Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis tino beunk: 1 of 2 dagen San Francisco?
-
tino beunk
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis tino beunk: 1 of 2 dagen San Francisco?
Goedemiddag,
Ik en mijn vriendin gaan eind augustus een rondreis doen door het Westen van een dag of 16. Nu zullen wij eerst vliegen naar San Fransisco. We zullen dan vliegen om 12:50 en dan ben je daar volgens mij rond 14:45. Dus we hebben evt. die dag een halve dag en de dag erop, of is het verstandig om een dag eraan te plakken?
Het is trouwens de 1ste keer die kant op.
Ik hoor het graag en alvast bedankt!
Ik en mijn vriendin gaan eind augustus een rondreis doen door het Westen van een dag of 16. Nu zullen wij eerst vliegen naar San Fransisco. We zullen dan vliegen om 12:50 en dan ben je daar volgens mij rond 14:45. Dus we hebben evt. die dag een halve dag en de dag erop, of is het verstandig om een dag eraan te plakken?
Het is trouwens de 1ste keer die kant op.
Ik hoor het graag en alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 1 of 2 dagen San Francisco?
Je moet wel rekening houden met het tijdverschil; als je er om 14.45 bent (en reken dan nog een paar uur extra voor immigrations en ophalen huurauto etc) dan is het voor je gevoel al 23.45 uur. Of je dan nog zin hebt om veel te doen is de vraag.
Je kunt echter aardig veel doen in 1 dag; zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag. Als je de auto of het ov pakt en niet alles lopend doet zoals wij deden, kun je nog veel meer doen. Met maar 16 dagen zou ik niet langer dan 1 dag aan SF besteden.
Marianne
Je kunt echter aardig veel doen in 1 dag; zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag. Als je de auto of het ov pakt en niet alles lopend doet zoals wij deden, kun je nog veel meer doen. Met maar 16 dagen zou ik niet langer dan 1 dag aan SF besteden.
Marianne
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: 1 of 2 dagen San Fransisco?
Ik zou er een extra dag bij doen. Tegen dat je door customs bent, huurauto opgehaald, naar het centrum gereden, ingecheckt in het hotel enzovoort, is het avond. Tenzij je op dag 3 pas in de late namiddag uit SF vertrekt. Alles hangt er natuurlijk van af wat je allemaal wilt doen.
Edit: Met maar 16 dagen in totaal zoals Marianne terecht aanhaalt, zal je inderdaad keuzes moeten maken.
Edit: Met maar 16 dagen in totaal zoals Marianne terecht aanhaalt, zal je inderdaad keuzes moeten maken.
Ik vond San Francisco echt zo een geweldige stad!!! Ik zou zeker voor 2 dagen gaan en dan ook Alcatraz plannen! Eén van de leukste, of misschien zelfs de leukste stad, van het westen!!!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Tja.. waar ligt jullie voorkeur en wat wil je allemaal gaan doen? 16 dagen is niet lang, dus je tijd in die trip is schaars. Als je vooral komt voor de natuur dan zou ik niet te lang in SF blijven hangen. Aan de andere kant, het is een superleuke stad waar je je ook een week kunt vermaken.
De hamvraag is dus eerst bepalen waar je prioriteiten liggen en wat je allemaal wilt zien en doen. Wil je ook naar de parken in Utah? naar Las Vegas? Naar LA? Naar Grand Canyon NP?
Als je terugvliegt vanaf SFO kun je er eventueel ook voor kiezen om het juist andersom te doen en San Francisco in te plannen net voor vertrek. De vraag is dan alleen wat je met de middag en avond na aankomst doet. Je zou alvast een stukje de goede kant op kunnen rijden in het rondje dat je voor ogen hebt. Zo te zien aan de tijden die je doorgeeft vliegen jullie rechtstreeks, op gunstige tijden. Dus als je in het vliegtuig nog wat rust weet te pakken kom je uitgerust aan zonder jetlag en kun je die middag en avond nog gewoon benutten en ook nog wel wat mijlen maken.
De hamvraag blijft dus: wat staat er allemaal op het verlanglijstje?
In SF zelf zijn de standaard touristische dingen o.a. een trip naar Alcatraz, fietsen over de Golden Gate naar Sausalito, een Segway tour, op zaterdag de Ferry building farmers market, Pier 39 en omgeving, de Presidio en Fort point, Golden Gate park, turn-around van de cable cars, etc. Rondom SF natuurlijk wine country, wat verder weg richting het oosten Yosemite NP en richting het zuiden Monterey en de CA-1 richting LA.
De hamvraag is dus eerst bepalen waar je prioriteiten liggen en wat je allemaal wilt zien en doen. Wil je ook naar de parken in Utah? naar Las Vegas? Naar LA? Naar Grand Canyon NP?
Als je terugvliegt vanaf SFO kun je er eventueel ook voor kiezen om het juist andersom te doen en San Francisco in te plannen net voor vertrek. De vraag is dan alleen wat je met de middag en avond na aankomst doet. Je zou alvast een stukje de goede kant op kunnen rijden in het rondje dat je voor ogen hebt. Zo te zien aan de tijden die je doorgeeft vliegen jullie rechtstreeks, op gunstige tijden. Dus als je in het vliegtuig nog wat rust weet te pakken kom je uitgerust aan zonder jetlag en kun je die middag en avond nog gewoon benutten en ook nog wel wat mijlen maken.
De hamvraag blijft dus: wat staat er allemaal op het verlanglijstje?
In SF zelf zijn de standaard touristische dingen o.a. een trip naar Alcatraz, fietsen over de Golden Gate naar Sausalito, een Segway tour, op zaterdag de Ferry building farmers market, Pier 39 en omgeving, de Presidio en Fort point, Golden Gate park, turn-around van de cable cars, etc. Rondom SF natuurlijk wine country, wat verder weg richting het oosten Yosemite NP en richting het zuiden Monterey en de CA-1 richting LA.
-
tino beunk
- Amerika-newbie
Bedankt voor de reacties tot zoverre!
We hebben nu eigenlijk het volgende staan.
Dag 1 tm 4 SFA. Dus dag 1 aankomst en dan 3 nachten. Dat betekent dus 2 volle dagen. Volgende dag rijden we naar Yosemite National Park. Ik vroeg me alleen af of 1 volle dag SFA niet voldoende was. De huurauto halen we pas op, als we naar de volgende bestemming rijden.
We willen sowieso naar Alcatraz, fietsen over de Golden Gate brug. Voor de rest nog niet echt in verdiept.
Daarnaast willen/zullen we nog Yosemite Park, Visalia, Las Vegas, Bruce Canyon, Mon. Valley, Grand Canyon, Sedona, Scottsdale en Anaheim bezoeken met de meeste 1 overnachting muv Anaheim en Las Vegas.
Het is dus een combinatie van natuur en stad. Dus lekker bezig zijn en een hoop zien
! We vliegen terug vanuit Las Vegas.
We hebben nu eigenlijk het volgende staan.
Dag 1 tm 4 SFA. Dus dag 1 aankomst en dan 3 nachten. Dat betekent dus 2 volle dagen. Volgende dag rijden we naar Yosemite National Park. Ik vroeg me alleen af of 1 volle dag SFA niet voldoende was. De huurauto halen we pas op, als we naar de volgende bestemming rijden.
We willen sowieso naar Alcatraz, fietsen over de Golden Gate brug. Voor de rest nog niet echt in verdiept.
Daarnaast willen/zullen we nog Yosemite Park, Visalia, Las Vegas, Bruce Canyon, Mon. Valley, Grand Canyon, Sedona, Scottsdale en Anaheim bezoeken met de meeste 1 overnachting muv Anaheim en Las Vegas.
Het is dus een combinatie van natuur en stad. Dus lekker bezig zijn en een hoop zien
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis tino beunk: 1 of 2 dagen San Francisco?
Dat is wel veel voor 16 dagen als je echt wat wilt zien. Yosemite is prachtig en daar is op zijn minst toch 1 dag voor nodig en ook vd Grand Canyon.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Schrijf je route eens van dag tot dag uit. Zo kunnen we gericht tips geven
Bijvoorbeeld: Dag 1: AMS - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Yosemite.
Bijvoorbeeld: Dag 1: AMS - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Yosemite.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Het rondje is op zich haalbaar en met een strakke planning is er ook genoeg tijd om alles te zien en te doen wat je wilt. Maar ik denk dat die strakke planning wel van belang is: je wilt niet ergens aankomen en geen idee hebben wat je wilt gaan doen. Dan loop je immers het risico dat je veel reist maar weinig doet.
Ter referentie: ik heb zelf ook een eerste rondje zuid-west in 14 dagen gedaan, en dat was echt prima. Natuurlijk gaf het genoeg redenen om daarna vele malen terug te gaan en verder te ontdekken, maar dat blijf je toch altijd houden, ongeacht of je nu 14 dagen of 28 dagen gaat
.
Ik zou wel wat schrappen, namelijk het rondje via Phoenix en Monument Valley. Voor beide moet je een fors eind voor omrijden en die tijd kun je wellicht beter besteden aan bijvoorbeeld een park als Zion, dat wel op je route ligt.
Je zou bijvoorbeeld zoiets zou doen:
1: aankomst SFO, auto ophalen, rijden richting Monterey. Onderweg rustig wat boodschapjes doen, inchecken, 's avonds hapje eten in Monterey.
2: CA-1 naar het zuiden rijden. Diverse leuke korte stops onderweg, en in de middag kun je Hearst Castle doen (houd rekening met de laatste tour tijd). 's avonds rijd je door richting LA. Zoek een snelweg-motel dat tactisch ligt on route naar Anaheim.
3: Dagje Disney (tenminte, ik neem aan dat je daarvoor naar Anaheim wilde). Zoek ook hier weer een tactisch hotel, na een dagje pretpark wil je niet al te ver meer rijden denk ik.
4: Rijdag richting GCNP. Onderweg diverse opties. Zorg dat je op tijd gaat en onderweg niet te veel plant zodat je voor zonsondergang in GCNP bent. Boek een hotelkamer in GC village, niet in Tusayan.
5: GCNP. Wellicht nog een overnachting in GC village, zeker als je een stukje naar beneden wilt hiken oid.
6: Rijden richting Page, AZ. Onderweg heb je wat stops met mooie fotoplekjes, indianen met een klein marktje langs de weg (shiny things for sale
). Je kunt naar Horseshoe bend wandelen of als je op tijd bent naar de GC dam of voorbij page langs de 89 bijvoorbeeld de hike naar de toadstool hoodoo's doen. Erg mooi gebied. 's avonds nog even het stukje naar Kenab rijden en daar overnachten. Je kunt ook in Page blijven en een dagje tussenvoegen als je bijvoorbeeld wat meer van dat gebied wilt verkennen of bijvoorbeeld naar Antelope Canyon wilt.
7: Zion NP (vanuit Kanab ben je er zo). Als je nog een poging wilt doen voor Wave permits kun je 's ochtends mee doen aan de lottery in Kanab. Overnachten richting Bryce (kruising 89 en 12 of nog dichterbij het park).
8: Bryce Canyon NP. 's avonds overnachten op dezelfde plek
9: richting Las Vegas rijden. Eventueel extra tijd in Zion of Bryce en pas later op de dag richting Vegas. Overnachten in Vegas
10: Vegas
11: Vegas
12: Vertrek richting het westen. Door Death Valley richting Lee Vining oid
13: Yosemite NP, overnachting in de valley
14: Yosemite NP, einde dag richting SF, overnachting SF
15: San Francisco
16: San Francisco, terug naar huis.
Ter referentie: ik heb zelf ook een eerste rondje zuid-west in 14 dagen gedaan, en dat was echt prima. Natuurlijk gaf het genoeg redenen om daarna vele malen terug te gaan en verder te ontdekken, maar dat blijf je toch altijd houden, ongeacht of je nu 14 dagen of 28 dagen gaat
Ik zou wel wat schrappen, namelijk het rondje via Phoenix en Monument Valley. Voor beide moet je een fors eind voor omrijden en die tijd kun je wellicht beter besteden aan bijvoorbeeld een park als Zion, dat wel op je route ligt.
Je zou bijvoorbeeld zoiets zou doen:
1: aankomst SFO, auto ophalen, rijden richting Monterey. Onderweg rustig wat boodschapjes doen, inchecken, 's avonds hapje eten in Monterey.
2: CA-1 naar het zuiden rijden. Diverse leuke korte stops onderweg, en in de middag kun je Hearst Castle doen (houd rekening met de laatste tour tijd). 's avonds rijd je door richting LA. Zoek een snelweg-motel dat tactisch ligt on route naar Anaheim.
3: Dagje Disney (tenminte, ik neem aan dat je daarvoor naar Anaheim wilde). Zoek ook hier weer een tactisch hotel, na een dagje pretpark wil je niet al te ver meer rijden denk ik.
4: Rijdag richting GCNP. Onderweg diverse opties. Zorg dat je op tijd gaat en onderweg niet te veel plant zodat je voor zonsondergang in GCNP bent. Boek een hotelkamer in GC village, niet in Tusayan.
5: GCNP. Wellicht nog een overnachting in GC village, zeker als je een stukje naar beneden wilt hiken oid.
6: Rijden richting Page, AZ. Onderweg heb je wat stops met mooie fotoplekjes, indianen met een klein marktje langs de weg (shiny things for sale
7: Zion NP (vanuit Kanab ben je er zo). Als je nog een poging wilt doen voor Wave permits kun je 's ochtends mee doen aan de lottery in Kanab. Overnachten richting Bryce (kruising 89 en 12 of nog dichterbij het park).
8: Bryce Canyon NP. 's avonds overnachten op dezelfde plek
9: richting Las Vegas rijden. Eventueel extra tijd in Zion of Bryce en pas later op de dag richting Vegas. Overnachten in Vegas
10: Vegas
11: Vegas
12: Vertrek richting het westen. Door Death Valley richting Lee Vining oid
13: Yosemite NP, overnachting in de valley
14: Yosemite NP, einde dag richting SF, overnachting SF
15: San Francisco
16: San Francisco, terug naar huis.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
16 Dagen is inderdaad niet veel.
Als je alles wil doen wat je van plan bent, zit je de meeste tijd in de auto.
Zien = Wandelen, althans als je echt de parken een beetje wil beleven, zul je met je kont uit die auto moeten.
En dat gaat tijd kosten.
Ligt je vlucht vast? is SFO ook de vertrek luchthaven?
Dan kun je alvast de helft gaan strepen.
01 vliegen naar San Francisco
02 San Francisco
03 San Francisco
04 San Francisco - Yosemite
05 Yosemite
06 Yosemite etc etc
Maak een dagschema en dat zal al veel verduidelijken.
Als je alles wil doen wat je van plan bent, zit je de meeste tijd in de auto.
Zien = Wandelen, althans als je echt de parken een beetje wil beleven, zul je met je kont uit die auto moeten.
En dat gaat tijd kosten.
Ligt je vlucht vast? is SFO ook de vertrek luchthaven?
Dan kun je alvast de helft gaan strepen.
01 vliegen naar San Francisco
02 San Francisco
03 San Francisco
04 San Francisco - Yosemite
05 Yosemite
06 Yosemite etc etc
Maak een dagschema en dat zal al veel verduidelijken.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik lees:
Waarom Scottsdale?
Met de plannen voor SF zijn 2 dagen of 1,5 dag aan te raden.
Marianne
Als dat klopt (is het geen LA?) dan ligt Anaheim niet op de route, en zou ik er ook die 2 extra rijdagen niet voor gebruiken.tino beunk schreef: We vliegen terug vanuit Las Vegas.
Waarom Visalia?tino beunk schreef:We willen sowieso naar Alcatraz, fietsen over de Golden Gate brug. Voor de rest nog niet echt in verdiept. Daarnaast willen/zullen we nog Yosemite Park, Visalia, Las Vegas, Bruce Canyon, Mon. Valley, Grand Canyon, Sedona, Scottsdale en Anaheim bezoeken met de meeste 1 overnachting muv Anaheim en Las Vegas.
Waarom Scottsdale?
Met de plannen voor SF zijn 2 dagen of 1,5 dag aan te raden.
Marianne
-
tino beunk
- Amerika-newbie
Zal het even uitschrijven. Misschien is dat wat gemakkelijker:
1-4 SFA
4-5 Yosemite National Park
5-6 Visalia
6-8 Las Vegas
8-9 Bryce Canyon National Park
9-10 Monument Valley
10-11 Grand Canyon National Park
11-12 Sedona
12-13 Scottsdale
13-16 Anaheim
En terugvliegen vanuit LA ..
1-4 SFA
4-5 Yosemite National Park
5-6 Visalia
6-8 Las Vegas
8-9 Bryce Canyon National Park
9-10 Monument Valley
10-11 Grand Canyon National Park
11-12 Sedona
12-13 Scottsdale
13-16 Anaheim
En terugvliegen vanuit LA ..
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ons eerste zuidwest rondje (zie reisverslag 2010) was ook heel strak gepland want we hadden maar twee weken.
Wij sliepen 2 nachten in SF en slechts 1 volle dag daar.
Ik had het op voorhand goed uitgedacht en we hebben enorm veel gezien op 1 dag (inclusief afvondtour alcatraz). Voor ons volstond dit ook (hoewel er inderdaad genoeg te zien is daar om je langer ter vermaken).
Wij sliepen 2 nachten in SF en slechts 1 volle dag daar.
Ik had het op voorhand goed uitgedacht en we hebben enorm veel gezien op 1 dag (inclusief afvondtour alcatraz). Voor ons volstond dit ook (hoewel er inderdaad genoeg te zien is daar om je langer ter vermaken).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht