Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jerome (Jansenco): oneway San Francisco - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jerome
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jerome (Jansenco): oneway San Francisco - LA.

Bericht door Jerome »

Beste forummers,

Wij gaan van de zomer onze eerste reis maken naar de USA met twee kinderen van 13 en 15. Wij starten met een aantal dagen New York en vliegen dan door naar San Francisco. Vanuit daar maken wij een oneway roadtrip van San Francisco naar LA. De begin- en einddatum liggen vast, maar daar tussenin zijn wij nog flexibel. Graag jullie feedback en tips over onderstaande route (en wij rijden dus met 2 pubers, dus af en toe wat relaxen is ook lekker al willen we natuurlijk zoveel mogelijk zien :wink: )

Wij hebben vanaf de landing in SF de volgende planning in gedachten:

Dag 1: 27 juli: NY- SF
Dag 2: 28 juli SF
Dag 3: 29 juli SF
Dag 4: 30 juli SF- Sequoia
Dag 5: 31 juli Sequoia - Kings Canyon
Dag 6: 1 aug Kings Canyon - Yosemite
Dag 7: 2 aug Yosemite
Dag 8: 3 aug Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 9: 4 aug Mammoth Lakes - Panamint Springs
Dag 10: 5 aug Panamint Springs - Las Vegas
Dag 11: 6 aug Las Vegas
Dag 12: 7 aug Las Vegas - Zion (of Bryce)
Dag 13: 8 aug Zion (of Bryce)
Dag 14: 9 aug Zion (of Bryce) - Grand Canyon
Dag 15: 10 aug Grand Canyon - Kingman
Dag 16: 11 aug Kingman - Joshua Tree
Dag 17: 12 aug Joshua Tree - LA
Dag 18: 13 aug LA
Dag 19: 14 aug LA-Amsterdam (aankomst 15e)

Wij twijfelen nog over de volgende punten.
Is de 'omweg' naar Yosemite via Sequoia de moeite waard? Lijkt ons erg leuk, maar kost wel 2 extra dagen?
Wat is leuker om te bezoeken Bryce of Zion?
Wij zouden liever nog 1 extra dag in LA hebben om daar bv Universal te bezoeken. Wat zouden jullie in dat geval laten vallen (bv rechtstreek naar LV vanaf Mammoth Lakes)?
Tenslotte twijfelen we nog over wel of niet met de camper. Zijn natuurlijk best wat afstanden die we moeten afleggen en met de camper ben je toch wat minder flexibel. Om in LA wat meer gemak te hebben (niet zo'n grote camper bij je) kunnen we ook nog in Las Vegas switchen van vervoermiddel (dus 1-10 met camper, 11-19 met auto).
Zijn er nog bepaalde plekken op de route die we echt moeten bezoeken of moeten doen met twee tieners?

Graag horen wij jullie tips en opmerkingen!
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Jansenco - Oneway San Francisco - LA

Bericht door Anneleen »

Kiezen tussen Bryce en Zion zou ik niet doen. Ik zou ze allebei bezoeken. Bryce is zo een speciaal park (google maar eens op afbeeldingen), dat kan je niet overslaan, vind ik. Zion is heerlijk om te wandelen. Ik denk dat ik bijvoorbeeld Joshua Tree zou laten vallen om Bryce te kunnen toevoegen.

Let op, nu kom je op zaterdag aan in Las Vegas, overnachten is dan veel duurder en het is ook veel drukker dan. Misschien kan je je route wat anders indelen zodat je het weekend in Las Vegas vermijdt? Wij hebben dat tijdens onze eerste reis zo gedaan: na Yosemite eerst richting Zion en dan pas na de Grand Canyon naar Las Vegas en van daar naar LA.

Tja, camper of niet, dat hangt er vanaf hoe je wil reizen. Wij vonden het gemakkelijk, altijd alles mee in de camper en niet hotel in en uit, maar veel forumleden vinden dat veranderen van hotel geen probleem (misschien ligt het aan onze vier, soms vergeetachtige, tieners dat ik dat lastig vind :wink: ). En we stonden met de camper op de prachtigste plaatsen, midden in de parken. Ik vind dat heerlijk, wakker worden en meteen midden in de natuur zitten, meestal ook nog eens vlakbij de startpunten van de wandelingen. Minder flexibel vond ik een camper niet, het gaat wel wat langzamer, en in LA is het niet handig, maar wij hebben daar niet veel tijd doorgebracht (vooral Universal Studios).
Vanaf Mammoth Lakes kan je gerust in 1 rit naar Las Vegas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mag je met je camper wel door death valley?

Eerlijk gezegd zou ik, zeker als je met de camper gaat, sequoia al uit je route halen (of kiezen voor Seki opv Yosemite). Van Vegas tot Kingman ga je nl op deze manier echt weinig tijd hebben/overal snel doorheen en dan mis ik bv nog Page in je route. Ik heb op mn eerste reis ook expres bepaalde parken laten liggen om elders wat meer tijd te hebben. Die 2 nachten Seki laten schieten geven je al iets meer lucht elders op de route
Jerome
Amerika-ontdekker

Bericht door Jerome »

Klopt Paul, je mag met de camper niet door Death Valley. Dus als we met de camper gaan, dan zullen we er omheen moeten (boven of onderlangs). En als we met de auto gaan, dan zouden we Panamint Springs eventueel over kunnen slaan zoals Anneleen zegt.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je met de auto gaat dan zou ik zeker tijd nemen voor Death Valley en dan is Mammoth Lakes - Las Vegas eigenlijk te ver.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik bedoelde eigenlijk dat je met de camper gemakkelijk in 1 rit van Mammoth Lakes naar Las Vegas kan, net omdat je met een camper toch niet door Death Valley mag.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis Jerome (Jansenco): oneway San Francisco - LA.

Bericht door Hans B »

Ik dacht ook altijd dat het verboden was om met een camper door de Death Valley te rijden.
Onderstaande vond ik op de site van Cruise America.
http://www.dutch.cruiseamerica.com/rent ... resources/
ZIJN ER PLEKKEN WAAR WE DE CAMPER NIET NAARTOE MOGEN BRENGEN
Death Valley
Voertuigen mogen in de maanden juli en augustus BIJZONDER VOORAICHTIG in Death Valley en andere woestijngebieden worden gebruikt. In de zomer bezoeken huurders deze gebieden op eigen risico en Cruise America is niet aansprakelijk voor bijzonder voertuigherstel en andere kosten. Gedurende bepaalde perioden zijn deze gebieden mogelijk niet bewoonbaar en kunnen ze gevaarlijk zijn voor de bestuurder en de passagiers.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Verder zou ik de dag Joshua Tree besteden aan Bryce Canyon.

Je komt ook nog langs Page.
Twee dingen die je daar zeker even moet bekijken zijn de Antelope Canyon en de Horseshoe Bend.
Antelope Canyon zou ik reserveren omdat je maar beperkt tijd hebt.
Anders kom je in de wachttijden en zou je dit fenomeen moeten missen.
http://lowerantelope.com/reservation/

De horseshoe bend is een wandeling van 1 a 1½ uur op vlakbij Page route naar de Grand Canyon.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert

Hans B schreef:Ik dacht ook altijd dat het verboden was om met een camper door de Death Valley te rijden.
Dat was vroeger zo. Sedert enkele jaren heeft Cruise America zijn politiek hierop aangepast. Anderen zijn bij mijn weten nog niet gevolgd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker een overnachting bij Bryce doen. Met kinderen is een volle dag Zion, bijvoorbeeld om een stuk in de Narrows te lopen ene aanrader.
Misschien Sequoia en Kings Canyon overslaan en de sequoia's in de Mariposa Grove in Yosemite bekijken?
Als er dan nog tijd is, is een overnachting bij Page een aanrader, maar je zou ook Antelope Canyon op weg van Bryce naar de GC kunnen bezoeken.
Ik denk dat je al redelijk laat bent om nog een camper te huren, qua prijs. Informeer eens naar de prijzen bij bijvoorbeeld Tioga Tours.
Een leuke en betaalbare optie is in de parken met een tent kamperen. Kijk daarvoor eens naar de verslagen van Elly op www.michelly.nl.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je nog bedenkingen hebt tegen een camper:
Haal deze op je vertrek dag vanuit SF, regel een early bird (is vroege pick up). In SF is het OV prima, of regel een motel in downtown.
Death Valley is bij Cruise America dus geen probleem.
In Las Vegas ga staan op Sam's Town, heeft een gratis shuttle (1700 - 2300) naar de Strip. Hoef je niet op en neer met de camper.
Drop de camper op je dag van aankomst in L.A. en neem dan een auto voor de laatste dagen.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Hallo

ik zoi doen wat Marianne adviseert.
sequoia overslaan en direct naar Yosemite. En daar ook de big trees bekijken.
Verder zou ik ook zeker een volle dag in Zion doorbrengen.

Voor tips met kids kun je onze weblogs bekijken.

succes.

Hans.
Jerome
Amerika-ontdekker

Bericht door Jerome »

We zijn inmiddels weer een stukje verder met onze reisplanning en nu op zoek naar hotels. We hebben Mammoth Lakes in ons schema staan, maar willen ook wel langs Bodie rijden op weg naar Death Valley. Dan zou een stop bij Lee Vining/Mono Lake logischer zijn. Beiden (Mammoth Lakes en Mono Lake) lijken de moeite waard? Nog tips die we bij de keuze mee kunnen nemen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mammoth lakes is net als Kingman meer een pure overnachtingsplek op jullie route. Niet echt een plek om veel te doen. Bij ML kan je echt wel mooie wandelibgen doen, maar daar heb je nu echt geen tijd voor.
Jerome
Amerika-ontdekker

Bericht door Jerome »

We hebben onze route wat aangepast naar aanleiding van de opmerkingen op dit forum en al veel van de goede tips die ik hier heb gelezen. We hebben besloten om in ieder geval niet met de camper te gaan, maar toch te kiezen voor de auto. We hebben gelezen dat een aantal van jullie Sequoia over zou slaan, maar het lijkt ons erg leuk dus we hebben er een omweg voor over. In plaats van Mammoth Lakes gaan we naar Lee Vining, dan kunnen we op de route naar DV ook Bodie nog bezoeken. Ik begreep van Paul dat we niet veel tijd hebben als we aankomen in Lee Vining voor bv Mono Lake. @Paul: Is dat vanwege de reistijd over de Tioga Pas? Ook de zaterdag in LV blijft staan. We hebben een aardige deal gevonden, zodat de prijs niet de pan uit schiet. Zion/Bryce is helaas geschrapt ten faveure van Page. We moeten keuzes maken ook al willen we alles graag zien. Maar als we eerst Zion/Bryce doen en dan ook nog Page, wordt het volgens mij alleen rijden en van alles net niets zien. In Page willen we in ieder geval de Lower Antilope Canyon bezoeken en naar Lake Powell gaan (kayakken, boottocht oid). Tenslotte hebben we vanwege de hitte ook Joshua Tree geschrapt en speciaal voor de kinderen een extra dagje LA toegevoegd. De voorlopige planning is nu als volgt:

Dag 1: 27 juli: NY- SF
Dag 2: 28 juli SF
Dag 3: 29 juli SF
Dag 4: 30 juli SF- SEKI (overnachten in Grand Grove)
Dag 5: 31 juli SEKI (overnachten in Grand Grove)
Dag 6: 1 aug SEKI - Yosemite (overnachten in Yosemite View Lodge)
Dag 7: 2 aug Yosemite (overnachten in Yosemite View Lodge)
Dag 8: 3 aug Yosemite - Lee Vining
Dag 9: 4 aug Lee Vining- Panamint Springs of Lone Pine
Dag 10: 5 aug Panamint Springs of Lone Pine - Las Vegas
Dag 11: 6 aug Las Vegas
Dag 12: 7 aug Las Vegas - Page
Dag 13: 8 aug Page
Dag 14: 9 aug Page - Grand Canyon (overnachten in Kachina Lodge)
Dag 15: 10 aug Grand Canyon - Kingman
Dag 16: 11 aug Kingman - LA
Dag 17: 12 aug LA (Universal Studios)
Dag 18: 13 aug LA (Hollywood/Beverly Hills)
Dag 19: 14 aug LA-Amsterdam (aankomst 15e)

Is er nog veel verschil tussen Panamint Springs of Lone Pine, behalve dat je al direct in DV zit bij Panamint Springs?
Benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mono Lake kost je nauwelijks tijd; voor Bodie moet je wel minstens een uur rekenen, en dan nog de nodige tijd voor de weg er naar toe. Kijk eens in ons 2013-verslag voor beide. Als je nog veel wilt doen langs de Tioga Pass heb je die dag wellicht geen tijd meer voor Bodie, maar je hebt voldoende tijd om het de volgende dag kunnen bezoeken. Kijk voor een overnachting ook eens naar Bridgeport (Virginia Creek Settlement).

Er is nogal wat verschil tussen Lone Pine en Panamint Springs. Lone Pine is een plaats, met meerdere hotels en de prachtige alabama Hills vlak bij. Wij hebben er in 2015 overnacht. Panamint Springs is een motel met camping en restaurant. Zoek eens op afbeeldingen. Qua verdeling van de route zit je daar iets beter.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik begreep van Paul dat we niet veel tijd hebben als we aankomen in Lee Vining voor bv Mono Lake. @Paul: Is dat vanwege de reistijd over de Tioga Pas?
Ik zou er voor kiezen om de tijd aan de tioga pass, bodie en mono lake te besteden en niet aan Mammoth Lakes. Dat was wat ik ermee bedoelde. Niet Mono Lake :wink:

Lee Vining en Mammoth Lakes zijn, net als dus Kingman, meer overnachtingsplekken dan plekken om (tijdens deze vakantie) veel te gaan doen. Andere plekken zijn interessanter om meer tijd aan te spenderen. Maar als jij bv in Kingman of Lee Vining/Mammoth Lakes 's middags bij je hotel aan het zwembad wil liggen hou ik je niet tegen. Dat zijn je eigen keuzes
Jerome
Amerika-ontdekker

Bericht door Jerome »

Dank voor jullie reacties Paul en Marianne. Wellicht was mijn schema niet helemaal duidelijk. Ik wil eerst vanuit Yosemite over de Tioga Pass naar Lee Vining rijden (of dus naar bv Virginia Creek Settlement (VCS), goede tip Marianne!) en daar diezelfde dag nog het Mono Lake bezoeken (eventueel dus voordat we doorrijden naar VCS) . Dan wil ik de volgende dag eerst naar Bodie rijden op weg naar Lone Pine (dat lijkt wel leuker als Panamint Springs). Wel een stukje extra heen en weer rijden naar Bodie, maar dat moet qua tijd kunnen die dag. Dan kunnen we in Lone Pine mogelijk nog naar de Alabama Hills rijden of we bewaren dat voor de volgende ochtend. Dus op zich is de hele middag aan het zwembad liggen niet het plan Paul :wink:
Jerome
Amerika-ontdekker

Bericht door Jerome »

Omdat het autotopic wel een hele grote vergaarbak met opmerkingen is, ook maar even in deze thread gepost: Wij hebben een standard SUV gehuurd bij Alamo en kunnen deze ophalen op SF Int Airport. Om eventueel reistijd te besparen kunnen we de auto ook ophalen bij Alamo in SF centrum nabij ons hotel. Van daaruit rijden we dan verder naar de Grant Grove. Dit scheelt waarschijnlijk een uurtje reistijd en we besparen wat OV kosten uit van centrum naar airport op de ophaaldag. Daar tegenover kost het wel $150,- .Is er op de ophaalcentra in het centrum ook enige keus welke auto je neemt of staat er dan maar 1 auto van het type naar keuze waarmee je het moet doen?
Marcopstal
Amerika-expert

De keuze zal zowiezo beperkter zijn en mogelijks krijg je helemaal de kans niet om te kiezen maar moet je gewoon nemen wat ze je geven. Er is ook een groter risico dat de klasse die je voorzien hebt er niet is. Je kan dan denken aan een gratis upgrade, maar het is niet altijd zo mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer