Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tamaraa1: rondreis SF - SF juni 2017.
Reis Tamaraa1: rondreis SF - SF juni 2017.
Goedenavond,
Mijn vriend en ik gaan in Juni dit jaar voor het eerst naar Amerika.
Nu heb ik veel op het forum al gelezen en aan de hand daarvan een reisschema opgezet.
Nu is mijn vraag:
Is dit haalbaar of zijn er echt dingen die we eruit moeten halen?
En zijn er nog dingen die we missen?
Wij willen van de meeste dingen de highlights bezoeken en hier en daar een wandeling maken.
Alvast erg bedankt voor de tips en reacties!
Groetjes Tamara
Dag 1 Zaterdag 10 Juni: Amsterdam--> San Francisco
Dag 2 Zondag 11 Juni: San Francisco -->Cambria
Dag 3 Maandag 12 Juni: Cambria --> Santa Barbara
Dag 4 Dinsdag 13 Juni: Santa Barbara -->Los Angeles
Dag 5 Woensdag 14 Juni: Los Angeles
Dag 6 Donderdag 15 Juni: Los Angeles (Disney)
Dag 7 Vrijdag 16 Juni: Los angeles -->Joshua Tree park
Dag 8 Zaterdag 17 Juni: Joshua Tree park --> Williams
Dag 9 Zondag 18 Juni: Williams --> Grand canyon south rim
Dag 10 Maandag 19 Juni: Grand canyon -->Zion
Dag 11 Dinsdag 20 Juni: Zion
Dag 12 Woensdag 21 Juni: Zion -->Las vegas
Dag 13 Donderdag 22 Juni: Las vegas
Dag 14 Vrijdag 23 Juni: Las vegas --> Death valley
Dag 15 Zaterdag 24 Juni Death valley --> Mammoth lakes
Dag 16 Zondag 25 Juni: Mammoth lakes --> Yosemite
Dag 17 Maandag 26 Juni: Yosemite --> Yosemite
Dag 18 Dinsdag 27 Juni: Yosemite -->San Francisco
Dag 19 Woensdag 28 Juni: San Francisco
Dag 20 Donderdag 29 Juni: San Francisco -->Amsterdam
Dag 21 Vrijdag 30 Juni: Aankomst Amsterdam
Mijn vriend en ik gaan in Juni dit jaar voor het eerst naar Amerika.
Nu heb ik veel op het forum al gelezen en aan de hand daarvan een reisschema opgezet.
Nu is mijn vraag:
Is dit haalbaar of zijn er echt dingen die we eruit moeten halen?
En zijn er nog dingen die we missen?
Wij willen van de meeste dingen de highlights bezoeken en hier en daar een wandeling maken.
Alvast erg bedankt voor de tips en reacties!
Groetjes Tamara
Dag 1 Zaterdag 10 Juni: Amsterdam--> San Francisco
Dag 2 Zondag 11 Juni: San Francisco -->Cambria
Dag 3 Maandag 12 Juni: Cambria --> Santa Barbara
Dag 4 Dinsdag 13 Juni: Santa Barbara -->Los Angeles
Dag 5 Woensdag 14 Juni: Los Angeles
Dag 6 Donderdag 15 Juni: Los Angeles (Disney)
Dag 7 Vrijdag 16 Juni: Los angeles -->Joshua Tree park
Dag 8 Zaterdag 17 Juni: Joshua Tree park --> Williams
Dag 9 Zondag 18 Juni: Williams --> Grand canyon south rim
Dag 10 Maandag 19 Juni: Grand canyon -->Zion
Dag 11 Dinsdag 20 Juni: Zion
Dag 12 Woensdag 21 Juni: Zion -->Las vegas
Dag 13 Donderdag 22 Juni: Las vegas
Dag 14 Vrijdag 23 Juni: Las vegas --> Death valley
Dag 15 Zaterdag 24 Juni Death valley --> Mammoth lakes
Dag 16 Zondag 25 Juni: Mammoth lakes --> Yosemite
Dag 17 Maandag 26 Juni: Yosemite --> Yosemite
Dag 18 Dinsdag 27 Juni: Yosemite -->San Francisco
Dag 19 Woensdag 28 Juni: San Francisco
Dag 20 Donderdag 29 Juni: San Francisco -->Amsterdam
Dag 21 Vrijdag 30 Juni: Aankomst Amsterdam
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Rondreis SF - SF Juni 2017
Mooie reis!
Ik zou wel zeker proberen Bryce toe te voegen - Bryce is zeer bijzonder en je bent er echt vlakbij. Bryce doe je dan vlak voor Zion.
Verder zou ik ook zeker een nacht in Page toevoegen zodat je ook tijd hebt om langs Monument Valley te gaan na de Grand Canyon. Een iconische plek. Bovendien heb je dan wat meer tijd voor de bijzondere plekken in de buurt van Lake Powel bvb Antelope Canyon, tochtje op het meer,... Ik hou zelf heel erg van Lake Powell!
Dan moet je wel iets skippen.
Ik zou de nacht Williams schrappen en van Joshua Tree naar Grand Canyon rijden (je kan een stukje old route 66 meepikken). Dat is dan wel een pittigere rit maar nog goed te doen.
Verder zou ik of een nacht Zion of een nacht Yosemite schrappen - aangezien jullie niet zo'n wandelaars zijn. Maar daar is de rest van het forum het vast niet mee eens.
Ik zou wel zeker proberen Bryce toe te voegen - Bryce is zeer bijzonder en je bent er echt vlakbij. Bryce doe je dan vlak voor Zion.
Verder zou ik ook zeker een nacht in Page toevoegen zodat je ook tijd hebt om langs Monument Valley te gaan na de Grand Canyon. Een iconische plek. Bovendien heb je dan wat meer tijd voor de bijzondere plekken in de buurt van Lake Powel bvb Antelope Canyon, tochtje op het meer,... Ik hou zelf heel erg van Lake Powell!
Dan moet je wel iets skippen.
Ik zou de nacht Williams schrappen en van Joshua Tree naar Grand Canyon rijden (je kan een stukje old route 66 meepikken). Dat is dan wel een pittigere rit maar nog goed te doen.
Verder zou ik of een nacht Zion of een nacht Yosemite schrappen - aangezien jullie niet zo'n wandelaars zijn. Maar daar is de rest van het forum het vast niet mee eens.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Tamaraa1: rondreis SF - SF juni 2017.
Ik zou ook Bryce toevoegen. Yosemite zou ik zo laten, het is een ontzettend groot park, en in juni zijn de watervallen nog indrukwekkend om te zien. Je zou een dag minder LA kunnen doen. Waarom naar Disney? Dat zou je ook in Parijs kunnen bezoeken. En inderdaad de stop in Williams laten vallen en misschien al iets verder rijden dan Palm Springs. Na de GC een stop in Page. Dat geeft je nog een ochtend in de GC.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vanaf Los Angeles zou ik een stuk verder rijden bv naar Needles of Kingman via Joshua Tree. Deze rit is goed te doen. Je hebt dan met één overnachting Grand Canyon wat meer tijd.
Ik zou de dag die je bespaart ook zeker bij Bryce zetten. Een extra dag Zion is aan te raden maar om een indruk te krijgen van het park incl. één of meer korte wandelingen heb je aan een middag en de volgende ochtend in principe genoeg.
Ik weet niet of Disney in LA te vergelijken is met Parijs maar ik zou dan eerder kiezen voor Universal Studio's.
Ik zou de dag die je bespaart ook zeker bij Bryce zetten. Een extra dag Zion is aan te raden maar om een indruk te krijgen van het park incl. één of meer korte wandelingen heb je aan een middag en de volgende ochtend in principe genoeg.
Ik weet niet of Disney in LA te vergelijken is met Parijs maar ik zou dan eerder kiezen voor Universal Studio's.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Disney in Amerika is naar mijn ervaring compleet niet te vergelijken met dat in Parijs. Sommige attracties zijn hetzelfde (of dragen dezelfde naam), maar de beleving is daar imo veel groter. Ik zou persoonlijk ook kiezen voor Universal of Six Flags, omdat je dat hier niet echt hebt, maar dat is je eigen keuze denk ik.
Ik zou de keuzes laten afhangen van wat jullie willen. Ik vind jullie route op deze manier prima te doen eigenlijk. En afhankelijk van welke plek je als overnachting gebruikt voor de GC zou ik daar ook direct heenrijden vanaf JT of eventueel al iets verder. Maar aangezien je die dag grotendeels aan het rijden bent zou ik die dag erna voor de GC wel houden.
Bryce en Page toevoegen. Sja, ja als je van de natuur bent, nee als je gewoon een rustige route wilt houden. Ik zou als je vanaf de GC south rim komt op deze manier wel de 2 nachten Zion erin houden. Niet eens voor Zion zelf, al kan je daar ook makkelijk 2 dagen doorbrengen. Maar dan kan je onderweg van de Grand Canyon nog een stop bij Page maken namelijk voor Antelope Canyon en de Horseshoe bend en hoef je dus niet vroeg bij Zion aan te komen. Ik zou verder niet te veel aanpassen omdat je ook nog eens redelijk OK zit voor Las Vegas en Yosemite buiten hebt weekend. De zondagmiddag vertrekken er al veel uit Yosemite naar huis.
Ik zou persoonlijk de rest zo houden, ook die dagen LA. Ik zou alleen de dag Cambria - Santa Barbara iets naar voren trekken en uiterlijk rond Pismo Beach overnachten. Genoeg te bekijken langs highway 1 namelijk.
Ik zou de keuzes laten afhangen van wat jullie willen. Ik vind jullie route op deze manier prima te doen eigenlijk. En afhankelijk van welke plek je als overnachting gebruikt voor de GC zou ik daar ook direct heenrijden vanaf JT of eventueel al iets verder. Maar aangezien je die dag grotendeels aan het rijden bent zou ik die dag erna voor de GC wel houden.
Bryce en Page toevoegen. Sja, ja als je van de natuur bent, nee als je gewoon een rustige route wilt houden. Ik zou als je vanaf de GC south rim komt op deze manier wel de 2 nachten Zion erin houden. Niet eens voor Zion zelf, al kan je daar ook makkelijk 2 dagen doorbrengen. Maar dan kan je onderweg van de Grand Canyon nog een stop bij Page maken namelijk voor Antelope Canyon en de Horseshoe bend en hoef je dus niet vroeg bij Zion aan te komen. Ik zou verder niet te veel aanpassen omdat je ook nog eens redelijk OK zit voor Las Vegas en Yosemite buiten hebt weekend. De zondagmiddag vertrekken er al veel uit Yosemite naar huis.
Ik zou persoonlijk de rest zo houden, ook die dagen LA. Ik zou alleen de dag Cambria - Santa Barbara iets naar voren trekken en uiterlijk rond Pismo Beach overnachten. Genoeg te bekijken langs highway 1 namelijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2002 Weergaves
-
Laatste bericht door dati
-
- 3 Reacties