Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren op basis van gezinshereniging

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Emigreren op basis van gezinshereniging

Bericht door Dbacks2 »

kleine meer technische opmerking.... sites waarop je vanuit 'het buitenland' niet kunt komen.... los je op met een VPN... dan kun je zelf zoeken en overal bij!
gein
Amerika-ontdekker

Bericht door gein »

Onze schoondochter heeft inmiddels vragen uitgezet, ook bij diverse deskundigen, en krijgt toch wel geruststellende antwoorden. Zoals het er nu voorstaat is het allemaal goed te behappen en is het weinig meer als dat ze de eerste keer mee kwam. Daarnaast is er altijd nog een plan B, zoals ook al werd aangegeven, en als het te gek gaat worden terug gaan. Ons huis hebben we inmiddels ook verkocht en zo is de spaarpot om mee te nemen weer aardig gegroeid. Ook vullen we de voorraad bij marktplaats steeds weer aan zodat we bijna met een hele schone lei kunnen beginnen. Nog een paar weken en dan gaan we alweer op onze jaarlijkse overwintertocht beginnen.

Mede mensen allemaal weer bedankt voor het meedenken en bij verder nieuws hu ik u weer op de hoogte.

Gerard & Inge
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Altijd goed om een "Plan B" te hebben, succes ermee! Ik vond trouwens deze link nog over New Immigrants Medical Insurance, misschien helpt het nog.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
gein
Amerika-ontdekker

Bericht door gein »

Bedankt voor Dutchess, is ook weer een hele nuttige site, gaan we hier verder uitpluizen en gelijk doorgeven aan zoon
Duidelijk gegevens!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Onderschat die ziektekostenverzekering situatie niet. Het was voor ons een van de belangrijkste redenen om mijn vader als 65-plusser niet te laten overkomen. Medische kosten kunnen hier astronomisch hoog oplopen. Die site geeft ook weer aan dat, àls je in de staat waar je je vestigt al zo'n verzekering kan afsluiten, de premies zo'n $1500 - $2000 per maand kunnen zijn (en dan hebben ze het nog niet eens over de eigen bijdrage). En laat je niet verleiden om op zoiets als deze Inbound New Immigrants Insurance te rekenen - dat is een zgn. "limited benefit plan" en geen echte verzekering.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Op latere leeftijd een ziekteverzekering in de VS afsluiten zal een prijzige affaire worden. Voordat wij Medicare hadden (ik heb gelukkig lang genoeg premie betaald) hadden wij alleen voor ons tweeen een ziekteverzekering voor $1100 in de maand. En wij waren best gezond toen we die afsloten. Maar zelfs met die verzekering was ik voor mijn stent in mijn hartaderen in totaal een $15.000 kwijt aan eigen risico. De totale kosten waren een $150.000 dus dat viel relatief nogal mee. Maar toch.

Verzekerd met Medicare heb ik eens een nachtje in een ziekenhuis in Flordia gelegen met wat onderzoekjes. Totale rekening: $45 DUIZEND. Waarvan ik overigens maar $1280 heb hoeven betalen.

En vergeet niet: oogartsen, brillen en vooral tanden, zijn heel moeilijk te verzekeren, Medicare doet dat in ieder geval niet. En vooral de tandarts kan snel fors oplopen.

Dus, zoals zovelen al gezegd hebben: zoek alles tot op de bodem uit, lees alle polisvoorwaarden goed door (tot en met de kleine lettertjes helemaal aan het einde -- of nog beter: laat een advocaat dat voor je doorlezen). En verwacht niet al te veel hulp van de overheid. Jullie vallen voor de Amerikanen buiten alles.

Vrijheid, blijheid in de VS. Inclusief de "vrijheid" om bij de eerste hulp in een ziekenhuis een paar uur te moeten wachten en dan de rest van je leven toch met een enorme schuld te zitten.

Maar verder is wonen in de VS best leuk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
gein
Amerika-ontdekker

Bericht door gein »

Bedankt weer voor de reacties.
Heel erg duidelijk en daarmee ook steeds duidelijker dat plan B in werking moet.
Heb mijn hoofd niet graag in een wespennest en daar gaat het steeds meer op lijken als we wel komen. Er blijft natuurlijk altijd nog een lange vakantie over om te doen. De langste is tot nu toe steeds 3 maanden geweest maar een vakantie van een maand of 10 kan dan ook met de nodige visa en heb je geen ziektekostenverzekering in de VS nodig.

Groeten van GEIN
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

nou, bij zon langdurige vakantie zou ik de nederlandse voorwaarden ook even goed doorlezen! basisverzekering dekt tot Nederlands niveau en de aanvullende of reisverzekering de rest. Maar zeker bij de reisverzekering geldt een max aantal aaneengesloten dagen dat je op vakantie mag zijn.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
gein
Amerika-ontdekker

Bericht door gein »

Mijn huidige reisverzekering draait het hele jaar door!
Inderdaad zijn de meeste verzekeringen tot 60 of 90 dagen, maar wij hebben een verzekering die in werking gaat zodra we in de camper stappen en weer stopt als we thuis zijn. Ook nu zijn we grote delen van het jaar buiten Nederland en alle kosten van medische zaken worden vergoed, maar de prijzen in Spanje zijn natuurlijk anders dan in de VS.

De laatste linken die ik nu van jullie door kreeg geven ons in ieder geval steeds meer het gevoel dat plan B het meest verstandig is. Helaas op zich dat de VS dan niet doorgaat, maar nu wordt er steeds meer duidelijk over kosten, mogelijkheden en vooral de onmogelijkheden.

Groeten GeIn
gein
Amerika-ontdekker

Bericht door gein »

Beste mensen,

Na alles goed bekeken te hebben, veel overleg zowel met de kids als onderling gevoerd te hebben en alle ontvangen adviezen te hebben meegewogen hebben we de beslissing genomen om te kappen met the American Dream. Uiteindelijk was het dus echt niet betaalbaar en de risico's te groot. Of we nog post krijgen van de consul wachten we maar af, maar daar hoeven we nu niet meer naartoe.
Het roer gaat nu volledig om en we emigreren naar Spanje. Ook daar is het rustig leven en heb je wat meer mogelijk- en vrijheden dan in ons Neederland. Als slot dan een bedankje aan alle forum leden voor de adviezen en medeleven. Het ga u goed, waar ook ter wereld en ooit gaan wij nog wel op vakantie door het beloofde land.

Met vriendelijke groet,
Gerard & Inge
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Heel veel geluk in Spanje! Hopelijk komen jullie kinderen je daar zo nu en dan opzoeken en kunnen jullie blijven genieten van mooie reizen naar de VS! :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zeer begrijpelijk besluit. 't Is misschien niet leuk dat we beslissingen moeten nemen op basis van geld, maar zo is het nu eenmaal. En Spanje is zeker niet slecht qua klimaat en medische voorzieningen. Levenskost ligt er blijkbaar ook lager, dus hou je nog wat extra over om op vakantie te gaan naar de US. Er zijn reisverzekeringen die je medisch dekken zelfs als je bijvoorbeeld 3 maanden zou blijven. (hou daar rekening mee, sommige reisverzekeringen dekken enkel maar korte reizen, sommige dekken ook langere reizen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb met interesse meegelezen. Nu jullie Amerikaplannen niet doorgaan: alvast welkom in Spanje! Wij wonen hier nu ruim 5 jaar en zijn erg tevreden met ons huidige leven hier.

Mocht ik ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer