Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jesper: autorondreis westen, goede mix stad en natuur/parken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jesper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jesper: autorondreis westen, goede mix stad en natuur/parken.

Bericht door Jesper »

Mijn vriendin en ik willen dit jaar heel graag een autorondreis doen in west Amerika. We vinden het daarbij belangrijk dat er een goede mix tussen stad en natuur/parken zit. Wat ons echter opvalt bij de standaard reizen die we bij de gebruikelijke aanbieders zien, is dat je in verhouding veel park en weinig stad ziet. Of aan het begin gelijk een aantal steden en vervolgens een hele bips aan parken er achteraan.

Ons budget is ca. 3000 euro in totaal pp (dus all inclusive,reis, eten,brandstof,etc). Het liefst zouden we 3 weken gaan, maar wellicht is dat niet realistisch met dit budget? Vertrek eind augustus.

In een eerder topic heb ik onderstaande schema gezien, maar dit topic kan ik niet meer vinden. Ook weet ik niet of het verstandig is om new york erbij te pakken en of los angeles zoveel dagen waard is. Bijkomend probleem is dat ik nergens een aanbieder vind die iets vergelijkbaars kan aanbieden...

1 thuis - NY
2 ny
3 ny
4 ny
5 ny - Phoenix
6 Phoenix - grand canyon
7 gc
8 gc - las Vegas
9 las Vegas
10 las Vegas - lone pine
11 lone pine - mammoth lakes
12 mammoth lakes - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite - san fransisco
15 sf
16 sf - monterey
17 monterey - pismo beach
18 pismo beach - los angeles
19 los angeles
20 los angeles
21 los angeles - thuis

Bovenstaande is slecht ter indicatie en NY is geen must, maar als het 'verantwoord' erin past dan nemen we dat natuurlijk mee. Zelf alles los gaan boeken durf ik niet eigenlijk, ik weet ook niet of het noodzakelijk is om bijvoorbeeld een routeboekje met tips etc. van een reisorganisatie te krijgen.
Kunnen jullie ons misschien helpen en een aantal adviezen geven?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Jesper: autorondreis westen, goede mix stad en natuur/parken.

Bericht door Marcopstal »

Tja, wat is een goede mix ?

Met 3 weken is er eigenlijk geen tijd om NYC erbij te nemen. Er zijn nu eenmaal de afstanden die je moet afleggen. Klassiek gezien zijn er ook maar 3 steden in het zuidwesten welke je op 3 weken kan doen, met name San Francisco, Los Angeles en Las Vegas. San Diego kan je er bij nemen als je iets anders laat vallen. In ieder geval liggen de steden relatief gezien kort bij elkaar en is een afwisselende mix geen evidentie.

Het zuidwesten is nu eenmaal veel natuur.

Wat betreft een aanbieder..... dat heb je niet nodig, boek gewoon alles zelf !

Het budget lijkt me wel een probleem. Vliegtickets onder de 500 euro PP is niet evident, een huurauto kost je ook algauw een 500 euro. Ga je op hotel, dan is het toch al snel een 100 euro per nacht. Je bent bijgevolg al snel een 3500 euro kwijt zonder uitgaven ter plaatse. Je kan natuurlijk besparen door te gaan kamperen en in plaats van te gaan eten zelf eten klaar te maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Jesper schreef:Ons budget is ca. 3000 euro in totaal pp (dus all inclusive,reis, eten,brandstof,etc). Het liefst zouden we 3 weken gaan, maar wellicht is dat niet realistisch met dit budget? Vertrek eind augustus.
Dat is vrij krap of jullie zouden met de tent moeten reizen of aan Couchsurfing doen. Je kan ook gebruik maken van hostels. In San Francisco zit er bijvoorbeeld 1 bij Fort Mason, ideale uitvalsbasis en je kan er gratis parkeren in de buurt. Stel dat je goedkope vluchten vindt (1000€ voor jullie beiden), tel daar dan 20 overnachtingen bij aan gemiddeld 100€/nacht. Dan nog een huurauto en benzine (1500€). Hier zou je kunnen besparen door, indien je naar New York gaat, gebruik te maken van openbaar vervoer. Eten reken ik 1000€ als jullie niet alle dagen uit eten gaan (tenzij fastfood elke keer, dat is relatief goedkoop). Dan zit ik al grof gerekend op 5500€ en dan heb jullie nog niets betaald aan entreegelden en activiteiten. De dollarkoers is op dit moment ook niet zeer gunstig, dus daar haal je ook al geen winst uit.

De route die je neerschrijft vind ik persoonlijk dan weer wat teveel steden omvatten, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Mijn voorkeur zou uitgaan naar 3 weken in het westen met nog meer natuur erin zoals Bryce, Zion, omgeving Page, Monument Valley, enz. Als jullie dat weinig zegt dan vind ik op zich de route wel haalbaar.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

T is jouw keuze, jouw reis.
Misschien zou je NY in een andere aparte reis kunnen doen.
De natuur in het westen is echt fantastisch.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Jesper
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesper »

Bedoelen jullie het is sowieso krap of is het krap met NY erbij? Want New York is zeker geen must, dat zouden we ooit ook nog als losse city trip misschien kunnen doen. Dus NYC laten we dan schieten.
Alles zelf boeken ben ik toch beetje terughoudend in, met name ivm de extra informatie die je (neem ik aan) krijgt via de reisorganisatie, bijvoorbeeld welke route je moet rijden en welke plekken je het beste kan stoppen etc. En bv:
- tijd investering zelf boeken
- inschatten van afstanden en rijden van mooie routes
- ter plekke boeken: zijn er voldoende hotels?

Zou ons budget voor 21 dagen te krap zijn, tsja dan moeten we het aantal dagen inkorten denk ik. Natuur vinden we uiteraard ook prachtig! Maar we zijn bang dat je al snel veel van 'hetzelfde' achter elkaar te zien krijgt (de rode rotsen direct na elkaar,Gran canyon, bryce canyon).

Dus dit in ogenschouw nemende, wat adviseren jullie voor bovenstaande punten en de route?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult niets of nauwelijks iets krijgen van een reisbureau. Alles wat je nodig hebt en nog veel meer vind je hier op het forum en in reisverslagen. Lees je eens in, kijk eens naar reisverslagen in het reisverslagentopic of in het onderschrift van veel leden. Dan zie je ook hoe afwisselend de natuur is.
En kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden. Koop een kaart en kijk op googlemaps voor de afstanden.
Als je zelf boeken eng vindt kun je eventueel de vlucht en auto via een reisbureau boeken, maar ik zou alle zelf doen. Zeker de hotels; dan heb je meer keuze en de mogelijkheid om iets te annuleren.

Ik zou niets inkorten; de grootste kostenpost zijn de tickets, het zou jammer zijn om te weinig tijd ter plaatse te hebben. NY laten vallen zal schelen in de kosten maar dan nog is het krap. Eventueel een jaar langer sparen of later in het seizoen gaan?

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ga buiten het vakantie seizoen ½ juni - eind augustus, dat scheelt je veel geld voor je tickets.
Expedia, Cheaptickets, Worldticketcenter, etc..

Voor accommodatie gebruik de zoekmachines
Bookings.com, trivago, Expedia, etc..

Voor auto gerbuik ook de zoekmachines
rentalcars.com, avis, hertz, budget, etc..

Voor route informatie, ga af op de mensen waarvan je op deze website feedback krijgt, heel veel gaan voor de tigste keer en hebben daardoor tig keer meer ervaring dan een reisburo.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Onderstaand niet het mooiste schema, maar goed meer dan 21 dagen zijn er helaas niet ...
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (15 KiB) 2835 keer bekeken
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik lees de behoefte aan "reisbureaukennis " de combinatie NY/ Zuid West liefst met natuur en stad en budgetbeheer.

Da's een hele lastige .
Het hinken op twee gedachten in de behoefte aan dat reisbureau kan wel eens het hele plannetje om zeep helpen.
Waar kies je voor ?
Waarom een combinatie met NY ?
De twee reisdoelen versterken elkaar niet.
Maar zetten wel het budget onder spanning.
Dat budget zou ik even terzijde zetten.
Eerst maar zien waar heen
Bij de opening van de thread dacht ik aan Route66.
Daś een goed te plannen autorit waarin je de dwarsdoorsnede van de USA te pakken hebt.
Een mix tussen stad en natuur zit daar ingebakken.
Maar die kun je natuurlijk elders ook vinden.
Rond Tuscon en Phoenix,rond Las Vegas ,rond Los Angeles, rond San Francisco, rond San Diego.
Waarbij je de stad benut om de omgeving te ontdekken.

Maar ( daś voor mij zowel een route als een budgetvraag) wat moet je in Monterey.?
Waarom zou je het duurste stukje van de USA opzoeken als je er eigenlijk niets te zoeken hebt.?

De keuze van de reisperiode zorgt ook voor optimaal natuur en/ of budget genot.
Vliegen op Los Angeles en San Francisco is de laatste tijd goedkoperr dan vliegen op Phoenix

Als je er voor zorgt buiten het weekend in Las Vegas te zitten kun je heel gebudgetteerd en toch plezierig rondkomen.
Als je in verblijf rond Los Angeles niet in Santa Monica verblijft, maar in West Holywood kun je schoon en simpel slapen voor minder dan $ 100 .
Als je San Diego verkent vanuit een hotel in Chula Vista zit je dichter bij de natuur , voor veel minder geld.

Wanneer je je route grofweg rond hebt ,vind je het budget ook wel.
Geen hotels meer boeken via booking.com.
Maar rechtstreeks via hun eigen app ś en kortingscodeś is daar een vorm in
Een uurtje googlen op die codes levert je in een ritje van drie weken honderden dollars op.
Hetzelfde gaat op voor je autohuur.
Daarvoor stap je niet een reisbureau binnen ....
Alles verhuurders zetten coupon codes in de markt voor kortingen en/of single-double upgrades.
Het is maar hoe je er mee omgaat.
Je wensen en verlangens omzetten in een passend budget is een kwestie van instelling
Veel plezier in de voorbereidingen !
the proof of the pudding is in the eating...
Jesper
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesper »

We hebben sowieso pas vanaf de laatste week van augustus vakantie, dus we vallen in het goedkopere seizoen wat dat betreft.
NYC laten we ook schieten, dat kunnen we beter een ander moment los doen.

Wat vinden jullie dan van deze reis? Ik vind de mix hier best goed, de prijs is schappelijk en mijn broer heeft goede ervaringen met hun (aantal jaar geleden vergelijkbare reis gemaakt):
https://www.exit-reizen.nl/reizen/calif ... fwest.html

Mij valt op dat daar weer weinig Yosemite in zit, wat ons juist weer prachtig lijkt!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De basis van alle reizen blijft het verlangen.
Wat zoek je ?
Wat wil je beleven ?
Al het andere is daar aan ondergeschikt
the proof of the pudding is in the eating...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gebruik eens de zoekfunctie op het forum en zoek op Exit-reizen.
Zie bijvoorbeeld hier en hier (ik heb gezocht op exit en Fresno). In het laatste topic staan weer verwijzingen naar andere topics.
Je hebt niet alleen te weinig tijd voor Yosemite maar ook voor Sequoia is de tijd te kort, én je hebt niet de mooiste route.
Daarentegen heb je wel weer zaken in de route die wat mij betreft geen must zijn (en die ook niet in jullie eerste opzet stonden), zoals Scottsdale.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Dat zou ik niet doen, als je al de overnachtingsplaatsen ziet voor Yosemite & Sequoia (Fresno & Bakersfield) krijg ik al de kriebels. En zo weinig tijd daar. Ik zou je aanraden om het zelf te boeken. Er zitten hier zoveel Amerika experts op het forum die je kunnen overspoelen met informatie. Als je specifieke informatie zoekt kun je de zoekfunctie op het forum gebruiken en je hebt weer een schat aan informatie. Ik denk niet (weet het bijna zeker) dat je zoveel informatie gaat krijgen van Exit Reizen. Als je zelf boekt kun je ook bij verschillende aanbieders prijzen vergelijken en kun je vaak accommodates boeken die nog te annuleren zijn. Als je dan een betere prijs ziet of je route wilt veranderen is dat geen probleem.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

In je eerste post lees ik (nu pas) dat je 3000 euro pp hebt te besteden, totaal dus 6000 euro .......... ??
Dat moet een 3-weekse reis makkelijk in het budget vallen.

Vlucht kan voor ± 550 - 650 per ticket (= 1250)
Auto moet mogelijk zijn voor ±750 euro (= 750)
Overnachten gemiddeld ±80 p.n. (=1500)
Eten en drinken, reken € 50 p.d. (=1000)
Entrees, moeilijk in te schatten (=250)
Een heli vlucht boven de Grand Canyon kost $200 p.p. voor een ½ uur, maar voor de rest is €250 een redelijk bedrag voor entrees

Voor een 1e keer Amerika, probeer zoals anderen ook aangeven, je op de gebruikelijke route te houden.
Kijk nog eens naar de door mij gepubliceerde route. 1 of 2 dagen erbij zou wel fijn zijn, maar als het niet anders ik, ben je toch bij de meeste highlights geweest.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We hebben sowieso pas vanaf de laatste week van augustus vakantie, dus we vallen in het goedkopere seizoen wat dat betreft.
Ehh, hoezo dat het goedkopere seizoen? Hou er rekening mee dat voor sommige gebieden in het zuidwesten het in de zomermaanden niet eens echt het hoogseizoen is, maar dat dat vanaf de herfst (ok aug is nog geen herfst) pas is. Dit voornamelijk door de temperaturen.
Hou er verder rekening mee dat er de omgeving van San Francisco (ik reken Monterey daar ook onder) gewoon de 2e duurste plek van Amerika is na NY. En in sommige dorpen zoals Springdale of Page zijn nou eenmaal maar een beperkt aantal hotels. Bij de NP's zijn zeker maar beperkte hotel accommodaties, daar zou tentkamperen een optie kunnen zijn. Maar ook hier, het zal wel warm/heet zijn.

Zijn jullie trouwens 25+? Anders komt er voor elke auto bestuurder onder de 25 ook nog extra kosten bij
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Overnachtingen in/bij de populaire parken/plaatsen krijg je echt niet voor € 100 per nacht. Ik keek vorige week toevallig bij Yosemite/DV/Bryce/Zion/Grand Canyon en Moab en daar schrok ik wel heel erg van. Gewoon buiten de zomer, prijzen in hotels ver boven de $ 200. Een tent in Yosemite was maar liefst $ 158 en dan zit je in een tent.....
En ook in El Portal b.v. was de prijs boven de $ 200. Er zullen vast wel plaatsen zijn waar je voor € 100 een kamer hebt, maar niet in de parken. Ik zag zelfs dat de goedkope Motel 6 al zo'n $ 80 vraagt voor een kamer in een niet toeristisch gebied.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

De prijzen zijn inderdaad best wel gestegen de afgelopen jaren. De dollarkoers werkt ook niet echt mee. Ik denk dat als je een gemiddeld 3 sterren hotel wilt je inderdaad wel rekening kunt houden met gemiddeld €120 per nacht. Soms zul je goedkoper overnachten, maar in bijvoorbeeld San Francisco zul je weer duurder uit zijn. Verder kun je voor de parken iets er buiten zitten als het erg duur is. Denk aan Tusayan, Valle of Williams voor Grand Canyon. El Portal, Oakurst of Mariposa voor Yosemite.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Klopt helemaal, prijzen zijn behoorlijk gestegen en de koers is vreselijk belabberd.

El Portal is niet echt goedkoper dan Yosemite zag ik.

Overigens kan het ook heel vreemd, gisteren zocht ik naar 4 nachten hotel in San Diego (oktober). Ik kwam uit bij een Days Inn (Hotel Circle), de prijs op de eigen website van Days Inn lag voor 4 nachten op ruim $ 1100. Bij expedia.nl was de prijs voor dezelfde 4 nachten en dezelfde kamer slechts € 260. Ik wist niet wat ik zag. Dus goed zoeken loont echt wel.
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Jesper schreef:We hebben sowieso pas vanaf de laatste week van augustus vakantie, dus we vallen in het goedkopere seizoen wat dat betreft.
NYC laten we ook schieten, dat kunnen we beter een ander moment los doen.

Wat vinden jullie dan van deze reis? Ik vind de mix hier best goed, de prijs is schappelijk en mijn broer heeft goede ervaringen met hun (aantal jaar geleden vergelijkbare reis gemaakt):
https://www.exit-reizen.nl/reizen/calif ... fwest.html

Mij valt op dat daar weer weinig Yosemite in zit, wat ons juist weer prachtig lijkt!
Als je het niet erg vindt om over te stappen dan kun je ook vanaf San Diego terug vliegen, scheelt naar LA rijden al is dat best goed te doen weet ik uit eigen ervaring, maar het zou je eventueel wat extra tijd geven.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is op die Exit reizen site kijken welke hotels ze gebruiken in de verschillende plaatsen en die boeken voor je eigen route.
Als je dezelfde route zelf boekt, dan kun je ook zien of je met een flink prijsverschil zit tegenover boeken bij het reisbureau of zelf iets regelen.
Voordeel van zelf regelen blijft natuurlijk dat je naar de plekken gaat die je ook wil zien.
Jesper
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesper »

Kan ik dit topic eventueel sluiten en binnenkort met een nieuw topic komen? Op basis van jullie advies en anderen zijn we ons nu toch aan het verdiepen om het gewoon zelf te regelen allemaal. Ook de route zal anders zijn en tegen die tijd zou ik graag jullie advies over ons nieuwe plan willen vragen :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer