Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis eef1992: whoehoee 1ste x Florida.
Reis eef1992: whoehoee 1ste x Florida.
hallo,
na 2 jaar geleden rondreis west kant willen we (mijn vriend en ik ) in mei naar Florida en Orlando gaan.
ik heb al een beetje een schema gemaakt hebben jullie nog tips?
ik heb dagen nog over we blijven 3 weken in Amerika
22 mei --> dusseldorf naar miami
Islamorada --> naar Bahia Honda state park
Key west
key west
naar de everglades $27,00 pp ( show en airboat) http://www.everglades.com/
Fort myers --:> sanibel island
St petersburg: Clearwater
crystal river --> zwemmen met zeekoeien
Tampa --> bush garden
Orlando --> 1 dag disney,
Orlando --> seaworld aquatic
Orlando --> waterpark Tyfoon Lagoon van Disney
Fort lourendale drive in bioscoop
Miami --> holocaust memorial
Miami --> Safari adventure
Miami --> Schieten
12 juni--> miami naar dusseldorf
na 2 jaar geleden rondreis west kant willen we (mijn vriend en ik ) in mei naar Florida en Orlando gaan.
ik heb al een beetje een schema gemaakt hebben jullie nog tips?
ik heb dagen nog over we blijven 3 weken in Amerika
22 mei --> dusseldorf naar miami
Islamorada --> naar Bahia Honda state park
Key west
key west
naar de everglades $27,00 pp ( show en airboat) http://www.everglades.com/
Fort myers --:> sanibel island
St petersburg: Clearwater
crystal river --> zwemmen met zeekoeien
Tampa --> bush garden
Orlando --> 1 dag disney,
Orlando --> seaworld aquatic
Orlando --> waterpark Tyfoon Lagoon van Disney
Fort lourendale drive in bioscoop
Miami --> holocaust memorial
Miami --> Safari adventure
Miami --> Schieten
12 juni--> miami naar dusseldorf
- rmathijssen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: whoehoee 1ste x florida
Everglades: hier kun je best wel wat dagen aan spenderen, het is ongelooflijk groot en er is veel te zien en te doen. Het grootste voordeel (vind ik) is dat het echt goed te rijden is vanuit Miami Beach, dus ideaal om daar een standplaats te hebben. Overdag naar Everglades en in de avond in het bruisende uitgaansleven van Miami Beach. Een geweldige combinatie
.
Miami (beach): Ook hier is een hoop te doen in de omgeving, maar mede afhankelijk van je interesses. Ik zie bijvoorbeeld het Holocaust memorial erbij staan, dit is leuk, maar hier ga je niet uren rondlopen (eerder hooguit een half-uurtje). Een leuke schietbaan welke ik je aan kan bevelen is Stone Hart's Gun Club in Miami. Professionele mensen die veiligheid voorop zetten. (https://ruudentamara.blogspot.nl/2015/0 ... ppist.html)
Als je naar St Petersburg gaat adviseer ik je om ook om een bezoekje te brengen aan het Edison & Ford winter estate in Fort Myers, dit is mij echt bij gebleven. Zie voor een indruk ons blog:
https://ruudentamara.blogspot.nl/2014/0 ... n-and.html
Wat ik het leukste vond van ons bezoek aan de Keys: Captain Sterling, een rondvaart door het zoutwatergedeelte van de Everglades.
https://ruudentamara.blogspot.nl/2016/1 ... -keys.html. Op nummer 2 komt Bahia Honda state park, maar ik had daar toch meer van verwacht.

Miami (beach): Ook hier is een hoop te doen in de omgeving, maar mede afhankelijk van je interesses. Ik zie bijvoorbeeld het Holocaust memorial erbij staan, dit is leuk, maar hier ga je niet uren rondlopen (eerder hooguit een half-uurtje). Een leuke schietbaan welke ik je aan kan bevelen is Stone Hart's Gun Club in Miami. Professionele mensen die veiligheid voorop zetten. (https://ruudentamara.blogspot.nl/2015/0 ... ppist.html)
Als je naar St Petersburg gaat adviseer ik je om ook om een bezoekje te brengen aan het Edison & Ford winter estate in Fort Myers, dit is mij echt bij gebleven. Zie voor een indruk ons blog:
https://ruudentamara.blogspot.nl/2014/0 ... n-and.html
Wat ik het leukste vond van ons bezoek aan de Keys: Captain Sterling, een rondvaart door het zoutwatergedeelte van de Everglades.
https://ruudentamara.blogspot.nl/2016/1 ... -keys.html. Op nummer 2 komt Bahia Honda state park, maar ik had daar toch meer van verwacht.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou even nakijken of er rond die tijd nog wel zeekoeien zijn, over het algemeen overwinteren ze alleen 'aan land'
Dankjewel !
Ja ik heb het bedrijf een mail gestuurd .
Alleen is het mogelijk om meteen te beginnen richting keywest en dan vanuit daar naar everglades of is dat echt om qua te veel rijden ?
Alleen is het mogelijk om meteen te beginnen richting keywest en dan vanuit daar naar everglades of is dat echt om qua te veel rijden ?
- rmathijssen
- Amerikafan
Re: Reis eef1992: whoehoee 1ste x Florida.
Vanuit Key West wil je niet "eventjes" naar de Everglades rijden voor een "dagje uit", het is best een flink stuk. Ook nog eens afhankelijk waar je moet zijn in de Everglades, want de Everglades is groot, heel erg groot. Als je wilt overnachten in de Everglades adviseer ik je toch om uit te wijken naar Miami (beach), deze afstand is wel goed te doen, dan heb je in de avond ook nog iets te doen.eef1992 schreef:Dankjewel !
Ik zou in het begin bij aankomst gaan voor Miami Beach voor een paar dagen, daar alles bekijken in de omgeving (inclusief Everglades), dan door rijden richting Key West (met tussenstop Bahia Honda state park) en dan vanuit Key West naar het westen van Florida. Let wel dat van Key West naar het westen van Florida een flink eind rijden is, je kunt het echter wel weer combineren met een korte stop in de Everglades bij bijvoorbeeld de Gator Boys (Everglades Holiday Park).
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Misschien heb je wat aan onze reisverslagen. Wij gaan altijd voor een "rustige" eerste aankomst dag, zonder veel kilometers, maar je kan natuurlijk best na aankomst een stuk de Keys oprijden, of je Key West haalt ligt een beetje aan je aankomsttijd en hoe laat je weg kan rijden van de luchthaven. De weg over de Key's is een lange provinciale weg, die niet opschiet! Als je op de terugweg al tot Key Largo of Homestead (gruwelijke, maar goedkope overnachtingsplek) kan rijden, is dit een mooi sprongetje naar de Everglades. Zoals Rmathijssen schrijft zijn die groot, maar je kan maar een klein stuk zien. (langs de 41 en de 9336) Fietsen in Shark Valley is trouwens erg leuk!
Mijn advies v.w.b. Airboats, zoek een klein bedrijfje op in Everglade City. Bootjes voor max 6 personen, veel te zien en leuk om door de Mangroven te varen.
Mocht je bericht krijgen dat er nog zeekoeien zijn in Chrystla River, huur dan een kano ipv die georganiseerde tochtjes. Leuk om daar te kanoën naar bv (Three Sisters Spring). Zie je wat van die commerciële bootjes bijeen, dan peddel je daar naar toe en tref je vast zeekoeien aan.
Mijn advies v.w.b. Airboats, zoek een klein bedrijfje op in Everglade City. Bootjes voor max 6 personen, veel te zien en leuk om door de Mangroven te varen.
Mocht je bericht krijgen dat er nog zeekoeien zijn in Chrystla River, huur dan een kano ipv die georganiseerde tochtjes. Leuk om daar te kanoën naar bv (Three Sisters Spring). Zie je wat van die commerciële bootjes bijeen, dan peddel je daar naar toe en tref je vast zeekoeien aan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-ontdekker
Wij waren in september bij Crystal River, wanneer er ook niet veel zeekoeien meer zijn omdat het dan in de gulf ook warm is. Wij hebben er nog wel een paar kunnen zien (stuk of 3) tijdens een boottochtje.
Het Holocaust Memorial in Miami is wel indrukwekkend om te zien, maar is inderdaad niet veel langer dan een halfuurtje.
Wij zijn zelf 1 nachtje op Key West geweest en op zich was dat prima. Je zou kunnen kijken of je dan niet liever op Islamorada twee nachten bent, zodat je van daaruit makkelijker tripjes naar een andere Key kan maken. Afhankelijk natuurlijk van waar je van houdt en wat je wilt doen op de Keys
Op de weg daar ben je op sommige punten inderdaad wel erg afhankelijk van wat er voor je gebeurd in hoe snel je kunt gaan, inhalen is niet overal een optie (eerder niet dan wel).
Het Holocaust Memorial in Miami is wel indrukwekkend om te zien, maar is inderdaad niet veel langer dan een halfuurtje.
Wij zijn zelf 1 nachtje op Key West geweest en op zich was dat prima. Je zou kunnen kijken of je dan niet liever op Islamorada twee nachten bent, zodat je van daaruit makkelijker tripjes naar een andere Key kan maken. Afhankelijk natuurlijk van waar je van houdt en wat je wilt doen op de Keys

2001: diverse staten
2009: NY + Westkust (incl. LA, LV, SF)
2015: Noordoosten + LV & LA
2016: Florida
2009: NY + Westkust (incl. LA, LV, SF)
2015: Noordoosten + LV & LA
2016: Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht