Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met Icelandair
- BjornStorme
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ervaringen met Icelandair
Dag iedereen,
Daar we beslist hebben om volgend jaar een rondtrip Seattle te maken met Canada ben ik stilletjes aan op zoek naar vliegtickets en ik kom op alle sites als goedkoopste resultaat (enige onder €1000) altijd terecht bij Icelandair.
Daarom wou ik even vragen of jullie ervaringen hebben met deze luchtvaartmaatschappij ...
Alvast bedankt voor het commentaar
Daar we beslist hebben om volgend jaar een rondtrip Seattle te maken met Canada ben ik stilletjes aan op zoek naar vliegtickets en ik kom op alle sites als goedkoopste resultaat (enige onder €1000) altijd terecht bij Icelandair.
Daarom wou ik even vragen of jullie ervaringen hebben met deze luchtvaartmaatschappij ...
Alvast bedankt voor het commentaar
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Ervaringen met Icelandair
Wij zijn heeeeeel tevreden over Icelandair.
In 2014 en 2015 Brussel-Anchorage en terug, in 2016 Brussel-Seattle en SF-Brussel en daarnet geboekt voor 2017 Brussel-Chicago en Seattle-Brussel.
Grote voordeel vind ik dat je 2x23 kg bagage mee mag, meer beenruimte dan andere maatschappijen (zonder bijbetalen) en ze hebben een goed entertainment systeem. Eten is wel niet inbegrepen maar je kan op het vliegtuig iets kopen (prijzen vallen mee). Niet alcoholische dranken zijn gratis, de overige moet je iets voor betalen.
Groetjes,
Ingrid
In 2014 en 2015 Brussel-Anchorage en terug, in 2016 Brussel-Seattle en SF-Brussel en daarnet geboekt voor 2017 Brussel-Chicago en Seattle-Brussel.
Grote voordeel vind ik dat je 2x23 kg bagage mee mag, meer beenruimte dan andere maatschappijen (zonder bijbetalen) en ze hebben een goed entertainment systeem. Eten is wel niet inbegrepen maar je kan op het vliegtuig iets kopen (prijzen vallen mee). Niet alcoholische dranken zijn gratis, de overige moet je iets voor betalen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Wellicht heb je ook nog wat aan soortgelijke topics:
Ervaringen Icelandair en tarieven 2016
Vliegen met Icelandair
prima maatschappij verder hoor. Voor het laatst ermee gevlogen in 2013.
Ervaringen Icelandair en tarieven 2016
Vliegen met Icelandair
prima maatschappij verder hoor. Voor het laatst ermee gevlogen in 2013.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vliegen komende zomer ook voor de 3e keer Icelandair. Alleen maar goede ervaringen.
Ik was ook op zoek naar tickets voor Seattle voor een rondje met de Canadese Rockies. Voor mij kwamen tickets voor Edmonton (ook met Icelandair) stukken goedkoper uit. Misschien een overweging?
Ik was ook op zoek naar tickets voor Seattle voor een rondje met de Canadese Rockies. Voor mij kwamen tickets voor Edmonton (ook met Icelandair) stukken goedkoper uit. Misschien een overweging?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Heb heel vaak met Icelandair gevlogen. Heel goede maatschappij en omdat het vliegveld in Reykjavik niet zo groot is is de overstap een fluitje van een cent.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor mij gaat het ook de eerste keer worden, zomer 2017 naar Nederland. Ben heel erg benieuwd maar de prijzen waren stukken aangenamer iig dan zelfs met Aer Lingus or British! Plus de vlucht tijden waren ideaal, vertrek 19.30 uit Chicago aankomst 13.00 in Amsterdam.
-
Josje99
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hier ook wel goede ervaringen mee.
Beenruimte is beperkt maar dat is vaak zo
Eten hebben we zelf meegenomen, maar was niet genoeg dus wat bijgekocht. Was wel redelijk te eten.
Mijn dochter was onder 12 dus zij kreeg wel een maaltijd!
Vliegveld op IJsland zelf was klein maar wel chaotisch bij de gate.
Ik zou als het een goede prijs is wel weer doen!
Beenruimte is beperkt maar dat is vaak zo
Eten hebben we zelf meegenomen, maar was niet genoeg dus wat bijgekocht. Was wel redelijk te eten.
Mijn dochter was onder 12 dus zij kreeg wel een maaltijd!
Vliegveld op IJsland zelf was klein maar wel chaotisch bij de gate.
Ik zou als het een goede prijs is wel weer doen!
groetjes
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Al enkele keren met Icelandair gevlogen, maar wel enkel maar tot IJsland. Heb geen enkele negatieve opmerking over die maatschappij.
Weet wel niet of ik de grote plas zou oversteken met een B-757, daarvoor verkies ik een wide body toestel. En vermits wij meestal maar met 2 vliegen, vind ik het ook niet zo comfortabel om op dergelijk lange vlucht in het midden, of nog slechter, helemaal ingesloten aan het raam te moeten zitten...
Weet wel niet of ik de grote plas zou oversteken met een B-757, daarvoor verkies ik een wide body toestel. En vermits wij meestal maar met 2 vliegen, vind ik het ook niet zo comfortabel om op dergelijk lange vlucht in het midden, of nog slechter, helemaal ingesloten aan het raam te moeten zitten...
-
Jann
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ook wij vlogen al een paar keer met Icelandair.
Niets dan positieve ervaringen ermee .
Enige 'negatieve' dat ik kan zeggen is dat je idd voor het eten en een biertje enzo moet betalen, daar waar het bij andere maatschappijen vaak gratis is.
Maar ja... het prijsverschil moet dan ook ergens zitten hé.
grtz
Niets dan positieve ervaringen ermee .
Enige 'negatieve' dat ik kan zeggen is dat je idd voor het eten en een biertje enzo moet betalen, daar waar het bij andere maatschappijen vaak gratis is.
Maar ja... het prijsverschil moet dan ook ergens zitten hé.
grtz
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Bij aankomst te Seattle kan onze zoon (1,94cm) bovenstaande alleen maar bevestigen: 2 koffers, voldoende beenruimte alleen... de entertainmentconsole was stuk! En da's best vervelend voor zo'n lange vlucht.
Groeten,
Martin
Martin
Wij vlogen dit jaar ook met Icelandair naar de VS en waren eigenlijk niet zo enthousiast. Ik had de indruk dat de beenruimte minder was dan bij British en Iberia, geen eten, kleine vliegtuigen (2x3 stoelen met middengang), wat vertraging en chaos bij de overstap in Reykjavik.
Grote voordeel is wel de 2x23 kg bagage en de mooie vluchttijden.
Grote voordeel is wel de 2x23 kg bagage en de mooie vluchttijden.
NYC & ZW 2014: http://mjusa2014.wordpress.com
NW USA & ZW Canada 2016: https://mjusacan2016.wordpress.com
NW USA & ZW Canada 2016: https://mjusacan2016.wordpress.com
Da's leuk.ingrid14 schreef:meer beenruimte dan andere maatschappijen (zonder bijbetalen)
da's minder.Josje99 schreef: Beenruimte is beperkt maar dat is vaak zo
Maar wat is het nu? De een schrijft meer beenruimte dan gemiddeld, de ander schrijft de beenruimte is beperkt? Of gewoon kwestie van geluk hebben?
2 dingen:
-is de tussenstop altijd in Reykjavik? Zo ja, is het mogelijk om daar tussenstop te maken en dan een dag later de aansluiting verder te pakken? Dat je dagje Reykjavik er tussen doet? Of zeg ik nu iets heel lastigs?
-ik zit te kijken op Skyscanner. De 3 voordeligste zijn steeds Icelandair, SAS en LOT. SAS en LOT moet ik hier nog opzoeken. Vorige keer hadden we United. Binnen Europa is het vaak Transavia. KLM schijnt de betere te zijn. Waar kan je zo'n Icelandair nu mee vergelijken? Goedkoop is leuk, maar als de vliegtuigen niet super zijn, dan kun je beter wat euro's meer uitgeven.
-is de tussenstop altijd in Reykjavik? Zo ja, is het mogelijk om daar tussenstop te maken en dan een dag later de aansluiting verder te pakken? Dat je dagje Reykjavik er tussen doet? Of zeg ik nu iets heel lastigs?
-ik zit te kijken op Skyscanner. De 3 voordeligste zijn steeds Icelandair, SAS en LOT. SAS en LOT moet ik hier nog opzoeken. Vorige keer hadden we United. Binnen Europa is het vaak Transavia. KLM schijnt de betere te zijn. Waar kan je zo'n Icelandair nu mee vergelijken? Goedkoop is leuk, maar als de vliegtuigen niet super zijn, dan kun je beter wat euro's meer uitgeven.
De tussenstop is altijd op Keflavik. Icelandair promoot juist een stopover aan. Maximaal 7 dagen zonder extra kosten voor de ticket. 1 dag op IJsland lijkt mij toch wel wat weinig maar goed een paar uur dobberen in de Blue Lagoon is altijd lekker.
Er is helemaal niks mis met de vliegtuigen van Icelandair. Volgens seatguru heb je een pitch van 32 inch in economy klasse. Ter vergelijking de meeste heb 31 inch.
Je krijgt alleen geen eten, dat is alles. Verder is het drinken wel gratis, behalve alcohol, en mag je op vluchten naar de VS en Canada 2 x 23 kg meenemen.
Boeken als de prijs en tijden prima zijn!
Er is helemaal niks mis met de vliegtuigen van Icelandair. Volgens seatguru heb je een pitch van 32 inch in economy klasse. Ter vergelijking de meeste heb 31 inch.
Je krijgt alleen geen eten, dat is alles. Verder is het drinken wel gratis, behalve alcohol, en mag je op vluchten naar de VS en Canada 2 x 23 kg meenemen.
Boeken als de prijs en tijden prima zijn!
-
ludwig
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Stop in IJsland voor een paar dagen is zeker een aanrader! 1 dag vind ik ook te kort. Vorig jaar een stop gedaan van 4 dagen en wij gaan dat zeker nog een keer doen. Auto gehuurd en via de zuidelijke ringweg naar Jökulsárlón gereden en daar in de buurt overnacht.
- ingrid14
- Amerika-expert
@Johan VL
Ik zag ook in het andere topic over Icelandair jouw reactie.
Onze ervaring is dat de beenruimte ruimer is dan bij de meeste andere maatschappijen.
De tarieven liggen vaak ruim lager dan bij vb AA, United, ... Dit is voor de gewone standaard plaatsen (dus zonder bijbetaling voor extra beenruimte)
Een erg groot voordeel is dat je 2x 23 kg bagage per reiziger mag meenemen zonder bijbetalen. (niet zozeer op de heenweg maar op de terugweg kunnen wij dat vaak wel gebruiken)
Het is al gezegd maar eten is niet inbegrepen in de tarieven. Wij hebben nu al enkele jaren op rij met Icelandair gevlogen (volgende zomer terug overigens) en het prijsverschil was telkens meer dan 200 € per persoon.
De luchthaven in Keflavik zijn ze volop aan het uitbreiden. Er is zeker mogelijkheid om iets te eten. De prijzen vallen ook best mee.
De meeste vluchten worden uitgevoerd met vliegtuigen met 2x 3 plaatsen met 1 middengang. Sommigen vinden dit niet aangenaam maar voor ons maakt het niets uit.
Iedereen heeft zijn eigen tv schermpje en er zijn erg veel programma's te bekijken. Wij hebben eens gehad dat er geen schermpjes in de stoel waren maar toen kreeg iedereen een iPad ter beschikking waarmee je dan deze programma's kon bekijken.
Verder zijn wij erg tevreden over de vlieguren. Vertrek in Brussel rond 14 u en vertrek in US (westkust) terug naar Brussel rond 11 u.
Groetjes,
Ingrid
Ik zag ook in het andere topic over Icelandair jouw reactie.
Onze ervaring is dat de beenruimte ruimer is dan bij de meeste andere maatschappijen.
De tarieven liggen vaak ruim lager dan bij vb AA, United, ... Dit is voor de gewone standaard plaatsen (dus zonder bijbetaling voor extra beenruimte)
Een erg groot voordeel is dat je 2x 23 kg bagage per reiziger mag meenemen zonder bijbetalen. (niet zozeer op de heenweg maar op de terugweg kunnen wij dat vaak wel gebruiken)
Het is al gezegd maar eten is niet inbegrepen in de tarieven. Wij hebben nu al enkele jaren op rij met Icelandair gevlogen (volgende zomer terug overigens) en het prijsverschil was telkens meer dan 200 € per persoon.
De luchthaven in Keflavik zijn ze volop aan het uitbreiden. Er is zeker mogelijkheid om iets te eten. De prijzen vallen ook best mee.
De meeste vluchten worden uitgevoerd met vliegtuigen met 2x 3 plaatsen met 1 middengang. Sommigen vinden dit niet aangenaam maar voor ons maakt het niets uit.
Iedereen heeft zijn eigen tv schermpje en er zijn erg veel programma's te bekijken. Wij hebben eens gehad dat er geen schermpjes in de stoel waren maar toen kreeg iedereen een iPad ter beschikking waarmee je dan deze programma's kon bekijken.
Verder zijn wij erg tevreden over de vlieguren. Vertrek in Brussel rond 14 u en vertrek in US (westkust) terug naar Brussel rond 11 u.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
weet iemand of icelandair op bepaalde momenten in het jaar promoties heeft?
bvb begin januari of zo?
Ik wil nog boeken - tickets momenteel 750 euro naar denver in juni maar dat moet beter kunnen vind ik
(ik had al tickets van de flashsale bij BA maar moet door prive-omstandigheden herboeken jammer genoeg)
bvb begin januari of zo?
Ik wil nog boeken - tickets momenteel 750 euro naar denver in juni maar dat moet beter kunnen vind ik
(ik had al tickets van de flashsale bij BA maar moet door prive-omstandigheden herboeken jammer genoeg)
Regelmatig blijven zoeken, promos komen vaak onverwacht.
Ingrid, bedankt voor de uitgebreide reactie.
Ik was gisteren even verder gaan zoeken hier. En kwam toen ook meer informatie tegen over stopover. Lijkt me top, om de vakantie zo uit te kunnen breiden met een bezoek aan IJsland. Daar kom je ook niet elke dag.
Ik denk eigenlijk wel dat het vliegen met Icelandair gaat worden. SAS en LOT zijn beetje gelijk met prijs. SAS is dacht ik Zweeds, LOT Pools. Maar doe me dan maar Icelandair. Veel slechts kan ik er niet over vinden hier. Ja eten niet gratis. Nah, okay. Da's geen probleem.
Persoonlijk ga ik dan liever via Düsseldorf dan via Brussel. Dat is wel ca 20 euro per persoon duurder. Maar vind het een fijner vliegveld. En, tsja je moet er maar net aan denken, maar verwacht in Dusseldorf niet zo gauw een aanslag. Terwijl in Brussel het elk moment weer kan gebeuren. Na de kerstmarkt in Berlijn is Duitsland nu extreem alert. Ik kom er ook vaak en merk dat. In België merk je eigenlijk niks qua extra alertheid. Of ze moeten er allemaal undercover zijn.
Maar waar het om gaat: we hebben weer een stukje van de puzzel compleet. De vliegmaatschappij. Hotel had ik al. Nu alleen nog de datum. Maar dat ligt aan m'n dochter met school. Wederom iedereen bedankt voor de tips en reacties.
Ik was gisteren even verder gaan zoeken hier. En kwam toen ook meer informatie tegen over stopover. Lijkt me top, om de vakantie zo uit te kunnen breiden met een bezoek aan IJsland. Daar kom je ook niet elke dag.
Ik denk eigenlijk wel dat het vliegen met Icelandair gaat worden. SAS en LOT zijn beetje gelijk met prijs. SAS is dacht ik Zweeds, LOT Pools. Maar doe me dan maar Icelandair. Veel slechts kan ik er niet over vinden hier. Ja eten niet gratis. Nah, okay. Da's geen probleem.
Persoonlijk ga ik dan liever via Düsseldorf dan via Brussel. Dat is wel ca 20 euro per persoon duurder. Maar vind het een fijner vliegveld. En, tsja je moet er maar net aan denken, maar verwacht in Dusseldorf niet zo gauw een aanslag. Terwijl in Brussel het elk moment weer kan gebeuren. Na de kerstmarkt in Berlijn is Duitsland nu extreem alert. Ik kom er ook vaak en merk dat. In België merk je eigenlijk niks qua extra alertheid. Of ze moeten er allemaal undercover zijn.
Maar waar het om gaat: we hebben weer een stukje van de puzzel compleet. De vliegmaatschappij. Hotel had ik al. Nu alleen nog de datum. Maar dat ligt aan m'n dochter met school. Wederom iedereen bedankt voor de tips en reacties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3781 Weergaves
-
Laatste bericht door YYZ727
-
- 24 Reacties