Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

Vervolg van het Autohuur voor Amerika vragentopic, dat hier te vinden is. Hier kun je al je vragen mbt autohuur kwijt.

Informatie vind je ook op: http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html

Verschillende verhuurders
De belangrijkste verhuurders zijn in willekeurige volgorde:
  • Alamo
  • Hertz
  • National
  • Avis
  • Budget
  • Dollar
  • Sixt

Verzekeringen
Twee “verzekeringen” zijn belangrijk. Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
De schadeverzekering, vaak genoemd als CDW / LDW dekt schade aan of diefstal van de huurauto. Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S. Extra verzekering om het eigen risico te verlagen, zoals door sommige websites soms aangeboden, is NIET nodig!

De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende.

Deze twee verzekeringen zitten er standaard bij als je boekt bij een Europese broker, of bij de verhuurder zelf mits je aangeeft dat je uit een Europees land komt. Controleer het voor de zekerheid in de details voor je de reservering bevestigt.

Optionele verzekeringen
Ter plaatste kun je twee extra verzekeringen afsluiten: Road Assistance en een persoons- en bezittingenverzekering.

Road Assistance is handig voor het vervangen van lekke banden, indien je vergeten bent om te tanken of je de sleutels in de auto laat zitten.
Ben je ANWB / Touring lid dan heb je recht op 90 dagen Basic Road Assistance via AAA (Amerikaanse wegenwacht, vooraf even informatie opvragen).

Een persoons- en bezittingenverzekering (inzittende en bagageverzekering), meestal genoemd als Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage. Indien je een goede reisverzekering incl. medische kosten in USA hebt is deze overbodig

Type auto
Onderstaande autotypes kun je huren bij de verhuurmaatschappij.
  • Economy: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Kia Rio
  • Compact: 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 grote koffer, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Nissan Versa
  • Midsize: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Corolla
  • Standaard: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Buick Verona
  • Fullsize: 3 volwassenen, 2 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Fusion
  • Premium: 5 volwassenen 3 grote koffers, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Chrysler 300
  • Luxury: 6 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; Cadillac bijvoorbeeld ATS
  • Small Minivan: 7 volwassenen, 3 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Dodge Caravan
  • Large Minivan: 8 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Sienna
  • Mid Size Suv: 4 volwassenen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Rav4
  • Standaard Size Suv: 5 volwassenen; 3 grote koffers en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Hyundai Santa Fe
  • Full Size Suv: 7 volwassenen; 4 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Chevy Tahoe
  • Premium SUV: 7 volwassen; 5 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld GMC Yukon
  • Convertible: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Mustang

One way toeslag
Lever je de auto in op een andere plek dan waar je de auto hebt opgehaald dan moet je waarschijnlijk een one way (dropoff fee) toeslag betalen. Deze toeslag is afhankelijk van de verhuurder en de afstanden tussen de plaatsen. De kosten hiervan variëren van 99 dollar tot wel 500 dollar.
Bepaalde verhuurders en brokers hebben wel uitzonderingen waarbij deze toeslag vervalt. Het loont om in zo'n geval verschillende te vergelijken!

Under Age (-25) toeslag
Je moet 21 jaar of ouder zijn om een auto te huren in de V.S. Voor personen onder de 25 komt er wel een toeslag bij, de zogenaamde “under age fee”. Deze toeslag kan verschillen naar gelang de verhuurder en de broker. Meestal kan je bij de broker wel prijzen opvragen voor “under age drivers”.

(gratis) Tweede bestuurder
Er zijn diverse mogelijkheden om niet te hoeven betalen voor een tweede bestuurder. De normale kosten bedragen ongeveer 10 dollar per dag.

In Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder. Deze hoef je normaal niet als extra bestuurder te registeren, maar meestal wordt wel het rijbewijs gecontroleerd. Best controleren in de voorwaarden van de verhuurder of ter plaatse navragen, maar laat je niet afschepen door overijverige sales medewerkers.

Huren via Avis en Budget, volgens de voorwaarden is de spouse gratis, ongeacht de staat.
(Spouse: Partner waarmee je bent getrouwd of samenwoont.)

Lid worden van Emerald Club van National of Hertz Gold Rewards. De tweede bestuurder is dan gratis wanneer je boekt rechtstreeks via de maatschappij.

Sommigen tariefpakketten bij brokers voorzien in 1 of meer additionele bestuurders, dit staat meestal duidelijk aangegeven. Die pakketten voorzien soms ook in een vooraf betaalde tank brandstof.

Dirtroads en verantwoordelijkheid
Officieel is het niet toegestaan om met een huurauto een dirtroad te rijden. Heb je schade omdat je onverantwoord en roekeloos op een dirtroad hebt gereden, dan heb je grote kans dat de schade niet wordt vergoed door de verzekering. Beslis voor jezelf of jet het risisco wel nemen maar rijdt in ieder geval voorzichtig.

Extra (zoals tolwegen, tankbeleid en babyzitjes)
In het gehele land kunnen er stukken tolweg op de grote autosnelwegen zijn, maar aan de oostkust komt dit veelvuldig voor. Bovendien zijn er bruggen waar tol voor wordt geheven.
Deze tolwegen kunnen meestal met (gepaste) munt betaald worden, maar er zijn er ook waar het tolsysteem enkel nog elektronisch verloopt. In deze staten biedt de autoverhuurder meestal (voor een kleine toeslag) een elektronisch tolsysteem voor de huurwagen aan, dat gaat van een bakje voor in de auto tot een inschrijving voor toll-by-plate. Informeer bij de verhuurder ter plaatse.

Uitgezonderd bij speciale tarieven met een tank brandstof inbegrepen dien je ofwel de auto terug met volle tank in te leveren (met ticket van benzinepomp in de buurt als bewijs) of je betaalt voor deze tank op voorhand aan een schappelijk tarief en mag dan zo leeg mogelijk inleveren. Wanneer je kiest om niet op voorhand te betalen maar je brengt toch leeg in, dan wordt de tank brandstof aan een duur tarief aangerekend op je kredietkaart.
Babyzitjes zijn ter plaatse, of soms op voorhand te reserveren voor een toeslag.

Ophaallocatie
Bijna alle verhuurders die bovenaan genoemd zijn hebben locaties op de meeste vliegvelden in de VS. Deze locaties zijn vaak groot met veel keuze qua auto’s. Je mag, zeker op grote locaties, dikwijls een auto uitkiezen uit jouw gereserveerde klasse. Zo niet dan wordt er een auto toegewezen.

Je kunt er ook voor kiezen om je auto op te halen in bijvoorbeeld het centrum van een stad. Deze locaties zijn vaak klein, het kan er erg druk zijn, met lange wachtrijen tot gevolg. Ook is de keuze niet zo groot als bij de locaties op de luchthavens. Tarieven kunnen wel verschillen naar gelang de locatie.

Prijzen
Er is niet te zeggen wanneer het goede moment is om je huurauto vast te leggen. Zorg dat je de reservering altijd kunt annuleren, vaak tot 48 uur voor vertrek. Controleer regelmatig de prijzen en boek opnieuw als je een lagere prijs ziet.

Er is ter plaatse steeds een kredietkaart nodig als borg voor iedere autohuur. Naar gelang de methode van verrekening van tarief (pre-pay of achteraf) kan er een groot bedrag gereserveerd worden op je kredietkaart.

Disclaimer
AllesAmerika is niet aansprakelijk voor enige schade welke is of kan ontstaan door gebruik van deze gegevens en informatie. Indien gebruik wordt gemaakt van de informatie en gegevens uit dit topic vindt dat geheel voor eigen risico plaats. Er kunnen geen rechten aan de informatie uit dit topic worden ontleend.

Laatst bijgewerkt op 21 januari 2016
CeeCee
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door CeeCee »

Een mooie korting van 15% bij Avis, waar ik goed gebruik van heb kunnen maken!

https://www.avis.nl/aanbiedingen-autove ... n-shopping

:clap:
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Simonrio »

Als je belt naar Avis Nederland krijg je standaard 20% korting op je reservering. :thumbup:


Ik zit in dubio momenteel. Afgelopen week bij drive-usa.de een Midsize SUV (21 dagen in juli/augustus, ophalen en wegbrengen in Las Vegas) vastgelegd voor 1395 euro bij Alamo. Die prijs is inclusief jongeren bestuurders toeslag van ongeveer 500 euro. Gratis annuleren en ik moet de reservering nog betalen. Gereserveerd heb ik gedaan onder de gedachten, het is de goedkoopste die ik tot nu toe ben tegengekomen en mocht het nog goedkoper kunnen kan ik annuleren.

Nu had ik nog een verdwaalde aanvraag voor een autohuur offerte bij Kilroy liggen. Die kreeg ik vandaag in mijn mailbox. Een Midsize SUV bij Hertz (zelfde data/tijden) voor 1256 euro inclusief jongeren toeslag. Dat is een verschil van 140 euro, toch best aanzienlijk. Maar, ik kan hem helaas dan niet meer annuleren.

Nu is niet meer kunnen annuleren op zich geen probleem. Behalve als de prijs natuurlijk aanzienlijk zak. :lol: De jonge bestuurders toeslag zal altijd gelijk blijven, maar de autoprijs natuurlijk niet. Zonder de jongeren bestuurders toeslag betaal ik bij Alamo voor 21 dagen Midsize SUV 895 euro, bij Hertz 756 euro. Voor 21 dagen midsize SUV in de zomer. Denken jullie "o das duur!" of "ja, prima prijsje!"? Ga ik dus in op het aanbod van Kilroy, of wacht ik het nog verder af en hou mijn reservering aan bij drive-usa.de.

Paar overwegingen:
-Met Hertz in 2014 slechte ervaring gehad bij pech. Hun 24/7 service was niet bepaald "24/7" toen we midden in de nacht een eenzijdig ongeluk hadden gehad.. Wel goed opgelost door de lokale hertz dealer, maar dat was meer omdat het een aardig vrouwtje was daar in Sandusky.
-Alamo geen ervaringen mee.
-Eigenlijk voorkeur voor Avis, maar die zijn zo duur momenteel. :roll:
-Ik wil de jongeren toeslag van te voren betaald hebben.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door bedeve »

@Simonrio ; kijk eens naar USA Reisen die hebben een speciaal under age aanbod.
Even googlen met dat onderwerp bij Alamo, en specifiek Alamo.co.uk of .de levert van tijd tot tijd ook resultaat op.
Er zijn aktieperiodes, en gelukkig hoef je bij autohguur niet zo ver van te voren te kijken als bij een vliegticket.
En korting ?
Wat is korting ?

Een beleving die niet daadwerkelijk een geldswaarde hoeft te hebben en toch consumenten naar een bepaald merk drijft
Perceptie dus.
Dat gezegd hebbende hierbij wat Avis discount codes

https://www.retailmenot.com/view/avis.com
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Simonrio »

USA Reisen = Drive-USA.de Dus daar heb ik momenteel al een boeking. Alamo.co.uk en .de zijn schrikbarend duur. 1850 euro en 1600 euro totaalprijs.

De vraag is dus meer, ia 756 euro voor een midsize SUV 21 dagen in de zomer een beetje redelijk tarief in jullie ogen?
CeeCee
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door CeeCee »

Voor 21 dagen LAX-LAX heb ik €626 vooruit betaald bij avis voor een mid suv met de genoemde kortingcode. Ook voor LAV zijn dit ongeveer de prijzen dacht ik zo bij avis? Tenzij de jongeren toeslag erg hoog is oid. Leek me een goede prijs in ieder geval!
70ccrossi
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2013, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door 70ccrossi »

@Simonrio

Ik ben in die zelfde periode ook in LV , ook Juli-Aug via ''check24.de'' kan ik bij Hertz voor 645€ een auto huren voor 20 dagen. Afgelopen zomer voor ongeveer hetzelfde bedrag in LAX gehuurd. Allemaal redelijk op tijd en flink gecontroleerd in de maanden tot de vakantie maar echt aanzienlijk lager is het niet geweest.

Ik weet niet hoelang je in Vegas van plan bent te blijven, wij huren pas een auto als we die echt nodig hebben en doen de rest van de dagen met een uber. Scheelt weer een paar dagen in de kosten van een huurauto.

Ik zou iid altijd kiezen voor een vrij te annuleren reservering.
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Simonrio »

Dat zijn bij Avis veel lagere prijzen dan ze nu hebben op mijn datums. Bij Avis NL was het 1108 euro zonder jongeren toeslag. Totaal zou op 1608 euro liggen. Via ''check24.de'' kom ik op 989 euro zonder jongeren toeslag. Dus ook bijna 1500 euro met jongeren toeslag. Dagen zijn 27 juli 19u tot 16 aug 19u.

Ik verblijf niet heel lang in Las Vegas (2 nachten) en wij willen de volgende ochtend naar de Hooverdam rijden. Dus een dag later huren heeft weinig nut.

Ik begin te vermoeden dat 756 euro niet eens zo'n slechte deal is. Alleen het niet kunnen annuleren blijft een dingetje.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door SuzieQ »

CeeCee schreef:Voor 21 dagen LAX-LAX heb ik €626 vooruit betaald bij avis voor een mid suv met de genoemde kortingcode. Ook voor LAV zijn dit ongeveer de prijzen dacht ik zo bij avis? Tenzij de jongeren toeslag erg hoog is oid. Leek me een goede prijs in ieder geval!
Voor welke periode?
Ik kom bij Avis boven de 1000 euro uit voor drie weken.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door sanook »

Simonrio schreef:Dat zijn bij Avis veel lagere prijzen dan ze nu hebben op mijn datums. Bij Avis NL was het 1108 euro zonder jongeren toeslag. Totaal zou op 1608 euro liggen. Via ''check24.de'' kom ik op 989 euro zonder jongeren toeslag. Dus ook bijna 1500 euro met jongeren toeslag. Dagen zijn 27 juli 19u tot 16 aug 19u.

Ik verblijf niet heel lang in Las Vegas (2 nachten) en wij willen de volgende ochtend naar de Hooverdam rijden. Dus een dag later huren heeft weinig nut.

Ik begin te vermoeden dat 756 euro niet eens zo'n slechte deal is. Alleen het niet kunnen annuleren blijft een dingetje.
Mocht je er wat aan hebben, met AWD code J933700 is het bij Avis.nl €966,- voor jouw periode in LAS (zonder jongeren toeslag)
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Simonrio »

Rond de 600 euro bij Avis zou geweldig zijn. Met jongeren toeslag zou het dan alsnog goedkoper zijn dan Kilroy met Hertz. Maar helaas zitten alle auto's bij Avis boven de 1000 euro op mijn datums. Daarbovenop komt nog eens 500 euro jongeren toeslag. Wat natuurlijk een belachelijk hoge prijs wordt. De AWD code van Sanook werkt bij mij trouwens niet, maar 966 euro zonder jongeren toeslag is natuurlijk nog steeds geen concurrerende prijs.

Ik zit uiteraard niet vast aan enkel Avis, heb enkel zeer prettige ervaringen tot nu toe gehad bij hun. Maar ik ga geen 500 euro meer betalen om bij Avis te kunnen huren natuurlijk, andere verhuurders zijn ook prima. Twijfel nog steeds om wel of niet in te gaan op het aanbod van Kilroy, 1256 euro (inc jongeren toeslag van 500 euro) voor Midsize SUV bij Hertz. Maar geen gratis cancelen als ik een nog betere prijs tegen kom...
CeeCee
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door CeeCee »

SuzieQ schreef:
CeeCee schreef:Voor 21 dagen LAX-LAX heb ik €626 vooruit betaald bij avis voor een mid suv met de genoemde kortingcode. Ook voor LAV zijn dit ongeveer de prijzen dacht ik zo bij avis? Tenzij de jongeren toeslag erg hoog is oid. Leek me een goede prijs in ieder geval!
Voor welke periode?
Ik kom bij Avis boven de 1000 euro uit voor drie weken.
Vanaf 3 mei is dat. En met de Simon Malls kortingcode, staat bij Avis.nl -> aanbiedingen -> wereldwijd
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door SuzieQ »

Dat zal het zijn. Ik zit in het hoogseizoen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door laanvdj »

Met de kortingscode die Sanook hier noemt, komen wij voor onze periode toch al weer €60 goedkoper uit bij Avis dan bij Autoeurope . Alleen als we moeten annuleren kost ons dat €46.
We hebben nog nooit bij Avis gehuurd. Nu een midsize suv van Fresno naar Sfo, 6 dgn €177 tegen €237 bij Alamo .
Roubosje
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 sep 2014, 15:16
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Roubosje »

https://www.easyterra.nl/book?vh=91c765 ... =284711260

Ik ben me aan t verdiepen in huur van een suv van San Diego-San Diego.
Nu heb ik een leuke aanbieding gevonden bij Easyterra. Ik heb de link erbij geplaatst, hopelijk doet hij het.
Volgens mij zit alles erbij inbegrepen toch?
Ophalen bij het Marriot in de stad en inleveren op het vliegveld. Scheelt enorm in de prijs vwb ophalen op het vliegveld.

Ik heb nog nooit een auto gehuurd, dus vind dit allemaal weer een beetje spannend :D
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Simonrio »

Uiteindelijk niet op het aanbod van Kilroy ingegaan. In de eerste offerte hadden ze de ophaaltijden verkeerd ingevuld. Het verschil tussen 11u en 19u op dezelfde dagen was blijkbaar 50 euro. :( Dan is het verschil met USA-Reisen.de nog maar 90 euro, daarvoor ga ik nu mijn flexibiliteit niet opofferen.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

De link doet het niet. Je zal een screenshot of copy/paste moeten doen.
MarjoleinNov21
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jan 2017, 20:21

LV-LV autohuur: wel of geen extra bestuurder?

Bericht door MarjoleinNov21 »

Hoi allen,

Alvast mijn excuses dat ik een vraag stel die al eerder is gesteld of waar vaker over wordt geschreven op dit forum, maar ik kom er nog steeds niet uit.. :roll: Ik ga samen met mijn vriend (niet spouse...) naar Amerika. We willen van 16 mei tot 15 juni een auto (mid SUV) huren in Las Vegas en we brengen de auto daar ook weer terug. Op allerlei sites (waaronder europcar en de verschillende aanbieders daarop) krijg ik toch de indruk dat ik moet reserveren en betalen voor een extra bestuurder. Ook bij navraag - gebeld naar de klantenservice van Europcar - word ik hierin bevestigd. Tegelijk lees ik o.a. op dit forum dat in bepaalde staten een extra bestuurder automatisch erbij in zit en je je dus niet moet laten afzetten.

Dus mijn vragen:
- moet ik nu wel of geen extra bestuurder reserveren/betalen? Maakt het uit wat de relatie is met deze extra bestuurder? (zgn "spouse", ik woon samen met mijn vriend)
- Indien dit toch moet: wat is jullie ervaring, welke site is hierin het meest overzichtelijk/betrouwbaar?

Ik hoor het graag! Alvast bedankt.

Groet,

Marjolein
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: LV-LV autohuur: wel of geen extra bestuurder?

Bericht door PSVwally »

Het hangt af bij welke verhuurder je huurt en hoe de wetten zijn in de staat waarin je huurt.

Op de site van alamo bijvoorbeeld staat het gewoon heel duidelijk:

Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.

Ik ben zelf gewoon met een vriend naar LA gegaan in 2012 en ook daarvoor, terwijl het niet eens mijn spouse of wat dan ook is, niets extra bijbetaald.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door babarage »

oei. je komt met een ietwat gevoelige vraag waar de nodige discussies over zijn geweest. kort samengevat, er is een kamp dat vindt dat zowat alles onder spouse kan vallen. het andere kamp zit er strakker in en vindt dat een spouse de partner is waarmee je getrouwd bent dan wel mee (duurzaam) samenwoont.

bij het ophalen van de auto gaan ze het niet controleren (als in je hoeft niet je trouwboekje te overleggen of zo). vraag is vooral "krijg je problemen met de verzekering als er iets gebeurd en de tweede bestuurder reed.". en dat weten we niet.

uiteindelijk komt het er voor jezelf op neer of je in een grijs gebied wil opereren of niet.

In jouw geval echter, omdat je samenwonend bent, denk ik dat je met recht mag stellen dat jullie elkaars spouse zijn.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer