Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Saar1970: Alleen reizen met 3 kinderen. Reisschema..
Reis Saar1970: Alleen reizen met 3 kinderen. Reisschema..
Hoi allemaal!
Zouden jullie naar onderstaande route willen kijken.
Ik wil met mijn 3 kinderen een rondreis van 21 dagen maken.
1. Los Angeles
2. Needles
3. Grand Canyon
4. Grand Canyon
5. Zion
6. Zion
7. Las Vegas
8. Las Vegas
9. Death Valley
10.Death Valley
11.Yosemite
12.Yosemite
13.San Francisco
14.San Francisco
15.Monterey
16.Pismo beach
17.Los Angeles
18.Los Angeles
19.Los Angeles; terugreis Nederland
Ook willen we een dag/nacht naar Sequoia..weet alleen niet wanneer ik dat het beste kan doen (San Francisco-Sequoia-Monterey?)
Tips voor hotels? Ik ben een alleenstaande moeder, graag geen afgelegen spooky hotels.
Groetjes Saar!
Zouden jullie naar onderstaande route willen kijken.
Ik wil met mijn 3 kinderen een rondreis van 21 dagen maken.
1. Los Angeles
2. Needles
3. Grand Canyon
4. Grand Canyon
5. Zion
6. Zion
7. Las Vegas
8. Las Vegas
9. Death Valley
10.Death Valley
11.Yosemite
12.Yosemite
13.San Francisco
14.San Francisco
15.Monterey
16.Pismo beach
17.Los Angeles
18.Los Angeles
19.Los Angeles; terugreis Nederland
Ook willen we een dag/nacht naar Sequoia..weet alleen niet wanneer ik dat het beste kan doen (San Francisco-Sequoia-Monterey?)
Tips voor hotels? Ik ben een alleenstaande moeder, graag geen afgelegen spooky hotels.
Groetjes Saar!
-
Anonymous123
Re: Reis Saar1970: Alleen reizen met 3 kinderen. Reisschema..
Hoi,
Om je goed te kunnen helpen, zouden we nog wel wat meer info nodig hebben.
Waar liggen je interesses, wat wil je allemaal zien/doen?
Sla je bewust Bryce over trouwens?
Je kan ook kiezen voor een one-way, maar dan mis je highway 1 die je dan overhoud voor andere dingen!
Om je goed te kunnen helpen, zouden we nog wel wat meer info nodig hebben.
Waar liggen je interesses, wat wil je allemaal zien/doen?
Sla je bewust Bryce over trouwens?
Je kan ook kiezen voor een one-way, maar dan mis je highway 1 die je dan overhoud voor andere dingen!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Met een begin in Phoenix (of Las Vegas) zou je al op dag 2 bij de Grand Canyon kunnen zijn.
Ik zou ook Bryce niet overslaan.
Afhankelijk van je plannen bij de Grand Canyon, zou je daar aan één overnachting voldoende kunnen hebben.
Dat geldt ook voor Death Valley, even aannemende dat jullie in de zomer gaan. Ik zou wel kiezen voor een een extra overnachting tussen Death Valley en Yosemite, anders heb je geen tijd voor bezienswaardigheden op die route als Alabama Hills, Mono Lake, Bodie en de Tioga Road.
Ik zou niet voor één overnachting naar Seki (Sequoia en Kings Canyon N.P.) gaan. Twee overnachtingen zou daar voor mij het minimum zijn en dat gaat in mijn ogen ten koste van de rest van de route.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik zou ook Bryce niet overslaan.
Afhankelijk van je plannen bij de Grand Canyon, zou je daar aan één overnachting voldoende kunnen hebben.
Dat geldt ook voor Death Valley, even aannemende dat jullie in de zomer gaan. Ik zou wel kiezen voor een een extra overnachting tussen Death Valley en Yosemite, anders heb je geen tijd voor bezienswaardigheden op die route als Alabama Hills, Mono Lake, Bodie en de Tioga Road.
Ik zou niet voor één overnachting naar Seki (Sequoia en Kings Canyon N.P.) gaan. Twee overnachtingen zou daar voor mij het minimum zijn en dat gaat in mijn ogen ten koste van de rest van de route.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je doet nu het standaardrondje (kijk daarvoor eens hier) in 19 dagen terwijl dat eigenlijk voor 3 weken al redelijk gehaast is. Een one way zoals vimo aangeeft is een mogelijkheid om overal wat meer tijd te krijgen. Je hoeft dan niet de kust over te slaan - een one way van LA naar Phoenix/Las Vegas of andersom is ook een mogelijkheid. Dan heb je wel de kust maar niet de lange rit tussen LA en de GC. In jouw route kun je dan in 1 dag van Phoenix of Las Vegas naar de GC rijden.
Als je echter nergens lang wilt blijven en geen activiteiten wilt ondernemen in de parken kun je ook het rondje in 19 dagen doen. Ik zou zelf de voorkeur geven aan een kortere route met meer tijd overal. Zeker met kinderen zul je ook wel eens tijd willen hebben om bij het zwembad te liggen.
Voor tips is het wel handig om aan te geven hoe oud de kinderen zijn en waar jullie van houden. Los daarvan kunnen wel wat algemene dingen gezegd worden over de route die je nu hebt. Ik ga er van uit dat je in de zomervakantie gaat. Twee nachten Death Valley is dan echt te vele, het wordt daar 50 graden in de zomer. Het is een bijzondere ervaring om er door te rijden en om er te overnachten, maar je zult er niet veel doen.
Van DV naar Yosemite is ene lange rit, die je beter bij Mammoth Lakes of Lee Vining kunt onderbreken. Kijk voor dat stuk eens in ons 2004- en 2006-verslag.
Voor de Grand Canyon kan 1 overnachting voldoende zijn. Ik zou dan wel een overnachting in Page tussenvoegen zodat je ook nog een ochtend voor het park hebt. Een overnachting in Bryce toevoegen zou mooi zijn.
Er is geen ruimte voor Sequoia met deze route. Als je daar alleen voor de sequoia's aar toe wilt kun je ook in Yosemite naar de Mariposa Grove.
Je geeft aan dat je een reis van 21 dagen wilt maken - je hebt er nu 20. En misschien kan er nog een dag bij?
Old Faithful was wat beknopter en dus wat sneller.
Marianne
Als je echter nergens lang wilt blijven en geen activiteiten wilt ondernemen in de parken kun je ook het rondje in 19 dagen doen. Ik zou zelf de voorkeur geven aan een kortere route met meer tijd overal. Zeker met kinderen zul je ook wel eens tijd willen hebben om bij het zwembad te liggen.
Voor tips is het wel handig om aan te geven hoe oud de kinderen zijn en waar jullie van houden. Los daarvan kunnen wel wat algemene dingen gezegd worden over de route die je nu hebt. Ik ga er van uit dat je in de zomervakantie gaat. Twee nachten Death Valley is dan echt te vele, het wordt daar 50 graden in de zomer. Het is een bijzondere ervaring om er door te rijden en om er te overnachten, maar je zult er niet veel doen.
Van DV naar Yosemite is ene lange rit, die je beter bij Mammoth Lakes of Lee Vining kunt onderbreken. Kijk voor dat stuk eens in ons 2004- en 2006-verslag.
Voor de Grand Canyon kan 1 overnachting voldoende zijn. Ik zou dan wel een overnachting in Page tussenvoegen zodat je ook nog een ochtend voor het park hebt. Een overnachting in Bryce toevoegen zou mooi zijn.
Er is geen ruimte voor Sequoia met deze route. Als je daar alleen voor de sequoia's aar toe wilt kun je ook in Yosemite naar de Mariposa Grove.
Je geeft aan dat je een reis van 21 dagen wilt maken - je hebt er nu 20. En misschien kan er nog een dag bij?
Old Faithful was wat beknopter en dus wat sneller.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Waarom wil je naar Sequoia ?
Doe je het alleen om de grote bomen te zien, dan zou ik dat meenemen in Yosemite.
Op verschillende plekken staan deze ook (Merced Grove, Mariposa Grove).
Je route is nu al mega snel en met een sequoia bezoek zou het nog meer versnellen.
En zoals de anderen ook al aangeven het zou mooi zijn om enkele dagen langer te gaan.
Doe je het alleen om de grote bomen te zien, dan zou ik dat meenemen in Yosemite.
Op verschillende plekken staan deze ook (Merced Grove, Mariposa Grove).
Je route is nu al mega snel en met een sequoia bezoek zou het nog meer versnellen.
En zoals de anderen ook al aangeven het zou mooi zijn om enkele dagen langer te gaan.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Bedankt voor jullie reacties, ik zal nog een keer goed naar de route kijken en eventueel hier en daar aanpassen.
Ik ben nieuw hier en (nog) geen Amerika kenner, wat wordt er bedoeld met "One way" ??
Ik ben van plan om in juli/augustus te gaan, dit ivm de schoolvakanties van mijn kinderen (de jongens zijn 10, 12 en 14). Ik wil zoveel mogelijk de hoogtepunten/bezienswaardigheden vh westen zien. Dit het liefst combineren met een zon en strand vakantie op het einde vd reis, ik kan eventueel wel 2 a 3 dagen erbij plakken.
En inderdaad..ik wilde naar Sequoia puur om de grote bomen. Ik begrijp dat deze grote bomen ook elders staan:) bedankt voor de tip.
Groetjes Saar
Ik ben nieuw hier en (nog) geen Amerika kenner, wat wordt er bedoeld met "One way" ??
Ik ben van plan om in juli/augustus te gaan, dit ivm de schoolvakanties van mijn kinderen (de jongens zijn 10, 12 en 14). Ik wil zoveel mogelijk de hoogtepunten/bezienswaardigheden vh westen zien. Dit het liefst combineren met een zon en strand vakantie op het einde vd reis, ik kan eventueel wel 2 a 3 dagen erbij plakken.
En inderdaad..ik wilde naar Sequoia puur om de grote bomen. Ik begrijp dat deze grote bomen ook elders staan:) bedankt voor de tip.
Groetjes Saar
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Saar,
een one-way daarmee wordt bedoeld van NL vliegen op stad A.
Vervolgens een reis maken en terug naar Nederland vanuit B.
Een dergelijke reis waarbij je heel veel gaat zien en nagenoeg niks overslaat is :
Phoenix - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Tioga Pass - Yosemite - San Francisco - kustweg - Los Angeles
Voor deze rit zou het mooi zijn als je 24 dagen hebt, 21 kan ook, maar wordt wel krap.
Een strandvakantie kun je beter in Nederland doen (mits goed weer) gebruik je tijd om daar alle moois in de natuur te gaan bekijken.
En natuurlijk wat stadse dingen mee te pikken.
Tijdens een laatste dag in bv Los Angeles kun je heel goed even naar het strand, maar meerdere dagen vind ik zonde.
een one-way daarmee wordt bedoeld van NL vliegen op stad A.
Vervolgens een reis maken en terug naar Nederland vanuit B.
Een dergelijke reis waarbij je heel veel gaat zien en nagenoeg niks overslaat is :
Phoenix - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Tioga Pass - Yosemite - San Francisco - kustweg - Los Angeles
Voor deze rit zou het mooi zijn als je 24 dagen hebt, 21 kan ook, maar wordt wel krap.
Een strandvakantie kun je beter in Nederland doen (mits goed weer) gebruik je tijd om daar alle moois in de natuur te gaan bekijken.
En natuurlijk wat stadse dingen mee te pikken.
Tijdens een laatste dag in bv Los Angeles kun je heel goed even naar het strand, maar meerdere dagen vind ik zonde.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voorbeeldje.
Hierin is wat meer tijd voor de steden, maar je kunt ook schuiven naar de parken.
Hierin is wat meer tijd voor de steden, maar je kunt ook schuiven naar de parken.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In het voorstel van Hans B staat Monterey-LA in 1 rit.
Dat is bijna niet doenbaar! Het mooiste stuk Highway 1 is tussen Monterey en San Simeon. Wellicht wil je hier wel meerdere stops doen. In mijn ogen is Morro Bay of uiterlijk Pismo Beach haalbaar, maar LA is te ver.
Ik begrijp dat jullie ergens een stranddag willen. Ik had in 2013 ook een stranddag bij LA. Wij verbleven in Santa Monica. Mijn zoon in de voormiddag een surfles en namiddag huurden we zelf materiaal en ging hij weer het water in.
In 2010 hadden we ook een stranddag in LA. We wandelden langs het strand van Santa Monica naar Venice Beach (waar een schitterend skatepark is)
Misschien is dit iets:
dag 1 naar Phoenix
dag 2 Phoenix - Sedona
dag 3 Sedona - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon - Monument Valley
dag 5 Monument Valley - Page
dag 6 Page - Bryce
dag 7 Bryce - Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion - Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Death Valley
dag 11 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 12 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - SF
dag 15 SF
dag 16 SF - Monterey
dag 17 Monterey - Pismo Beach
dag 18 Pismo Beach - LA
dag 19 LA
dag 20 LA
dag 21 LA - terugreis
of
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
dag 6 Page - Bryce
dag 7 Bryce - Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion - Death Valley
dag 10 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite - SF
dag 14 SF
dag 15 SF - Monterey
dag 16 Monterey - Pismo Beach
dag 17 Pismo Beach - LA
dag 18 LA
dag 19 LA
dag 20 LA - terugreis
Groetjes,
Ingrid
Dat is bijna niet doenbaar! Het mooiste stuk Highway 1 is tussen Monterey en San Simeon. Wellicht wil je hier wel meerdere stops doen. In mijn ogen is Morro Bay of uiterlijk Pismo Beach haalbaar, maar LA is te ver.
Ik begrijp dat jullie ergens een stranddag willen. Ik had in 2013 ook een stranddag bij LA. Wij verbleven in Santa Monica. Mijn zoon in de voormiddag een surfles en namiddag huurden we zelf materiaal en ging hij weer het water in.
In 2010 hadden we ook een stranddag in LA. We wandelden langs het strand van Santa Monica naar Venice Beach (waar een schitterend skatepark is)
Misschien is dit iets:
dag 1 naar Phoenix
dag 2 Phoenix - Sedona
dag 3 Sedona - Grand Canyon
dag 6 Page - Bryce
dag 7 Bryce - Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion - Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Death Valley
dag 11 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 12 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - SF
dag 15 SF
dag 16 SF - Monterey
dag 17 Monterey - Pismo Beach
dag 18 Pismo Beach - LA
dag 19 LA
dag 20 LA
dag 21 LA - terugreis
of
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
dag 6 Page - Bryce
dag 7 Bryce - Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion - Death Valley
dag 10 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite - SF
dag 14 SF
dag 15 SF - Monterey
dag 16 Monterey - Pismo Beach
dag 17 Pismo Beach - LA
dag 18 LA
dag 19 LA
dag 20 LA - terugreis
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Ingrid 14
Klopt ik was even te snel tussen Monterey en LA moet nog een stopje staan.
Klopt ik was even te snel tussen Monterey en LA moet nog een stopje staan.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Las Vegas aankomst en vertrek
Hallo allemaal,
Ik wil graag de westkust, LA, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon zien...
We vliegen (retour) naar Las Vegas. Hoe kan ik deze route het beste maken? Iemand tips?
Saar
Ik wil graag de westkust, LA, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon zien...
We vliegen (retour) naar Las Vegas. Hoe kan ik deze route het beste maken? Iemand tips?
Saar
-
Gast
Re: Las Vegas aankomst en vertrek
Begin eens met een atlas of Google maps en kijk waar alle plaatsen liggen ten opzichte van elkaar.
Laatst gewijzigd door Gast op 01 dec 2016, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bekijk eens de voorbeeldroute en zet de start dan in Vegas?
Wanneer wil je gaan (maand/jaargetijde) en hoe wil je reizen (auto/camper)?
Wanneer wil je gaan (maand/jaargetijde) en hoe wil je reizen (auto/camper)?
Klopt dat is die reis..die moet ik nu aanpassen omdat ik goedkopere tickets naar Las Vegas heb gevonden (retour).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met een rondje maakt het toch niet uit waar je begint? Elke plaats in dat rondje is prima als start- en eindpunt. Hoeveel dagen heb je? Voldoende voor het standaardrondje?
Marianne
Marianne
-
Gast
Ok, maar daar hoef je geen nieuw topic voor aan te maken, je mag gewoon doorgaan in het oorspronkelijke draadjeSaar1970 schreef:Klopt dat is die reis..die moet ik nu aanpassen omdat ik goedkopere tickets naar Las Vegas heb gevonden (retour).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 10254 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-
- 18 Reacties