Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trip Coyote en hekkie
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat smaakt naar meer 

Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wanneer was je dan in Washington? Je kunt dat Memorial toch bijna niet missen? Het ligt midden op de mall.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, dat is inderdaad heel vreemd! Ik dacht, dat je er misschien een tijdje geleden was, want dit memorial is vrij nieuw.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik lees dit nu pas en ik vermoed dat het jullie allemaal ontgaan is, dat we wel degelijk een bepaalde tijd en plaats hebben afgesproken waarop jullie Roland en mij live voor een webcam konden zien.Ineke schreef:Eigenlijk hadden ze af moeten spreken om op een bepaalde tijd voor die web cam te gaan staan zwaaien! Hadden we allemaal mee kunnen genieten!
Op woensdag 10 januari heb ik het volgende gepost:
Op vrijdag 12 januari zijn we in Cincinnati aangekomen en na een nachtrust bij Days Inn, een paar mijl vanaf de Int. Airport zijn we gelijk de volgende morgen naar downtown Cincinnati gegaan. We hebben de auto geparkeerd en zijn toen in de stromende regen gaan lopen naar Fountain Square waar de webcam boven op een gebouw opgesteld staat .hekkie schreef:Zaterdagmorgen gaan we in alle vroegte eerst naar downtown Cincinnati. Er staat een webcam op de Fountain Square en de planning is dat we daar om plm 9:00 uur plaatselijke tijd zijn. Dan is het in Nederland 16:00 uur. Jullie zouden kunnen gaan kijken op deze site als je dat leuk vindt. Ik vermoed dat we bij de fontein zullen staan.
We waren daar precies op de afgesproken Nederlandse tijd van 16:00 uur. We hebben allebei via onze mobieltjes contact gezocht met diverse familieleden. Zij konden ons allemaal goed zien en op verzoek hebben we dus ook staan te zwaaien. Via printscreen zijn er toen wat foto’s van Roland en mij gemaakt, zoals je hieronder kunt zien.
Jammer dat niemand van het forum gekeken heeft (voor zover ik weet)…..

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ohhhhh wat dom van ons allemaal..... dat iedereen dit over het hoofd gezien heeft
Gelukkig dat jullie door de familie wél gespot zijn.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl

Gelukkig dat jullie door de familie wél gespot zijn.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor onze trip hebben Marjan en ik 2x een auto gehuurd. Eentje op Cincinnatie Int'l Airport (CVG) voor de periode dat we bij Dennis waren en een auto op Dulles Int'l Airport (IAD) voor de periode dat we bij Petra en PeeJay waren en de periode dat we er zelf opuit trokken.
Al eerder hadden we gemeld dat we deze rechtstreeks via Hertz (met ANWB-korting) gehuurd hadden. Op mijn verzoek hadden we gekozen voor een Standard (type Ford Mustang of gelijkwaardig). We gingen er toen nog vanuit dat we elk met één koffer zouden reizen. Voor Dennis (en de anderen) hadden we echter van alles meegenomen wat we onmogelijk in onze eigen koffers konden doen. Vandaar dat we op de heenreis al een extra koffer en tas meehadden.
Toen we op CVG onze auto bij Hertz ophaalden kregen we i.p.v. de Mustang een Ford Fivehunderd mee zonder dat we om een grotere auto vroegen. Een zeer comfortabele auto die qua kofferruimte veel groter is. Al onze bagage kon met gemak in de kofferruimte. De auto zelf was van binnen ook veel ruimer dan een Mustang en van allerhande luxe snufjes voorzien. Zoals een boordcomputer waar je de afstanden, tankinhoud e.d. op kon aflezen. Verder was de auto voorzien van leren bekleding en had slechts 349 mijl op de teller staan, gloednieuw dus!

Met deze auto hebben we 692 mijl gereden. De brandstofprijzen in Kentucky liggen gemiddeld op $ 2,00 per gallon. Een stuk goedkoper dan de overige staten die we dit keer aangedaan hebben. Hoewel we niet zo veel mijlen hebben gereden met deze auto, heb ik toch een gemiddelde uitgerekend. De auto reed gemiddeld 23,48 mijl op 1 gallon (of 9,98 km per liter). Wij vonden het een erg fijne auto voor de eerste 4 dagen.
De tweede auto huurden we zoals gezegd op IAD voor de overige 10 dagen. Ook hier hadden we voor de Standard gekozen. Van te voren hadden we al besloten om te kijken voor een upgrade. I.v.m. met mogelijke sneeuw wilden we nl. toch wel graag een 4x4 hebben. De medewerker van Hertz op IAD zag onze bagage en raadde ons aan een grotere auto te nemen. Dat zou dan een Ford Taurus of Ford Fivehunderd worden. We hebben toen gevraagd naar een small SUV (Ford Escape o.i.d.). Met bijtaling van $ 13,50 per dag hebben we uiteindelijk gekozen voor een 4x4. De auto was kennelijk net schoongemaakt want hij werd voor ons geparkeerd bij het kantoortje zodat we niet eens met onze bagage hoefden te sjouwen over het parkeerterrein.
De auto bleek een Chevrolet Equinox LT te zijn. Een type auto die door veel forumleden gehuurd wordt komende zomer. Ook dit was een erg comfortabele auto. Leren bekleding, temperatuur en rijrichting zichtbaar in de binnenspiegel. Verder kan met de radio MP3 cd's afgespeeld worden (kon de Ford Fivehunderd overigens ook). Dus een tip voor de mensen die komende zomer gaan, neem ook één of meerdere MP3 cd's mee. Wij hebben niet eens MP3 cd's gedraaid omdat we overal goede ontvangst van de radio hadden en we natuurlijk het liefst naar Amerikaanse radiostations luisteren als we op vakantie zijn.
De auto reed erg fijn. Sturen ging heel erg licht en de auto had behoorlijk power als je optrok. Verder heeft deze auto een zee van ruimte voor je bagage. Kortom, een prima auto voor op vakantie. Nadeel vond ik dat ik achter soms erg moeilijk naar buiten kon kijken door de donkere ramen en de raamstijlen. Kwestie van gewenning maar kan lastig zijn in het begin.

Met de Equinox hebben we in totaal 1620 mijl gereden. Het verbruik lag natuurlijk wat hoger dan bij de Ford Fivehunderd maar viel mij achteraf reuze mee. De auto reed gemiddeld 21,85 mijl per gallon (of 9,29 km per liter) met uitschieters naar 23,21 mijl per gallon (is 9,87 km per liter) op lange afstanden over de Interstate. Zoals gezegd waren de brandstofprijzen in VA, PA, NY en MA wat hoger. Gemiddeld betaalden wij $ 2,32 per gallon. De duurste tankbeurt was in Lake Placid, NY waar we $ 2,55 per gallon betaalden en de goedkoopste (gek genoeg) op het vliegveld vlakbij Hertz. Hier betaalden we $ 2,16 per gallon.
Wij waren zeer te spreken over de huurauto's die we dit keer meekregen. De Equinox kan ik iedereen aanraden voor komende zomer!
Roland
Al eerder hadden we gemeld dat we deze rechtstreeks via Hertz (met ANWB-korting) gehuurd hadden. Op mijn verzoek hadden we gekozen voor een Standard (type Ford Mustang of gelijkwaardig). We gingen er toen nog vanuit dat we elk met één koffer zouden reizen. Voor Dennis (en de anderen) hadden we echter van alles meegenomen wat we onmogelijk in onze eigen koffers konden doen. Vandaar dat we op de heenreis al een extra koffer en tas meehadden.
Toen we op CVG onze auto bij Hertz ophaalden kregen we i.p.v. de Mustang een Ford Fivehunderd mee zonder dat we om een grotere auto vroegen. Een zeer comfortabele auto die qua kofferruimte veel groter is. Al onze bagage kon met gemak in de kofferruimte. De auto zelf was van binnen ook veel ruimer dan een Mustang en van allerhande luxe snufjes voorzien. Zoals een boordcomputer waar je de afstanden, tankinhoud e.d. op kon aflezen. Verder was de auto voorzien van leren bekleding en had slechts 349 mijl op de teller staan, gloednieuw dus!

