Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis cookiemon100: Deep south 2017
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Reis cookiemon100: Deep south 2017
Vooraf lazen we dat de meeste mensen Memphis de minst prettige stad vonden om te zijn in vergelijking met New Orleans en Nashville. Wij waren dan ook erg verrast door het feit dat wij het juist de leukste stad van de 3 vonden. We vonden het vooral leuk dat er zoveel te zien en te doen was dat ons aanspraak in verhouding tot beide andere steden. We hebben er 2 volle dagen goed om gekregen.
Zo was naast het haast verplichte Graceland (waar uiteraard een heel erg rooskleuig beeld van Elvis geschetst werd), ook de rondleiding in de kleine Sun Studios erg interessant (erg enthousiaste muziekkenner als gids), het National Civil Rights Museum zéér indrukwekkend (3-4 uur voor nodig gehad: well spent time!!!) en vonden we bij de rivier ook Mud Island River Park (gratis toegankelijk) leuk om overheen te lopen. Dat laatste bereikte je door de vlak bij de Tennessee Welcome Center (daar gratis parkeren) gelegen monorail over de rivier te gaan. Als je een ticket voor deze monorail kocht zonder toegang tot het op het eiland gelegen museum hoefde je enkel bij de kassa het goedkoopste kaartje van +/- $4 te kopen (stond niet zo goed aangegeven).
Ook een bezoek aan de inmens grote piramide van de grote outdoor Bass Pro Shop vonden wij leuk (ligt ook vlakbij het Tennesse Welcome Center) van binnen kijk je je ogen uit naar de inrichting met riviertjes en bouwwerken, maar de collectie was zó enorm: van wel honderd soorten pistolen en geweren tot speedboten. Leuk om doorheen te lopen. Ook kun je voor $10 naar de top waar een restaurant is en buiten 2 uitzichtplatformen. Dat laatste vonden we "wel aardig" om te doen, maar geen absolute must. We hebben mooiere uitzichten gezien (vanaf oa Empire State Building, Rockefeller center, Stratosphere, Toronto Tower, Calgary tower, etc).
Qua eten hebben we genoten van het eten bij "Central BBQ". Wij waren tussen de middag in de vestiging pal naast de parkeerplaats bij het Civil Rights Museum. Het was er druk, maar de prijzen waren goed, het eten heerlijk (in ons geval broodje pullet chicken en nachos met pullet pork) en je kon ook lekker buiten zitten op het overdekte terras.
Overnachten deden we naar volle tevreden in "West Memphis" bij de Knights Inn. Normaal een niet geweldig aangeschreven keten, maar dit was ook volgens Tripadvisor de uitzondering op de regel. Ook volgens ons! Deze plaats ligt aan de overkant vd rivier in de staat Arkansas. Het lag op 15 minuten rijden van het centrum van Memphis en was in verhouding betaalbaar. Vanuit een buitenwijk van Memphis zelf zou je langer onderweg zijn naar het centrum van Memphis en ik las toch veel mindere ervaringen van betaalbare hotels in Memphis zelf. West Memphis is op zich weinig inspirerend, maar om enkel voordelig en goed te slapen was het uitstekend. De Knights Inn kreeg (terecht) heel goede recenties: het ligt naast de autoweg, maar in de kamer was het rustig, de bedden waren comfortabel en het ontbijt was een mooie verrassing (vers gesneden meloenen en ter plekke stond iemand op bestelling eitjes, eenvoudige omelette, pancakes en waffles te bakken). 's Avonds eten kun je beter in Memphis zelf doen, maar dat is iets wat je sowieso al doet.
Wel even opletten bij het vinden van de ingang vh hotel. Deze is vooral in het donker wat lastig te vinden (wij reden zelf er 2x voorbij) aangezien hij in een wat vreemde bocht van de weg ligt en bijna niet te zien is. Beter om thuis even goed te kijken en te noteren hoe te rijden.
Zo was naast het haast verplichte Graceland (waar uiteraard een heel erg rooskleuig beeld van Elvis geschetst werd), ook de rondleiding in de kleine Sun Studios erg interessant (erg enthousiaste muziekkenner als gids), het National Civil Rights Museum zéér indrukwekkend (3-4 uur voor nodig gehad: well spent time!!!) en vonden we bij de rivier ook Mud Island River Park (gratis toegankelijk) leuk om overheen te lopen. Dat laatste bereikte je door de vlak bij de Tennessee Welcome Center (daar gratis parkeren) gelegen monorail over de rivier te gaan. Als je een ticket voor deze monorail kocht zonder toegang tot het op het eiland gelegen museum hoefde je enkel bij de kassa het goedkoopste kaartje van +/- $4 te kopen (stond niet zo goed aangegeven).
Ook een bezoek aan de inmens grote piramide van de grote outdoor Bass Pro Shop vonden wij leuk (ligt ook vlakbij het Tennesse Welcome Center) van binnen kijk je je ogen uit naar de inrichting met riviertjes en bouwwerken, maar de collectie was zó enorm: van wel honderd soorten pistolen en geweren tot speedboten. Leuk om doorheen te lopen. Ook kun je voor $10 naar de top waar een restaurant is en buiten 2 uitzichtplatformen. Dat laatste vonden we "wel aardig" om te doen, maar geen absolute must. We hebben mooiere uitzichten gezien (vanaf oa Empire State Building, Rockefeller center, Stratosphere, Toronto Tower, Calgary tower, etc).
Qua eten hebben we genoten van het eten bij "Central BBQ". Wij waren tussen de middag in de vestiging pal naast de parkeerplaats bij het Civil Rights Museum. Het was er druk, maar de prijzen waren goed, het eten heerlijk (in ons geval broodje pullet chicken en nachos met pullet pork) en je kon ook lekker buiten zitten op het overdekte terras.
Overnachten deden we naar volle tevreden in "West Memphis" bij de Knights Inn. Normaal een niet geweldig aangeschreven keten, maar dit was ook volgens Tripadvisor de uitzondering op de regel. Ook volgens ons! Deze plaats ligt aan de overkant vd rivier in de staat Arkansas. Het lag op 15 minuten rijden van het centrum van Memphis en was in verhouding betaalbaar. Vanuit een buitenwijk van Memphis zelf zou je langer onderweg zijn naar het centrum van Memphis en ik las toch veel mindere ervaringen van betaalbare hotels in Memphis zelf. West Memphis is op zich weinig inspirerend, maar om enkel voordelig en goed te slapen was het uitstekend. De Knights Inn kreeg (terecht) heel goede recenties: het ligt naast de autoweg, maar in de kamer was het rustig, de bedden waren comfortabel en het ontbijt was een mooie verrassing (vers gesneden meloenen en ter plekke stond iemand op bestelling eitjes, eenvoudige omelette, pancakes en waffles te bakken). 's Avonds eten kun je beter in Memphis zelf doen, maar dat is iets wat je sowieso al doet.
Wel even opletten bij het vinden van de ingang vh hotel. Deze is vooral in het donker wat lastig te vinden (wij reden zelf er 2x voorbij) aangezien hij in een wat vreemde bocht van de weg ligt en bijna niet te zien is. Beter om thuis even goed te kijken en te noteren hoe te rijden.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
zoooo cool, ik blijf maar dingen opschrijven.... kom nog tijd te kort ben ik bang.
Echt super bedankt voor al je reacties !!
Echt super bedankt voor al je reacties !!
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Even nog wat opgezocht ter aanvulling van mijn verslagje op de vorige pagina: de tweede autotocht in GSM was Roaring Fork Motor Nature Trail: een smalle weg die langs de bergstroompjes gaat. Het kerkhof in Atlanta was Oakland Cemetery. Je kan er rondleidingen krijgen, wat wij jammer genoeg niet gedaan hebben, maar waar ik achteraf spijt van had. In Atlanta logeerden wij in de B&b the Social Goat. Dit is op een kwartiertje rijden van het centrum en toch rustig geleden. We vonden de eigenaresse een beetje afstandelijk maar vermits we in het Hog House zaten (een apart huis aan de overkant van de B&B) maakte dit niets uit, en de prijs-kwaliteit is heel goed.
Ja, wij hadden geluk in Rock city, was er helemaal niet druk. Ik hou wel van sprookjesthema's (ben ook gek van de Efteling) dus mijn ding was het zeker wel. wij hebben achteraf ook nog koffie gedronken bij de Star Bucks!
Ja, wij hadden geluk in Rock city, was er helemaal niet druk. Ik hou wel van sprookjesthema's (ben ook gek van de Efteling) dus mijn ding was het zeker wel. wij hebben achteraf ook nog koffie gedronken bij de Star Bucks!

- BigAppleLover
- Amerikafan
Wij deden de Great Smokey mountains vanuit de super toeristische, drukke, kitscherige, maar hierdoor toch ook wel weerleuke Pigeon Forge. Ik had ipv Gatlinburg voor deze plaats gekozen hoofdzakelijk aangezien de hotels er in mijn optiek een betere prijs-kwaliteitverhouding hadden. Na lang uitzoeken had ik een paar maanden voor vertrek daar 3 nachten het Red Roof Inn & Suites geboekt en dat bleek een goede keus: een aantal weken voor vertrek was dit een van de weinige hotels die uitverkocht was. Wij vonden het in de praktijk een absolute aanrader, zeker voor de betaalde gemiddeld 55 euro per nacht (incl 1 iets duurdere weekendnacht): gevraagde en gekregen rustige kamer had goede bedden, ontbijt had verse Krispy Creme donuts en oa een vers gebakken eitje. Ook lag het hotel super centraal in de plaats zelf en op kleine afstand van de GSMNP. Wel was het tijdens ons bezoek 3-baans filerijden in Pigeon Forge 's ochtends en 's avonds.
Wat betreft wandelen in de GSMNP kan ik forumleden met een beetje conditie aanraden de wandeling "Charlies Bunion" te doen icm met een klein uitstapje onderweg naar de "Jump off". Beide met een geweldig uitzicht over de GSMNP. Deze wandeling werd ons als eerste aangeraden door een park ranger in het visitor center van het park toen wij vroegen om een moderate wandeling van in totaal 8 à 10 mijl. De wandeling kostte ons in de praktijk ongeveer 5-6uur incl lekker uitgebreide lunchpauze onderweg. Ook werden deze wandelingen aangeraden op de wandelsite hikingthesmokies.com. Deze wandeling start op bij de grote parkeerplaats op de Newfound Gap road op de staatsgrens met North Carolina. Voor ons was dit letterlijk en figuurlijk een van de hoogte punten van onze vakantie.
Wat betreft wandelen in de GSMNP kan ik forumleden met een beetje conditie aanraden de wandeling "Charlies Bunion" te doen icm met een klein uitstapje onderweg naar de "Jump off". Beide met een geweldig uitzicht over de GSMNP. Deze wandeling werd ons als eerste aangeraden door een park ranger in het visitor center van het park toen wij vroegen om een moderate wandeling van in totaal 8 à 10 mijl. De wandeling kostte ons in de praktijk ongeveer 5-6uur incl lekker uitgebreide lunchpauze onderweg. Ook werden deze wandelingen aangeraden op de wandelsite hikingthesmokies.com. Deze wandeling start op bij de grote parkeerplaats op de Newfound Gap road op de staatsgrens met North Carolina. Voor ons was dit letterlijk en figuurlijk een van de hoogte punten van onze vakantie.
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 31 okt 2016, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- BigAppleLover
- Amerikafan
Wij reden vanuit Memphis via de meest snelle route (interstate 40) naar Nashville. Tijdens het zoeken naar mogelijke interessante stops kwam ik eigenlijk niets interessants tegen, behalve halverwege in de plaats Jackson pal naast de interstate: Casey Jones Village. Wij vonden het een leuke onderbreking tijdens de verder weinig inspirerende rit tussen beide plaatsen.
Casey Jones Village is een verzameling van wat western achtige gebouwen met een casey jones museumpje (zijn oude huis + een stoomlocomotief: best aardig), wat oude toeristische winkeltjes met o.a. erg veel lekkernij (schepijs en vers gebakken custard achtige zandgebakjes: beide héérlijk!), een druk bezocht buffetrestaurant en....een midgetgolfbaan met 2 parcourses (met een erg vriendelijke, spraakzame uitbater met zijn moeder). Al met al vonden wij het erg leuk om 1 à 2 uur door te brengen zo halverwege Memphis - Nashville.
Casey Jones Village is een verzameling van wat western achtige gebouwen met een casey jones museumpje (zijn oude huis + een stoomlocomotief: best aardig), wat oude toeristische winkeltjes met o.a. erg veel lekkernij (schepijs en vers gebakken custard achtige zandgebakjes: beide héérlijk!), een druk bezocht buffetrestaurant en....een midgetgolfbaan met 2 parcourses (met een erg vriendelijke, spraakzame uitbater met zijn moeder). Al met al vonden wij het erg leuk om 1 à 2 uur door te brengen zo halverwege Memphis - Nashville.
- cookiemon100
- Amerikafan
Jullie zijn allemaal geweldig met jullie reactie.
Zelf wil ik graag in een cabin slapen in de GSM. Weet iemand een mooi goedkoop plekje?!?
Trouwens zelf ben ik aan het denken om Savannah over te slaan.
Ik wil graag een dag extra GSM omdat we ook nog een dag naar Dollywood willen en ben bang dat ik in tijdnood kom dan.
Is dit een verstandige keuze?!?
Zelf wil ik graag in een cabin slapen in de GSM. Weet iemand een mooi goedkoop plekje?!?
Ik wil graag een dag extra GSM omdat we ook nog een dag naar Dollywood willen en ben bang dat ik in tijdnood kom dan.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Wat een top reacties! Ik lees even mee hoor. Hier word ik blij van!!!! Zulke fijne reacties!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
- BigAppleLover
- Amerikafan
Erg leuk om te horen dat o.a. mijn bijdragen zo gewaardeerd worden door jou en Evelien!cookiemon100 schreef:Jullie zijn allemaal geweldig met jullie reactie.

Over cabins in GSM weet ik niets. Ik heb er zelf totaal niets over gelezen in mijn voorbereiding en ook in het park zelf heb ik totaal geen enkele bewoning gezien. Ik vermoed dat er niets te huren valt in het park zelf.
Savannah overslaan lijkt me een goed idee. Wij hadden de 2 dagen in de Smokies echt nodig om min of meer de 2 routes daar te rijden (1 = newfound gap road tot Cherokee incl Lange wandeling en korte wandeling Clingmans dome, 2 = Cades cove incl lange weg erheen en terug). Daar een vanaf snoepen kan haast niet. Bovendien merkten wij dat we in ons rondje deepsouth relatief weinig echte natuur hadden en veel stad. Savannah bewaren voor een andere keer is dus wellicht een optie.
Ik vraag me wel af of Jacksonville - Gatlinburg haalbaar is in 1 dag. Als je jullie route +/- andersom doet zou je do, vr en za in Gatlinburg kunnen zijn als je vanuit Nashville naar Gatlinburg gaat en vandaar uit naar Chattanooga, dan Atlanta en dan terug naar Orlando met tussenstop.
EDIT: ik schrijf over "de 2 routes" in de GSMNP, maar het park is natuurlijk ontzettend veel groter dan het drukke, vanuit Gatlinburg, goed berijdbare (en door ons bezochte) deel. Wellicht dat bovendien in andere delen wèl cabins te huren zijn.
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 02 nov 2016, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- BigAppleLover
- Amerikafan
Over ons bezoek aan Nashville had ik nog niets vermeld. Daar hebben we het leuke Country Music Hall of Fame bezocht: lekker veel muziek natuurlijk en naast enkele bekende artiesten (voor ons als country leken) veel onbekende artiesten. Toch was het leuk om het museum te bezoeken (ongeveer 2 uur rond gelopen)
Verder vonden we het bezoek aan Gaylord Opryland Resort & Gardens een aanrader! Werkelijk prachtige tuinen in een enorm sjiek hotel. Parkeren deden we gratis op het pal ernaast gelegen inmense parkeerterrein van het Outlet center (parkeren bij het resort zelf kost iets van $20) Je herkent de plek waar je moet parkeren vanzelf door de in die uithoek geparkeerd staande auto's. Via een klein aangelegd betonnen wandelpad loop je in 5 minuten naar de ingang van het resort. Op het einde vh wandelpad staat de ingang niet aangegeven, maar loop daar over de weg naar rechts en na ongeveer 50 meter zie je schuin link een grote ingang. Daar loop je gewoon in en steek je door naar de tuinen.
De Outlet zelf (een Tanger outlet als ik me niet vergis) vonden we ook erg leuk. Weer veel leuks en betaalbaars gekocht (wij zijn meer van de goedkopere merken als Gap bijv.) en bovendien hebben ze een goede foodcourt met o.a. panda express, maar ook oa 2 restaurants: Chili's en TGI friday.
Centennial park met daarin o.a. het Parthenon, een oud vliegtuig en een stoomlocomotief om omheen te lopen was leuk om even mee te pikken zo vlakbij het centrum. Overal in en rond het park waren parkeerplaatsen (echt Amerikaans: geen stap teveel zetten
)
Downtown Nashville zelf was leuk om even doorheen te lopen, maar op zich hadden wij het (incl lopen over de wandel rug over de rivier) er wel vrij snel gezien. Zoals gezegd had wij Memphis wat ons betreft meer te bieden.
Verder vonden we het bezoek aan Gaylord Opryland Resort & Gardens een aanrader! Werkelijk prachtige tuinen in een enorm sjiek hotel. Parkeren deden we gratis op het pal ernaast gelegen inmense parkeerterrein van het Outlet center (parkeren bij het resort zelf kost iets van $20) Je herkent de plek waar je moet parkeren vanzelf door de in die uithoek geparkeerd staande auto's. Via een klein aangelegd betonnen wandelpad loop je in 5 minuten naar de ingang van het resort. Op het einde vh wandelpad staat de ingang niet aangegeven, maar loop daar over de weg naar rechts en na ongeveer 50 meter zie je schuin link een grote ingang. Daar loop je gewoon in en steek je door naar de tuinen.
De Outlet zelf (een Tanger outlet als ik me niet vergis) vonden we ook erg leuk. Weer veel leuks en betaalbaars gekocht (wij zijn meer van de goedkopere merken als Gap bijv.) en bovendien hebben ze een goede foodcourt met o.a. panda express, maar ook oa 2 restaurants: Chili's en TGI friday.
Centennial park met daarin o.a. het Parthenon, een oud vliegtuig en een stoomlocomotief om omheen te lopen was leuk om even mee te pikken zo vlakbij het centrum. Overal in en rond het park waren parkeerplaatsen (echt Amerikaans: geen stap teveel zetten

Downtown Nashville zelf was leuk om even doorheen te lopen, maar op zich hadden wij het (incl lopen over de wandel rug over de rivier) er wel vrij snel gezien. Zoals gezegd had wij Memphis wat ons betreft meer te bieden.
Super alle reacties, ik neem alles mee in m'n roadbook. En ik heb even op Tripadvisor gezeten naar aanleiding van je tip over het hotel in Memphis en ik heb het hotel meteen geboekt. Het klinkt super en ik vind persoonlijke ervaringen ook echt fijn om te horen. Bedankt voor de tips!!!!
En nog tips verder voor een hotel in Nashville?
Hallo,cookiemon100 schreef:Bedankt voor je reactie.
Vind het jammer dat er niet meer reacties komen. Heb het idee dat het zuiden niet zo populair is terwijl er zoveel moois te zien is.
Vind ook weinig reisverslagen terug. Maar we komen er wel.
comparateur assurance chien
veel plezier met plannen en mocht je nog leuke dingen tegen komen... ik hou me aanbevolen
Zeer goede morele!
Ik vind dat we positief blijven!
- BigAppleLover
- Amerikafan
Wat leuk dat je n.a.v. mijn ervaring ook in het Knights Inn gaat overnachten!EvelienK. schreef:Super alle reacties, ik neem alles mee in m'n roadbook. En ik heb even op Tripadvisor gezeten naar aanleiding van je tip over het hotel in Memphis en ik heb het hotel meteen geboekt. Het klinkt super en ik vind persoonlijke ervaringen ook echt fijn om te horen. Bedankt voor de tips!!!!
Wat betreft Nashville, daar overnachten wij in het Americas Best Value Inn-Nashville/Downtown. Op tripadvisor eindigd dit hotel in de middenmoot, maar dan wel direct na enkel (veel) duurdere hotels. Ik was zelf voor vertrek een beetje huiverig of ik niet beter een duurder hotel had kunnen boeken, maar toch de gok gewaagd. Voor ons was het uiteindelijk een prima hotel met best goede ligging t.ov. autoweg en het centrum en een uitstekende prijs. De omgeving biedt behalve een Mc Donalds 100m verderop eigenlijk totaal niets, maar aan de achterkant op de begane grond gelegen kamer was lekker rustig (op een half uurtje geloop v bovenburen na = dus hier altijd kamer op 1e verdieping aan achterzijde vragen) was schoon en had een goed bed. En nogmaals: de prijs is erg goed. Nadeeltjes die je op de koop toe moet nemen: kleine receptiebalie met totaal ongeïnteresseerde man, geen koffiezetapparaatje op de kamer en een ontbijt bij de receptie dat bestond uit 3 voorverpakte zoete items, een paar kleine joghurtjes en kleine flesjes jus d'orange zonder dat je echt goed kan zitten. Wij hebben na beide nachten elk een joghurtje en een jus gepakt en zijn meteen in de auto gesprongen om elders te ontbijten.
Al met al een goede keuze als je enkel een betaalbaar motel zoekt waar je enkel bent om (goed) te slapen maar verdrr je plezier elders zoekt.
Ontbijten deden wij beide ochtenden naar meer dan volle tevredenheid bij een lokale bagelshop 7 autominuten vh hotel (onderweg richting centrum) waar ze zelf bagels bakken in hun bakkerij én eigen spreads maken. De koffie was bovendien heerlijk en lekker sterk. Het heet "Bagel face bakery". Van buiten valt het totaal niet op, rijd je er makkelijk voorbij en/of denk je "dit kan toch niets zijn", maar toch....zeker gaan ontbijten: heerlijke verse bagels, leuk personeel, aparte inrichting en enkel locals die hier ontijten of het komen ophalen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Geweldig de reacties. Wij zijn ook een deep south reis aan het plannen voor september 2017, en ik zal snel onze route plaatsen. @ Bigapplelover ga vooral zo door met het plaatsen van tips, toppie 

2009 New York en Zuidwest USA
2011 Florida, Haiti, Jamaica, Mexico
2013 Florida, Bahamas
2016 Florida
2017 Deep South en Florida
2011 Florida, Haiti, Jamaica, Mexico
2013 Florida, Bahamas
2016 Florida
2017 Deep South en Florida
Ik zie dat het Americas Best Value Inn-Nashville/Downtown geen zwembad heeft. Jammer! Verder ziet het er goed uit namelijk. Die wijk is ook goed? De nadeeltjes maken me verder niks uit. Ik vind een duur hotel op een rondreis niet nodig. Zo vaak ben je er nou ook weer niet. Ik neem de bagelshop ook even mee
, klinkt goed zeg!!!
En jullie hebben dus 1 nacht buiten New Orleans geslapen. Hebben jullie ook in het centrum geslapen? Zo ja, welk hotel?
Heb je toevallig ook een reisverslag die ik kan lezen?

En jullie hebben dus 1 nacht buiten New Orleans geslapen. Hebben jullie ook in het centrum geslapen? Zo ja, welk hotel?
Heb je toevallig ook een reisverslag die ik kan lezen?
- BigAppleLover
- Amerikafan
@ Emmy: dankjewel. Ik probeer nog tips te plaatsen, al heb ik bijna al mijn tips per plaats al wel gegeven.
@ Evelien: ik kan niet echt iets zinnigs zeggen over de wijk waarin het hotel in Nashville ligt. Het was voor ons autoweg af, klein stukje naar het hotel en 's ochtends andersom. Dat wat we zagen zag er gewoon prima uit (diverse hotels rondom ons hotel ook).
Een reisverslag houd ik niet bij. Ik heb 1 reis (vorig jaar Vancouver Island & West Canada) geprobeerd een blog bij te houden, maar merkte dat het me na een lange actieve dag 's avonds teveel tijd en energie kostte. Respect voor forumleden die het wel lukt om onderweg van die mooie reisverslagen te maken en iedereen te laten meegenieten en inspireren.
In New Orleans hebben we ook 2 nachten in The Lookout Inn (b&b) overnacht. Deze ligt in de wijk Bywater: een schijnbaar veilige wijk relatief dichtbij het centrum. Wij vonden de wijk wat "rough around the edge", maar het hotel zeer goed verzorgd met een enorm grote kamer met zithoek (Mardi Grass room), goede airco, eigen entree, een redelijk queensize bed (ik sliep prima, mijn vriendin wat minder) en een geweldig mooie kleine oase van een achtertuin met heerlijk zwembadje, jacuzzi en een cabana met gratis koffie etc. 's Avonds wel behoorlijk wat muggen bij het zwembad (logisch ook gelet op de toch al vochtige warmte in New Orleans) dus goed inspuiten met deet.
Het is niet heel goedkoop,maar zeker het overwegen waard zeker ook door het heerlijke zwembad. Wij boekten het gewoon via Hotels.com. Op de kaart lijkt het hotel trouwens in de uithoek van de wijk te liggen, maar concreet is het slechts 5 autominuten rijden naar de rand van het French Quarter.
Ontbijt zit niet bij de prijs inbegrepen, maar halverwege het hotel en het centrum lag in de wijk Marigny "Café cake": ook dit was een uitstekende ontbijtplek met allerlei soorten ontbijtjes, bagels, gebakjes en dus ook (erg zoete) cake'jes. Ook hier enkel locals. Wij namen hier op de dag van vertrek ook gelijk wat lekkere lunchspulletjes mee.
@ Evelien: ik kan niet echt iets zinnigs zeggen over de wijk waarin het hotel in Nashville ligt. Het was voor ons autoweg af, klein stukje naar het hotel en 's ochtends andersom. Dat wat we zagen zag er gewoon prima uit (diverse hotels rondom ons hotel ook).
Een reisverslag houd ik niet bij. Ik heb 1 reis (vorig jaar Vancouver Island & West Canada) geprobeerd een blog bij te houden, maar merkte dat het me na een lange actieve dag 's avonds teveel tijd en energie kostte. Respect voor forumleden die het wel lukt om onderweg van die mooie reisverslagen te maken en iedereen te laten meegenieten en inspireren.

In New Orleans hebben we ook 2 nachten in The Lookout Inn (b&b) overnacht. Deze ligt in de wijk Bywater: een schijnbaar veilige wijk relatief dichtbij het centrum. Wij vonden de wijk wat "rough around the edge", maar het hotel zeer goed verzorgd met een enorm grote kamer met zithoek (Mardi Grass room), goede airco, eigen entree, een redelijk queensize bed (ik sliep prima, mijn vriendin wat minder) en een geweldig mooie kleine oase van een achtertuin met heerlijk zwembadje, jacuzzi en een cabana met gratis koffie etc. 's Avonds wel behoorlijk wat muggen bij het zwembad (logisch ook gelet op de toch al vochtige warmte in New Orleans) dus goed inspuiten met deet.
Het is niet heel goedkoop,maar zeker het overwegen waard zeker ook door het heerlijke zwembad. Wij boekten het gewoon via Hotels.com. Op de kaart lijkt het hotel trouwens in de uithoek van de wijk te liggen, maar concreet is het slechts 5 autominuten rijden naar de rand van het French Quarter.
Ontbijt zit niet bij de prijs inbegrepen, maar halverwege het hotel en het centrum lag in de wijk Marigny "Café cake": ook dit was een uitstekende ontbijtplek met allerlei soorten ontbijtjes, bagels, gebakjes en dus ook (erg zoete) cake'jes. Ook hier enkel locals. Wij namen hier op de dag van vertrek ook gelijk wat lekkere lunchspulletjes mee.
- cookiemon100
- Amerikafan
Wij houden altijd een facebook geheime groep pagina bij met fotos en reisverslag.
Het verslag hou ik bij onderweg. Zodra mijn man weer begint te rijden zit ik al te tikken op mijn iphone wat we gedaan hebben. Zo is het 's avond een kwestie van kopieren en plakken en het verslag is klaar. Als ik thuis ben zet ik ze in Blogger zodat iedereen ervan kan genieten.
ik heb mijn route ondertussen wat aangepast, we gaan toch maar linksom
:
dag 1 21-mei zondag Vertrek Dusseldorf -> Orlando - Tallahassee
dag 2 22-mei maandag Tallahassee - Pensecola
dag 3 23-mei dinsdag Pensecola - New Orleans
dag 4 24-mei woensdag New Orleans
dag 5 25-mei donderdag New Orleans - Natchez
dag 6 26-mei vrijdag Natchez -
dag 7 27-mei zaterdag
dag 8 28-mei zondag … - Memphis
dag 9 29-mei maandag Memphis
dag 10 30-mei dinsdag Memphis - Nashville
dag 11 31-mei woensdag Nashville
dag 12 1-jun donderdag Nashville - Chattanooga
dag 13 2-jun vrijdag Chattanooga - Atlanta
dag 14 3-jun zaterdag Atlanta
dag 15 4-jun zondag Atlanta - GSMSP
dag 16 5-jun maandag GSMSP
dag 17 6-jun dinsdag GSMSP
dag 18 7-jun woensdag GSMSP
dag 19 8-jun donderdag GSMSP - Richting orlando
dag 20 9-jun vrijdag Orlando, naar huis
Misschien is het niet te logische manier om in de GSM te komen maar dan zit ik er niet in het drukke weekend. Via homeaway heb ik een paar leuke cabins in het bos gezien. Wie heeft ervaring met boeken via homeaway?? Is dit veilig??
Zit alleen nog met die dagen tussen Natchez en Memphis. Wie heeft nog leuke tips?? De shack inn in Clarksdale moet ik dan twee dagen boeken en via de site is al weinig meer te krijgen dus helaas geen optie.
Bedankt weer !!
Het verslag hou ik bij onderweg. Zodra mijn man weer begint te rijden zit ik al te tikken op mijn iphone wat we gedaan hebben. Zo is het 's avond een kwestie van kopieren en plakken en het verslag is klaar. Als ik thuis ben zet ik ze in Blogger zodat iedereen ervan kan genieten.
ik heb mijn route ondertussen wat aangepast, we gaan toch maar linksom

dag 1 21-mei zondag Vertrek Dusseldorf -> Orlando - Tallahassee
dag 2 22-mei maandag Tallahassee - Pensecola
dag 3 23-mei dinsdag Pensecola - New Orleans
dag 4 24-mei woensdag New Orleans
dag 5 25-mei donderdag New Orleans - Natchez
dag 6 26-mei vrijdag Natchez -
dag 7 27-mei zaterdag
dag 8 28-mei zondag … - Memphis
dag 9 29-mei maandag Memphis
dag 10 30-mei dinsdag Memphis - Nashville
dag 11 31-mei woensdag Nashville
dag 12 1-jun donderdag Nashville - Chattanooga
dag 13 2-jun vrijdag Chattanooga - Atlanta
dag 14 3-jun zaterdag Atlanta
dag 15 4-jun zondag Atlanta - GSMSP
dag 16 5-jun maandag GSMSP
dag 17 6-jun dinsdag GSMSP
dag 18 7-jun woensdag GSMSP
dag 19 8-jun donderdag GSMSP - Richting orlando
dag 20 9-jun vrijdag Orlando, naar huis
Misschien is het niet te logische manier om in de GSM te komen maar dan zit ik er niet in het drukke weekend. Via homeaway heb ik een paar leuke cabins in het bos gezien. Wie heeft ervaring met boeken via homeaway?? Is dit veilig??
Zit alleen nog met die dagen tussen Natchez en Memphis. Wie heeft nog leuke tips?? De shack inn in Clarksdale moet ik dan twee dagen boeken en via de site is al weinig meer te krijgen dus helaas geen optie.
Bedankt weer !!
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Veel mensen maken een stop in Vicksburg tussen Natchez en Memphis, inclusief ik zelf haha..
Wat een geweldige tips!! Ook wij gaan komend voorjaar the Deep South bezoeken! Is inderdaad niet erg veel over te vinden.
@BigAppleLover: bedankt voor je uitgebreide beschrijvingen en ik heb ook the Knight Inn geboekt!
Onze route ziet er tot nu toe zo uit:
1. Brussel - Atlanta
2. Atlanta - Nashville
3. Nashville
4. Nashville
5. Nashville - Memphis
6. Memphis - Clarksdale
7. Clarksdale - Natchez
8. Natchez - Baton Rouge (misschien via Eunice en Lafayette)
9. Baton Rouge - New Orleans
10. New Orleans
11. New Orleans - Funiak Springs
12. Funiak Springs - Jacksonville
13. Jacksonville - Savannah
14. Savannah - Charleston
15. Charleston - Atlanta
16. Atlanta
17 Atlanta - Brussel
Vanaf New Orleans ben ik aan het twijfelen of we die route moeten volgen, of door Alabama naar GSM
Suggesties??
@BigAppleLover: bedankt voor je uitgebreide beschrijvingen en ik heb ook the Knight Inn geboekt!
Onze route ziet er tot nu toe zo uit:
1. Brussel - Atlanta
2. Atlanta - Nashville
3. Nashville
4. Nashville
5. Nashville - Memphis
6. Memphis - Clarksdale
7. Clarksdale - Natchez
8. Natchez - Baton Rouge (misschien via Eunice en Lafayette)
9. Baton Rouge - New Orleans
10. New Orleans
11. New Orleans - Funiak Springs
12. Funiak Springs - Jacksonville
13. Jacksonville - Savannah
14. Savannah - Charleston
15. Charleston - Atlanta
16. Atlanta
17 Atlanta - Brussel
Vanaf New Orleans ben ik aan het twijfelen of we die route moeten volgen, of door Alabama naar GSM
Suggesties??
- BigAppleLover
- Amerikafan
Beppie, is er een reden dat je wel 2 volle dagen Nashville doet, maar Memphis geen enkele volle dag gunt?
Ikzelf zou minimaal beide steden 1 volle dag gunnen en eigenlijk Memphis 2 volle (ipv Nashville) gelet op alles wat er in Memphis te doen is.
Ikzelf zou minimaal beide steden 1 volle dag gunnen en eigenlijk Memphis 2 volle (ipv Nashville) gelet op alles wat er in Memphis te doen is.
- BigAppleLover
- Amerikafan
cookiemon100, als je het relaxt aan wil doen zou ik die reisdag vanuit Natchez naar het vrij dichtbij gelegen Vicksburg rijden. Die dag heb je dan alle tijd voor Natchez zelf, maar vooral voor Vicksburg. In Vickburg is genoeg te doen voor een volle middag (autoroute over battlefiels rijden, oude deel Vicksburg bezoeken incl oa museumpje van Coca Cola). De dag daarna zou je dan een deel van de Natchez Trace Parkway kunnen doen tot Tupelo (geboortehuis van Elvis) en dan vanaf daar naar Memphis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 8506 Weergaves
-
Laatste bericht door Sophie!
-
- 3 Reacties