Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2de keer New York, hulp met schema gevraagd
2de keer New York, hulp met schema gevraagd
Goedeavond,
Na een geweldige reis met mijn familie naar New York afgelopen april, hebben we met z'n allen voor april 2017 alweer een trip naar New York gepland. We hebben al heel wat leuke dingen gedaan/gezien zoals fietstocht Central Park, Empire State Building, TOTR, Wall Street, Ground Zero, 9/11 Museum, Brooklyn Bridge, High Line, Helikoptervlucht, 5th Avenue, Bryant Park, Grand Central Station, American Museum of Natural History, Circle Line Cruise, Madison Square Garden Tour, ... Hiervan willen we een paar zaken opnieuw doen, maar ook nog nieuwe dingen ontdekken van New York.
Hiervoor heb ik een schema'tje opgesteld voor wanneer we wat kunnen doen. Echter vraag ik me af of ik de zaken niet beter/anders kan plannen, aangezien het er nu redelijk vol uitziet. Of laat ik beter iets weg, of zie ik bepaalde dingen over het hoofd? Ik hoor het graag! Bedankt alvast! (We verblijven in het Cassa Hotel op 45th Street.
ZO – 2 april
- Aankomst op luchthaven: 12u05
- Bryant Park
- Public Library
- Grand Central Station
- Times Square
- 5th Avenue
MA – 3 april
- Wall Street
- Bull of Wall Street
- Statue of Liberty Cruise (Ellis Island gaan we waarschijnlijk niet bezoeken)
DI – 4 april
- Central Park (zuiden, te voet)
- Ground Zero
- WTC Transportation Hub
- WTC Observation Deck
WOE – 5 april
- Top of the Rock
- Brooklyn Bridge
- Brooklyn (zouden we graag in de namiddag wat vertoeven en 's avonds wat eten, om daarna te voet terug te gaan naar Manhattan)
DO – 6 april
- American Museum of National History (hebben al een deel gezien, maar willen nog meer ontdekken)
- Little Italy
- Chinatown
- Highline
VRIJ – 7 april
- Guggenheim Inkomhal bezoeken
Vertrek vliegtuig naar huis: 17u25
Na een geweldige reis met mijn familie naar New York afgelopen april, hebben we met z'n allen voor april 2017 alweer een trip naar New York gepland. We hebben al heel wat leuke dingen gedaan/gezien zoals fietstocht Central Park, Empire State Building, TOTR, Wall Street, Ground Zero, 9/11 Museum, Brooklyn Bridge, High Line, Helikoptervlucht, 5th Avenue, Bryant Park, Grand Central Station, American Museum of Natural History, Circle Line Cruise, Madison Square Garden Tour, ... Hiervan willen we een paar zaken opnieuw doen, maar ook nog nieuwe dingen ontdekken van New York.
Hiervoor heb ik een schema'tje opgesteld voor wanneer we wat kunnen doen. Echter vraag ik me af of ik de zaken niet beter/anders kan plannen, aangezien het er nu redelijk vol uitziet. Of laat ik beter iets weg, of zie ik bepaalde dingen over het hoofd? Ik hoor het graag! Bedankt alvast! (We verblijven in het Cassa Hotel op 45th Street.
ZO – 2 april
- Aankomst op luchthaven: 12u05
- Bryant Park
- Public Library
- Grand Central Station
- Times Square
- 5th Avenue
MA – 3 april
- Wall Street
- Bull of Wall Street
- Statue of Liberty Cruise (Ellis Island gaan we waarschijnlijk niet bezoeken)
DI – 4 april
- Central Park (zuiden, te voet)
- Ground Zero
- WTC Transportation Hub
- WTC Observation Deck
WOE – 5 april
- Top of the Rock
- Brooklyn Bridge
- Brooklyn (zouden we graag in de namiddag wat vertoeven en 's avonds wat eten, om daarna te voet terug te gaan naar Manhattan)
DO – 6 april
- American Museum of National History (hebben al een deel gezien, maar willen nog meer ontdekken)
- Little Italy
- Chinatown
- Highline
VRIJ – 7 april
- Guggenheim Inkomhal bezoeken
Vertrek vliegtuig naar huis: 17u25
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: 2de keer New York, hulp met schema gevraagd
Ik zou het AMNH en CP met elkaar combineren .... en ook ToTR op een dag dat je meer in midtown doet ....
op zich valt de drukte van je dagen wel mee, alleen de eerste dag lijkt mij optimistisch ....
verder kom ik weinig spannende nieuwe dingen tegen, ondanks je andere draadje ....??
zou het WTC schema van dag 4 niet gecombineerd kunnen worden met dag 3? Die ziet er wat magertjes uit ....
op zich valt de drukte van je dagen wel mee, alleen de eerste dag lijkt mij optimistisch ....
verder kom ik weinig spannende nieuwe dingen tegen, ondanks je andere draadje ....??
zou het WTC schema van dag 4 niet gecombineerd kunnen worden met dag 3? Die ziet er wat magertjes uit ....
Bedankt voor je reactie.
Het WTC-schema ga ik inderdaad op 3 april zetten, dan creëer ik de andere dag wat meer ruimte.
Amnh kan ik ook combineren met Central Park ja, :1' zet ik die op 4 april. Misschien die dag ook TOTR doen dan?
En inderdaad: momenteel zijn er weinig nieuwe spannende dingen. Ik wilde eerst deze zaken van hierboven gepland hebben en proberen meer 'ruimte' te krijgen op een andere dag om hier nog andere zaken te plannen. De tijd in Brooklyn ga ik nog invullen, maar moet nog een beetje zoeken met wat.
Suggesties voor nieuwe dingen die ik niet mag missen over zeker de moeite zijn, zijn altijd welkom
alvast heel erg bedankt!
Het WTC-schema ga ik inderdaad op 3 april zetten, dan creëer ik de andere dag wat meer ruimte.
Amnh kan ik ook combineren met Central Park ja, :1' zet ik die op 4 april. Misschien die dag ook TOTR doen dan?
En inderdaad: momenteel zijn er weinig nieuwe spannende dingen. Ik wilde eerst deze zaken van hierboven gepland hebben en proberen meer 'ruimte' te krijgen op een andere dag om hier nog andere zaken te plannen. De tijd in Brooklyn ga ik nog invullen, maar moet nog een beetje zoeken met wat.
Suggesties voor nieuwe dingen die ik niet mag missen over zeker de moeite zijn, zijn altijd welkom
- meyem
- Amerika-expert
Ga je straks heel strak dit schema volgen? Ik ben een voorstander van ook rekening te houden met de weersverwachting ... sommige dingen zijn veel meer indoors dan anderen .... Als het een zonnige dag is, doe ik liefst zoveel mogelijk buiten ..
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ben een groot voorstander van Brooklyn. Ondergrondsemuseum, dierentuin in Prospect Park, Brooklyn Museum, Redhook (Ikea pontje vanaf Manhattan en dan een eindje lopen, Fairways, grote kruidenierszaak een eindje verderop naast Ikea, terrasje bijna onder de oksel van het Vrijehidsbeeld), met de trein (F, D) helemaal naar het einde, aquarium en "boardwalk", Nederlands Hervormde Kerk op de hoek van Church Street en Flabush (Q trein naar Church Street) met grafstenen in het Nederlands, enz., enz.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Je hebt al eerder gefietst in CP zeg je, als je dat leuk gevonden hebt overweeg dan om een hele (of groot deel van) dag te gaan fietsen. Je huurt fietsen in de buurt van je hotel of bij de Hudson (bike&Roll). Je kan echt super tof langs de Hudson richting Down-Town, Battery Park, Chinatown, de Brooklyn Bridge over, dan ga je naar Red Hook. Wat Benno zeer terecht zegt, Brooklyn is echt gaaf! Red-Hook heeft veel gave tentjes om wat lunchen, Fairway "moet" je ff naar binnen om te zien hoe een supermarkt er ook uit kan zien, vervolgens wat cruisen tussen de brownstones en dan over de Manhattan Brigde terug. Gaaf omdat je daar vlak langs de Subway fietst en je heel weinig mensen tegenkomt , itt de BB, daar is het een gekkenhuis. Verder Up-Town langs de EastRiver, veel parkjes en sportvelden...tot je bij het UN building bent en dan dwars over 42th-street richting Time Square. Kan je gerust een dag mee door brengen, als je sloten mee vraagt kan je overal stoppen...
Ach alleen het opschrijven al geeft me heiwee....
Waar je ook voor kiest, gebruik je schema als een handvat en geniet van NY en wat je per dag overkomt!!
Veel plezier gewenst!
Ach alleen het opschrijven al geeft me heiwee....
Waar je ook voor kiest, gebruik je schema als een handvat en geniet van NY en wat je per dag overkomt!!
Veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan
Bedankt voor de vele leuke tips!
@meyem: nee, we gaan het schema niet slaafs volgen, hebben we vorige keer ook niet gedaan
. Maar we proberen wel een schema'tje op te stellen zodat we een beetje een idee hebben, en vooral zodat we een aantal tickets toch al kunnen kopen op voorhand. Maar zoals je zegt: als het mooi weer is proberen we in het mate van het mogelijke zoveel mogelijk buiten te doen natuurlijk.
Ik heb me nog niet echt verdiept in Brooklyn, maar heb snel alles van de lijstjes hieronder eens opgezocht. Wat leuk allemaal, ik heb al enkele zaken hiervan op het lijstje gezet om zeker te doen in Brooklyn. En zoals tomaat85 aangaf, lijkt me inderdaad heel leuk om met de fiets te doen. Bedankt!
@Bennogr: dat terrasje bijna onder de oksel van het vrijheidsbeeld, hoe heet deze bar? Die lijkt me ook interessant!
@meyem: nee, we gaan het schema niet slaafs volgen, hebben we vorige keer ook niet gedaan
Ik heb me nog niet echt verdiept in Brooklyn, maar heb snel alles van de lijstjes hieronder eens opgezocht. Wat leuk allemaal, ik heb al enkele zaken hiervan op het lijstje gezet om zeker te doen in Brooklyn. En zoals tomaat85 aangaf, lijkt me inderdaad heel leuk om met de fiets te doen. Bedankt!
@Bennogr: dat terrasje bijna onder de oksel van het vrijheidsbeeld, hoe heet deze bar? Die lijkt me ook interessant!
-
Bennogr
- Amerika-expert
Is geen bar, maar een eetterrasje achter de Fairway grootgrutterswinkel. Je koopt binnen eten en (alcoholvrije) drank en gaat dan buiten zitten.
Ook "leuk": Greenwood, een beroemde begraafplaats http://www.green-wood.com/about-history/
Met vooral in Amerika bekende mensen: http://www.green-wood.com/2010/famous-residents/
Ook "leuk": Greenwood, een beroemde begraafplaats http://www.green-wood.com/about-history/
Met vooral in Amerika bekende mensen: http://www.green-wood.com/2010/famous-residents/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Leuk leuk, bedankt voor de tips!
- meyem
- Amerika-expert
Ik ben ook dol op fietsen in NYC ... zeker in Brooklyn, uitstekend te doen!
Wij gaan nu in december, dus wat mij betreft gaan we geen fietsen huren voor een hele dag (tenzij we een heel mooie dag tussendoor hebben, maar dat zien we dan wel ...)
Wel ga ik me nog even verdiepen in die Citybikes ... in London maak ik daar al veel gebruik van, maar ook in NYC struikel je over de fietsstations, dus dat is zeker ook iets om te overwegen .... ze zijn van licht voorzien, dat vind ik wel fijn ... (en aan fietshelmen doen de meeste NL-ers toch niet ....
)
(deze 2 puntjes even als vergelijk tussen een fiets huren of gebruik maken van de citybike ...)
Wij gaan nu in december, dus wat mij betreft gaan we geen fietsen huren voor een hele dag (tenzij we een heel mooie dag tussendoor hebben, maar dat zien we dan wel ...)
Wel ga ik me nog even verdiepen in die Citybikes ... in London maak ik daar al veel gebruik van, maar ook in NYC struikel je over de fietsstations, dus dat is zeker ook iets om te overwegen .... ze zijn van licht voorzien, dat vind ik wel fijn ... (en aan fietshelmen doen de meeste NL-ers toch niet ....
(deze 2 puntjes even als vergelijk tussen een fiets huren of gebruik maken van de citybike ...)
Gebruik maken van een Citybike is ook wel een goed idee!
Werkt dit niet met een wachtlijst (zoals in verschillende Belgische steden) ?
- meyem
- Amerika-expert
Geen idee wat je met een wachtlijst bedoelt in deze, maar ik denk het niet
Laatst gewijzigd door meyem op 24 nov 2016, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ahnee inderdaad, volgens mij is hier geen wachtlijst. Bedankt voor de tip!! 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 15587 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja
-
- 12 Reacties