Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LucieF: eerste keer naar Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anonymous123

Re: Reis LucieF: eerste keer naar Amerika.

Bericht door Anonymous123 »

LucieF schreef:
Je zou hem ook zo kunnen indelen, maar dan ga je dus niet de kant van SLC op.
Heb hem heel even snel voor je uitgeschreven :)

Dag 1: Brussel – San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Monterey
Dag 8: Monterey - Morro Bay
Dag 9: Morro Bay - Los Angeles
Dag 10: Los Angeles

Dag 11: Los Angeles - Kingsman
Dag 12: Kingsman - Grand Canyon
Dag 13: Canyon Village - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab - Capitol Reef
Dag 20: Capitool Reef - Bryce
Dag 21: Bryce - Zion
Dag 22: Zion
Dag 23: Zion - Death Valley
Dag 24: Death Valley - Las Vegas
Dag 25: Las Vegas – Brussel
Dag 26: Aankomst Brussel
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Topic poster wil naar Yellowstone !!!
Dat zie ik in jouw route niet terug.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
LucieF
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Hans B schreef:Al je kunt vertrek voor 16 juni
Helaas... ik hang een klein beetje vast aan schoolvakanties. Ik geef geen les, maar mijn werk hangt wel samen met het onderwijs... en ik krijg veel makkelijker mijn "groot verlof" in juli/ augustus dan in andere maanden. Dan kan ik niet ver op voorhand zeggen dat het ok is...

En voor deze reis (cf. iedereen zei dat we er vroeg moesten aan beginnen voor slaapplaatsen e.d.) leek mij dit niet handig...

Oorspronkelijk was ik graag eind mei al vertrokken... maar op mijn werk waren ze daar niet zo gelukkig mee... :(.
Dus ja, heel jammer.
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Marcopstal schreef:Voor Monterey en het deel van daar naar San Simeon is je tijd wel beperkt op deze wijze. Je hebt eigenlijk meer tijd voor het volgende stuk naar Ventura, wat immers reeds kort bij LA ligt.

Ik zou dit eerder verschuiven, een volle dag in Monterey nemen en dan de dag erna doorrijden tot bvb Pismo Beach en van daaruit dan direct naar LA en niet naar Ventura.
Hey! Bedankt voor je reactie. Dit is eigenlijk een heel logische oplossing... ik ga het zo aanpassen in mijn reis. Dat brengt misschien ook wat rust na de vliegdag.
Marcopstal schreef:De tijd voor Grand Teton en Yellowstone is inderdaad zeer beperkt. Ik zou voor die beperkte tijd niet zo ver rijden maar dan liever wat meer tijd nemen voor andere zaken.
Hm... Yellowstone en Grand Teton zou ik heel spijtig vinden om te laten vallen. Zou een extra dag meer... respijt brengen (om het zo te zeggen)? Of zou ook dat te weinig zijn?
Marcopstal schreef:De tijd in Las Vegas is op deze wijze wel erg beperkt. Zonde want daar is veel te zien en te beleven.

Voor Death Valley heb je op deze wijze ook amper tijd, ook toch wel echt zonde.
De stop in Las Vegas is eigenlijk meer om mijn vriend tevreden te stellen. Voor mij hoeft de stop eigenlijk helemaal niet... maar misschien heb ik mij er te weinig in verdiept.

Wat Death Valley betreft, was ik oorspronkelijk (maanden geleden) van plan om te overnachten in Furnace Creek ipv door te rijden naar Mammoth Lakes. Maar door de 'tip' van een vriend van ons, hebben we dat aangepast...
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een "tip" van een vriend om Death Valley te laten vallen ? Daar stel ik me veel vragen bij. Als je niet in Death valley wil overnachten (wel een aanrader maar niet zo heel goedkoop natuurlijk) dan zou ik eigenlijk niet verder dan Lone Pine gaan. Maar er is in Death Valley zoveel unieks te zien.....

Las Vegas: you hate it or you like it. Maar om er echt iets gezien te hebben is twee nachten eigenlijk toch wel het minimum. Dan heb je tijd voor één avond downtown en één avond the strip.

Eén dag bijvoegen gaat het verschil niet maken, ik denk dat je met het huidige lijstje een dag of 4 extra nodig hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Loezie88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Loezie88 »

Wat als je Yellowstone er uit zou laten?
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Marcopstal schreef:Een "tip" van een vriend om Death Valley te laten vallen ? Daar stel ik me veel vragen bij. Als je niet in Death valley wil overnachten (wel een aanrader maar niet zo heel goedkoop natuurlijk) dan zou ik eigenlijk niet verder dan Lone Pine gaan. Maar er is in Death Valley zoveel unieks te zien...
De tip van de vriend was niet om DV te laten vallen, wel om heel vroeg uit LV te vertrekken en er door te rijden zonder er te overnachten. Ik vraag nog eens na hoeveel en wat hij precies gezien heeft in DV.
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Mijn zus heeft twee jaar geleden ook een gelijkaardig route gedaan in 28 dagen.
Dat had ik oorspronkelijk wat links laten liggen, omdat we bijlagen niet zo lang wilden weggaan. Maar uiteindelijk is het toch 26-27 dagen geworden, dus ik heb eens gevraagd of ze haar route wil uittekenen (nu heb ik een onduidelijk kaartje waar ik niet vel wijzer uit wordt van aantal dagen en specifieke bestemmingen).

Van zodra ik haar route heb, zal ik hem hier ook eens noteren.

Ik denk dat zij van LA via Joshua Tree naar Las Vegas is gegaan en vandaar dan door naar Grand Canyon en Page om dan ook Yellowstone te doen en terug te keren via Reno naar Yosemite.

Maar goed... ik zal het specifieker laten weten als ik het van haar heb gekregen, dan wordt het sowieso wat duidelijker.
Ik zal het uit mijzelf ook eens proberen uit te tekenen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd :-)
Marcopstal
Amerika-expert

Death Valley is één van de plaatsen waar je 's nachts een prachtige sterrenhemel ziet, iets wat je in onze streken niet tegenkomt.

Vroeg vertrekken en doorrijden heeft tot gevolg dat je tijdens de warmste uren in Death Valley bent, een ervaring op zich, maar soms toch een domper op de vreugde. Een overnachting in Death Valley zorgt ervoor dat je de "frissere" avond en ochtenduren hebt.

Met enkel de afslag naar Dante's View en Badwater heb je tot Mammoth Lakes al 7 uur rijtijd. Maar er is ook Zabriskie Point, Devil's Golf Course, Artist Drive, Furnace Creek, Sand Dunes, Stovepipe Wells, ... Als je overal al "slechts" een half uurtje blijft dan heb je al 11 uur nodig......
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een dag erbij is wel mooi, maar het blijft dan toch nog krap. Zal dit jullie enige reis worden naar Amerika? Of kan er nog wel eens een reis volgen? Als je dat laatste niet uitsluit is het verstandiger om alles wat je nu wilt doen over twee reizen te verdelen. Dan hoef je niet overal voor een compromis te gaan maar kun je alles doen wat jullie beiden aanspreekt.
Wat DV betreft: het is prachtig om daar te overnachten zoals aangegeven, ook omdat je dan de mooie uren hebt tegen de avond en vroeg in de ochtend als de zon laag staat. Wil je maar 1 stop dan zou je ook voor Bishop kunnen kiezen. Het is wel lang licht in juni dus als je een lange dag niet erg vindt is Mammoth Lakes ook nog wel haalbaar. Maar ook hier is het weer fijner als je niet hoeft te kiezen maar tijd zou hebben voor 2 overnachtingen. Zie bijvoorbeeld ons 2013- en 2015-verslag voor dit deel van de route.

Marianne
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Heel hartelijk bedank al allemaal voor jullie reactie!

Een prachtige sterrenhemel zou mij wel kunnen overtuigen om te overnachten in Death Valley...
Maar vooraleer ik begin te sleutelen aan de planning... Het zou ongeveer half juli zijn (volgens de route nu 16/07) als we in Death Valley zouden zijn.
Is het dan doenbaar om het te bezoeken qua warmte? Of laten we het beter vallen voor een andere keer, als we ooit de mogelijkheid hebben om vroeger of later in het jaar te gaan?

Ik sleutel ondertussen al wat aan mijn route.

Groetjes
Marcopstal
Amerika-expert

Waarom zou het half juli niet doenbaar" zijn ? De kans is overigens groot dat je gelijkaardige temperaturen (misschien een graadje of twee minder) op andere locaties tijdens je trip ook tegenkomt. En er overnachten betekent dat je in de ochtend wanneer het nog niet opgewarmd is dingen kan plannen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In je route rij je er toch doorheen? Je zult dan ook wel wat viewpoints meenemen, dat is wel te doen. Wel of niet daar overnachten zou ik laten afhangen van de tijd die je hebt. Wij hebben al meerdere keren in de zomer in DV overnacht en de belangrijkste bezxienswaardigheden bezocht.

Marianne
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Dag allemaal,

Voorlopig heb ik al volgende aanpassingen gedaan aan de route (ik heb er ook de vermoedelijke data bijgeschreven) op basis van jullie tips and tricks (nog niet alles werd ingepast):

28/06: Brussel – SFO – Monterey
29/06: Monterey
30/06: Monterey – Pismo Beach
01/07: Pismo Beach – Los Angeles

02/07: Los Angeles
03/07: Los Angeles – Kingman
04/07: Kingman – Grand Canyon
05/07: Grand Canyon – Page
06/07: Page – Tropic
07/07: Tropic – Salt Lake City
08/07: Salt Lake City – Victor (maar we houden Jackson in het oog om te veranderen van hotel)
09/07: Victor (Jackson) – Canyon Village
10/07: Canyon Village (lower loop)
11/07: Canyon Village – Island Park (na de upper loop)
12/07: Island Park – Salt Lake City
13/07: Salt Lake City – Hurricane (ook hier houden we Springdale in de gaten om te veranderen van hotel)
14/07: Hurricane (Springdale)
15/07: Hurricane (Springdale) – Las Vegas
16/07: Las Vegas – Furnace Creek of ander (of Bishop als we geen extra dag vrij kunnen maken)
17/07: Furnace Creek of ander (Bishop) – Yosemite

18/07: Yosemite
19/07: Yosemite – San Francisco
20/07: San Francisco
21/07: San Francisco
22/07: San Francisco – Brussel
23/07: Aankomst

1 – In Monterey hebben we dan meer tijd voor de walvissentocht en de 17-mile drive.
2 – Yellowstone hebben we voorlopig nog zo gelaten. Er zijn een aantal vrienden van ons die ook maar twee dagen in het park zijn gebleven. Dus daar vragen we ook nog eens wat tips, informatie, … aan. Zelfde voor Grand Teton... omdat we dachten om min of meer te volgen wat hier stond: http://www.bestofthetetons.com/2013/08/ ... he-tetons/, buiten dan dat we geen rondje maken maar doorrijden.
3- Las Vegas blijft voorlopig ook op 1 overnachting. Het is 2u-3u rijden van Hurricane (of Springdale) naar Las Vegas. Dus als we vroeg genoeg vertrekken, hebben we daar nog 3/4 van de dag om te spenderen.
4 – Daarmee samenhangend gaan we de mogelijkheid bekijken om de rit naar Yosemite op te splitsen en te overnachten in Death Valley. Dan kunnen we eventueel in de voormiddag (mochten we er zin in hebben) nog even in Las Vegas rondlopen en dan doorrijden naar Death Valley. Als we ons geen extra dag kunnen vrijmaken, dan probeer ik in Bishop te overnachten, zoals Marianne aangaf.

Het is dus nog onder voorbehoud van mogelijkheden en verdere informatie dat we nog opgevraagd hebben :-).
Het is niet evident om een reisroute op te stellen :-).

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je van Victor naar Canyon Village rijdt heb je geen volle dag voor Grand Teton. Als je daar wel bijna een volle dag spendeert, heb je geen tijd meer voor Yellowstone.
Ik zie maar 1,5 dag voor Yellowstone. Als je van Canyon Village naar Island Park rijdt via de noordelijke lus is de tijd voor het park nauwelijks een halve dag. Ik zou een extra dag in het park overnachten in plaats van de overnachting in Island Park. Kijk eens of er iets vrij is of komt in Old Faithful. De Inn heeft heel betaalbare kamers, net als de OF Snow Lodge.
Ik zou me niet alleen baseren op ervaringen van mensen die er 2 dagen zijn geweest, want die zullen ook keuzes hebben moeten maken. Lees ook eens wat reisverslagen, kijk op www.ontdek-amerika.nl en www.nps.gov/yell en bepaal zelf wat je aanspreekt en wat je wilt doen.

Hoe wil je van Tropic naar SLC rijden? Via de UT12? Je komt dan langs Capitol reef. Het zou mooi zijn als je daar ook tijd zou hebben.
Als Yellowstone hoog op jullie lijstje staat zou ik echt overwegen om dan iets anders te laten vallen zodat je meer tijd voor dat deel hebt. Heb je al eens een one way overwogen?

Als je in DV overnacht zou ik niet de volgende dag doorrijden naar Yosemite, maar een stop aan de oostkant doen. Anders heb je geen tijd voor dat deel van het park. Wat zou je in Yosemite willen doen? Kijk ook eens naar een overnachting in het park om meer tijd te hebben ter plekke. Zie www.travelyosemite.com daarvoor.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

De 'main' attracties van Yellowstone voor de snelle / eerste keer bezoeker

Mammoth Hotsprings - wandelen ben je in ieder geval 2 uur kwijt
Norris Geyser Basin - wandelen beide loops ben je een ½e dag kwijt.
Mud Vulcano - rondje wandelen één uur
Old Faithful en basins - hele dag of meer
West Thumb - wandelen uurtje
Canyon - wandelen ½e dag

Misschien vergeet ik nog wel wat, maar voor een eerste keer lijkt mij dit voldoende.
In twee dagen alles zien (en dan heb ik het nog vrij snel begroot) wordt het en lastig verhaal.
Want met gemak kun je hier langer verblijven.
Zeker als je groot wild tegenkomt zoals bizon, coyote, wolf, beer of een arend die je vast ook op de foto wil zetten.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Lastig allemaal...

De moeilijkheid is vooral dat ik probeer de verwachtingen van mijn vriend (klassiek rondje westkust) probeer te rijmen met mijn eigen verwachtingen (Yellowstone).
Maar ondertussen heb ik hier en daar al wat reisverslagen gelezen, en meerdere reacties op het forum... en naast het oponthoud door andere auto's en wild... lijkt het mij inderdaad niet evident om slechts 2 dagen (of 1.5 zoals Marianna zegt) uit te trekken voor Yellowstone. Dat zou inderdaad zonde zijn...

Dus ik moet het nog eens bekijken. Keuzes maken is niet makkelijk. En om iets in de plaats te laten vallen, wordt ook niet evident.
Dus ofwel verander ik gewoon de ganse route, gebaseerd op Yellowstone (moet ik dan nog eens helemaal bekijken); ofwel laat ik het er gewoon uit... maar dan moet ik ook nog eens zien hoe ik de route dan kan aanpassen.

Bedankt alweer voor de input :-)
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Zoals jij je route (met paars) heb opgeschreven, zie je dat je nagenoeg geen tijd overhoudt voor waar het om gaat en dat is de mooie dingen zien in de parken. Is er nog iets aan te passen (vliegtickets of langer weg), anders zou ik Yellowstone toch maar uit m'n hoofd zetten.
Je start en eindigt gewoon in de verkeerde plaats en hebt te weinig tijd om dit alles te willen.

MAAR : als jij het ziet zitten, wie ben ik .......
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Alles is nog aanpasbaar. De tickets zijn nog niet geboekt, dus zelfs dat :-).

Aanvankelijk zagen we het zitten, maar na dit forum toch wat minder. Er zijn veel inzichten bijgekomen :-).
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Bepaal eerst wat je 100% must sees zijn, zit daar Yellowstone bij en San Francisco kun je ook overwegen om bv in Salt Lake City te starten en terug vanaf San Francisco. Ook dat scheelt je enkele lange reisdagen.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