Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Auks: Rondreis West-Amerika Tips/opmerkingen welkom!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Auks
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Auks: Rondreis West-Amerika Tips/opmerkingen welkom!

Bericht door Auks »

Hallo,
Onze vliegtickets en huur auto liggen al vast (Las Vegas aankomst, vertrek vanuit Los Angeles) en nu willen we graag hotels/motels/airbnb's gaan boeken. Hieronder deel ik graag ons reisschema, we horen graag als we ergens te kort/ te lang zijn en tips voor plekken (die minder bekend zijn?) die je écht moet zien, horen wij ook graag!
Kort over wat voor vakantiegangers wij zijn: Wij gaan ieder jaar kamperen, houden van de natuur, vinden het leuk om te wandelen en/of met de fiets dingen te gaan bekijken. Ook houden we van gezelligheid, dus leuke restaurantjes etc. zijn ook welkom als tips.
In Amerika willen we wat van de steden gaan zien en uiteraard een bezoekje brengen aan o.a. Alcatraz, maar onze nadruk zal liggen op de natuur.

Schema wat we nu denken:

Dag 1 t/m 3: Aankomst Las Vegas en sightseeing
Dag 3: Vertrek naar Williams --> Grand Canyon bekijken
Dag 4: Grand Canyon bekijken en nog overnachten in Williams (of is 2 nachten daar te lang?)
Dag 5 + 6: Page en bezoeken monument Valley
Dag 7 + 8: Overnachten in Zion of Bryce en beide bekijken (is 2 nachten/dagen lang genoeg, of nacht erbij?)
Dag 9: Death Valley (1 nacht genoeg?)
Dag 10: Mammoth Lakes of Oakhurst ?
Dag 11 + 12: Yosemite
Dag 13, 14, 15: San Fransisco
Dag 16, 17, 18: Meerdere plekken langs de kust
Dag 19 + 20: Los Angeles

Dag 23: Terugvlucht

We hebben nog 2 dagen over, dus mogelijkheid om ergens langer te zijn. Maar weten niet goed waar.
Of om te overwegen om nog naar San Diego of naar Joshua Tree park te gaan.

We horen het graag!

Alvast bedankt! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika Tips/opmerkingen welkom!

Bericht door Martin & Marianne »

Als jullie van kamperen houden zou je kunnen overwegen om in de parken te gaan kamperen. Dat is verreweg de goedkoopste manier om midden in een park te zitten.
Mammoth Lakes of Oakhurst; dat is nogal een verschil. Mammoth Lakes is prima als tussenstop tussen Death Valley en Yosemite; Oakhurst alleen voor de Mariposa Grove.
Voor we verder tips kunnen geven is het handig om te weten wanneer je gaat. Is de Tioga Pass open? Niet te heet voor Joshua Tree?
Heb je de voorbeeldroute al bekeken?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Rondreis West-Amerika Tips/opmerkingen welkom!

Bericht door Marcopstal »

Waarom Williams als je naar de Grand Canyon wil ? Het is nog een dik uur rijden enkele rit. Kies voor de GC zelf of Tusayan.

Hoe lang je ergens wil blijven hangt af van wat je als activiteiten plant. Hou je bvb van wandelen of niet ?

Plan een overnachting in MV en een overnachting in Page, ga niet heen en weer rijden.

Idem voor Zion en Bryce. Er is geen goede locatie om van daaruit beide te bezoeken. Voor Bryce zit je best in Bryce zelf, voor Zion in Springdale.

Death Valley - Oakhurst is niet realistisch. Het tijdstip van de reis is uiteraard ook belangrijk, maar ga alvast uit dat er een nacht tussen moet zitten.

Schrijf ook je schema van dag tot dag uit in een van - naar verhaal. Dan is het voor iedereen duidelijk waar de verplaatsingen zitten en waar de volle dagen zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Auks
Amerika-ontdekker

Re: Reis Auks: Rondreis West-Amerika Tips/opmerkingen welkom!

Bericht door Auks »

Nu gespecificeerder met afstanden en tijden erbij:

29-7 Aankomst Las Vegas (avond)
30-7 Las Vegas bezichtigen
31-7 Vertrek vanuit Las Vegas naar Grand Canyon (waar overnachten?) (199 km. 2.14 u)
1-8 Grand Canyon bezichtigen en overnachting route 66 (Williams)
2-8 Vertrek naar Monument Valley (342 km 3.38 óf route 66 wat langer: 431 km 4.54 u)
3-8 In middag Van Monument Valley naar Page (205 km. 2.13 u)
4-8 Dag in Page en Antelop Canyon bezichtigen
5-8 Vertrek naar Bryce (140 km. 2.39 u) Wandelen + overnachten
6-8 Ochtend Bryce bekijken, ’s middags vertrek naar Zion (116 km. 1.21 u)
7-8 Wandelen Zion
8-8 Vroeg vertrekken naar Death Valley (481 km. 4.47 u)
9-8 Eind van de middag Van Death Valley naar Visalia voor overnachting(478 km. 4.52 u)
10-8 Op tijd Seqiua National park bezoeken (56,2 km. 0.45 u)
In middag aanrijden naar Yosemite Valley (254 km. 3.30 u) Overnachten Yosemite
11-8 Yosemite bezichtigen + overnachten
12-8 In middag vertrek naar San Fransisco (301 km. 4.37 u)
13-8 San Fransisco
14-8 San Fransisco
15-8 Vertrek naar Monterey (192 km. 2.19 u)
16-8 Plaatje aan kust
17-8 Plaatsje aan kust
18-8 Los Angeles
19-9 Los Angeles
20-8 ’s ochtends vroeg terugvlucht

Over het dikgedrukte stukje twijfelen we nog. Wel of niet Sequia National Park bezoeken? Sierra National Forest lijkt ons ook heel mooi. Maar hoe kom je daar?

We zitten wel aan een bepaald budget vast, vandaar dat niet alle plaatsen mogelijk is ivm hoge hotel/motelkosten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat je niet ingaat op de vragen die gesteld zijn. Ik zie nu in je walvissen-topic dat je in augustus gaat.
Als je zowel Yosemite als Sequoia wilt bezoeken zou ik de volgorde omdraaien. Dan heb je ook de mooie route via de Tioga Pass. Ik zou dan naar het park gaan en niet naar sequoia NF. Welk deel van Sequoia NF zou je willen bezoeken?

Voor de Grand Canyon zou ik een overnachting in het park aanraden. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com. De meeste lodges liggen aan de rand. De Maswik Lodge is een paar minuten lopen van de rim, maar is wel aantrekkelijk qua prijs. Op 1-8 ligt Williams niet op de route.
Je zou ook aan 1 overnachting in Page voldoende kunnen hebben. Die nacht zou je dan voor Yosemite of Sequoia kunnen gebruiken. Voor de kust is kun je ook wel een nacht minder doen.

In augustus is het te heet om veel in DV te doen. Een overnachting daar is mooi, maar je zult al in de ochtend vertrekken en hooguit dan nog wat viewpoints meenemen. Wij hebben dat in 2004 en 2006 ook in augustus gedaan, kijk daarvoor eens naar onze reisverslagen.

Waarom niet kamperen als de kosten van een hotel een probleem kunnen zijn?

Marianne
Danny360
Amerika-ontdekker

Bericht door Danny360 »

Als je wilt overnachten in GC NP dan klopt je tijd ook niet vanaf Las Vegas :wink:
Auks
Amerika-ontdekker

Bericht door Auks »

Martin & Marianne schreef:Jammer dat je niet ingaat op de vragen die gesteld zijn. Ik zie nu in je walvissen-topic dat je in augustus gaat.
Als je zowel Yosemite als Sequoia wilt bezoeken zou ik de volgorde omdraaien. Dan heb je ook de mooie route via de Tioga Pass. Ik zou dan naar het park gaan en niet naar sequoia NF. Welk deel van Sequoia NF zou je willen bezoeken?

Voor de Grand Canyon zou ik een overnachting in het park aanraden. Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com. De meeste lodges liggen aan de rand. De Maswik Lodge is een paar minuten lopen van de rim, maar is wel aantrekkelijk qua prijs. Op 1-8 ligt Williams niet op de route.
Je zou ook aan 1 overnachting in Page voldoende kunnen hebben. Die nacht zou je dan voor Yosemite of Sequoia kunnen gebruiken. Voor de kust is kun je ook wel een nacht minder doen.

In augustus is het te heet om veel in DV te doen. Een overnachting daar is mooi, maar je zult al in de ochtend vertrekken en hooguit dan nog wat viewpoints meenemen. Wij hebben dat in 2004 en 2006 ook in augustus gedaan, kijk daarvoor eens naar onze reisverslagen.

Waarom niet kamperen als de kosten van een hotel een probleem kunnen zijn?

Marianne
Ik heb de reis even met data toegevoegd, dus inderdaad in augustus.
Kamperen hebben we aan gedacht en hierover zijn we nu ook ons aan het inlezen in de verschillende topics.
Dankjewel voor de tips. De voorbeeldroute hebben wij ook bekeken en hier weer info uit gehaald :)
We willen ook een stukje route 66 ervaren, vandaar dat we ook richting Williams willen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We willen ook een stukje route 66 ervaren, vandaar dat we ook richting Williams willen
Ja dat begrijpen we, maar dan klopt je route niet. Je pakt route66 beter tussen Las Vegas en Williams en slaat dan af naar de Grand Canyon en rijdt de dag erna via desert drive, tuba city en Kayenta naar Monument Valley.

Hoe jij het opschrijft doe je Las Vegas - Grand Canyon - Williams. En de dag erna route66 via Flagstaff naar Tuba acity/Monument Valley. Dan is je tijd voor de GC veel te kort.

Besef je dat het zuidwesten van Amerika enorm groot is en je nooit alles kan zien. Ik ben er inmiddels al 4x geweest en telkens andere zaken gedaan. Ik kan nog 10 reizen maken met andere bezienswaardigheden.
Auks
Amerika-ontdekker

Bericht door Auks »

Zojuist ook besloten dat we Monument Valley moeten laten vallen, i.v.m. keuze maken. Wat raadt je aan mbt Grand Canyon? 1 of 2 nachten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die data had ik even gemist. :wink:

Waarom MV laten vallen? Waar ga je die nacht dan gebruiken?
Kijk eerst eens wat je overal wilt doen en hoeveel tijd je daar voor nodig hebt. Voor de GC vind ik zelf 2 nachten wel mooi, maar veel mensen vinden 1 nacht meer dan genoeg. Wil je wandelen? Een stuk naar beneden lopen? Een rangerpraatje bijwonen, een helikoptervlucht maken? Wij waren er in 2013 in juni 2 nachten en die tijd hadden we wel nodig.
Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden. Dat helpt je om keuzes te maken. Net als het lezen van reisverslagen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zal ik eens wat uitgebreider reageren op je route...
29-7 Aankomst Las Vegas (avond)
30-7 Las Vegas bezichtigen
31-7 Vertrek vanuit Las Vegas naar Grand Canyon.
Niets mis met dit stuk. Ik weet niet wanneer je de huurauto ophaalt, maar ik zou gewoon op tijd vertrekken (uiterlijk tussen 9 en 10) uit Vegas. Je geeft specifiek route66 aan. Ik zou dan naar Laughlin rijden. En vanuit daar naar Mesquite Creek en dan route66 op richting Oatman/Kingman. Dan vanaf Kingman via Peach Springs naar WIlliams en daar afslaan naar de Grand Canyon south rim. Dan heb je deze dag ruim de tijd voor Route66. Mocht je de hooverdam willen doen, sla dan het stuk Laughlin/Oatman over en rij vanuit Vegas naar Kingman. Mooie route66 plek is Seligman.
Zonder stops ben je hier iets van 6u aan het rijden. Doe daar de hele dag gewoon over en zorg dat je rond zonsondergang bij de south rim bent om daarvan te genieten.

1-8 Grand Canyon bezichtigen en in de middag naar Monument Valley.
2-8 Vertrek naar Monument Valley (342 km 3.38 óf route 66 wat langer: 431 km 4.54 u)
3-8 In middag Van Monument Valley naar Page (205 km. 2.13 u)
4-8 Dag in Page en Antelop Canyon bezichtigen
5-8 Vertrek naar Bryce (140 km. 2.39 u) Wandelen + overnachten
6-8 Ochtend Bryce bekijken, ’s middags vertrek naar Zion (116 km. 1.21 u)
7-8 Wandelen Zion
8-8 Vroeg vertrekken naar Death Valley (481 km. 4.47 u)
Ik zou 1-8 de hele dag bij de Grand Canyon blijven om diverse uitzichtpunten te doen, evt een helivlucht. Dan 2-8 naar Monument Valley gaan. Je hebt in je route 2x vertrek naar Monument Valley staan. Op zowel 1-8 als 2-8
t/m 8-8 vind ik de route verder prima te doen. Wat niet mijn voorkeur zou hebben, maar wat je zou kunnen doen mocht zonsondergang/opkomst je geen lor interesseren, is om 2-8 overdag naar MV te gaan en laat in de middag naar Page te rijden. Let wel op dat het in MV een uur later is dan bij de Grand Canyon en in Page mocht je daar een tour plannen of dergelijks. Dan win je een dag die je elders (bij voorkeur later in de route) kunt inzetten. Zonder tour kost MV je waarschijnlijk 3 a 4 uur maximaal. Mocht je besluiten MV te laten vallen, dan zou ik alsnog deze dag later in de route inzetten en zeker Sequoia en Yosemite om te draaien.
9-8 Eind van de middag Van Death Valley naar Visalia voor overnachting(478 km. 4.52 u)
10-8 Op tijd Seqiua National park bezoeken (56,2 km. 0.45 u)
In middag aanrijden naar Yosemite Valley (254 km. 3.30 u) Overnachten Yosemite
11-8 Yosemite bezichtigen + overnachten
12-8 In middag vertrek naar San Fransisco (301 km. 4.37 u)
13-8 San Fransisco
14-8 San Fransisco
15-8 Vertrek naar Monterey (192 km. 2.19 u)
16-8 Plaatje aan kust
17-8 Plaatsje aan kust
18-8 Los Angeles
19-9 Los Angeles
Op dit stuk krijg je denk ik problemen qua tijd op het stuk Yosemite - Sequoia. Ik zou wat parken omdraaien en een dag kust minder doen.
9-8 zou ik naar Bishop/Mammoth Lakes rijden. Je hebt dan de ochtend in Death Valley en dan via Lone Pine (mt whitney portal en/of Alabama hills naar het noorden).
10-8 zou ik dan via Mono Lake - Bodie ghost town en de tioga pass naar Yosemite rijden
11-8 Yosemite
12-8 Yosemite - Sequoia
13-8 Sequoia
14-8 Sequoia - SF
15 SF
16 SF - Monterey
17 Monterey - Pismo Beach
18 Pismo Beach - LA
19 LA
20-8 terug naar huis
21-8 aankomst thuis

Op 12-8 kan je evt al Kings Canyon meepakken, zodat je 13-8 evt al een stukje richting SF kan rijden. Ik weet niet wat je plannen in Monterey zijn, maar misschien kan je de ochtend ook nog in SF blijven. Zo heb je daar nog voldoende tijd.
Auks
Amerika-ontdekker

Bericht door Auks »

Naar aanleiding van de tips, weer wat vragen :D
Van South Rim is het niet mogelijk om naar North Rim te gaan bij GC of wel?
Zo niet, is het dan wijs 1 overnachting in South te doen, dan naar MV en Page en hierna nog 1 overnachting in North Rim, zodat we beide kanten gezien hebben?

We blijven route aanpassen, op aanraden van Marianne toch MV niet laten vallen..
En we willen in Amerika een tentje gaan kopen, zodat we op de meeste plekken kunnen gaan kamperen (iets wat we normaal ook heel graag doen). Klopt het dat veel campings (bijv. bij GC) pas een half jaar vantevoren te boeken zijn?
En is het aan te raden om in het hoogseizoen ook wel de tenten vast te leggen of juist niet?

We willen in de natuurparken wat wandelingen gaan maken. Gehele dag wandelen is niet helemaal mijn ding, maar zeker wel wat uren en vooral in dit soort gebieden.
We hebben ook al vele forums doorgelezen, hierdoor willen we misschien té veel en zien we soms door de bomen het bos niet meer..

DV inderdaad misschien wat minder lang, bedankt voor de tips voor de viewpoints.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Als mensen zeggen "naar de Grand Canyon", bedoelen ze 9/10 de South Rim. Ik ben nog niet in aan de North Rim geweest, maar de South Rim is het meest toeristische, met de meest bekende uitzichtpunten. Voor mij zou een bezoek aan North Rim niet hoeven, zeker niet als er dingen als MV of Page voor moeten sneuvelen. 1 dag Grand Canyon is, zoals Marianne al aanhaalde, eigenlijk ook wel voldoende voor een eerste keer.

Maar als je een park wilt bezoeken, en er wandelingen in wilt maken, raad ik toch 2 dagen aan. Eentje voor de uitkijkpunten en het toeristen, en eentje voor het wandelen. In Sequoia NP en Bryce kan beide misschien wel op één dag, maar in Zion en Yosemite wordt dat moeilijker. Afhankelijk van welke wandelingen, natuurlijk.

Wandelingen in Death Valley hou je best wel kort, zeker in augustus. En plan die 's ochtends en 's avonds, en doe het de rest van de dag met de auto. Scotty's Castle is nog even gesloten, maar DV heeft wel veel te bieden, hoor.

En het is normaal dat je een beetje te veel wilt zien, dat heeft iedereen :) Maar je krijgt geen bekeuring als je tijdens je reis dingen schrapt, hè. Je kunt er wel van alles inzetten, ter plaatse zul je wel zien waar je nog zin in hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Auks schreef: We blijven route aanpassen, op aanraden van Marianne toch MV niet laten vallen.
Dat heb ik niet zo gezegd - ik vroeg me alleen af war je die dag dan zou gebruiken. Zonder een aangepaste route is het lastig om daarover te adviseren.
Auks schreef: En we willen in Amerika een tentje gaan kopen, zodat we op de meeste plekken kunnen gaan kamperen (iets wat we normaal ook heel graag doen). Klopt het dat veel campings (bijv. bij GC) pas een half jaar vantevoren te boeken zijn?
En is het aan te raden om in het hoogseizoen ook wel de tenten vast te leggen of juist niet?
Kijk eens op de NPS-sites voor de campings in de parken. Je kunt daar ook zien welke campings je kunt reserveren en hoe je dat kunt doen. Voor Yosemite is het een bijzonder proces. Daar moet je je goed voor inlezen en bij voorkeur een maand van te voeren oefenen. Zie hier voor meer informatie en kijk naar het artikel over Yosemite op de AA-site.
Voor de andere parken zie www.nps.gov/zion, www.nps.gov/grca etc. En ja, ik zou alles reserveren.
Auks schreef: We willen in de natuurparken wat wandelingen gaan maken. Gehele dag wandelen is niet helemaal mijn ding, maar zeker wel wat uren en vooral in dit soort gebieden.
Waarom zou je een hele dag willen wandelen? Dat doet bijna niemand. De "day hikes" kunnen variëren van een kwartiertje tot een hele dag. Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden in de parken.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je Sequoia echt goed wilt doen ga je dat in 1 dag ook niet redden. Met Kings Canyon erbij al helemaal niet.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Auks schreef: Van South Rim is het niet mogelijk om naar North Rim te gaan bij GC of wel?
Zo niet, is het dan wijs 1 overnachting in South te doen, dan naar MV en Page en hierna nog 1 overnachting in North Rim, zodat we beide kanten gezien hebben?
Er zijn mensen die het te voet doen :wink: .

Ik heb beide kanten gezien: als je de zuidkant hebt gezien gaat de noordkant zeker niet van toegevoegde waarde zijn. Ik vond de noordkant fijn, omdat het er veel rustiger is. Maar het ligt erg afgelegen en kost je dus veel (!) tijd. En waarschijnlijk zul je er niet veel nieuws zien. Natuurlijk zijn de uitizhctpunten anders, maar ik vond die van de zuidkant toch wel mooier. Persoonlijk zou ik het dus niet doen.
Groetjes,
Daniel
Auks
Amerika-ontdekker

Bericht door Auks »

Hoi allen,

Na weer veel uitgezocht te hebben, weer wat veranderingen:

29-7 Aankomst Las Vegas (avond) GEBOEKT
30-7 Las Vegas bezichtigen GEBOEKT
31-7 Vertrek vanuit Las Vegas naar Grand Canyon (tussendoor ook naar HooverDam --> ongeveer 5/6 uurtjes onderweg) (199 km. 2.14 u)
1-8 Grand Canyon bezichtigen
2-8 Grand Canyon naar Monument Valley
3-8 Van Monument Valley naar Page
4-8 Dag in Page en Antelope Canyon bezichtigen
5-8
6-8 Ochtend vertrek naar Bryce (140 km. 2.39 u) Wandelen + overnachten
7-8 Bryce bekijken, ’s middags vertrek naar Zion (116 km. 1.21 u)
8-8 Wandelen Zion
9-8 Vertrek vanuit Zion naar hotel vóór Death Valley
10-8 ’s ochtends door Death Valley rijden en naar Mammoth Lakes (390 km. 4.05 u)
11-8 Yosemite
12-8 Yosemite
13-8 In ochtend vertrek naar San Fransisco (301 km. 4.37 u)
14-8 San Fransisco
15-8 San Fransisco
16-8 Vertrek naar Monterey (192 km. 2.19 u)
17-8 Plaatsje aan kust
18-8 Los Angeles GEBOEKT
19-9 Los Angeles GEBOEKT

Sequoia laten vallen, omdat ik begreep dat de bomen ook te zien zijn in Yosemite. Hierdoor wat meer ruimte kunnen creëren.. Nog 1 dag over die we ergens kunnen inplannen. Deze bij Grand Canyon, San Fransisco, Page, Zion of elders..? Wat raden jullie aan?

Onze huurauto kunnen we trouwens al meteen ophalen en hoeven we pas op het laatste terug te brengen, dus dit is wel ideaal.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het voor de duidelijkheid even helemaal in een van/naar schema opgeschreven zodat je ziet wat de rijdagen zijn.

29-7 Aankomst Las Vegas
30-7 Las Vegas
31-7 Las Vegas - Grand Canyon
1-8 Grand Canyon
2-8 Grand Canyon -Monument Valley
3-8 Monument Valley - Page
4-8 Page
5-8 ?
6-8 Page - Bryce (140 km. 2.39 u)
7-8 Bryce - Zion (116 km. 1.21 u)
8-8 Zion
9-8 Zion naar hotel - (Amargosa Opera House?)
10-8 Death Valley - Mammoth Lakes
11-8 Mammoth Lakes - Yosemite
12-8 Yosemite
13-8 Yosemite - San Francisco (301 km. 4.37 u)
14-8 San Francisco
15-8 San Fransisco
16-8 San Francisco - Monterey (192 km. 2.19 u)
17-8 Monterey - Pismo Beach?
18-8 Pismo Beach ? - Los Angeles GEBOEKT
19-9 Los Angeles GEBOEKT
Deze bij Grand Canyon, San Fransisco, Page, Zion of elders..? Wat raden jullie aan?
Bij alle genoemde plaatsen heb je nu al voldoende tijd. Ik zou die dag bij Yosemite zetten, zeker als je in Yosemite naar de Mariposa Grove wilt. In jouw schema lijkt het alsof je er 2 dagen hebt maar als je van Mammoth Lakes komt en bijvoorbeeld nog naar Bodie en Mono Lake gaat heb je die dag nog maar een halve dag voor Yosemite en die kun je al volledig vullen langs de Tioga Road.

Zet alvast 15 maart in je agenda; om 3 uur moet je klaar zitten als je in Yosemite wilt kamperen. En oefen alvast op 15 februari (dan om 4 uur). Zie hier en hier voor meer informatie.

Marianne
Auks
Amerika-ontdekker

Bericht door Auks »

Dankjewel Marianne!

Ziet er zo overzichtelijk uit en als ik het ook zo bekijk, denk ik dat we overal genoeg tijd hebben én zo goed als alles goed kunnen bekijken. Ik denk dat we hem dan inderdaad bij Yosemite gaan inzetten.
Dankjewel voor de tip voor de camping!

Groetjes Aukje
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Google Maps berekent voor Las Vegas - Grand Canyon 275 mile = 400 km.
Hoe doe jij dat in 199 km en 2.14 uur

Idem Page - Bryce Canyon 155 mile = 250 km
Jij 140 km en 1.21 u

Je moet er dus wel wat meer tijd voor uittrekken.

De overig genoemde afstanden kloppen beter.
Bryce - Zion 85 mile = 135 km
Death Valley - Mammoth Lakes 200 mile = 320 km
Yosemite Valley - San Francisco 200 mile = 320 km
San Francisco - Monterey 125 mile = 200 km
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow