Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
emigreren
emigreren
Hoi!
Ik ben al jaren van plan om te emigreren. graag zou ik met iemand contact willen die dit al heeft gedaan. Weet iemand leuke steden om te wonen. Zou ik ook woningen kunnen huren? Hoeveel zou dat eventueel zijn. Wat voor werk kan ik doen? wat ga ik ongeveer verdienen.
eventueel mag dit ook worden besproken via Facebook.
groetjes Romea
Ik ben al jaren van plan om te emigreren. graag zou ik met iemand contact willen die dit al heeft gedaan. Weet iemand leuke steden om te wonen. Zou ik ook woningen kunnen huren? Hoeveel zou dat eventueel zijn. Wat voor werk kan ik doen? wat ga ik ongeveer verdienen.
eventueel mag dit ook worden besproken via Facebook.
groetjes Romea
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: emigreren
Ik zou eerst eens het emigratieforum doorbladeren. Naar de VS emigreren is veel moeilijker dan je denkt, ben ik bang.
@spliniee, goldenhills heeft je al naar het emigratiesubforum verwezen. De antwoorden op jouw vragen hangen van zoveel factoren af dat er eigenlijk geen antwoord op te geven is.
Verder: stel gerichte vragen en geef informatie over jezelf zodat we je beter kunnen helpen.
Bekijk ook eens dit specifieke commentaar van mij in een andere discussie. Het geeft heel in het kort een overzicht van mogelijkheden om naar de VS te emigreren. Let wel, het lijstje is compleet, er zijn meer mogelijkheden zoals een O-1 visum, maar dat is een weg die voor de meesten niet is weggelegd.
Verder: stel gerichte vragen en geef informatie over jezelf zodat we je beter kunnen helpen.
Bekijk ook eens dit specifieke commentaar van mij in een andere discussie. Het geeft heel in het kort een overzicht van mogelijkheden om naar de VS te emigreren. Let wel, het lijstje is compleet, er zijn meer mogelijkheden zoals een O-1 visum, maar dat is een weg die voor de meesten niet is weggelegd.
-
- Amerika-expert
Leuke steden om te wonen is afhankelijk van wat jij leuk vind. Ik woon in een klein stadje, een half uur rijden van de grote stad en ik ben hier helemaal thuis. Maar er zijn zat mensen die het vreselijk zouden vinden om hier te wonen en die liever in het centrum van een grote stad willen wonen.
Dan is het ook nog afhankelijk van het klimaat. Ik hou niet van maandenlang sneeuw, maar een vriendin is elk jaar dolblij dat ze in Utah woont en geniet van elke sneeuwbui.
Een woning huren is geen probleem zolang je genoeg geld hebt. In de meeste gevallen heb je een credit score nodig, en contact gegevens van vroegere verhuurders. En natuurlijk genoeg geld voor de deposit, dat kan flink oplopen.
Als je in een goede wijk in een grote stad wil huren moet je ook rekening houden met het feit dat meerdere mensen op hetzelfde huis zullen bieden en de verhuurder gaat meestal voor de persoon die het meeste geld wil betalen. Zo kan een woning die voor $3000 per maand aangeboden wordt makkelijk oplopen tot $4000 of hoger.
In kleine stadjes heb je soms het probleem dat het aanbod heel klein is en ze liever verhuren aan een local dan aan een nieuwkomer.
Wat voor werk je kan doen ligt aan je opleiding. Sommige opleidingen moet je opnieuw een examen voor doen, dokters en verpleegsters enzo. En wat je verdient ligt aan de baan die je vindt. Als je vuilnisman wordt zal je minder verdienen dan als je neurochirurg bent.
Grootste probleem voor iedereen die hierheen wil verhuizen is de green card. Enig idee hoe je dat gaat aanpakken?
Dan is het ook nog afhankelijk van het klimaat. Ik hou niet van maandenlang sneeuw, maar een vriendin is elk jaar dolblij dat ze in Utah woont en geniet van elke sneeuwbui.
Een woning huren is geen probleem zolang je genoeg geld hebt. In de meeste gevallen heb je een credit score nodig, en contact gegevens van vroegere verhuurders. En natuurlijk genoeg geld voor de deposit, dat kan flink oplopen.
Als je in een goede wijk in een grote stad wil huren moet je ook rekening houden met het feit dat meerdere mensen op hetzelfde huis zullen bieden en de verhuurder gaat meestal voor de persoon die het meeste geld wil betalen. Zo kan een woning die voor $3000 per maand aangeboden wordt makkelijk oplopen tot $4000 of hoger.
In kleine stadjes heb je soms het probleem dat het aanbod heel klein is en ze liever verhuren aan een local dan aan een nieuwkomer.
Wat voor werk je kan doen ligt aan je opleiding. Sommige opleidingen moet je opnieuw een examen voor doen, dokters en verpleegsters enzo. En wat je verdient ligt aan de baan die je vindt. Als je vuilnisman wordt zal je minder verdienen dan als je neurochirurg bent.
Grootste probleem voor iedereen die hierheen wil verhuizen is de green card. Enig idee hoe je dat gaat aanpakken?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat is je leeftijd? Heb je nagedacht over een studenten visum? Ik denk dat dit je beste kans is, eigenlijk.
Weet iemand leuke steden om te wonen. Dat ligt maar net aan je smaak. Steden zijn duur en druk. Manhattan is prachtig maar Tampa ook, bijvoorbeeld. Ik woon vlakbij Nashville en dat is weer mijn ding. Verdiep je daar eens in!
Zou ik ook woningen kunnen huren? Als je een baan hebt. Maar het is niet zoals een appartmentje huren in Amsterdam. De prijzen hier in steden rijzen de pan uit, wij hadden een twee-kamer appartmentje gezien voor $1300 per maand.
Hoeveel zou dat eventueel zijn. Als je wat redelijks wilt hebben in een redelijk buurt, $1000 of meer.
Wat voor werk kan ik doen? Wat voor opleidingen heb je? Om te werken in de US moet je skilled zijn. Dus jij moet iets kunnen of bezitten wat een regulier Amerikaan niet kan doen. Dit is slechts maar een voorbeeld maar H1-B visas zijn voor mensen met skills.
wat ga ik ongeveer verdienen? Ligt aan je leeftijd en baan maar ga er van uit dat je het minimale ga verdienen in het begin, ALS je zou kunnen werken hier.
Weet iemand leuke steden om te wonen. Dat ligt maar net aan je smaak. Steden zijn duur en druk. Manhattan is prachtig maar Tampa ook, bijvoorbeeld. Ik woon vlakbij Nashville en dat is weer mijn ding. Verdiep je daar eens in!
Zou ik ook woningen kunnen huren? Als je een baan hebt. Maar het is niet zoals een appartmentje huren in Amsterdam. De prijzen hier in steden rijzen de pan uit, wij hadden een twee-kamer appartmentje gezien voor $1300 per maand.
Hoeveel zou dat eventueel zijn. Als je wat redelijks wilt hebben in een redelijk buurt, $1000 of meer.
Wat voor werk kan ik doen? Wat voor opleidingen heb je? Om te werken in de US moet je skilled zijn. Dus jij moet iets kunnen of bezitten wat een regulier Amerikaan niet kan doen. Dit is slechts maar een voorbeeld maar H1-B visas zijn voor mensen met skills.
wat ga ik ongeveer verdienen? Ligt aan je leeftijd en baan maar ga er van uit dat je het minimale ga verdienen in het begin, ALS je zou kunnen werken hier.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Over & done!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoelang ben je niet in Amsterdam geweest? Qua koop is er binnen de ring nauwelijks iets te koop onder de 4 ton en laten we maar niet spreken over huren!Zou ik ook woningen kunnen huren? Als je een baan hebt. Maar het is niet zoals een appartmentje huren in Amsterdam. De prijzen hier in steden rijzen de pan uit, wij hadden een twee-kamer appartmentje gezien voor $1300 per maand.
Lijkt me überhaupt vrij zinsloos nog meer antwoorden te geven op deze vraag als de topicstarter niet terugkeert om iets meer context te verschaffen.
-
- Amerikakenner
RiverCola, uh - laatste keer was voor medisch examen
maar mijn neef en nicht studeren in Amsterdam, net buiten de stad hebben ze een 1 kamer appartement voor $700, hoor ik zojuist. En dat is nog buiten Amsterdam-stad
Daarbij is het ook niet echt fraai hier in Amerika om te huren. Wij zijn geintresseerd in een appartement in Cookeville, 20 minuten hier vandaan. Geen echte stad zoals Nashville maar te vergelijken met Walling hier, lijkt het wel weer wel op een 'stad'. Kosten voor het drie kamer appartement; $1150.
Ik wens OP sterkte toe als zij dit alleen moet gaan betalen!

Ik wens OP sterkte toe als zij dit alleen moet gaan betalen!
Over & done!
Over & done!
- RiverCola
- Amerika-expert

Succes met de zoektocht en aanstaande verhuizing!
-
- Amerikakenner
Sinds eind juli, dus bijna vijf maanden nu. We wonen letterlijk in de middle of nowhere en ergens vind ik het geweldig maar ik zou ook graag fatsoenlijk bereik willen hebben in m'n eigen huis en meer richting de bewoonde wereld verhuizen
We gaan om de drie weken naar Nasvhille en omgeving. Persoonlijk vind ik het een geweldig, sfeer-hebbende stad met veel muziek en leuke bars. De malls zijn net zo sfeervol. We gaan niet te ver downtown want dat wordt nog wel afgeraden tenzij je wat kogels wilt vangen maar ik vermaak me er prima. Leuke aanrader voor een weekendje weg
En thanks! Hopelijk wordt verhuizen mogelijk in 2017!

Over & done!
Over & done!
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik heb de serie Nashville gevolgd en kreeg, alhoewel het natuurlijk tv blijft, ook een leuk beeld over de stad. Wie weet komen we er nog eens!
- Max Kool
- Amerikakenner
Los Angeles hier. Ik mocht willen dat ik voor 4 ton een huis kon kopen. Een miljoen komt eerst, en voor huren onder $4000.- hoef je ook haast niet meer aan te kloppen als je een redelijke woning wilt.RiverCola schreef:Hoelang ben je niet in Amsterdam geweest? Qua koop is er binnen de ring nauwelijks iets te koop onder de 4 ton en laten we maar niet spreken over huren!Zou ik ook woningen kunnen huren? Als je een baan hebt. Maar het is niet zoals een appartmentje huren in Amsterdam. De prijzen hier in steden rijzen de pan uit, wij hadden een twee-kamer appartmentje gezien voor $1300 per maand.
[..]
Dusss
LA, LA, LA....
Waarom denk je dat dit de beste kans is? Want ik hoor dat vaker en daarom ben ik (als student zijnde) nogal geïnteresseerd geraakt om bijvoorbeeld een master in Amerika te doen. Maar is dit een goede kans, omdat Amerikanen zelf vooral mensen willen inhuren met een Amerikaans degree/diploma? Of omdat je na het studeren een jaar OPT krijgt, wat de kansen op een H1B verbeterd? Dit is waarom ik denk dat studeren in Amerika handig kan zijn, maar ben benieuwd of mijn gedachtes een beetje kloppen.sundaysue schreef:Wat is je leeftijd? Heb je nagedacht over een studenten visum? Ik denk dat dit je beste kans is, eigenlijk.
- RiverCola
- Amerika-expert
@Max: Maar LA (of SF of NYC) is geen Kansas City, Phoenix of Durham. Net als Alkmaar en Enschede geen Amsterdam of Utrecht zijn.
Dusss
Ook is een schoonmaker zonder diploma's geen notaris of business consultant.
(Maw: de vragen van topicstarter zijn totaal niet te beantwoorden)
((En kijk eens wat je dan wél kunt krijgen voor 4 ton binnen de ring in Amsterdam. Daar zou geen enkele Angel blij van worden))
Dusss
Ook is een schoonmaker zonder diploma's geen notaris of business consultant.
(Maw: de vragen van topicstarter zijn totaal niet te beantwoorden)
((En kijk eens wat je dan wél kunt krijgen voor 4 ton binnen de ring in Amsterdam. Daar zou geen enkele Angel blij van worden))
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
F1 heeft geen quotum en is dus relatief makkelijk te krijgen (relatief!). Gedurende de OPT kan je voor een H1B gaan, omdat je al werkt valt een bezwaar daartegen weg nl. dat je pas 6-10 later zou kunnen beginnen. En OPT in een STEM veld kan je tot 3 jaar totaal blijven en dus 3x een poging doen voor H1B.hlwoudsma schreef:Waarom denk je dat dit de beste kans is? Want ik hoor dat vaker en daarom ben ik (als student zijnde) nogal geïnteresseerd geraakt om bijvoorbeeld een master in Amerika te doen. Maar is dit een goede kans, omdat Amerikanen zelf vooral mensen willen inhuren met een Amerikaans degree/diploma? Of omdat je na het studeren een jaar OPT krijgt, wat de kansen op een H1B verbeterd? Dit is waarom ik denk dat studeren in Amerika handig kan zijn, maar ben benieuwd of mijn gedachtes een beetje kloppen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerikakenner
Afgelopen twee jaar zijn er al enorm veel topics aangemaakt met onderwerp "emigreren" of "hoe emigreren".
Ik dacht misschien (als moderators etc dit zien) of het geen 'handiger' idee is om een sticky te maken met iets in de zin van 'Jouw kansen om te emigreren' of iets dergelijks waar Hockey's gebruikelijke lijstje wordt gebruikt en tips & tricks. 'Tis maar een idee
Ik dacht misschien (als moderators etc dit zien) of het geen 'handiger' idee is om een sticky te maken met iets in de zin van 'Jouw kansen om te emigreren' of iets dergelijks waar Hockey's gebruikelijke lijstje wordt gebruikt en tips & tricks. 'Tis maar een idee

Over & done!
Over & done!
-