Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zika virus op dit moment?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Iess
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Zika virus op dit moment?

Bericht door Iess »

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen dan Google. Mijn vriend en ik willen graag naar Florida voor met name de pretparken, enkele bezienswaardigheden en de zon.

Echter willen we ook proberen dit jaar zwanger te worden. Nu komen we er alleen niet helemaal uit hoe het met Zika staat rond Orlando.
Zover ik nu ontdekt heb is vooral Miami dade de plek waar ik niet moet komen. Voor de overige gebieden zou er nu al 45 dagen geen nieuwe besmetting meer geweest zijn.
Het zit hem voor ons vooral nu in de vraag wordt het daar nu door de mug overgedragen over door seks? Dit is mij niet helemaal duidelijk.

We willen eind februari begin maart gaan en willen eventueel tijdelijk stoppen met zwanger worden.

Wie o wie heeft advies?
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Zika virus op dit moment?

Bericht door annet2009 »

Besmetting gaat via muggen. De kans op besmetting via seksueel contact is heel erg klein.
Hier vind je meer info: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Zikavirus

Officiele info over de U.S.A. staat hier: https://www.lcr.nl/Landen
maar dat is vrij algemeen, er wordt gesproken over Zika in Florida (Miami-Dade) en Texas (Cameron County).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Via mijn werkgever hebben we een waarschuwing gehad voor Miami-Dade.
Iess
Amerika-newbie

Bericht door Iess »

De algemene info hadden wij ook gevonden en daarom is het voor ons onduidelijk.

Als ik het goed begrijp is Miami-Dade een gebied waar we dan niet moeten komen maar Orlando en alles door omheen moet dan wel kunnen?
Als dit de situatie is durven we het prima aan en kunnen we gaan kijken voor tickets :D
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Wij zijn afgelopen jaar (oktober) in Florida geweest en ook wij zitten in de periode van het zwanger worden. Tot op heden is alleen het gebied rond Miami nog een aandachtspunt, maar de kans dat het in andere delen van Florida kan gebeuren blijft altijd aanwezig. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen zijn er twee opties: 1. Vakantie annuleren (hebben wij uiteraard ook niet voor gekozen :) ) en 2. Lekker genieten van je vakantie en 2 a 3 maanden na terugkomst veilige seks te hebben. Hier hebben wij ook voor gekozen en ondanks dat je het dan even moet uitstellen ben je straks wel gezegend met een gezond kindje.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer