Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite Hw 120 of Death Valley via Bakersfield naar de kust

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PetraW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Yosemite Hw 120 of Death Valley via Bakersfield naar de kust

Bericht door PetraW »

Heb gezocht, maar een antwoord niet zo 1,2,3 kunnen vinden, maar misschien wel met de bekende neus gekeken. WIj reizen in de tweede helft van april van Las Vegas via Death Valley en Yosemite naar SF. In onze, tot voor kort definitieve, planning had ik Hw 120 opgenomen als route, maar ik ga er vanuit dat deze gesloten zal zijn. Nu heb ik de route ietwat omgegooid en kom tot het resultaat zoals op de afbeelding staat, maar is de 120 wel toegankelijk vanaf het punt dat we richting SF gaan? Ik lees dat de weg is afgesloten vanaf Crane Flat, maar kan dat niet vinden :?:

Omdat we ook geen ervaring hebben met de camper i.c.m. sneeuwkettingen zou het alternatief kunnen zijn dat we, gezien de tijd van het jaar, Yosemite helemaal skippen en van Death Valley terug naar de kust rijden om daar via de kustweg naar SF te rijden. Maar de weg van Death Valley naar Bakersfield via 178 die heel mooi schijnt te zijn is niet geheel zonder gevaar (vallend gesteente, mistig). Uiteraard kunnen we ook een andere route nemen, maar als we Yosemite schrappen wil je er wel iets anders in de categorie mooi voor terug.

Ik ben benieuwd naar jullie visie, commentaar, tips en suggesties....en misschien dat iemand wat aan die 'leeuwen en beren' kan doen :D
2016-12-31.png
2016-12-31 (1).png
Afbeelding
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Yosemite Hw 120 of Death Valley via Bakersfield naar de kust

Bericht door Hans B »

Om vanuit de oostkant via de TIOGA pass naar Yosemite Valley te rijden, moet je over de 9950ft (+3000m) hoge pas.
De kans is zeer aannemelijk dat deze half april nog vol met sneeuw ligt.

De Yosemite Valley ligt evenwel op 4000ft (±1200m) dus is de kans een stuk groter is dat deze wel bereikbaar is.

Het blijven allemaal mitsen en maren.
Het beste is om in Las Vegas alvast te informeren naar de toestand van de weg, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Dan kun je daar alvast het stuur omgooien als het nodig is.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In april is een gesloten Tioga pass zo goed als een zekerheid.

Op de webiste van Yosemite zijn duidelijke plannetjes aanwezig (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm) Hierop is Crane Flat aangeduid en ook waar de weg gesloten is. de 120 naar SF toe is in principe bijna altijd open (behoudens een sneeuwstorm) en dit lijkt me zeker eind april geen probleem.

Sneeuwkettingen kan je niet huren en zijn daarenboven doorgaans ook gewoon verboden op huurwagens.

Het is overigens wel voor het eerst dat ik hoor dat de weg naar Bakersfield "heel mooi maar gevaarlijk" zou zijn. Maar goed, het alternatief is via de 14 en 58, wat overigens vanaf Death Valley de kortste weg is ook. In tijd maakt het niet zo heel veel verschil allemaal. Misschien ene half uurtje.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk inderdaad eens op de kaart op de NPS-site. Maar ook met GoogleMaps is Crane Flat wel te vinden. Je zult normaal gesproken vanuit Oakhurst het park in kunnen rijden. En dan via de 120 of de 140 naar SF. Wil je in het park kamperen? Dan is het verstandig om zo snel mogelijk te kijken of er nog iets vrij is. Ik vermoed dat dat al lastig of onmogelijk is.

Marianne
PetraW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PetraW »

Dank voor de tips en suggesties. Campground in Yosemite nog nét kunnen reserveren. We bekijken inderdaad vanuit LV wat de 'aanvliegroute' wordt:-)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer