Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis cookiemon100: Deep south 2017
Re: Reis cookiemon100: Deep south 2017
BigAppleLover we hopen rond de middag in Memphis te zijn, dan National Civil Rights museum, rock 'n soul museum en Beale Street. De dag erna eerst Graceland en de Sunstudios en daarna naar Clarksdale. Denk je dat dat haalbaar is, of wordt dat te veel stressen? De 2 dagen in Nashville zijn meer omdat we die voor de avonden daar nodig hebben.
Heeft iemand daar ergens een boottocht gedaan met een raderboot op de Mississippi?
Heeft iemand daar ergens een boottocht gedaan met een raderboot op de Mississippi?
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ook ik ben aan het meelezen en heb alle tips van Bigapplelover al gekopieerd voor een reis door het diepe zuiden. De kogel is bijna door de kerk en dus nog niks geboekt, ipv GSMSP willen wij stukje Texas meepakken, dus ik wil de route uiteindelijk ook in een ander topic plaatsen. Maar al erg leuke tips voor hier gevonden, dus dank hiervoor.
Ben zelf al wel een keer in Atlanta geweest en daar o.a.de Coca Cola,MLK memorial en geboortehuis van hem, Margaret Mittchel ( schrijfster Gone with the wind) en Stone Mountain Park net buiten de stad.
Erg veel zin in maar hangt nog van een paar zaken af om daadwerkelijk te boeken, hoop zo snel mogelijk iets te weten, zoveel zin om te gaan plannen
ps ik speel ook het MyVegas spel en zou een kamer Biloxi kunnen boeken ipv in NOLA ,(rewards komen misschien ook vrij in onze periode) iemand hier ervaring mee? met het hotel bedoel ik dan?

Ben zelf al wel een keer in Atlanta geweest en daar o.a.de Coca Cola,MLK memorial en geboortehuis van hem, Margaret Mittchel ( schrijfster Gone with the wind) en Stone Mountain Park net buiten de stad.
Erg veel zin in maar hangt nog van een paar zaken af om daadwerkelijk te boeken, hoop zo snel mogelijk iets te weten, zoveel zin om te gaan plannen
ps ik speel ook het MyVegas spel en zou een kamer Biloxi kunnen boeken ipv in NOLA ,(rewards komen misschien ook vrij in onze periode) iemand hier ervaring mee? met het hotel bedoel ik dan?
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik denk dat het net teveel is om in een middag én het National Civil Rights museum én het Rock 'n Soul museum te doen naast Beale Street. Wij zaten zelf best vol van alle info uit het zeer boeiende NCRmuseum. Ook al zou je dus toch nog 2 uurtjes hebben om het rock 'n soul museum te doen (open tot 19:00u?), dan zou het wel proppen worden qua tijd en plek in je hoofdBeppie schreef:BigAppleLover we hopen rond de middag in Memphis te zijn, dan National Civil Rights museum, rock 'n soul museum en Beale Street. De dag erna eerst Graceland en de Sunstudios en daarna naar Clarksdale. Denk je dat dat haalbaar is, of wordt dat te veel stressen? De 2 dagen in Nashville zijn meer omdat we die voor de avonden daar nodig hebben.

Graceland en de Sunstudios zijn prima te doen op een dag. Wij waren 's ochtends een uurtje na openingstijd bij Graceland en hebben de tijd genomen voor alle onderdelen van Graceland (alles gezien, behalve de vliegtuigen) en hadden toen voldoende tijd voor de Sunstudios. Het was een goed gevulde ochtend en middag, maar nog 1,5uur naar Clarksdale moet kunnen gok ik (zelf niet geweest).
Tip: parkeren op de Graceland parkeerplaats kost $10, maar pal daarvoor ligt een kleine shoppingcenter met een stuk of 8 winkels (incl klein Elvis museum = onderdeel van je graceland ticket) en daar kun je gewoon gratis parkeren. Er staat ook geen verbodsbord of zo, dus het is gewoon legaal. Bovendien was de parkeerplaats voor 90% leeg. Je loopt vervolgens supereenvoudig in 2 minuten over de stoep naar de ticketbalie van Graceland.
Een boottocht met Radarboot heb ik niet gedaan en dat kwam mede doordat ik op verschillende plekken had gelezen dat het niet bijzonder de moeite waard zou zijn (erg commercieel en op toerist gericht) en toch flink aan de prijs is.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Goede tips hier! Bedankt! Opgeslagen in mijn bookmarks
Ik ben zelf een route aan het plannen vanuit Atlanta, maar ik zit nog te dubben over hoe we het rondje willen pakken. Linksom/rechtsom? Wel/niet kust, wel/niet Memphis etc.
Denk nu aan Atlanta - Chattanooga/Nashville - GSM - Ashville - Charleston/Savannah - Fort Walton/Pensacola - New Orleans - Atlanta.
Ik lees over Memphis vooral veel Elvis, daar ben ik nu niet zo geïnteresseerd in. Mis je verder veel, als je vanuit New Orleans direct terug gaat naar Atlanta ipv via Natchez etc?

Ik ben zelf een route aan het plannen vanuit Atlanta, maar ik zit nog te dubben over hoe we het rondje willen pakken. Linksom/rechtsom? Wel/niet kust, wel/niet Memphis etc.
Denk nu aan Atlanta - Chattanooga/Nashville - GSM - Ashville - Charleston/Savannah - Fort Walton/Pensacola - New Orleans - Atlanta.
Ik lees over Memphis vooral veel Elvis, daar ben ik nu niet zo geïnteresseerd in. Mis je verder veel, als je vanuit New Orleans direct terug gaat naar Atlanta ipv via Natchez etc?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
wij hebben Memphis ook niet gedaan, maar wel vicksburg, Natchez en de ganse natchez Trace Parkway, wat ik allemaal wel de moeite waard vond. wij zijn wel vertrokken vanuit New Orleans, en teruggekomen vanuit atlanta, zodat we geen lus moesten doen. je hebt dan wel een extra vlucht en extra kosten voor de auto omdat je hem op een andere plek achterlaat.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Contacteer:
Welk stuk vond je mooier, interessanter, spannender? Het stuk van Natchez tot aan Tupelo, of het stuk van Tupelo naar Nashville?wendyvl schreef:de ganse natchez Trace Parkway
Wij kunnen maar één van beide stukken doen, weet alleen niet welk stuk nog dus

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Goede tip! Wij hebben ook die Best Western geboekt (via secret hot rate Hotwire, maar wist vrijwel zeker dat het deze zou worden).wendyvl schreef:We zijn gestart in New Orleans, waar we in een goed hotel logeerden, Best Western Plus French Quarter Landmark. Het was niet goedkoop, maar je had een leuke binnenplaats met klein zwembad waar het goed vertoeven was na een dagje in de stad.
Uiteindelijk naar de kust getrokken, naar Charleston en Savannah. De hotels zijn daar wel vrij duur. In Savannah logeerden we in een bungalow op Tybee Island. Beiden zijn wel leuke steden en op Tybee Island heb je een heel mooi strand. We eindigden in Atlanta, waar ik me vooral een prachtig kerkhof herinner! Hopelijk heb je hier wat aan, als je meer details wil, dan vraag je maar.
Waar hebben jullie uiteindelijk in Charleston geslapen? Vind het nog een beetje moeilijk bepalen, aangezien het centrum onwijs duur is..
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
wie heeft nog een goede tip voor hotels in New Orleans?!
Moet je buiten het centrum of juist in het centrum?
Vind de parkeerkosten bij sommige hotels echt belachelijk.
Wie helpt??
Moet je buiten het centrum of juist in het centrum?
Vind de parkeerkosten bij sommige hotels echt belachelijk.
Wie helpt??
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hi Cookiemon100,
Het is inderdaad even zoeken in NOLA! Wij gaan eind juni 2017 en hebben overnachting gevonden bij Fleur de Lis Mansion (Annunciation Street ligt in Lower Garden Distrct, net buiten centrum, op loopafstand van bezienswaardigheden). €105,- per nacht, openbaar parkeren is gratis bij de accommodatie. Ontbijt inbegrepen en wifi beschikbaar. Lijkt ons niet verkeerd voor een 5 sterren hotel (en score van 8.7 op booking). Gr. Eric
Het is inderdaad even zoeken in NOLA! Wij gaan eind juni 2017 en hebben overnachting gevonden bij Fleur de Lis Mansion (Annunciation Street ligt in Lower Garden Distrct, net buiten centrum, op loopafstand van bezienswaardigheden). €105,- per nacht, openbaar parkeren is gratis bij de accommodatie. Ontbijt inbegrepen en wifi beschikbaar. Lijkt ons niet verkeerd voor een 5 sterren hotel (en score van 8.7 op booking). Gr. Eric
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Vooral in het weekend gaan de hotel prijzen over de kop en ik zag bedragen tot 40 dollar per dag voor parkeren... Kun je wel net buiten centrum gaan zitten maar parkeren op straat en iedere dag 2-4 km moeten lopen is ook niet ideaal. Dan kun je net zo goed iets verder buiten het centrum een hotel nemen en met de auto richting downtown gaan.
Wij zitten op vr en za nacht in New Orleans, hebben gekozen voor Jefferson Inn & Suites. Voor Memphis en Nashville ook hotels buiten het centrum gekozen.
Wij zitten op vr en za nacht in New Orleans, hebben gekozen voor Jefferson Inn & Suites. Voor Memphis en Nashville ook hotels buiten het centrum gekozen.
- BigAppleLover
- Amerikafan
Parkeertip voor New Orleans:
De eerste dag hebben wij vrij voordelig geparkeert op de ruime, onoverdekte parkeerplaats tussen Decature Street en Esplanada Avenue. Dat ligt tegen de oostkant van de French Market.
We zagen vanaf die parkeerplaats echter aan de overkant van Elysian Fields Avenue heel veel auto's geparkeerd in Decature Street én in North Peters Street. Daar bleek het GRATIS parkeren!!! Het zag er wat troosteloos / industrieel uit, maar het voelde veilig om terug te lopen zowel overdag als 's avonds. Ook 's avonds stonden er trouwens nog veel auto's. De twee volgende dagen hebben we zowel overdag als 's avonds een vrij plekje weten te vinden aan het begin (binnen 2 blokken) van een van beide straten.
Vanuit daar liep je in 10 minuten naar de French Market, Frenchmen Street, etc. Ideaal.
De eerste dag hebben wij vrij voordelig geparkeert op de ruime, onoverdekte parkeerplaats tussen Decature Street en Esplanada Avenue. Dat ligt tegen de oostkant van de French Market.
We zagen vanaf die parkeerplaats echter aan de overkant van Elysian Fields Avenue heel veel auto's geparkeerd in Decature Street én in North Peters Street. Daar bleek het GRATIS parkeren!!! Het zag er wat troosteloos / industrieel uit, maar het voelde veilig om terug te lopen zowel overdag als 's avonds. Ook 's avonds stonden er trouwens nog veel auto's. De twee volgende dagen hebben we zowel overdag als 's avonds een vrij plekje weten te vinden aan het begin (binnen 2 blokken) van een van beide straten.
Vanuit daar liep je in 10 minuten naar de French Market, Frenchmen Street, etc. Ideaal.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 8510 Weergaves
-
Laatste bericht door Sophie!
-
- 3 Reacties