Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dirtroad naar Hole in the Wall in Mojave National Preserve
dirtroad naar Hole in the Wall in Mojave National Preserve
Wie heeft ervaring met de route naar Hole in the Wall in Mojave National Preserve.
Ik bedoel dus de route vanaf Cima via de Cedar Canyon Road en de Black Canyon Road.
We willen het als dagtrip vanaf Las Vegas doen, dus de route via de I-40 is nogal om.
Ik vind wel oude topics, waar een aantal mensen door rangers werd afgeraden de dirt road te rijden, maar als ik nu op de officiele NPS site kijk lijkt ie wel te berijden:
Black Canyon Road - Open, high clearance recommended
Cedar Canyon Road - Open, high clearance recommended
https://www.nps.gov/moja/planyourvisit/conditions.htm
Volgens mij heeft PSVwally de route gereden, als je dit leest, hoe was de weg toen?
Zal sowieso met een SUV erheen willen, dus met high clearance.
Is het vooral ongelijk met rotsen en stenen, of juist veel zand?
Iemand anders die de weg gereden heeft?
Ik bedoel dus de route vanaf Cima via de Cedar Canyon Road en de Black Canyon Road.
We willen het als dagtrip vanaf Las Vegas doen, dus de route via de I-40 is nogal om.
Ik vind wel oude topics, waar een aantal mensen door rangers werd afgeraden de dirt road te rijden, maar als ik nu op de officiele NPS site kijk lijkt ie wel te berijden:
Black Canyon Road - Open, high clearance recommended
Cedar Canyon Road - Open, high clearance recommended
https://www.nps.gov/moja/planyourvisit/conditions.htm
Volgens mij heeft PSVwally de route gereden, als je dit leest, hoe was de weg toen?
Zal sowieso met een SUV erheen willen, dus met high clearance.
Is het vooral ongelijk met rotsen en stenen, of juist veel zand?
Iemand anders die de weg gereden heeft?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: dirtroad naar Hole in the Wall in Mojave National Preserve
Ik heb het begin oktober gereden ja. Was prima te doen. Wat ik er nog van weet was alleen een stuk van de Cedar Canyon road een flink wasbord. Voor de rest voornamelijk hard zand, dus kon nog best doorrijden. Heb volgens mij de gopro op de auto gehad van Cima tot bijna aan Essex, dus kan het eens terugkijken. Heb daar alleen nog geen tijd voor gehad.
Doch mocht het daar ooit regenen, dan wil je daar denk ik niet wezen. Deze flashflood borden, even van mn instagram ( staan er heel veel.
Aangezien er niets open was toen ik er was op een maandag in Oktober, ben ik vrij snel verder gereden. Uitgestorven en gesloten Visitor Center. Het deel ten zuiden van het hole in the wall VC richting Essex had voor mij meer het echte woestijngevoel dan het stuk vanaf Cima tot het VC. Vergis je niet in de afstand als dagtrip vanaf Vegas, dat is best een heel stuk rijden. Bij Primm heb je ook nog die mega zonnepanelen, indrukwekkend vanaf de highway
Doch mocht het daar ooit regenen, dan wil je daar denk ik niet wezen. Deze flashflood borden, even van mn instagram ( staan er heel veel.
Aangezien er niets open was toen ik er was op een maandag in Oktober, ben ik vrij snel verder gereden. Uitgestorven en gesloten Visitor Center. Het deel ten zuiden van het hole in the wall VC richting Essex had voor mij meer het echte woestijngevoel dan het stuk vanaf Cima tot het VC. Vergis je niet in de afstand als dagtrip vanaf Vegas, dat is best een heel stuk rijden. Bij Primm heb je ook nog die mega zonnepanelen, indrukwekkend vanaf de highway
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij deden enkele jaren terug de Aiken Mine Road naar de lava tubes, wat we tof vonden. Holen in the Wall hadden we toen eerst gepland maar niet gedaan (denk dat de rangers dat toen afraden ivm te zanderig, dat herinner ik me niet meer zo goed)
@PSVwally, dat klinkt niet zo slecht. Uiteraard kan het er anders voorstaan na regen, dus daar zullen we zeker rekening mee houden.
Maar blijkbaar geen grote stenen/rotsen met kans op beschadiging van de auto. Hard zand lijkt me niet zo erg, maar als het losser is zou ik me zonder 4WD denk ik niet zo zeker voelen.
Ik had al gelezen dat het visitor center daar niet vaak open is, maar ik zou graag de Hole in the Wall Rings Loop Trail doen.
Ziet er leuk uit als ik de info en youtube-filmpjes ervan zie:
Zag in je reisverslag dat je snel weer verder was gegaan en vroeg me eerlijk gezegd af waarom je deze trail daar niet gedaan hebt.
Volgens google maps is het vanaf Vegas nog geen 2 uur tot de Hole in the Wall (hoewel dat minder betrouwbaar zal zijn vanwege de dirtroad).
Het idee was om eerst naar Hole in the Wall te rijden en de Rings Loop Trail te lopen. Dan als het allemaal een beetje meezit de Teutonia Peak Trail (trailhead 5 miles ten noorden van Cima) en dan terug naar Las Vegas.
Maar blijkbaar geen grote stenen/rotsen met kans op beschadiging van de auto. Hard zand lijkt me niet zo erg, maar als het losser is zou ik me zonder 4WD denk ik niet zo zeker voelen.
Ik had al gelezen dat het visitor center daar niet vaak open is, maar ik zou graag de Hole in the Wall Rings Loop Trail doen.
Ziet er leuk uit als ik de info en youtube-filmpjes ervan zie:
Zag in je reisverslag dat je snel weer verder was gegaan en vroeg me eerlijk gezegd af waarom je deze trail daar niet gedaan hebt.
Volgens google maps is het vanaf Vegas nog geen 2 uur tot de Hole in the Wall (hoewel dat minder betrouwbaar zal zijn vanwege de dirtroad).
Het idee was om eerst naar Hole in the Wall te rijden en de Rings Loop Trail te lopen. Dan als het allemaal een beetje meezit de Teutonia Peak Trail (trailhead 5 miles ten noorden van Cima) en dan terug naar Las Vegas.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Was dit heel dicht op elkaar? Dit is soms met opzet gedaan zodat je niet sneller als 20MPH kan gaan. Ik ken een dirt road in Colorado met precies het zelfde voor een aantal kilometer!PSVwally schreef:Wat ik er nog van weet was alleen een stuk van de Cedar Canyon road een flink wasbord.
@Annet,
Ik moet zelfs even Googlen waar hole in the wall was, jammer dat ik er neer eerder van gehoord had! Google gaat altijd helaas van perfecte omstandigheden uit. Op een dirt road zal je over het algemeen niet zo snel kunnen rijden. Een aanrader als jullie echt bezorgt zijn over los zand, haal op zijn minst 15 tot 20 seconden (getimed met je horloge) aan lucht uit je banden! Aangezien er genoeg tank stations langs route 15 zitten zou ik het echt aanraden, maakt een wereld van verschil en op hele hobbelige stukken dempt het ook nog eens extra. Fijne reis iig! Ik ga even verder naar filmpjes zoeken over Hole in the wall!

@Big_Mo, bedankt voor de tip. Het klinkt mij heel eng in de oren om zoveel lucht uit de banden te laten, maar ik heb er dan ook totaal geen verstand van. Zal het aan vriend doorgeven (die meestal achter het stuur mag op dirt roads).
Annet het klinkt misschien heel eng, maar is ontzettend veilig. Helaas kan ik zelf niet zeggen hoe deze wegen er uit zien of dat het ook echt nodig is. Maar over het algemeen, mijn ervaring, maakt het een iets minder stuiterende ervaring op dirt / stof weggetjes.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is helemaal niet nodig op die weg hoor.
Ik zat gister avond even naar wat videootjes te kijken. Ziet er gewoon als een hard gepakte boerenweg er uit. Lekker de banden inderdaad laten voor wat ze zijn. Jammer dat je niet foto's van de trails had PSVwally op je instagram.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met fotos van de trails?
Ik heb maar even wat screengrabs gemaakt
@Annet
-Komende vanuit Cima staat er bij de afslag van de cedar canyon road een bord met oa. hole in the wall vc 16 mijl.
100m verder sla je linksaf, hobbel het spoor over en je ziet al dat de weg wat minder is, maar vooral dat er veel zand over de weg heen waait. - Dan zie je dan vooral de zijkanten van de weg steeds slechter worden voor de weg na een mijl ofzo van asfalt overgaat in een zandpad en vooral dat stuk is erg slecht voor de bandjes. Dus hier moet je wel even opletten voor de gaten. - Dan was het in mijn geval tot aan de Black Canyon road grotendeels wasbord rijden en kleine stukjes verhard waar je even bij kon komen van het gehobbel. Niet extreem, maar het hobbelt wel.
Voor de Black Canyon road staat ook weer een bord, dus foutrijden kan alleen als je echt niet aan het opletten bent. Je hebt dan zo nu en dan wat smalle stukjes. En natuurlijk ook soms wel wat stenen op of gaten in de weg Maar grotendeels is het doortoeven over een breed pad
@Annet
-Komende vanuit Cima staat er bij de afslag van de cedar canyon road een bord met oa. hole in the wall vc 16 mijl.
100m verder sla je linksaf, hobbel het spoor over en je ziet al dat de weg wat minder is, maar vooral dat er veel zand over de weg heen waait. - Dan zie je dan vooral de zijkanten van de weg steeds slechter worden voor de weg na een mijl ofzo van asfalt overgaat in een zandpad en vooral dat stuk is erg slecht voor de bandjes. Dus hier moet je wel even opletten voor de gaten. - Dan was het in mijn geval tot aan de Black Canyon road grotendeels wasbord rijden en kleine stukjes verhard waar je even bij kon komen van het gehobbel. Niet extreem, maar het hobbelt wel.
Voor de Black Canyon road staat ook weer een bord, dus foutrijden kan alleen als je echt niet aan het opletten bent. Je hebt dan zo nu en dan wat smalle stukjes. En natuurlijk ook soms wel wat stenen op of gaten in de weg Maar grotendeels is het doortoeven over een breed pad
- bedeve
- Amerika-expert
Leuk Paul die fotoś !!
Het was in october voor mij de route van Las Vegas naar Palm Desert
Een pracht ritje !
Overal ook duidelijke borden; het s gewoon een officiele weg.
Vreemd he dat jij een afgesloten visitor center trof.
Toen ik er een paar dagen voor jou was waren in ieder geval de toiletten wel open.
Voor een ieder met een beetje gevoel voor natuur is het een aan te bevelen route.
Voor mensen die een mooie camper/ campingplaats zoeken is het een plaatjes; op naar Hole in the Wall !
Het was in october voor mij de route van Las Vegas naar Palm Desert
Een pracht ritje !
Overal ook duidelijke borden; het s gewoon een officiele weg.
Vreemd he dat jij een afgesloten visitor center trof.
Toen ik er een paar dagen voor jou was waren in ieder geval de toiletten wel open.
Voor een ieder met een beetje gevoel voor natuur is het een aan te bevelen route.
Voor mensen die een mooie camper/ campingplaats zoeken is het een plaatjes; op naar Hole in the Wall !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Was jij er in het weekend toevallig? Want wat ik op de info borden las was in het weekend wel alles open. Op de toiletten zaten grote hangsloten. Heb er wel een grote schildpad gezien, die kom je ook niet wekelijks tegen in de woestijn.
Wat je daar boven hebt gedaanPSVwally schreef:Wat bedoel je met fotos van de trails?

- bedeve
- Amerika-expert
Dinsdag 4 october op weg naar het happy hour in de Embassy SuitesPSVwally schreef:Was jij er in het weekend toevallig? \.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha, dat had ik al wel door. Maar ik noem niet elke dirtroad een trail, zeker niet als het net als deze gewoon als 'normale' weg wordt aangemerkt.Ik vergeet soms dat de meeste trails, hiking trails denken.
Paul, vele off-road trails die ik heb gereden worden ook als "normale" wegen aangegeven. Google Forest Road 295, Nathrop, CO 81236 voor de grap maar eens. Daar ga je met een standaard SUV niet komen
We dwalen af mijn excuses!

- bedeve
- Amerika-expert
@ Big_Mo doe mij een plezier ; laat ze weten dan zet ik ze op mijn wens lijstje.
Ik ben in de buurt van bryce met een cowboy op zoek geweest naar een verloren stier.
Ik had zin een paar uur paard rijden, hij kon de hulp gebruiken.
De stier gevonden.
Mijn vraag was; waar heb je het meest werk van want zoveel stieren zul je niet kwijt raken.
Zijn antwoord áls er hikers vermist zijn worden als eerste de local cowboys gevraagd en....als automobilisten de navigatie volgen en een aangegeven weg inrijden en vervolgens te laat door hebben dat de weg een dirt road wordt.
In een gebied zonder telefoondekking.
Een geruststellende mededeling; dat gaat niet op voor dat mooie ritje waar deze thread over gaat ; Op naar Hole in the Wall
Ik ben in de buurt van bryce met een cowboy op zoek geweest naar een verloren stier.
Ik had zin een paar uur paard rijden, hij kon de hulp gebruiken.
De stier gevonden.
Mijn vraag was; waar heb je het meest werk van want zoveel stieren zul je niet kwijt raken.
Zijn antwoord áls er hikers vermist zijn worden als eerste de local cowboys gevraagd en....als automobilisten de navigatie volgen en een aangegeven weg inrijden en vervolgens te laat door hebben dat de weg een dirt road wordt.
In een gebied zonder telefoondekking.
Een geruststellende mededeling; dat gaat niet op voor dat mooie ritje waar deze thread over gaat ; Op naar Hole in the Wall
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@Bevede,
Ik vind dat een hele mooie verwoording van die cowboy. Ik ga je een PM sturen met wat mooie dirt roads en andere trails die ik heb gereden.
Ik vind dat een hele mooie verwoording van die cowboy. Ik ga je een PM sturen met wat mooie dirt roads en andere trails die ik heb gereden.
@PSVwally, bedankt voor de toelichting en de foto's!
Dit lijkt me prima te rijden. Wij gaan ook in oktober, dus hopelijk dan dezelfde wegcondities als bij jou.
@bedeve, vanaf juli is het Hole-in-the-Wall Information Center alleen op zaterdags van 10.00-16.00 uur open, heel beperkt dus.
https://www.nps.gov/moja/planyourvisit/ ... enters.htm
Dit lijkt me prima te rijden. Wij gaan ook in oktober, dus hopelijk dan dezelfde wegcondities als bij jou.
@bedeve, vanaf juli is het Hole-in-the-Wall Information Center alleen op zaterdags van 10.00-16.00 uur open, heel beperkt dus.
https://www.nps.gov/moja/planyourvisit/ ... enters.htm
- bedeve
- Amerika-expert
@ annet2009 ;wanneer was je er ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5325 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-