Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kosten verkoop woning US
-
SophieDecru
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Kosten verkoop woning US
Dag iedereen,
Ik ben reeds ongeveer 5 jaar eigenaar van een woning in Orlando.
Ik denk eraan om de woning te verkopen. Echter ken ik maar één iemand (een makelaar) daar in de buurt die Nederlandstalig is. Verder weet ik er niet zoveel van af en ken ik ook niet zoveel over aan- en verkoop van een woning.
Toen ik de woning kochtte had ik goed contact met iemand die er veel over kende en die heeft mij toen wat geholpen.
Mijn amerikaanse makelaar houdt ook een oogje in het zeil. Hij doet het management van mijn woning die op jaarbasis verhuurt wordt.
Nu is er ook al een vier maanden huurachterstand. Het contact hierover met mijn makelaar is nogal vaag.
Daarom graag jullie advies.
*Hoe gaat het er in Amerika aan toe wat betreft huurachterstand? Wanneer wordt de huurder het huis uit gezet? Wat zijn de nadelen voor de verhuurder/eigenaar? Wat kan de eigenaar doen?
*Indien ik de woning zou verkopen dan zou dit het kostenplaatje zijn (fictief voorbeeld). 190000 usd verkoopprijs - 4000 usd beschrijvings en closingskost -11400 usd commissie (3% listing en 3% verkopende makelaar) = 174600 usd netto. Daarvan moet nog de taks op de meerwaarde getrokken worden.
Bij verkoop zou de closing agent 15% als waarborg (= 28500 usd) naar de belastingen sturen. Het grootste deel krijgt de eigenaar terug na de exacte berekening van de meerwaarde. De meerwaarde taks zou in dit geval 3500 usd bedragen. Refund zou dan ongeveer 25000 usd bedragen.
--> Klopt dit kostenplaatje? Of hebben jullie een ander kostenoverzicht? Tips?
Alvast bedankt !!
Groetjes,
Sophie Decru
Ik ben reeds ongeveer 5 jaar eigenaar van een woning in Orlando.
Ik denk eraan om de woning te verkopen. Echter ken ik maar één iemand (een makelaar) daar in de buurt die Nederlandstalig is. Verder weet ik er niet zoveel van af en ken ik ook niet zoveel over aan- en verkoop van een woning.
Toen ik de woning kochtte had ik goed contact met iemand die er veel over kende en die heeft mij toen wat geholpen.
Mijn amerikaanse makelaar houdt ook een oogje in het zeil. Hij doet het management van mijn woning die op jaarbasis verhuurt wordt.
Nu is er ook al een vier maanden huurachterstand. Het contact hierover met mijn makelaar is nogal vaag.
Daarom graag jullie advies.
*Hoe gaat het er in Amerika aan toe wat betreft huurachterstand? Wanneer wordt de huurder het huis uit gezet? Wat zijn de nadelen voor de verhuurder/eigenaar? Wat kan de eigenaar doen?
*Indien ik de woning zou verkopen dan zou dit het kostenplaatje zijn (fictief voorbeeld). 190000 usd verkoopprijs - 4000 usd beschrijvings en closingskost -11400 usd commissie (3% listing en 3% verkopende makelaar) = 174600 usd netto. Daarvan moet nog de taks op de meerwaarde getrokken worden.
Bij verkoop zou de closing agent 15% als waarborg (= 28500 usd) naar de belastingen sturen. Het grootste deel krijgt de eigenaar terug na de exacte berekening van de meerwaarde. De meerwaarde taks zou in dit geval 3500 usd bedragen. Refund zou dan ongeveer 25000 usd bedragen.
--> Klopt dit kostenplaatje? Of hebben jullie een ander kostenoverzicht? Tips?
Alvast bedankt !!
Groetjes,
Sophie Decru
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Kosten verkoop woning US
Hartelijk welkom bij AllesAmerika.
Neem eens contact op met forumlid "ned in mo", hij is Nederlandstalig, is makelaar en woont in de VS. Ook al woont hij niet in Florida, vermoedelijk kan hij jou wel antwoord geven op (een aantal van) jouw vragen.
Zijn profiel: http://forum.allesamerika.com/memberlis ... ile&u=3436
Neem eens contact op met forumlid "ned in mo", hij is Nederlandstalig, is makelaar en woont in de VS. Ook al woont hij niet in Florida, vermoedelijk kan hij jou wel antwoord geven op (een aantal van) jouw vragen.
Zijn profiel: http://forum.allesamerika.com/memberlis ... ile&u=3436
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is ook iemand die in Florida zit en altijd makelaar was. Ik zal Michel via een persoonlijk bericht op de hoogte brengen van dit topic. Hij is Nederlandstalig.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
SophieDecru
- Amerika-newbie
@Markro: Ik kan momenteel nog geen profielen raadplegen dus ik kom via deze weg niet in contact met "ned in mo". Is er een andere manier?
@Kastelke: Bedankt alvast! Ik hoop dat iemand mij gauw wat verder kan helpen/raad kan geven!
@Kastelke: Bedankt alvast! Ik hoop dat iemand mij gauw wat verder kan helpen/raad kan geven!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
@ Sophie: ik heb "ned in mo" even een berichtje gestuurd of hij hier wil meelezen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Michel zit momenteel ergens op zee op een cruise en heeft gezegd dat hij later deze week zal reageren.
Elke
-
SophieDecru
- Amerika-newbie
Bedankt!!
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Dag Sophie,
Ikzelf ben geen makelaar meer maar als je wil kan ik je in contact brengen met een Belgo-Amerikaanse makelaar met meer dan 30 jaar ervaring in Central Florida.
Als je dit wil heb ik wel gegevens nodig/ Adres van de woning en waar hij je kan bereiken.
Doe dit dan even in een privé bericht anders lezen de "bots" mee...

Ikzelf ben geen makelaar meer maar als je wil kan ik je in contact brengen met een Belgo-Amerikaanse makelaar met meer dan 30 jaar ervaring in Central Florida.
Als je dit wil heb ik wel gegevens nodig/ Adres van de woning en waar hij je kan bereiken.
Doe dit dan even in een privé bericht anders lezen de "bots" mee...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry, ben hier niet zo heel veel meer aanwezig.
Ik ben makelaar maar in Missouri en hier gelden weer andere regeltjes.
Lees eerst het contract met je management company door. Wat zijn hun verantwoordelijkheden? 4 maanden geen huur betalen (of betaalt het management co jou niet?) dat kan natuurlijk niet. Ze moeten een procedure tot uitzetting doen en wel meteen. Zitten er nog wel mensen in?
Vervolgens andere company zoeken.
Waarom een nederlandse makelaar? amerikaans mag ook? Ik heb een feeler voor je uitstaan. Ken iemand in Orlando die in de makelaardij zat
Wat ben je kwijt aan kosten?
kosten makelaar (meestal 6%)
Kosten title company (closing cost)
Koper betaalt voor eigen closing cost tenzij afgesproken is dat jij het betaalt
Verstrekken title insurance
Property tax van 1/1/17 tot de dag van overdracht
eventuele reparaties
Of te wel het plaatje klopt redelijk denk ik
Mark
Ik ben makelaar maar in Missouri en hier gelden weer andere regeltjes.
Lees eerst het contract met je management company door. Wat zijn hun verantwoordelijkheden? 4 maanden geen huur betalen (of betaalt het management co jou niet?) dat kan natuurlijk niet. Ze moeten een procedure tot uitzetting doen en wel meteen. Zitten er nog wel mensen in?
Vervolgens andere company zoeken.
Waarom een nederlandse makelaar? amerikaans mag ook? Ik heb een feeler voor je uitstaan. Ken iemand in Orlando die in de makelaardij zat
Wat ben je kwijt aan kosten?
kosten makelaar (meestal 6%)
Kosten title company (closing cost)
Koper betaalt voor eigen closing cost tenzij afgesproken is dat jij het betaalt
Verstrekken title insurance
Property tax van 1/1/17 tot de dag van overdracht
eventuele reparaties
Of te wel het plaatje klopt redelijk denk ik
Mark
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even voor je nagevraagd en er is een nederlandse makelaar bij Remax in Orlando die als het goed is verstand heeft van vakantiewoningen
Hij Heet Hans Welbergen 407 701 6814
Ik hoop dat het helpt
Mark
Hij Heet Hans Welbergen 407 701 6814
Ik hoop dat het helpt
Mark
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
@ Sophie, Krijgen we een up-date?
Ben je eruit????