomt dat vluchtschema's 3 of 4x veranderen... onze reis is pas in augustus. maak ik mij miss voor niks zorgen?
ik las net nog ergens anders dat het meer dan ooit voorkomt dat vluchtschema's 3 of 4x veranderen... onze reis is pas in augustus. maak ik mij miss voor niks zorgen?
In juni vliegen we met United Airlines van Amsterdam via London en Chicago naar Salt Lake City. Ach ja, het was een redelijk goedkoop ticket. Afijn, onlangs kregen we een wijziging in het vluchtschema opgestuurd (via booker Schipholtickets). Dit houdt in dat we nu 1.55 uur overstaptijd hebben in Chicago. Normaal gesproken moet een kleine 2 uur overstaptijd voldoende zijn, maar vliegveld Chicago kan erg druk zijn, is ons verteld. Iemand hier ervaring mee?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
1.55 is prima op Chicago, dat red je wel. Gewoon een beetje doorlopen en goed de bordjes volgen, dan komt het wel in orde.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Kan je doen maar als je vlucht naar San Francisco vertraging oploopt dan kan het zijn dat je de vlucht naar Salt Lake City niet haalt. En in dat geval wordt je niet kosteloos overgeboekt naar een andere vlucht. Dan moet je ter plekke een andere en aanzienlijk duurdere ticket kopen.MikeAmerika schreef:Nou zit ik al een tijd te kijken naar vluchten naar van AMS/DUS naar Salt lake City en terug vanaf San Francisco naar ams/dus. Deze zijn gecombineerd minimaal 750 euro.
- sanook
- Amerika-expert
Je kan natuurlijk een redelijke safety marge aanhouden, uurtje (of 2) extra wachten voor 250 euro pp is de moeite waard toch, ik verdien het niet per uur... 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Nu bij schipholtickets, Ams - mia vertrek 21/7 - 7/8 voor €382 met Tui. Mooie prijs voor het hoogseizoen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 21003 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties