Tja, jammer dat ik dit niet eerder gezien heb. Dan had ik absoluut iets gezegd over een aanvliegstad als Rapid City. Als je buiten de bekende steden ergens naartoe vliegt ben je meestal veel duurder uit en beperkt qua autohuur.
Gelukkig zijn er alternatieven voor jullie.
Ook nagedacht over vliegen op Seattle en vandaar uit naar Yellowstone NP en vervolgens afzakken naar het zuiden om uiteindelijk in Los Angeles te eindigen? Grote kans dat je niet eens dropoff kosten hoeft te betalen tussen Washington en Californië (ik niet in ieder geval in 2007). Hoe dat zit tussen Colorado en Californië weet ik zo niet. Is de boeking in Yellowstone NP en Jackson nog aan te passen als dat beter uit zou komen voor de route? Kijk de boekingsvoorwaarden er eens op na en desnoods een belletje eraan wagen?
Overigens zou ik pas beginnen met boeken van hotels als ik daadwerkelijk de vlucht vastgelegd heb en een zekere vaste route heb. Juist om dit soort dingen. Heb jij nu niets meer aan maar kan een tip zijn voor anderen.
Het annuleren zal geen probleem zijn maar het vinden van iets op een andere datum wel. Daarom is tijdig reserveren in Yellowstone toch echt aan te raden, ook als de vlucht nog niet vast ligt.
De annuleringsvoorwaarden zijn wel aangepast maar als je op tijd annuleert krijg je nog steeds het volledige bedrag terug.
Jullie eerste dagen tot Jacksonhole komen overeen met onze onze vakantie in 2014 http://usafungoesnorthwest.blogspot.nl
Dag 1 t/m 10 zijn van Rapid city naar Jacksonhole, Misschien kom je er nog leuke tips tegen.
ik zie nu dat je Rapid city niet meer als aanvlieghaven kiest, maar wellicht heb je nog wel wat aan de route. Ik zie dat jullie ook ranch inn hebben in Jacksonhole. Prima keuze, goede lokatie. Je loopt zo het centrum in.
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
Ja als je alles van te voren weet hahaha.... Ik had wel een auto gezien bij Hertz ........24 dagen.....ophalen vanaf Rapid City........inleveren SFO voor 10.000 dollar!!!!! Misschien een fout in hun computersysteem maar het is toch echt gekkenwerk!
Ik heb het nu zo kunnen regelen dat we vrijdag de 21ste al weg kunnen.......Weer een dag winst......De vlucht hebben we nu geboekt en we vliegen op Denver en weer terug van San Francisco......... De tickets heb ik kunnen krijgen voor 1000,- p.p. bij KLM.... Nog veel geld maar dat zijn we wel gewend in het hoogseizoen. Nadeel is wel dat we 's avonds laat aankomen en dan meteen een hotel nemen bij Denver Airport maar dan kunnen we zaterdag wel gelijk lekker vroeg op weg..........
Het eerste gedeelte van de route staat vast maar blijf twijfels houden over deel 2................ Maar daar zal ik toch zelf uit moeten komen!
dag 1 : Aankomst Denver
dag 2: Rijden naar Scotsbluff........( splitsen de route naar Badlands nu in 2en)
dag 3: Rijden naar Interior
dag 4: rijden naar omgeving Hill City
dag 5: hill city en omgeving
dag 6: rijden via Deadwood, Sturgis, Devils tower naar Gilette
dag 7: rijden Gilette - Cody
dag 8: rijden naar Mamoth hot springs hotel
dag 9: rijden naar Old faithfull inn
dag 10: yellowstone - Old faitfull inn
dag 11: Rijden via Grand tetons - Jackson ( we kiezen voor 1 dag omdat we geen echte wandelaars zijn......)
dag 12 : rijden naar Salt lake city
dag 13: rijden naar Overton
dag 14: rijden naar Las Vegas
dag 15: Las Vegas........
dag 16: Las Vegas
Deze route wil ik sowieso gaan aanhouden misschien een dagje Las Vegas minder maar vind het ook wel lekker om even een dagje te winkelen, zwembad etc.............
Nu heb ik nog 7 volle dagen over.........
dag 17: rijden naar Twenty 29 palmsprings
dag 18: rijden naar LA
dag 19: dagje Universal studios ( Al een keer eerder geweest, maar wel errugg leuk!)
dag 20: rijden naar Pismo Beach
dag 21: rijden naar Montenery
dag 22 : rijden naar San Francisco
dag 23: San Francisco
dag 24: Terugvlucht
We hebben er lang over nagedacht en toch besloten om Yosemite te schrappen..... We zijn er al geweest en aangezien het een schitterend park is en de Tioga road me echt geweldig lijkt...gaan we toch voor meer wat afwisseling?
Zit de route zo goed in elkaar of geven jullie toch nog een ander advies...........Begin er wel steeds meer zin in te krijgen........
Ik lees dat het eerste gedeelte van de route vast staat, maar misschien mag ik toch nog een tip geven. De rit van Denver naar de Black Hills kun je gemakkelijk in één ruk doen. Je bent 's morgens namelijk al heel vroeg wakker dus ga je ook al vroeg rijden. Wij waren tegen 4 uur 's middags in Keystone met enkele tussenstops en ook nog gewinkeld in een Wall Mart even buiten Denver. Op die manier heb je een dag over. Soms is het beter een langere rijdag te hebben dan ergens in een saai gebied te overnachten.
Hetzelfde geldt voor Interior. Beter doorrijden naar bv Sheridan zodat je de volgende dag meer tijd hebt voor de mooie route door Bighorn.
Wij deden het zo:
Denver - Keystone ('s avonds ceremonie Mount Rushore)
Keystone (bezoek Badlands en Wall)
Keystone - Deadwood (routes Custer State Park)
Deadwood - Sheridan (o.a. wandeling Devil's Tower)
Waar jullie in de Black Hills overnachten is jullie keuze maar je zou in op dag 5 al naar Deadwood kunnen rijden om te overnachten. Dan ben je al een eindje op weg voor de volgende dag en Deadwood is een leuk stadje.
Deel 1 lijkt me goed verdeeld.
Dag 2 kan je via Cheyenne, Oregon Trail Ruts en Register Cliff (bij Guernsey) en Fort Laramie naar Scottsbluff
Dag 3 kan je Carhenge (bij Alliance) bezoeken en eventueel via Wounded Knee en het White River gedeelte van Badlands naar Interior.
Dag 4 nog Badlands, dan Wall en naar Hill City
Dag 5 kan je voor Custer SP, Iron Mountain Road en Needles Highway houden, tip hier is Wind Cave
Probeer een van de avonden dat je in Hill City bent om de avondceremonie bij Mt Rushmore mee te nemen.
Deadwood komt in de late namiddag tot leven. Een overnachting daar zou wel mooi zijn. Je zou daar op dag 5 kunnen overnachten maar dan heb je elke dag een andere overnachtingsplaats.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.