Met deze auto hebben we 692 mijl gereden. De brandstofprijzen in Kentucky liggen gemiddeld op $ 2,00 per gallon. Een stuk goedkoper dan de overige staten die we dit keer aangedaan hebben. Hoewel we niet zo veel mijlen hebben gereden met deze auto, heb ik toch een gemiddelde uitgerekend. De auto reed gemiddeld 23,48 mijl op 1 gallon (of 9,98 km per liter). Wij vonden het een erg fijne auto voor de eerste 4 dagen.
De tweede auto huurden we zoals gezegd op IAD voor de overige 10 dagen. Ook hier hadden we voor de Standard gekozen. Van te voren hadden we al besloten om te kijken voor een upgrade. I.v.m. met mogelijke sneeuw wilden we nl. toch wel graag een 4x4 hebben. De medewerker van Hertz op IAD zag onze bagage en raadde ons aan een grotere auto te nemen. Dat zou dan een Ford Taurus of Ford Fivehunderd worden. We hebben toen gevraagd naar een small SUV (Ford Escape o.i.d.). Met bijtaling van $ 13,50 per dag hebben we uiteindelijk gekozen voor een 4x4. De auto was kennelijk net schoongemaakt want hij werd voor ons geparkeerd bij het kantoortje zodat we niet eens met onze bagage hoefden te sjouwen over het parkeerterrein.

De auto bleek een Chevrolet Equinox LT te zijn. Een type auto die door veel forumleden gehuurd wordt komende zomer. Ook dit was een erg comfortabele auto. Leren bekleding, temperatuur en rijrichting zichtbaar in de binnenspiegel. Verder kan met de radio MP3 cd's afgespeeld worden (kon de Ford Fivehunderd overigens ook). Dus een tip voor de mensen die komende zomer gaan, neem ook één of meerdere MP3 cd's mee. Wij hebben niet eens MP3 cd's gedraaid omdat we overal goede ontvangst van de radio hadden en we natuurlijk het liefst naar Amerikaanse radiostations luisteren als we op vakantie zijn.
De auto reed erg fijn. Sturen ging heel erg licht en de auto had behoorlijk power als je optrok. Verder heeft deze auto een zee van ruimte voor je bagage. Kortom, een prima auto voor op vakantie. Nadeel vond ik dat ik achter soms erg moeilijk naar buiten kon kijken door de donkere ramen en de raamstijlen. Kwestie van gewenning maar kan lastig zijn in het begin.

Met de Equinox hebben we in totaal 1620 mijl gereden. Het verbruik lag natuurlijk wat hoger dan bij de Ford Fivehunderd maar viel mij achteraf reuze mee. De auto reed gemiddeld 21,85 mijl per gallon (of 9,29 km per liter) met uitschieters naar 23,21 mijl per gallon (is 9,87 km per liter) op lange afstanden over de Interstate. Zoals gezegd waren de brandstofprijzen in VA, PA, NY en MA wat hoger. Gemiddeld betaalden wij $ 2,32 per gallon. De duurste tankbeurt was in Lake Placid, NY waar we $ 2,55 per gallon betaalden en de goedkoopste (gek genoeg) op het vliegveld vlakbij Hertz. Hier betaalden we $ 2,16 per gallon.
Wij waren zeer te spreken over de huurauto's die we dit keer meekregen. De Equinox kan ik iedereen aanraden voor komende zomer!

Roland
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ja hoor, ik heb jullie gezien, sommige voorbijgangers vroegen zich af waar jullie naar zwaaiden. Ik zag ook een grote Macys en wenste dat ik daar op dat moment aan het winkelen was.hekkie schreef:Zaterdagmorgen gaan we in alle vroegte eerst naar downtown Cincinnati. Er staat een webcam op de Fountain Square en de planning is dat we daar om plm 9:00 uur plaatselijke tijd zijn. Dan is het in Nederland 16:00 uur. Jullie zouden kunnen gaan kijken op deze site als je dat leuk vindt. Ik vermoed dat we bij de fontein zullen staan.
Helena
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Leuk dat je ons gezien hebt Helena!helena schreef:Ja hoor, ik heb jullie gezien, sommige voorbijgangers vroegen zich af waar jullie naar zwaaiden. Ik zag ook een grote Macys en wenste dat ik daar op dat moment aan het winkelen was.
Welke voorbijgangers bedoel je? Bij jou of bij ons? Er waren niet veel mensen in de buurt toen wij bij de ijsbaan stonden te zwaaien.

Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Hoi Helena,helena schreef:Haha, de paar voorbijgangers bij jullie(ze waren er wel) , misschien hebben je ze niet gezien.
Jullie liepen van de ijsbaan naar de fontein, beiden met af en toe de mobiel aan het oor.
Helena
Leuk om te horen dat er toch iemand van het forum ons heeft gespot.
Wat die voorbijgangers betreft, dat klopt. Op een gegeven moment zag ik ook wat mensen naar ons kijken en had ik het gevoel dat ik daar voor "Jan met de korte achternaam" stond te zwaaien......

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 17271 Weergaves