Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sunshine state (Rick & Mandy): 1e keer camper - Sept 2017.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis sunshine state (Rick & Mandy): 1e keer camper - Sept 2017.
Ik vind een overnachting in DV ook een aanrader, en als je kampeert is het ook heel betaalbaar. Ik was er in 2011 in september; het licht tegen de avond en in de vroege ochtend is dan prachtig. Zie hier en hier voor mijn verslag.
Marianne
Marianne
In Moab zijn de bekende Arches, Canyonlands. Maar Dead Horse Point State Park ligt vlak voor Canyonlands. Het is heel klein en veel minder vaak bezocht, maar sla het zeker niet over.
Ga in Moab zeker naar Corona Arch (ligt niet in Arches). Je rijdt er naar toe via de Hwy 279 en parkeer dan bij de parkeerplaats en wandelt er via een mooie route naar toe.
De volgende keer neem ik een dun donzen jack mee als warme kleding. Je vouwt het klein op en het is heerlijk warm. Denk ook eens aan shirts van merinowol. Koud als het warm is en warm als het koud is, klinkt raar maar het is echt zo. Bever heeft af en toe aanbiedingen van dit soort shirts.
Ik herken het moeilijk kunnen kiezen, er is zoveel moois te zien. En ach, anders ga je nog een keer.
Veel blogs lezen helpt inderdaad. Ken je al de scenic byways? We hebben er verschillende gereden in Colorado en Utah en vonden ze allemaal prachtig.
Ik ben nog zeer onervaren maar is het een optie om via de UT 128 van Moab naar Vernal te rijden? Wij vonden deze scenic byway zo ontzettend mooi.
Ga in Moab zeker naar Corona Arch (ligt niet in Arches). Je rijdt er naar toe via de Hwy 279 en parkeer dan bij de parkeerplaats en wandelt er via een mooie route naar toe.
De volgende keer neem ik een dun donzen jack mee als warme kleding. Je vouwt het klein op en het is heerlijk warm. Denk ook eens aan shirts van merinowol. Koud als het warm is en warm als het koud is, klinkt raar maar het is echt zo. Bever heeft af en toe aanbiedingen van dit soort shirts.
Ik herken het moeilijk kunnen kiezen, er is zoveel moois te zien. En ach, anders ga je nog een keer.
Ik ben nog zeer onervaren maar is het een optie om via de UT 128 van Moab naar Vernal te rijden? Wij vonden deze scenic byway zo ontzettend mooi.
- sunshine state
- Amerikakenner
Dank Marianne, heb je blog gelezen, daar kunnen we wat mee!Martin & Marianne schreef:Ik vind een overnachting in DV ook een aanrader, en als je kampeert is het ook heel betaalbaar. Ik was er in 2011 in september; het licht tegen de avond en in de vroege ochtend is dan prachtig.
Wij zijn erg benieuwd naar de omgeving Moab, dank dus voor je tips wat dat betreft!AnitaV schreef:In Moab zijn de bekende Arches, Canyonlands. Maar Dead Horse Point State Park ligt vlak voor Canyonlands. Het is heel klein en veel minder vaak bezocht, maar sla het zeker niet over.
Ik herken het moeilijk kunnen kiezen, er is zoveel moois te zien. En ach, anders ga je nog een keer.Veel blogs lezen helpt inderdaad. Ken je al de scenic byways? We hebben er verschillende gereden in Colorado en Utah en vonden ze allemaal prachtig.
Outdoor is ons niet vreemd, voor wandelen en outdoor draag ik First Ascent van Eddie Bauer, zo heb ik een super lichte fleece draagt erg prettig. Daar heb ik ook een jas van, net zo licht en klein op te vouwen, van Eddie Bauer zelf hebben we Rippac Rain/wind Jasjes, deze vouw je weer op in de eigen zak van de jas. Hou je niets over
Zal eens kijken naar Merinowol, thanks voor de tip!
Zo leren we elke dag weer bij..
- sunshine state
- Amerikakenner
We zijn weer wat verder met de plannen. Zo hebben we de campgrounds uitgezocht per plek, maar nog niet alles is te boeken.
The View Campground in Monument Valley vastgelegd.
Met Road Bear Rv gemaild of het mogelijk was voor een Early Pick-up, een nette mail terug gekregen met het antwoord om 72 uur voor aankomst even te bellen. Wel is er een al een notitie gemaakt " I have made a note in the system under your reservation that you are requesting an early pick-up." Dit is nog geen garantie maar wie het niet probeert ...
In Las Vegas hebben we gemail'd met diverse hotels of onze camper er ook mocht staan.
Uiteindelijk hebben we een kamer geboekt bij het Paris hotel met miles van United Airlines.
Bij het Paris Hotel moeten we even bellen dat we komen.
" Please note our Security Department must be contacted upon arrival for oversized parking authorization at 702-967-4481."
In Yosemite hebben we campgounds uitgezocht en middels dit forum gaan we proberen deze te boeken wanneer het kan.
Lower Pines,Upper Pines of North Pines.
Wanneer alles geboekt is zal ik de gehele route nog eens plaatsen met de overnachtingen erbij.
The View Campground in Monument Valley vastgelegd.
Met Road Bear Rv gemaild of het mogelijk was voor een Early Pick-up, een nette mail terug gekregen met het antwoord om 72 uur voor aankomst even te bellen. Wel is er een al een notitie gemaakt " I have made a note in the system under your reservation that you are requesting an early pick-up." Dit is nog geen garantie maar wie het niet probeert ...
In Las Vegas hebben we gemail'd met diverse hotels of onze camper er ook mocht staan.
Uiteindelijk hebben we een kamer geboekt bij het Paris hotel met miles van United Airlines.
Bij het Paris Hotel moeten we even bellen dat we komen.
" Please note our Security Department must be contacted upon arrival for oversized parking authorization at 702-967-4481."
In Yosemite hebben we campgounds uitgezocht en middels dit forum gaan we proberen deze te boeken wanneer het kan.
Lower Pines,Upper Pines of North Pines.
Wanneer alles geboekt is zal ik de gehele route nog eens plaatsen met de overnachtingen erbij.
- sunshine state
- Amerikakenner
Weer wat boekingen verder..
* Bij Moab hebben we Canyonlands RV Resort & Campground geboekt.
* Bij Vernal - Dinosaurland KOA Campground
* In San Francisco hebben we de camper geboekt bij Marin Park RV.
Eerst gefaxt en daarna na gebeld en de conformation gehad, wel een beetje spartaans allemaal, maar aan de telefoon verschrikkelijk aardig en behulpzaam.
* Bij Malibu Beach hebben we een ocean view plek geboekt bij Malibu Beach RV Park, de laatste dag met de camper relaxed uitkijken over de zee.
Nog veel boekingen te gaan maar er komt nu wel overzicht voor ons.
Het is allemaal nieuw voor ons, maar de voorpret is heel erg leuk.
* Bij Moab hebben we Canyonlands RV Resort & Campground geboekt.
* Bij Vernal - Dinosaurland KOA Campground
* In San Francisco hebben we de camper geboekt bij Marin Park RV.
Eerst gefaxt en daarna na gebeld en de conformation gehad, wel een beetje spartaans allemaal, maar aan de telefoon verschrikkelijk aardig en behulpzaam.
* Bij Malibu Beach hebben we een ocean view plek geboekt bij Malibu Beach RV Park, de laatste dag met de camper relaxed uitkijken over de zee.
Nog veel boekingen te gaan maar er komt nu wel overzicht voor ons.
Het is allemaal nieuw voor ons, maar de voorpret is heel erg leuk.
- sunshine state
- Amerikakenner
Ik heb een vraag mbt rijden met een camper van C 21-24 in Yosemite en dan met name het rijden ermee.
Hoe kunnen we het best rijden, ik begrijp dat dit niet overal kan met een camper in Yosemite en Seki.
We willen overnachten in de Lodgepole Campground of Dorst Creek Campground in Sequoia .. ligt eraan welke we kunnen boeken.
Kunnen we daar gemakkelijk komen vanaf Yosemite ?
De Campground Yosemite zal een van de drie ( Lower, Upper, North Pines ) worden... Hopen we.
Natuurlijk willen ook nog wat zien van Kings Canyon met de camper, kan dit?
Is er op de route van Sequoia naar San Francisco nog iets waar we rekening mee moeten houden met de camper??
Wie kan ons een beetje op weg helpen?
"Dag 26 Mammoth Lakes – Yosemite , Maandag 2 Okt
Dag 27 Yosemite , Dinsdag 3 Okt
Dag 28 Yosemite , Woensdag 4 Okt
Dag 29 Yosemite – Kings Canyon , Donderdag 5 Okt
Dag 30 Kings Canyon – Sequoia , Vrijdag 6 Okt
Dag 31 Sequoia , Zaterdag 7 Okt
Dag 32 Sequoia – San Francisco , Zondag 8 Okt"
Hoe kunnen we het best rijden, ik begrijp dat dit niet overal kan met een camper in Yosemite en Seki.
We willen overnachten in de Lodgepole Campground of Dorst Creek Campground in Sequoia .. ligt eraan welke we kunnen boeken.
Kunnen we daar gemakkelijk komen vanaf Yosemite ?
De Campground Yosemite zal een van de drie ( Lower, Upper, North Pines ) worden... Hopen we.
Natuurlijk willen ook nog wat zien van Kings Canyon met de camper, kan dit?
Is er op de route van Sequoia naar San Francisco nog iets waar we rekening mee moeten houden met de camper??
Wie kan ons een beetje op weg helpen?
"Dag 26 Mammoth Lakes – Yosemite , Maandag 2 Okt
Dag 29 Yosemite – Kings Canyon , Donderdag 5 Okt
Dag 30 Kings Canyon – Sequoia , Vrijdag 6 Okt
Dag 32 Sequoia – San Francisco , Zondag 8 Okt"
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Yosemite kun je overal wel rijden - alleen bij Hetch Hetchy zijn er restricties voor wat betreft de lengte van de camper.
In Sequoia zijn er een aantal wegen wegen verboden voor campers langer dan 22 ft, en de 198 is niet aangeraden voor campers langer dan 22 ft (maar niet verboden). In jullie geval is dat geen probleem, je kunt prima de 180 nemen zowel op de heen - als terugweg. De route vanaf Yosemite is geen probleem.
Zie hier voor een kaart van Sequoia/Kings Canyon met daarop aangegeven wanneer de wegen open zijn en welke verboden zijn of afgeraden worden voor campers.
Wat campings betreft; ik denk dat Lodgepole een goede keuze is, maar daar kunnen de camperaars hier je wel meer over vertellen.
Of kijk eens in het laatste verslag van Elly op http://www.michelly.nl.
In beide parken kun je last krijgen van een vroege sneeuwbui, de Tioga Pass zou bijvoorbeeld - tijdelijk - gesloten kunnen zijn.
Marianne
In Sequoia zijn er een aantal wegen wegen verboden voor campers langer dan 22 ft, en de 198 is niet aangeraden voor campers langer dan 22 ft (maar niet verboden). In jullie geval is dat geen probleem, je kunt prima de 180 nemen zowel op de heen - als terugweg. De route vanaf Yosemite is geen probleem.
Zie hier voor een kaart van Sequoia/Kings Canyon met daarop aangegeven wanneer de wegen open zijn en welke verboden zijn of afgeraden worden voor campers.
Wat campings betreft; ik denk dat Lodgepole een goede keuze is, maar daar kunnen de camperaars hier je wel meer over vertellen.
Of kijk eens in het laatste verslag van Elly op http://www.michelly.nl.
In beide parken kun je last krijgen van een vroege sneeuwbui, de Tioga Pass zou bijvoorbeeld - tijdelijk - gesloten kunnen zijn.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 nov 2016, 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik was op 4 okt dit jaar in Sequoia & Kings Canyon en 's nachts vroor het dat 't kraakte met minus 15 graden.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat moet natuurlijk zijn: In jullie geval is dat geen probleem,Martin & Marianne schreef: In jullie geval is dat een probleem, je kunt prima de 180 nemen zowel op de heen - als terugweg. De route vanaf Yosemite
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was inderdaad de bedoeling.
Ik heb het aangepast.
Nog even wat betreft Kings Canyon; het deel bij Grant Grove is bij goed weer geen probleem maar het kan zijn dat de weg naar Cedar Grove al gesloten is. Zie daarvoor de NPS-site.
Marianne
Ik heb het aangepast.
Nog even wat betreft Kings Canyon; het deel bij Grant Grove is bij goed weer geen probleem maar het kan zijn dat de weg naar Cedar Grove al gesloten is. Zie daarvoor de NPS-site.
Marianne
- sunshine state
- Amerikakenner
Dank jullie weer voor de antwoorden, hier kunnen we weer verder mee.
Het is best spannend om voor de eerste keer zo'n reis te doen, we zijn blij met dit forum!!
Nu kunnen we een pracht trip maken met behulp van de ervaring die jullie hebben, dank daarvoor.
Wanneer ik weer vastloop, vraag ik weer
Marianne, dank voor de antwoorden en de blog van Elly, heb haar 2015 trip gelezen in Yosemite. Probleem is dat ik dan nog meer zin heb om te gaan, maar zo kunnen we ons goed voorbereiden.
Het is best spannend om voor de eerste keer zo'n reis te doen, we zijn blij met dit forum!!
Nu kunnen we een pracht trip maken met behulp van de ervaring die jullie hebben, dank daarvoor.
Wanneer ik weer vastloop, vraag ik weer
Marianne, dank voor de antwoorden en de blog van Elly, heb haar 2015 trip gelezen in Yosemite. Probleem is dat ik dan nog meer zin heb om te gaan, maar zo kunnen we ons goed voorbereiden.
- sunshine state
- Amerikakenner
Hoi Paul en anderen, wij zitten ook in het najaar 2017 in Seki en Yosemite, ik lees dat het 's nachts echt wel koud is.PSVwally schreef:Ik was op 4 okt dit jaar in Sequoia & Kings Canyon en 's nachts vroor het dat 't kraakte met minus 15 graden.
Nu huren we een camper en ben benieuwd naar het beddengoed, of moeten we voor de kou beter lokaal wat extra aanschaffen?
In de nacht mag de generator niet aan...Hoe doen of regelen jullie dat?
Sorry voor de stomme vragen
Dag 29 Yosemite - Kings Canyon , Donderdag 5 Okt
Dag 30 Kings Canyon - Sequoia , Vrijdag 6 Okt
Dag 32 Sequoia - San Francisco , Zondag 8 Okt
Dag 33 San Francisco , Maandag 9 Okt
Dag 34 San Francisco , Dinsdag 10 Okt
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ook wij zitten volgend jaar in regio's waar het 's nachts koud kan zijn en we zijn nogal koukleumen. We kopen daarom op de eerste dag bij de Walmart een paar dekens. Die zijn niet duur.
We nemen ook een paar warmwaterkruiken mee, want als de voeten warm zijn dan wordt de rest ook wel warm.
Better safe than sorry...
We nemen ook een paar warmwaterkruiken mee, want als de voeten warm zijn dan wordt de rest ook wel warm.
Better safe than sorry...
- sunshine state
- Amerikakenner
Waterkruiken is een goede tip, de extra dekens natuurlijk ook.

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben nooit extra beddengoed gekocht. Bij Roadbear krijg je twee tweepersoons dekkenbedden mee als je met zijn tweeen bent. Dat is voldoende. Voor de verwarming heb je geen elektriciteit nodig, de verwarming gaat op gas. Wij zetten als het gaat vriezen of koud wordt de verwarming op 10 - 15 graden zodat het niet al te koud wordt. Ik vraag me wel af of bij -15 de boel aan de buitenkant (leidingen, watertanks) niet bevriest.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat was ook mijn gedachte. Ik meen me te herinneren dat ik Rob wel eens heb horen zeggen dat ze 8-9 graden vorst hadden. Dat ging nog wel maar bij -15 graden zou ik er ook niet gerust op zijn dat de boel niet kapot vriest.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
De zwaarste vorst die wij gehad hebben is min 5 dat ging nog prima. Zolang je maar zorgt dat je niets aansluit en alles binnenhaalt. En niet zoals wij de barbecue buiten laten staan als je hem met water geblust hebt
Maar min 15 zou ik ook niet aandurven.
- sunshine state
- Amerikakenner
Hmmm sjonge, dat moeten we dan maar ter plekke ondergaan, of aanzien... en dan alsnog verkassen.
Ik zal het ook eens navragen bij Road Bear, we zullen hopelijk niet de enige zijn met de Camper in Oktober in Yosemite.
Bedankt voor de antwoorden, een gewaarschuwd mens telt voor twee !!

Ik zal het ook eens navragen bij Road Bear, we zullen hopelijk niet de enige zijn met de Camper in Oktober in Yosemite.
Bedankt voor de antwoorden, een gewaarschuwd mens telt voor twee !!
Hahaha ik zie de BBQ al voor meMarenko schreef:De zwaarste vorst die wij gehad hebben is min 5 dat ging nog prima. Zolang je maar zorgt dat je niets aansluit en alles binnenhaalt. En niet zoals wij de barbecue buiten laten staan als je hem met water geblust hebtMaar min 15 zou ik ook niet aandurven.
Laatst gewijzigd door sunshine state op 26 nov 2016, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou me er nu niet al te druk over maken, - 15 is wel erg koud voor die tijd van het jaar. Wij hebben eens eind september in Yosemite en Sequoia met de tent gekampeerd - het was toen helemaal niet koud. In Yosemite Valley zal het sowieso wel meevallen, langs de Tioga Road zal het veel kouder zijn. Wij hadden die vakantie alleen bij Bryce nachtvorst.
Marianne
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die min 5 hadden we ook in Yosemite in begin oktober. Was volgens mij dat jaar de enige nacht vorst en sneeuw die ze hadden in oktober. De dag dat we aankwamen was het 25 graden 
Wij gaan volgend jaar ook weer door of naar Yosemite in oktober, afhankelijk van het weer. We gaan het wel zien. Als het echt slecht wordt kun je altijd weer weg en zodra je eruit bent heb je grote kans weer in mooi zonnig weer te staan
Wij gaan volgend jaar ook weer door of naar Yosemite in oktober, afhankelijk van het weer. We gaan het wel zien. Als het echt slecht wordt kun je altijd weer weg en zodra je eruit bent heb je grote kans weer in mooi zonnig weer te staan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2738 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 6 Reacties