Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3
Even teruggezocht en had misschien gekund maar wij weten de data nog niet 100% zeker.
Sowieso zijn wij nog in twijfelmodus en doen we het waarschijnlijk niet....
Sowieso zijn wij nog in twijfelmodus en doen we het waarschijnlijk niet....
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
800 eur pp rechtstreekse vlucht frankfurt - denver .... Twijfel om te boeken....
(frankfurt is 4 u rijden maar is ons vorig jaar met onze alaska reis prima bevallen om niet te moeten overstappen)
(frankfurt is 4 u rijden maar is ons vorig jaar met onze alaska reis prima bevallen om niet te moeten overstappen)
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Tipsy ik wacht ook nog geduldig af op een mooie prijs naar Denver. Vorige week zag ik een tarief van 729 van Amsterdam naar Denver met tussenstop in Londen in het hoogseizoen.
- butterfly
- Amerika-expert
Wat ik altijd het grote nadeel vind van een luchthaven op zoveel uur rijden afstand: Als ik van Amerika naar Europa gevlogen heb, heb ik meestal nauwelijks geslapen. Als we dan in de auto zitten merken we dat we best last hebben van zware ogen. En dan moet je nog 4 uur rijden. Ik vind het half uurtje van Schiphol naar huis dan al zo lang! ( we overwegen dit jaar met de trein te gaanTipsy_1 schreef:800 eur pp rechtstreekse vlucht frankfurt - denver .... Twijfel om te boeken....

Hoe doen anderen dat? Ben ik de enige die zo moe is na de vliegreis?
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe laat je terugvliegt. Vertrek je in de ochtend dan is er denk ik niets aan de hand. Aan de andere kant, als je juist een vlucht uitzoekt die zo laat mogelijk in de avond vertrekt (zodat je ook je laatste dag daar nog zo effectief mogelijk kunt benutten) dan is het een ander verhaal. Je bent dan al immers een uur of 24 wakker voordat je in de auto stapt.
Maar sowieso ligt Frankfurt voor mij buiten de comfort zone. Reken maar eens uit wat dat extra aan brandstof kost. Dan kan ik al 50 euro per ticket meer neertellen voor een itinerary vanaf AMS of DUS vertrekt zonder meerkosten. En ook het comfort van een luchthaven dichtbij is mij wat waard. Dus het moet wel heel fors goedkoper zijn wil dat uit kunnen.
AMS is heerlijk: korte tripjes gaan we met de auto en parkeer ik bij de Holiday Valet, langere trips met de trein. Het omslagpunt in kosten ligt voor ons zo rond de 8 dagen (dan kost parkeren iets meer dan 60 euro, en dat zijn we met z'n tweeen ook kwijt aan de trein+bus op en neer). Reistijd met de auto 45 minuutjes, met de trein een dik uur. Ik ga op zich liever met de trein, behalve op vreemde tijden (als de trein geen optie is, maar dan is ook de A2 leeg).
DUS is voor ons ook prima - voor ons een kleine anderhalf uur rijden en lang parkeren is voordeliger dan op Schiphol.
Maar sowieso ligt Frankfurt voor mij buiten de comfort zone. Reken maar eens uit wat dat extra aan brandstof kost. Dan kan ik al 50 euro per ticket meer neertellen voor een itinerary vanaf AMS of DUS vertrekt zonder meerkosten. En ook het comfort van een luchthaven dichtbij is mij wat waard. Dus het moet wel heel fors goedkoper zijn wil dat uit kunnen.
AMS is heerlijk: korte tripjes gaan we met de auto en parkeer ik bij de Holiday Valet, langere trips met de trein. Het omslagpunt in kosten ligt voor ons zo rond de 8 dagen (dan kost parkeren iets meer dan 60 euro, en dat zijn we met z'n tweeen ook kwijt aan de trein+bus op en neer). Reistijd met de auto 45 minuutjes, met de trein een dik uur. Ik ga op zich liever met de trein, behalve op vreemde tijden (als de trein geen optie is, maar dan is ook de A2 leeg).
DUS is voor ons ook prima - voor ons een kleine anderhalf uur rijden en lang parkeren is voordeliger dan op Schiphol.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat we alle keren redelijk wat konden slapen in het vliegtuig.
Het vervoer naar de luchthaven ging voor ons als volgt:
2013: Vertrek vanaf Schiphol (zeer vroeg in de ochtend), opgehaald en teruggebracht met een taxibusje. Nooit meer! kris kras door NL mensen ophalen en veel tijd kwijt daardoor.
2014: Vertrek vanaf Schiphol (vroeg in de ochtend), met de trein lekker relaxt en overnachting geboekt op schiphol ivm vroeg vertrek. Bij terugkomst duurt het dan wel lang voor je met de trein thuis bent.
2015: Vertrek vanaf Brussel (vroeg in de ochtend), met de auto en overnachting vlakbij de luchthaven. Terug redelijk ok ondanks de 1,5 reizen (we wonen in zuid-limburg).
2017: Vertrek vanaf Dusseldorf, we gaan met de auto s'morgens vroeg want de vlucht vertrekt pas om 11uur. Afstand is een uur rijden, dus zal wel meevallen.
Het vervoer naar de luchthaven ging voor ons als volgt:
2013: Vertrek vanaf Schiphol (zeer vroeg in de ochtend), opgehaald en teruggebracht met een taxibusje. Nooit meer! kris kras door NL mensen ophalen en veel tijd kwijt daardoor.
2014: Vertrek vanaf Schiphol (vroeg in de ochtend), met de trein lekker relaxt en overnachting geboekt op schiphol ivm vroeg vertrek. Bij terugkomst duurt het dan wel lang voor je met de trein thuis bent.
2015: Vertrek vanaf Brussel (vroeg in de ochtend), met de auto en overnachting vlakbij de luchthaven. Terug redelijk ok ondanks de 1,5 reizen (we wonen in zuid-limburg).
2017: Vertrek vanaf Dusseldorf, we gaan met de auto s'morgens vroeg want de vlucht vertrekt pas om 11uur. Afstand is een uur rijden, dus zal wel meevallen.
Vanaf Zuid Limburg is Schiphol ook wel ver weg. Dan is DUS inderdaad een stuk efficienter.
- butterfly
- Amerika-expert
Wij hebben de luxe dat het vanaf mijn ouders 10 minuten rijden met de bus naar Schiphol is, normaal gesproken parkeren we daar de auto ( die dan ook meteen gebruikt kan worden) en stallen daar van tevoren vast wat koffers. qua reiskosten is dat voor 4 personen goedkoper 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
Schiphol is voor 2u rijden, Frankfurt 3.5 dus veel scheelt het niet (wij zijn gewend ver te rijden want wij pendelen heen en weer tussen onze twee woonsten in antwerpen en dusseldorf). Parkeren op Frankfurt is goedkoop en het is een fijne luchthaven. plus ik moet mijn benzine niet zelf betalen.
Vandaar voorkeur voor rechstreekse vlucht vanaf Frankfurt ipv vanuit brussel of adam met overstap. Voor een niet rechtstreekse vlucht zou ik niet naar Frankfurt gaan.
Als de prijs meevalt uiteraard
Het naar huis rijden is inderdaad lastig - gelukkig is mijn man daar erg goed in. Ik heb meestal nog last van het slaappilletje dat ik nemen voor het vliegen.
ivm vliegen naar Denver: kan met icelandair voor 750 euro... ik zag ook al goedekopere opties voorbij komen met BA en zo maar ongunstigere uren.
(overigens had ik al tickets voor 340 pp met BA naar Denver - deze zijn nu voor de vuilbak wegens prive-werkomstandigheden moet ik opnieuw boeken
)
Vandaar voorkeur voor rechstreekse vlucht vanaf Frankfurt ipv vanuit brussel of adam met overstap. Voor een niet rechtstreekse vlucht zou ik niet naar Frankfurt gaan.
Als de prijs meevalt uiteraard

Het naar huis rijden is inderdaad lastig - gelukkig is mijn man daar erg goed in. Ik heb meestal nog last van het slaappilletje dat ik nemen voor het vliegen.
ivm vliegen naar Denver: kan met icelandair voor 750 euro... ik zag ook al goedekopere opties voorbij komen met BA en zo maar ongunstigere uren.
(overigens had ik al tickets voor 340 pp met BA naar Denver - deze zijn nu voor de vuilbak wegens prive-werkomstandigheden moet ik opnieuw boeken

Aanbiedingen met KLM naar LA en NY (vanaf Düsseldorf)!!
https://ticketspy.nl/deals/nieuwe-werel ... 0ORGANISCH
https://ticketspy.nl/deals/nieuwe-werel ... 0ORGANISCH
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij kun je best wel gunstig met de trein van Düsseldorf naar Frankfurt Airport.Tipsy_1 schreef:wij pendelen heen en weer tussen onze twee woonsten in antwerpen en dusseldorf). Parkeren op Frankfurt is goedkoop en het is een fijne luchthaven. plus ik moet mijn benzine niet zelf betalen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu op connections.be een vlucht naar Denver en terug vanuit LA met Finnair een tarief van 624 euro in het hoogseizoen.
Iemand ervaring met Finnair?
Edit: ik zie al dat de vluchten worden uitgevoerd door AA.
Zo, zojuist toch maar even DUS-MIA voor eind november/begin december geboekt voor EUR 325 pp. Volledig buiten de comfort zone om zover vooruit tickets te kopen, maarja, het was wel erg gunstig qua prijs en vliegtijden. zaterdagochtend 11.30 heen vanaf DUS met 150 minuten in AMS om lekker te brunchen in de lounge en terug op dinsdagavond 8.40pm met de AF A380, 100 minuutjes op CDG.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ja zeker maar als wij op reis vertrekken vertrekken wij vanuit belgie omdat we onze hondjes naar hun oppas brengenOld Faithful schreef: Volgens mij kun je best wel gunstig met de trein van Düsseldorf naar Frankfurt Airport.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ik heb die ook gezien maar de vluchtduur stond mij niet aan.Souraia schreef:Ik zie nu op connections.be een vlucht naar Denver en terug vanuit LA met Finnair een tarief van 624 euro in het hoogseizoen.
Als je weet dat je vanaf frankfurt maar 10 uurtjes vliegt dan wil ik geen 20 u onderweg zijn met lange overstap maar ik weet niet meer of dat met de terugvlucht was dus misschien heb jij daar geen last van

Naar Denver kijk je beter ook bij icelandair - ook rond de 750 euro trouwens.
ik heb trouwens daarnet geboekt bij lufthansa - 815 euro pp maar ik ben er toch vrij content mee owv de rechstreekse vlucht + ik hou van lufthansa comfort.
- bedeve
- Amerika-expert
@RoelB ; bekend gevoel. Ik zit nu al eind september met de boeking on de SAS verbinding Groningen-Eelde - San
Francisco te testen.
Ik heb vandaag naar jouw DUS-MIA verbinding gekeken voor Mei, en toen was +/_ dezelfde prijs ook met een terugreis via AMS.
Als je licht reist geeft dat een eerder uitstap voordeel.
Om niet te hoeven nazoeken : Heeft de Air France A380 Economy class in de bovenverdieping ?
Francisco te testen.
Ik heb vandaag naar jouw DUS-MIA verbinding gekeken voor Mei, en toen was +/_ dezelfde prijs ook met een terugreis via AMS.
Als je licht reist geeft dat een eerder uitstap voordeel.
Om niet te hoeven nazoeken : Heeft de Air France A380 Economy class in de bovenverdieping ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tipsy de reisduur is 15 uur zowel heen als terug, dus dat vind ik wel meevallen.
Het enige nadeel vind ik dat je laat in Denver aankomt en vroeg vanuit LA vertrekt.
Icelandair is op dit moment 1483 pp.
Frankfurt is voor ons helaas te ver.
Het enige nadeel vind ik dat je laat in Denver aankomt en vroeg vanuit LA vertrekt.
Frankfurt is voor ons helaas te ver.
@bedeve: ik zit minder dan anderhalf uur van DUS en dat doen we toch met de auto, dus een connection via AMS met alleen cabin luggage heeft sowieso geen zin. Enige nadeel is tegen die tijd het duitse tolplan, maar goed, dat zien we dan wel weer.
AF A380 heeft een paar economy seats boven, met 2-4-2 configuratie helemaal achterin. Die zijn inderdaad wel erg interessant met z'n tweetjes. Alleen willen ze daar EUR 35/seat voor hebben en ze doen niet aan complimentary upgrades voor mensen met status bij andere Skyteam airlines (in mijn geval Delta).
AF A380 heeft een paar economy seats boven, met 2-4-2 configuratie helemaal achterin. Die zijn inderdaad wel erg interessant met z'n tweetjes. Alleen willen ze daar EUR 35/seat voor hebben en ze doen niet aan complimentary upgrades voor mensen met status bij andere Skyteam airlines (in mijn geval Delta).
- bedeve
- Amerika-expert
@ RoelB ; Zo te lezen dezelfde als de Lufthansa seating.
Ideaal.
Je kunt die seating wel op de incheck aan laten komen.
Ik reis alleen met trolley en kijk naar DUS verbindingen via AMS .
Voor alles anders dan de vlucht naar SFO.
Want die ga ik in september met SAS testen vanaf Groningen Airport Eelde GRQ
Jammer / gemiste kansen dat de verbindingen vanaf GRQ naar New York, Washington ,Chicago en San Francisco helemaal niet voor het voetlicht komen.
Weet zeker dat ze dat in Lelystad anders gaan aanpakken.
Ideaal.
Je kunt die seating wel op de incheck aan laten komen.
Ik reis alleen met trolley en kijk naar DUS verbindingen via AMS .
Voor alles anders dan de vlucht naar SFO.
Want die ga ik in september met SAS testen vanaf Groningen Airport Eelde GRQ
Jammer / gemiste kansen dat de verbindingen vanaf GRQ naar New York, Washington ,Chicago en San Francisco helemaal niet voor het voetlicht komen.
Weet zeker dat ze dat in Lelystad anders gaan aanpakken.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Tipsy_1
- Amerika-expert
15u kan inderdaad nog. ik had een vluchtduur van 20 u - dat is erger.Souraia schreef:Tipsy de reisduur is 15 uur zowel heen als terug, dus dat vind ik wel meevallen.
Het laat aankomen in Denver en vroeg vertrekken was voor mij een bijkomende reden om die finnair niet te boeken. Ik wil de eerste dag al een stukje rijden en de laatste dag ook nog overnachten verder weg van de luchthaven ivm park dat ik nog wil bezoeken.
Alleszins veel succes met je beslissing en verder zoeken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20901 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties