Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfel hostels NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Iman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Twijfel hostels NYC

Bericht door Iman »

Hai!

Volgende zomer ga ik o.a. naar New York en ben nu ontzettend aan het twijfelen over welk hostel ik moet boeken.
Het zijn er na een hele zoektocht nog maar twee die qua prijs en ratings vergelijkbaar zijn:

HI NYC Hostel
https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... _York.html

Budget Inn.
https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... ml#REVIEWS

Mijn gevoel zegt de eerste, maar m'n verstand de tweede. Het eerste hostel lijkt me qua faciliteiten, gezelligheid, kamers veel leuker, maar ligt wel een half uur met de metro van de meeste sights. En aangezien het mijn eerste keer is wil ik die wel gaan zien. De tweede biedt minder, en lees ik veel terug dat de kamers heel erg klein zijn (beetje ruimte is wel fijn als je je kamergenoten niet kent) en ze bieden minder dan het eerste hostel aan activiteiten en aangezien ik in mn eentje ben zijn activiteiten wel leuk om een beetje te socializen.

Dus eigenlijk wil ik het liefst in het eerste hostel blijven maar weet ik niet in hoeverre de rit van steeds een half uur me gaat opbreken. Even tussendoor naar het hostel om wat spullen te dumpen is bijvoorbeeld een stuk moeilijker. Iemand eerder zoiets vergelijkbaars gedaan?

Groetjes,
Iman
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Twijfel hostels NYC

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe lang ga je? Waarom niet een paar dagen in beide?
Een reistijdf van een half uur is nog wel te doen; je zult vaak veel meer reistijd hebben, ook als je centraal zit, dat hoort er gewoon bij.

Marianne
Iman
Amerika-ontdekker

Bericht door Iman »

Ik ben er 5 hele dagen en twee halve (dagen van de heen- en terugreis). Dus dan wil ik liever wel op 1 plek blijven denk ik. En als ik overal wel veel reistijd heb dan misschien toch maar voor de eerste gaan denk ik!
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door newyorkgirl »

Vooral goed de recensies lezen en vanuit daar je beslissing nemen. Toevallig heb ik het HI hostel bezocht (niet geslapen) en hoewel het niet echt heel centraal ligt t.o.v. de bekende plekken (Times Square etc.) zag het er goed uit en wordt er veel georganiseerd.

Misschien kan je je planning erop baseren dat je 's ochtends het verste plekje bezoekt en dan 's avonds wat meer uptown zodat je minder hoeft te reizen? Uiteindelijk ben je er toch alleen maar om te slapen.
Iman
Amerika-ontdekker

Bericht door Iman »

Fijn om te horen van iemand die het in het echt heeft gezien! De reviews van HI maken me net iets blijer en je tips zijn goed! Ik ga voor HI!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik denk niet dat je spijt zult hebben van je keuze. Het hostel staat goed bekend en zelf vind ik Upper West een heerlijke buurt om te verblijven (ik zat vaak op 85 street).
Er zijn een aantal express treinen (de 2 en de 3), die tot 96 street rijden. Dan is het zeker geen half uur reizen (trouwens, met het boemeltje 1 volgens mij ook niet, hoor ...).
Veel plezier met alle planning
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Printje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Printje »

In de herfstvakantie ben ik ook in New York geweest voor de marathon. Toen had ik verbleven in het YMCA West Side Hostel aan Central Park/Columbus Circle.
Deze kan ik je ook aanraden. Vooral heel goed gelegen. Maar ook zonder meer, heel proper. Badkamers op de gang maar ook netjes. Aan de één kant zijn het de kamers en aan de andere kant van de gang de badkamers.
Bovendien nog met fitnesscenter en zwembad :wink:
Ik had een eenpersoonskamer genomen, en de prijs was heel goed betaalbaar.

Activiteiten waren er ook georganiseerd maar daar was ik toen niet geïntresseerd.
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zie het probleem niet. Het HI NYC heeft een perfecte ligging in the upper west. Je zit zelfs nog niet aan het noordelijke eind van central park en je bent amper 200 meter verwijderd van de dichtstbijzijnde metro, 500 meter van een andere lijn die naast Central Park loop.

Een 7 daagse pass voor de metro kost je 31 dollar en daar kan je zoveel mee rijden als je wil.

Hiermee kan je overal relatief snel geraken. Reken op een kleine 20 minuten tot Times Square en een 35 minuten tot Lower Manhattan met de metro.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Iman
Amerika-ontdekker

Bericht door Iman »

Dankjulliewel! Wordt het HI!