Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KevinVerstegen: 15 dagen San Francisco naar Las Vegas en terug
-
KevinVerstegen
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis KevinVerstegen: 15 dagen San Francisco naar Las Vegas en terug
ik heb een eerste opzet van onze reis bedacht. Dit zal onze eerste reis naar Amerika worden dus als iemand een op- of aanmerking heeft hoor ik het graag!
Dag 1 Landen in San Francisco tegen de middag, auto naar Monterey
Dag 2 Walvissen proberen te spotten en 17 mile drive/stukje highway 1 bekijken
Dag 3 rit naar Yosemite
En dan is het nog even een vraagteken...
We willen graag via Yosemite en Death valley naar Las vegas.
Dag 1 is 25 maart dus we kunnen niet de 120 door Yosemite en aan de oost kant naar beneden heb ik begrepen ivm sneeuw.
Is er een andere mooie route door Yosemite?
En hoe zouden jullie dag 4 tm 7 verdelen over Yosemite en Death Valley?
Dag 8 vertrekken naar Las Vegas vanuit Death Valley
Dag 9 Las Vegas
Dag 11 vlucht naar San Francisco
Dag 12 tm 15 San Francisco
Alvast bedankt voor het mee denken!
Dag 1 Landen in San Francisco tegen de middag, auto naar Monterey
Dag 2 Walvissen proberen te spotten en 17 mile drive/stukje highway 1 bekijken
Dag 3 rit naar Yosemite
En dan is het nog even een vraagteken...
We willen graag via Yosemite en Death valley naar Las vegas.
Dag 1 is 25 maart dus we kunnen niet de 120 door Yosemite en aan de oost kant naar beneden heb ik begrepen ivm sneeuw.
Is er een andere mooie route door Yosemite?
En hoe zouden jullie dag 4 tm 7 verdelen over Yosemite en Death Valley?
Dag 8 vertrekken naar Las Vegas vanuit Death Valley
Dag 9 Las Vegas
Dag 11 vlucht naar San Francisco
Dag 12 tm 15 San Francisco
Alvast bedankt voor het mee denken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis KevinVerstegen: 15 dagen San Francisco naar Las Vegas en terug
Je hebt in grote lijnen 2 opties voor het stuk tussen Yosemite en Death Valley: onderlangs of bovenlangs.
Onderlangs is qua route niet het meest aantrekkelijk, je rijdt dan via Bakersfield. Bovenlangs kun je via South Lakes Tahoe rijden of via de Carson-Pass (de CA88). Dit is ene mooie route, het is ook leuk om ene stuk van de CA49 (de goudzoekersroute) mee te nemen. Zie voor die laatste mogelijkheid ons 2006-verslag.
Je kunt in de winter Yosemite binnenrijden via de 120, de 140 en de 41. Die laatste route is de beste route als je onderlangs gaat rijden, maar het is niet een bijzonder mooie route en aangezien zowel de Glacier Point road als de Mariposa Grove dicht zijn heeft die route niet veel toegevoegde waarde.
Hou er rekening mee dat het niet zeker is of je Yosemite kunt bezoeken; als er sneeuw ligt zijn sneeuwkettingen verplicht en deze mag je niet gebruiken op een huurauto. Hou dus de weerberichten en de NPS-site in de gaten (zie www.nps.gov/yose) en zorg voor een alternatief (langs de kust naar het zuiden en Joshua Tree meenemen?
Als Yosemite toegankelijk is kun je de vallei bezoeken en wellicht ook Hetch Hetchy. Ik zou er dan 1 volle dag/2 nachten voor uittrekken. Afhankelijk van wat je verder wilt doen zou de noordelijke route er zou uit kunnen zien:
Dag 1 naar Monterey
Dag 2 Monterey
Dag 3 Monterey - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Lake Tahoe (via de 49 en 88 of via Lake Tahoe)
Dag 6 Lake Tahoe - Lone Pine (Bodie? Mono Lake?)
Dag 7 Lone Pine - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Ik weet niet of Bodie toegankelijk is. Misschien kan dat stuk wat sneller, dan kun je meer tijd uittrekken voor DV.
Marianne
Onderlangs is qua route niet het meest aantrekkelijk, je rijdt dan via Bakersfield. Bovenlangs kun je via South Lakes Tahoe rijden of via de Carson-Pass (de CA88). Dit is ene mooie route, het is ook leuk om ene stuk van de CA49 (de goudzoekersroute) mee te nemen. Zie voor die laatste mogelijkheid ons 2006-verslag.
Je kunt in de winter Yosemite binnenrijden via de 120, de 140 en de 41. Die laatste route is de beste route als je onderlangs gaat rijden, maar het is niet een bijzonder mooie route en aangezien zowel de Glacier Point road als de Mariposa Grove dicht zijn heeft die route niet veel toegevoegde waarde.
Hou er rekening mee dat het niet zeker is of je Yosemite kunt bezoeken; als er sneeuw ligt zijn sneeuwkettingen verplicht en deze mag je niet gebruiken op een huurauto. Hou dus de weerberichten en de NPS-site in de gaten (zie www.nps.gov/yose) en zorg voor een alternatief (langs de kust naar het zuiden en Joshua Tree meenemen?
Als Yosemite toegankelijk is kun je de vallei bezoeken en wellicht ook Hetch Hetchy. Ik zou er dan 1 volle dag/2 nachten voor uittrekken. Afhankelijk van wat je verder wilt doen zou de noordelijke route er zou uit kunnen zien:
Dag 1 naar Monterey
Dag 2 Monterey
Dag 3 Monterey - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Lake Tahoe (via de 49 en 88 of via Lake Tahoe)
Dag 6 Lake Tahoe - Lone Pine (Bodie? Mono Lake?)
Dag 7 Lone Pine - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Ik weet niet of Bodie toegankelijk is. Misschien kan dat stuk wat sneller, dan kun je meer tijd uittrekken voor DV.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik zou heel voorzichtig zijn met een bovenlangse route eind maart. Lake Tahoe is hoog gelegen, maar ook het deel tot Mammoth Lakes krijgt heel wat sneeuw te verduren en op bepaalde momenten zijn ook daar sneeuwkettingen verplicht.
In de winter is Bodie enkel per skis of sneeuwscooter bereikbaar, aangezien het op een hoogte van 8375 voet ligt is er nog een zeer grote kans op sneeuw eind maart.
Sommige wegen worden geploegd en maximaal open gehouden. Je dient vooral aandacht te hebben voor "verse sneeuwval", wat in die periode nog een normale zaak is. Passeert er net een sneeuwstorm dan zijn vele wegen voor uren tot dagen gesloten.
In de winter is Bodie enkel per skis of sneeuwscooter bereikbaar, aangezien het op een hoogte van 8375 voet ligt is er nog een zeer grote kans op sneeuw eind maart.
Sommige wegen worden geploegd en maximaal open gehouden. Je dient vooral aandacht te hebben voor "verse sneeuwval", wat in die periode nog een normale zaak is. Passeert er net een sneeuwstorm dan zijn vele wegen voor uren tot dagen gesloten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
KevinVerstegen
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor de reacties.
Ik zag op de site van yosemite dat er binnen het park 3 "levels" zijn qua voorzorgsmaatregelen bij sneeuw.
1 moeten de 2 aangedreven wielen kettingen hebben behalve 4wd auto's
2 moeten alle 4 kettingen hebben behalve 4wd auto's
3 kettingen voor alle voertuigen.
Ik had dus het idee om een 4wd te huren. Kettingen te kopen voor de controlepunten en dan de gok nemen dat de wegen niet slechter worden dan niveau 2.
Ik heb tot nu toe alleen nog geen 4wd auto's gezien bij de doorsnee verhuur bedrijven
Als ik zo kijk is lake tahoe een goede optie.
in het ergste geval kan ik dan nog om yosemite heen via sacramento mocht er echt een enorme sneeuwstorm over komen.
Ik zag op de site van yosemite dat er binnen het park 3 "levels" zijn qua voorzorgsmaatregelen bij sneeuw.
1 moeten de 2 aangedreven wielen kettingen hebben behalve 4wd auto's
2 moeten alle 4 kettingen hebben behalve 4wd auto's
3 kettingen voor alle voertuigen.
Ik had dus het idee om een 4wd te huren. Kettingen te kopen voor de controlepunten en dan de gok nemen dat de wegen niet slechter worden dan niveau 2.
Ik heb tot nu toe alleen nog geen 4wd auto's gezien bij de doorsnee verhuur bedrijven
Als ik zo kijk is lake tahoe een goede optie.
in het ergste geval kan ik dan nog om yosemite heen via sacramento mocht er echt een enorme sneeuwstorm over komen.
Laatst gewijzigd door KevinVerstegen op 01 nov 2016, 09:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Weet wel dat je van vrijwel alle verhuurders geen sneeuwkettingen onder een auto mag leggen. Goed te weten, ivm de verzekering mocht er iets misgaan.
Edit: ik zie dat Marianne dat ook al meldde
Edit: ik zie dat Marianne dat ook al meldde
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
KevinVerstegen
- Amerika-ontdekker
Ja daar ben ik me van bewust. Maar ik moet ze wel bij me hebben in het park.
Dus ik koop ze en ga dan niet de wegen op waar ik ze nodig heb. Met een beetje geluk kan ik ze nog terug brengen als we yosemite uit rijden
Heb ik dus wel een 4wd nodig om wegen met lichte sneeuwval op te mogen
Dus ik koop ze en ga dan niet de wegen op waar ik ze nodig heb. Met een beetje geluk kan ik ze nog terug brengen als we yosemite uit rijden
Heb ik dus wel een 4wd nodig om wegen met lichte sneeuwval op te mogen
-
Anonymous123
Je kan je reis ook beperken tot San Francisco, Highway 1, Los Angeles, Death Valley en Las Vegas. Dan heb je nog steeds een hele mooie reis, maar zonder de gok dat Yosemite niet echt begaanbaar is.
Dan vlieg je op SFO en vanaf LAS weer terug te vliegen!
Yosemite zal altijd een gok blijven in deze tijd van het jaar en zou wel eens een deel van je vakantie kunnen "verpesten" of je moet natuurlijk van een uitdaging houden
Dan vlieg je op SFO en vanaf LAS weer terug te vliegen!
Yosemite zal altijd een gok blijven in deze tijd van het jaar en zou wel eens een deel van je vakantie kunnen "verpesten" of je moet natuurlijk van een uitdaging houden
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn dit jaar op 26 april met een 4WD via de Carson Pass van de 395 terug richting San Francesco gereden. Overal stonden borden dat sneeuwkettingen óf een 4WD mét winterbanden verplicht waren. Wij hadden geen winterbanden of kettingen en hebben de gok gewaagd. Toen wisten we nog niet dat de boete die erop staat 5000 dollar was. Gelukkig geen politie gezien.
Ik zou het gewoon niet doen, Yosemite is in maart gewoon nog niet sneeuwvrij en de alternatieve routes bovenlangs waarschijnlijk ook niet. De kans dat je plotseling overvallen wordt door een sneeuwbui kan je op elke weg krijgen en dan moet je dus kettingen omleggen om geen bekeuring te krijgen en krijg je dan alsnog een ongeluk (er kan ook iemand tegen jou aanschuiven) dan zal de verhuurder moeilijk dan over je verzekering.
En ik zou inderdaad een onze way doen, beginnen in San Francisco en terug uit Las Vegas. De route onderlangs kan heel mooi zijn als je in die tijd kiest voor Joshua Tree en Death Valley. En ook Anza Borrego is geweldig in het vroege voorjaar,
Ik zou het gewoon niet doen, Yosemite is in maart gewoon nog niet sneeuwvrij en de alternatieve routes bovenlangs waarschijnlijk ook niet. De kans dat je plotseling overvallen wordt door een sneeuwbui kan je op elke weg krijgen en dan moet je dus kettingen omleggen om geen bekeuring te krijgen en krijg je dan alsnog een ongeluk (er kan ook iemand tegen jou aanschuiven) dan zal de verhuurder moeilijk dan over je verzekering.
En ik zou inderdaad een onze way doen, beginnen in San Francisco en terug uit Las Vegas. De route onderlangs kan heel mooi zijn als je in die tijd kiest voor Joshua Tree en Death Valley. En ook Anza Borrego is geweldig in het vroege voorjaar,
-
KevinVerstegen
- Amerika-ontdekker
Tickets retour san Francisco zijn al geboekt. Aan het einde van de vakantie is namelijk een NBA wedstrijd tussen twee van mijn favoriete teams in oakland dus dat staat vast.
Binnenlandse vlucht van Vegas naar San Francisco zijn de kosten niet he.
De route van nieuwenoord is ook zeker een optie. Ik sla LA wel over dan want dat trekt me niet echt. Dan ben ik liever een dag extra in een national park.
Yosemite is wel iets wat ik super graag zou willen zien maar misschien moet ik daar dan maar eens voor terug komen
Binnenlandse vlucht van Vegas naar San Francisco zijn de kosten niet he.
De route van nieuwenoord is ook zeker een optie. Ik sla LA wel over dan want dat trekt me niet echt. Dan ben ik liever een dag extra in een national park.
Yosemite is wel iets wat ik super graag zou willen zien maar misschien moet ik daar dan maar eens voor terug komen
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik denk dat je wat vroeg bent voor Yosemite.
Buiten al-dan-niet-sneeuwkettingen en mogelijk afgesloten wegen, zullen ook de trails moeilijk begaanbaar zijn.
Het voorstel van nieuwenoord is een mooi alternatief.
Groetjes,
Ingrid
Buiten al-dan-niet-sneeuwkettingen en mogelijk afgesloten wegen, zullen ook de trails moeilijk begaanbaar zijn.
Het voorstel van nieuwenoord is een mooi alternatief.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Inderdaad. Veel trails zijn gewoon met linten afgesloten. Wij stonden midden april 2012 bij het begin vd panorama trail (glacier point road was wel open) en daar liepen mensen onder de linten door. Aan de andere kant bij de trailhead van de upper yosemite falls(geen idee hoe die trail heet) hetzelfde. Alleen de kleine trails in de vallei waren begaanbaar. En naar onze mening hebben we dan amper tot geen sneeuw gezien, alleen langs de weg naar glacier point lag op sommige plekken een minuscuul beetje.Buiten al-dan-niet-sneeuwkettingen en mogelijk afgesloten wegen, zullen ook de trails moeilijk begaanbaar zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 60 Reacties
- 7039 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties