Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap Madrid 1h05min haalbaar????
Overstap Madrid 1h05min haalbaar????
Misschien is hier al wel meer over geschreven, maar vind het niet direct terug en zou zo snel mogelijk een vlucht willen boeken, aangezien de vlucht die initieel wilden boeken ook ineens niet maar aangeboden wordt van vandaag op morgen.
Momenteel ben ik op zoek naar tickets Amsterdam-Miami.
Op Momondo vind ik een retourvlucht met Iberia met een tussenstop in Madrid.
Bij de heenreis is de overstaptijd 1h50min op de terugreis 1h05 minuten. Is dit haalbaar? Ik zie bij de andere opties wel dat er nog een latere vlucht is in Madrid. Word je daar automatisch opgezet wanneer je je vlucht mist?
Heb ook al gelezen dat Iberia niet zo hoog aangeschreven staat qua service enzo...
De vorige vlucht die we hadden gezien was met British Airways/Virgin en daar had ik een iets beter gevoel bij moet ik eerlijk zeggen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Momenteel ben ik op zoek naar tickets Amsterdam-Miami.
Op Momondo vind ik een retourvlucht met Iberia met een tussenstop in Madrid.
Bij de heenreis is de overstaptijd 1h50min op de terugreis 1h05 minuten. Is dit haalbaar? Ik zie bij de andere opties wel dat er nog een latere vlucht is in Madrid. Word je daar automatisch opgezet wanneer je je vlucht mist?
Heb ook al gelezen dat Iberia niet zo hoog aangeschreven staat qua service enzo...
De vorige vlucht die we hadden gezien was met British Airways/Virgin en daar had ik een iets beter gevoel bij moet ik eerlijk zeggen.
Wat zijn jullie ervaringen?
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Re: Overstap Madrid 1h05min haalbaar????
Wat betreft Madrid, zoek even in dit forum op Air Europa, de ervaringen AMS-MIA via Madrid zijn daar een paar keer voorbij gekomen 
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De terminals liggen ver uit elkaar in Madrid, dus de overstap op de terugweg kan vrij kort zijn. Maar je wordt vast vanzelf op een volgende vlucht gezet.
Met Iberia heb ik geen ervaring, maar Heathrow vond ik veel groter en onoverzichtelijk dan Madrid Barajas.
Met Iberia heb ik geen ervaring, maar Heathrow vond ik veel groter en onoverzichtelijk dan Madrid Barajas.
Iberia is prima maar geen video schermpjes, dus neem een boek of tablet mee.
Madrid is prima te doen een een uur. Veel overzichtelijker en directer dan dat doolhof van Heathrow. Op Heathrow heb je op zn best wel anderhalf uur nodig vanwege die verdomde transfer terminal en de eindeloze roltrappen. Als je dan niet als eerste de trap op bent en je staat vast achter iemand met 2 tassen die een overstap van 3 uur heeft dan ben je het haasje.
Madrid is prima te doen een een uur. Veel overzichtelijker en directer dan dat doolhof van Heathrow. Op Heathrow heb je op zn best wel anderhalf uur nodig vanwege die verdomde transfer terminal en de eindeloze roltrappen. Als je dan niet als eerste de trap op bent en je staat vast achter iemand met 2 tassen die een overstap van 3 uur heeft dan ben je het haasje.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zat net hetzelfde te denken over IJsland .... daar heb ik heen 1,5 uur en terug ook maar 1 uur overstaptijd .... (nou vind ik het terug al minder erg als ik het vliegtuig mis ....)Voynich schreef: Veel overzichtelijker en directer dan dat doolhof van Heathrow.
Maar een van de redenen dat ik dat gewoon heb gedaan is, omdat ik weet dat het vliegveld lang niet zo'n drukke hub is als andere en de transfer tamelijk gemakkelijk gaat ....
Het blijft altijd een risico. Als je bij de airline zelf boekt, is mijn ervaring dat je in geval van problemen wel betere begeleiding krijgt, dus daar kies ik, als het enigszins kan, wel voor ...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mijn mening, 1.05uur overstaptijd is op een luchthaven als Madrid gewoon tekort. Barajas is erg groot/uitgestrekt en als je niet vanuit dezelfde terminal vertrekt is de kans dat het je lukt en als jij het zelf al haalt, moet je bagage het ook nog kunnen halen. Met een klein beetje vertraging op je eerste vlucht zit je al in de problemen en ben je afhankelijk van Iberia hoe je uiteindelijk in Miami komt. Zoals ik al las, is Iberia niet echt een maatschappij die uitblinkt qua service. Denk ook niet dat dat "boeken" op de eerst volgende vlucht ook altijd zomaar lukt/kan, Het klinkt allemaal mooi, maar de werkelijkheid is vaak anders. Vol is vol en dan wordt er gekeken of er in de alliantie (One World) mogelijkheden zijn. Dat kan nog wel eens slecht uitvallen. Lang wachten, overstap, soms zelfs met overnachting, waar je dan ook weer voor moet vechten. Probeer dit dus te voorkomen!
Mijn advies, zoek nog even verder naar een ruimere overstap. (min 2.00uur) Je vakantie zal dan een stuk beter/relaxter beginnen
Mijn advies, zoek nog even verder naar een ruimere overstap. (min 2.00uur) Je vakantie zal dan een stuk beter/relaxter beginnen
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
1:05 is inderdaad ook te kort vinden wij.Carolena schreef:Wat zijn jullie ervaringen?
Verder voor ons nooit meer Madrid in het hoogseizoen. Was één grote bende op de heenreis midden juli en de terugreis augustus.
Extreem druk, ver lopen, lang wachten op de heenreis voor de controles naar de US (en ze willen daar zelfs een uitgeprinte ESTA toestemming zien, nog nooit meegemaakt).
Op de terugreis veel vertraging, 3x een gate wijziging voor dezelfde vlcht, geen informatie, gezeik bij de controles over niets, onvriendelijk etc.
Ik kom er zakelijk ook af en toe, buiten het hoogseizoen, en dan is het ok. Maar afgelopen zomer viel het daar erg tegen.
-
Gast
Die 1 uur is als ik het goed lees voor de terugreis, op de heenreis hebben ze bijna twee uur.
Gebruik anders de zoekfunctie. Type Madrid in en je vindt veel informatie.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik vind het terug ook krap, er zijn 4 terminals, de terminal voor intercontinentale vluchten ligt op behoorlijke afstand van de rest.
Goeieavond iedereen!! Bedankt voor jullie tips!
Het zal toch AMS-LTH-MIA worden. Op de heenreis overstaptijd 2h20 min, op de terugreis 1h40 (deze is krapper, maar ik er zijn vluchten zat vanuit Londen naar Amsterdam, toch??)
AMS-LTH is met BA, LTH-MIA is met Virgin Atlantic.
Betalen 616eur per persoon half augustus 2017!
Groetjes
Het zal toch AMS-LTH-MIA worden. Op de heenreis overstaptijd 2h20 min, op de terugreis 1h40 (deze is krapper, maar ik er zijn vluchten zat vanuit Londen naar Amsterdam, toch??)
AMS-LTH is met BA, LTH-MIA is met Virgin Atlantic.
Betalen 616eur per persoon half augustus 2017!
Groetjes
-
Gast
LTH is een klein vliegveld in Nevada, weet je het zeker?
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Vorig jaar hadden wij een overstap terug in London van 1.45 en wij dachten steeds dat we de aansluitende vlucht nog net konden halen, maar bij het naar buiten stappen uit het vliegtuig werden we met de hele groep overstappers al tegengehouden. De helft mocht nog 10 uur wachten op de eerst beschikbare vlucht (want hoogseizoen zitten bijna alle vliegtuigen Londen - Amsterdam vol) en wij hebben moeten overnachten. Dus reken er niet vast op dat je automatisch op de eerstvolgende vlucht wordt geboekt...wel op de eerstvolgende beschikbare vlucht
. Maar...in de meeste gevallen gaat het goed natuurlijk
.
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
LHReoms schreef:LTH is een klein vliegveld in Nevada, weet je het zeker?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2163 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 18 Reacties