Wat zijn dan al die mogelijkheden?
- DV lottery Als dat zou lukken is het zeker de beste manier. Korte doorlooptijd en direct immigrant status. Maar totaal geen invloed op de kans om te winnen
- H1B Deze staat voor nu op een laag pitje. Naast dat de kansen sowieso al klein zijn, is het op dit moment met een vroegste aanvangsdatum van 1 oktober 2017 al lastig en door de grote onzekerheid over wat er aan reform gaat komen helemaal onmogelijk geworden. Mogelijk dat dit met een paar maanden weer tot rust komt.
- L1 Hier lijkt een mogelijkheid te zijn. Ik ben in gesprek met een bedrijf dat dat voor mij wil doen, maar dat betekent eerst 2-3 in Europa en dan pas overplaatsen naar USA. Aangezien ze niet direct daar zitten waar ik wil eindigen zou er daarna nog een GC procedure gedaan moeten worden voordat ik door kan naar waar ik naartoe wil. Totale doorlooptijd wordt dan wel erg lang.
- E2 Dit lijkt nog steeds een mogelijkheid. Voordeel is dat het relatief snel geregeld kan zijn. Nadeel is dat ik waarschijnlijk maar net voldoende heb om aan de voorwaarden te voldoen en dus geen reserve meer over heb. Ook maak ik me wel degelijk zorgen over de toekomst van dit visum en de angst dat het misschien nu wel goedgekeurd wordt, maar is die zekerheid er ook als over 2 jaar verlengd et worden? Ook is met dit visum geen duidelijk pad naar een GC.
- F1 Dit zaadje is gisteren pas geplant en ik ben hier eigenlijk wel in geinteresseerd. Mijn overwegingen hiervoor (maar mischien zie ik dit nu wel iets te rooskleurig, ik begin pas net met het onderzoek!)
- direct op de juiste plek
- verhuisdatum binnen redelijke termijn
- ik liep toch al met een idee rond om een bachelor te doen. Ik werk weliswaar al 20 jaar op functies die doorgaans een bachelor vereisen, maar ik heb de degree niet. Het is een goeie aanvulling voor mijn CV en zeker voor de USA aan te raden, zij kijken daar toch wat anders tegenaan dan wij.
- niet direct een permanente oplossing, maar geeft wel ruimschoots de tijd om een permanente oplossing te vinden.
- financiering is niet het issue, als ik een E2 kan doen kan ik ook dit financieren