Ik wild inderdaad Capitol Reef nog graag toevoegen aan de reis en de route die jij noemt is bij mij bekend. Heb schitterende foto's en verslagen gezien van deze route.
Niet is onmogelijk, maar ik vind het wat ambitieus om na een lange vlucht nog 300 mile (±5 uur) te gaan rijden.JR2007 schreef: 1. Düsseldorf - Needles (komen rond de middag aan op LAX, gelijk door richting Needles)
Bryce zou inderdaad voor een bezoek aan Capitol Reef zijn.Martin & Marianne schreef:Ik zie dat voorstel voor een extra nacht Bryce niet. Lijkt me ook niet nodig. Ik zou een stop doen tussen Moab en Bryce. En leg zo snel mogelijk iets vast in Moab want dat is in die periode erg populair.
Je kunt een nacht Zion laten vallen maar een nacht minder voor Yosemite/SF zou ook kunnen.
Hoe heb je nu de route naar Yosemite gedacht?
In plaats van een derde nacht Zion of Las Vegas zou je ook nog een nacht bij Valley of Fire kunnen doen.
Ik denkt dat je tijd voor het Needles district wat weinig is. Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons bezoek. Dat was toen veel te kort.
Voor de wandeling bij Fiery Furnace moet je reserveren. Ik denkt dat je planning voor Arches aardig ambitieus is. kijk ook daarvoor eens in ons reisverslag.
Met 2 nachten Sedona zou ik de dag erna meteen naar de GC rijden anders is je tijd daar wel erg kort. Wij vonden het prachtig om bij zonsopgang een stuk van de South Kaibab Trail te lopen.
Het is wel erg ver om nog naar Needles te rijden. Misschien iets eerder stoppen en Joshua Tree meenemen?
Vergeet in Death Valley niet om de pupfish te bekijken.
Marianne
We zullen op donderdagochtend 11:45 aankomen.PSVwally schreef:Als je rond de middag in LA aankomt moet je nog door immigrations en dergelijke. Reken op een 1.5u minimaal voor je je auto opgehaald hebt.
Je hebt, behalve als je op vrijdags aankomt, waarschijnlijk dan wel geluk met het verkeer, want je kan voor de avondspits begint (meestal rond 16u) LA al achter je hebben gelaten. Ik zou persoonlijk na zo'n reis en het tijdverschil nooit meer naar Needles rijden, maar uiterlijk naar Barstow, maar dat is persoonlijk. Waarom rij je trouwens via Needles naar Sedona? Dat is niet de snelste weg namelijk.
Ik zou een dag San Francisco eraf halen voor Bryce, zodat je dag 10 ook nog een tussenstop in Capitol Reef kunt maken.
Mochten we naar Bodie gaan dan zullen we de dag erna het beste via Lake Tahoe en vanaf daar weer naar het zuiden naar Yosemite rijden. Volgens NPS.gov is dat zo'n acht uur omrijden.Martin & Marianne schreef:...
Hoe heb je nu de route naar Yosemite gedacht?
Je wilt de rit naar Yosemite opsplitsen omdat het anders te ver is - dan is het toch niet zo relevant of daar dan iets te doen is? Je zoekt dan puur een overnachtingsplaats. Ik zou ter plekke kijken hoe ver je komt. En wat er bereikbaar is. Calaveras is leuk als het toegankelijk is en als je graag sequoia's wilt zien. De route zelf is ook leuk. Zie voor de 88 en de 49 ons 2006-verslag. En voor Calaveras ons 2013-verslag.JR2007 schreef:Waar ik nog over twijfel is om één nacht Yosemite te laten vallen voor een overnachting voor of na dat park. De rit naar Yosemite zal vrij lang zijn vanaf Bridgeport omdat de Tioga Pass gesloten zal zijn. Misschien dat we meer naar het noorden ergens een overnachting kunnen doen. Ik weet alleen niet goed wat daar te zien en te beleven is. Een bezoek aan Calaveras Big Trees SP werd mij al geadviseerd. Iemand verdere tips?
Als je al vaker in Amerika geweest bent, kan ik me bovenstaande heel goed voorstellen.Trails schreef:Wij hebben nou net een nacht extra gepland voor Sedona. We blijven er nu 3 nachten. Ik ben er al eens geweest en het is een geweldig mooi gebied.
Inderdaad, rode rotsen, maar heel anders. Een hele mooie vallei met heel veel mooie wandelingen.
We hebben nu bewust gekozen voor een camping in het centrum zodat we 's avonds lopend de plaats in kunnen want het is ook een hele gezellige plaats.
Dan zou ik zelf eerder een dag LA laten vallen.