Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jordy330: USA 2017.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jordy330
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jordy330: USA 2017.

Bericht door Jordy330 »

Dag allemaal,

na dit jaar het zuidwesten gedaan te hebben, wat zeer goed is meegevallen, hebben we nu beslist om in juni terug naar amerika te gaan voor 26 dagen. Van 5 juni tot 1 juli.

Nu willen we graag een combinatie maken van NY en de omgeving van Yellowstone.
Momenteel ziet de planning er zo uit:

01 Brussel - New York
02 New York
03 New York
04 New York
05 New York - Watkins Glen
06 Watkins Glen - Niagara Falls
07 Niagara Falls - X
08 X - Boston
09 Boston
10 Boston - NY
11 NY - Salt Lake City
12 Salt Lake City - Grand Teton
13 Grand Teton
14 Grand Teton - Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone - Cody
18 Cody - X
19 X - Quin? ( Mount rushmore)
20 Quin - Badlands - Denver
21 Denver
22 Denver - Rocky Mountains - X
26 X - Salt Lake City - NY - Brussel

De dagen 'X' genaamd weet ik nog niet waar het best is om te overnachten.
Heb ook nog 3 dagen over dus mensen die weten waar ik deze het best kan invullen is ook altijd welkom. :)
Weet ook niet zeker of de omgeving van Yellowstone allemaal te doen is in de periode dat ik er ben, maar op het eerste zicht leken me de afstanden best wel te doen, buiten een paar dagen dat er wel wat km moet gereden worden.

We hebben gekozen om te vliegen van NY naar SLC omdat we in Salt Lake City zelf eigenlijk niks willen bezichtigen, en Denver zouden we wel even willen verblijven.

Mvg,
Jordy
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Jordy330: USA 2017.

Bericht door Old Faithful »

Over het noordoosten kan ik niks zeggen. Het is >40 jaar geleden dat ik er was.

Kun je niet beter van Boston naar Salt Lake City vliegen?

Tussen Cody en South Dakota wordt meestal een overnachting in Sheridan of Buffalo gepland.
Ik neem aan dat je niet in Quinn wilt overnachten? :wink: Het nabijgelegen Wall lijkt me meer geschikt.
Van Quinn naar Denver met ook nog een bezoek aan Badlands N.P. gaat in één dag zeker niet lukken. Bovendien kun je in South Dakota gemakkelijk twee volle dagen, dus drie overnachtingen, vol krijgen. Ik noem Mount Rushmore, Badlands N.P., Custer S.P. met o.a. Needles Highway, Wind Cave N.P. en Crazy Horse Memorial. Ik zou daar naast de overnachting in Wall nog twee extra overnachtingen plannen, bijvoorbeeld in Custer of Hill City.
Van Denver via RMNP naar Salt Lake City is een uur of elf pure rijtijd. Dat betekent dat je tijd voor RMNP heel beperkt is, zelfs als je alleen de Trail Ridge Road wilt rijden. Is het een optie om niet naar SLC terug te rijden en van Denver terug te vliegen?
Je route zou er dan zo uit kunnen zien.
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (36.59 KiB) 1289 keer bekeken
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

Bedankt voor de reactie!

Dat zou idd zeker een optie zijn, maar ik heb gezien dat de enkele vluchten zeer duur zijn, vandaar dat ik dacht aan een retour, maar ga dit zeker nog eens bekijken ;)

De verdeling voor grand teton en yellowstone, heb ik daar genoeg tijd voor ingepland?

Mvg
Jordy
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Voor vluchten kun je toch ook meerdere bestemmingen kiezen (in de meeste programma's)
05-06 Brussel - New York
01-07 Denver - Brussel
Vind ik nu in juni 2017 voor € 700 met Icelandair
Als je dinsdag - dinsdag vlieg is het nog € 100 goedkoper

en een losse vlucht 15 juni Boston - Salt Lake City
Vind ik nu in juni 2017 voor € 125 met Delta (rechtstreeks)

Da's toch niet duur ...........
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

Nee, klopt ;) Vluchten zijn geboekt, enkel van boston naar Salt lake city moet ik nog boeken, maar daar moet ik mijn planning eerst voor maken zodat ik weet op welke dag ik naar daar vertrek.

Maar we gaan het doen zoals eerder verteld door old faithfull.
We gaan naar salt lake city tot in denver en vandaaruit vertrekken we naar brussel.

Mvg
Jordy
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

Na het even bekeken te hebben kom ik op deze planning momenteel:

01 Brussel - New York
02 New York
03 New York
04 New York
05 New York - Watkins Glen
06 Watkins Glen - Niagara Falls
07 Niagara Falls - X
08 X - Boston
09 Boston
10 Boston - Salt Lake City
11 Salt Lake City - Grand Teton
12 Grand Teton
13 Grand Teton - Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - Cody
17 Cody - Sheridan
18 Sheridan - Wall
19 Wall - Badlands - Custer
20 Custer (Windcave NP + Custer state park)
21 Custer - needles highway - Estes Park
22 Estes Park - RM - Denver
23 Denver

26 Denver - NY - Brussel

Nu heb ik van iemand gehoord dat als je vanuit estes park de rocky mountains kunt doorrijden tot hot sulphur springs en zo naar Denver kunt rijden. Is dit te doen op 1 dag? of heb je voor de Rocky mountains veel tijd nodig?

En weet er iemand een goede overnachting tussen de Niagara Falls en Boston? Schenectady lijkt me wel een gezellige stad.
En hoeveel dagen heb je nodig voor NY? ik heb er 3 volle dagen voor gepland, maar ik ben aan het denken om hier toch een dag aan toe te voegen.

Mvg
Jordy
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou de Needles Highway niet op dag 21 doen maar al op dag 20.

De benodigde tijd in RMNP hangt af van jullie plannen daar. Als je alleen de Trail Ridge Road (gaat tot ruim 3700m) wilt rijden is één dag genoeg. Je kunt dan het hele park doorrijden en via Co-40 (Winterpark) en I-70 naar Denver rijden. Een andere optie is via Old River Falls Road heen rijden en over de Trail Ridge Road terug. Je kunt dan via Nederland naar Denver rijden.
Als je ook andere delen van het park zoals Bear Lake wilt bezoeken en/of wilt wandelen, heb je aan één dag beslist niet genoeg.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De vluchten lagen toch vast? Eerst vertrok je van SLC naar Brussel en nu vanaf Denver?
Kijk eens of het iets is om van NY via Boston naar de Niagara Falls te rijden en vandaar naar SLC te vliegen.
Voor delen van de route in het noordoosten kun je eens in ons 2012-verslag kijken.
Voor NY is een dag meer wel mooi, maar dat betekent wel dat je ergens anders een dag moet inleveren.
De tijd voor Yellowstone is niet ruim maar als je al op tijd vanuit GT vertrekt heb je nog een dag. Kijk eens in ons 2015-verslag voor GT en Yellowstone in juni. Als je in het park wilt overnachten zou ik zo snel mogelijk reserveren. Als alles vol is, check dan regelmatig of er annuleringen zijn. Zie http://www.yellowstonenationalparklodges.com voor de mogelijkheden.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je bent redelijk vroeg op het seizoen voor de Old Fall River Road (in RMNP)
Laatste keer dat ik er was in 2011 was hij zelf eind juli nog gesloten.

Vanaf Custer kan je op één dag een mooi rondje rijden : Needles Highway, Iron Mountain Road, Custer SP, Wind Cave
(wij deden dit op 1 dag - zie ons verslag van 2011 dag 15)

Tussen SD en Estes Park ligt ook nog wel het één en ander om te bekijken. Je zou hier ook ergens een tussenstop kunnen voorzien.

Voor RMNP zou ik iets meer tijd uittrekken maar ook je tijd voor Yellowstone vind ik niet erg ruim.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer