Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mpaauwe: Zuid-West juli-aug 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Reis mpaauwe: Zuid-West juli-aug 2017

Bericht door mpaauwe »

Hallo allemaal,

We zijn al druk aan het aftellen, in juli 2017 gaan wij naar het Zuidwesten van de Verenigde Staten. De tickets zijn al geboekt en ook veel hotels liggen vast. Wij reizen met onze 2 kinderen, dochter van 15 en zoon van 13.

Onze route ziet er als volgt uit;
Dag 1 Amsterdam - Bakersfield (Vliegreis Amsterdam-Frankfurt-Los Angeles)
Dag 2 Bakersfield - Fresno (Sequoia/ Kings Canyon)
Dag 3 Fresno - San Francisco
Dag 4 San Francisco (Alcatrez, Golden Gate Bridge, Pier 39)
Dag 5 San Francisco (Jelly Belly Factory/ Outlet Vacaville)
Dag 6 San Francisco (Painted Ladies, Union Square)
Dag 7 San Francisco - Oakdale (Yosemite Valley/ Yosemite Fall)
Dag 8 Oakdale -Bishop (Tioga Pass Road)
Dag 9 Bishop - Las Vegas (Erick Schatts Bakery/ Death Valley-Las Vegas)
Dag 10 Las Vegas (Cirque de Soleil)
Dag 11 Las Vegas (Fremontstreet)
Dag 12 Las Vegas - Zion (Zion NP, wandeling)
Dag 13 Zion - Bryce (Bryce Canyon)
Dag 14 Bryce - Page (Page; Horseshoebend)
Dag 15 Page - Monument Valley (Page; Antelope Canyon-Monument Valley)
Dag 16 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Kingman (Grand Canyon-Seligman Sundries-Kingman)
Dag 18 Kingman - Indian Wells (Kingman-Jucca-Joshua Tree)
Dag 19 Indian Wells (Relaxen)
Dag 20 Indian Wells (Relaxen)
Dag 21 Indian Wells - Los Angeles (via mall)
Dag 22 Los Angeles (Disneyland; park 1)
Dag 23 Los Angeles (Los Angeles bezienswaardigheden)
Dag 24 Los Angeles (Disneyland; park 2)
Dag 25 Los Angeles (Los Angeles bezienswaardigheden/ strand)
Dag 26 Los Angeles - Frankfurt (Los Angeles, Vliegreis)
Dag 27 Frankfurt - Amsterdam (Aankomst Amsterdam)

Zoals jullie zien hebben wij aardig wat dagen in de steden gekozen. Wij vinden het erg leuk om deze steden goed te bekijken, maar willen natuurlijk ook van de mooie natuur genieten. Hele lange wandelingen maken doen wij niet en de verwachting is dat de temperaturen in de periode dat wij gaan ook vrij hoog kan zijn en dit ook niet echt fijn zal zijn. Dit is ook de reden waarom we niet gekozen hebben voor een overnachting in Death Valley.

Graag hoor ik van jullie of er in onze reis dingen zijn die we absoluut moeten zien. Al veel verslagen gelezen en heel veel tips opgeschreven, maar je weet maar nooit.

Monique
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis mpaauwe; Zuid-West juli-aug 2017

Bericht door Marcopstal »

Het begin van de reis vind ik toch enigszins vreemd. Bakersfield kan ik nog ergens begrijpen om LA al direct te ontvluchten na aankomst. Maar als je die rit nog wil doen dan moet je toch al vroeg aankomen op LAX.

Voor Sequoia heb je erg weinig tijd. Komende van Bakersfield en doorrijdende tot Fresno is niet het beste idee. Een overnachting in het park zou veel beter zijn.

Oakdale is echt wel helemaal te ver van Yosemite. Het is maar liefst 2 uur van Yosemite valley verwijderd !!!!! De tijd voor Yosemite is op deze wijze ook wel zeeeeer beperkt

Na Vegas gaat het allemaal vrij snel, veel ademruimte is er niet.

Het verbaasd me wat dat je een overnachting Death Valley niet doet voor de hitte (je mist dan automatisch ook de iets koelere uren in Death Valley), maar wel 3 nachten Indian Wells plant, waar het soms al even warm is als in Death Valley, kortom het is er bloedheet in de zomer. Om maar een idee te geven, vorig jaar hadden wij 118°F in Death Valley en 114°F in Vegas.

De tijd in LA deel je ook beter anders op. Voor Disney wil je in Anaheim zitten, voor de meeste andere bezienswaardigheden zit je beter in de regio Santa Monica- Hollywood. Eén locatie kiezen kan je veel tijd in de file kosten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Welkom op het allesamerika forum.

Jullie maken bepaalde keuzes en het is goed dat je dat toelicht. Al heb ik altijd mijn bedenkingen bij de woorden lange wandelingen. Er zijn echt maar weinig mensen die echt lange wandelingen maken op deze vakanties. Zeker in de zomer met die temperaturen. Maar je moet in sommige parken nou eenmaal wat kilometers maken om op de mooie plekken te komen, waar je in andere parken alleen 10m van een parkeerplaats naar een viewpoint hoeft te struinen. Ik ben ook geen wandelaar hier, maar om de een of andere reden vind ik het daar prachtig om eens een uurtje of meer her en der de natuur in te trekken. Het boeit me gewoon meer dan dat het hier doet.

Ik heb begin deze maand ook de route Amsterdam - Frankfurt - Bakersfield gedaan. Ik was redelijk gekookt toen ik in Bakersfield aankwam. Je gaat na die lange vliegreis direct de avondspits in.. Ik zou iets eerder stoppen. En de dag erna absoluut niet overnachten in Fresno maar bv in Grant Grove. Fresno is met de highlights van Sequoia en Kings Canyon veel te veel en ook niet echt de meest leuke stad om te overnachten.

Maargoed, over je route. Waarom de keuze voor Oakdale. Dat je buiten Yosemite overnacht zal een keuze zijn, maar oakdale is echt helemaal niet gunstig. Het ligt meer dan 2u buiten Yosemite. Dat betekent gewoon dat je eerst 4u van SF naar Yosemite Valley rijdt, en dan weer bijna halverwege terug gaat rijden qua tijd?? Niet doen. Kijk buiten het park in Oakhurst of Mariposa. De dag erna rijd je via de tioga pass naar Bishop waar je dan de bakker als highlight noemt.... waar is de tioga pass en bodie en mono lake??? Je hebt op deze manier in Yosemite ook amper of geen tijd voor Glacier Point en de Mariposa Grove???? Waar je niet eens lang voor de auto uit hoeft. Hier zou ik echt een dag SF voor opofferen (of je hele reis wat omgooien en een dag LA of Indian Wells eraf). Dag 13 tm 18 kan op deze manier, maar ook hier vlieg je doorheen. Bv een extra dag aan het meer bij Page ipv 2 relaxdagen Indian Wells??? Je hebt het over niet relaxte temperaturen en dan ga je 2 dagen relaxen in Indian Wells. Grote kans dat het daar ongeveer net zo heet is als in Death Valley. Ik had er 2 weken geleden nog bijna 40 graden....moet je nagaan wat het in de zomer daar voor temperatuur is.

Verder zou ik echt de parkdagen LA aan elkaar plakken. Je wilt echt niet steeds die stad door in dat verkeer. LA is een stad die je vooraf moet plannen en niet zoals een SF of Vegas wat meer op de bonnefooi moet doen.

Dus met een paar aanpassingen heb je m.i. een enorm leuke trip.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Is het geen idee om ipv Sequoia langs de kust te rijden? Je tijd voor Sequoia is nu eigenlijk te kort en je rijdt er heel wat mijlen voor om.
Verder zou ik een dagje minder in Indian Wells doen, het is daar in de zomer ver boven 40°
En ja, doe de dagen Disney aaneensluitend. Met een beetje pech doe je er bijna een uur over van LA naar Anaheim

Het zou zoiets kunnen worden:
Dag 1 Amsterdam - Santa Monica of Marina del Rey
Dag 2 Santa Monica - Morro Bay
Dag 3 Morro Bay - Monterey
Dag 4 Monterey - San Francisco
Dag 5 San Francisco (Alcatrez, Golden Gate Bridge, Pier 39)
Dag 6 San Francisco (Jelly Belly Factory/ Outlet Vacaville)
Dag 7 San Francisco (Painted Ladies, Union Square)
Dag 8 San Francisco - Yosemite (overnachten in de vallei zelf, ofwel in El Portal)
Dag 9 Yosemite -Bishop (Tioga Pass Road)
Dag 10 Bishop - Las Vegas (Erick Schatts Bakery/ Death Valley-Las Vegas)
Dag 11 Las Vegas (Cirque de Soleil)
Dag 12 Las Vegas (Fremontstreet)
Dag 13 Las Vegas - Zion (Zion NP, wandeling)
Dag 14 Zion - Bryce (Bryce Canyon)
Dag 15 Bryce - Page (Page; Horseshoebend)
Dag 16 Page - Monument Valley (Page; Antelope Canyon-Monument Valley)
Dag 17 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Kingman (Grand Canyon-Seligman Sundries-Kingman)
Dag 19 Kingman - Indian Wells (Kingman-Jucca-Joshua Tree)
Dag 20 Indian Wells (Relaxen)
Dag 21 Indian Wells - (via mall) - Anaheim
Dag 22 Anaheim (Disneyland; park 1)
Dag 23 Anaheim (Disneyland; park 2)
Dag 24 Anaheim - Los Angeles (Los Angeles bezienswaardigheden)
Dag 25 Los Angeles (Los Angeles bezienswaardigheden/ strand)
Dag 26 Los Angeles - Frankfurt (Los Angeles, Vliegreis)
Dag 27 Frankfurt - Amsterdam (Aankomst Amsterdam)

Je zou ook 2 nachten in Page kunnen doen en daar aan Lake Powell relaxen ipv in Indian Wells want nu is het druk tussen dag 13 en 19

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis mpaauwe: Zuid-West juli-aug 2017

Bericht door Martin & Marianne »

Allereerst welkom op dit forum. Jullie gaan sowieso een mooie reis maken, maar ik hoop niet dat de reis nu al in beton is gegoten en dat jullie de route qua gereserveerde hotelovernachtingen nog kosteloos kunnen aanpassen. De huidige route vind ik persoonlijk vrij gehaast en er zitten een paar onlogische verblijfplaatsen in. Een paar opmerkingen:

1) Het bezoek aan Sequoia NP. Ik zal ongeveer de laatste hier op dit forum zijn die zegt dat je de sequoiabomen niet moet gaan bezoeken, maar zoals het nu gepland is, zou ik het zo niet doen. Voor de tijd die jullie in dit park hebben gepland, is dit een behoorlijke omweg.

2) Het idee van Ingrid om de kustweg te nemen zou ook mijn idee zijn. Die route is veel mooier dan de stukken LA – Bakersfield – Fresno plus Fresno – SF.

3) Ik zou in ieder geval één extra dag in Yosemite Valley plannen. Onze kinderen vonden dat toentertijd, en nu nog steeds, een prachtig park. Probeer dus twee overnachtingen te plannen, en bij voorkeur in Yosemite Valley (en zeker niet in Oakdale!). Je kan dan de eerste dag van SF via de zuidkant het park in rijden (dat is via Oakhurst.) Dan kan je onderweg de sequoia-bomen in de Mariposa Grove bekijken. Daarna kan je doorrijden, al of niet via Glacier Point, naar de vallei, daar overnachten en dan nog een volle dag in het park blijven.

4) Bisshop is een ongebruikelijke plaats om te overnachten, maar dat is waarschijnlijk ingegeven doordat jullie vanuit Oakdale vertrekken. Vertrek je vanuit Yosemite Valley, dan heb je twee uur meer tot je beschikking om onderweg dingen te bekijken, bijvoorbeeld Bodie.

5) Tussen Bisschop en Las Vegas zou je ook nog de Ancient Bristlecone Pines bij Big Pine of de Alabama Hills bij Lone Pine kunnen bekijken, maar als je in één keer van Bishop naar Las Vegas rijdt en je wilt ook zaken in Death Valley zoals Badwater en Dante’s View bekijken, dan heb je daar geen tijd voor. Wellicht is een overnachting in Death Valley toch een idee.

6) Vanaf Las Vegas tot Indian Wells is het allemaal vrij gehaast. Plan ergens een dagje extra, bijvoorbeeld in Zion. De kinderen zullen het wandelen in de The Narrows vast heel leuk vinden.

7) Twee dagen relaxen in Indian Wells zou niet mijn keuze zijn. Gemiddeld is het daar in juli 40 graden. Dat is dus het zwembad even in en dan weer naar de schaduw van de hotelkamer. Dat relaxen kan je veel beter in Santa Monica of Marina Del Rey doen.

8 ) Twee dagen Disneyland, even los van de onlogische volgorde, zou ik gezien de leeftijd van de kinderen niet doen. Dat is erg veel van hetzelfde. Ik zou één dag doen. Ik denk dat ze in plaats van een tweede dag Disneyland meer plezier beleven aan een dag Universal Studios. Onze kinderen vonden een bezoek aan één van de andere filmstudio’s ook leuk.

Kortom, ik zou via de kust van LA naar SF gaan en onderweg in ieder geval een extra dag in Yosemite en Zion plannen en verder ergens onderweg ook nog eentje. Dat maakt het wat minder gehaast. Die dagen zou ik dan halen uit een dag minder SF, een dag minder LA en/of die dagen in Indian Wells.

Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

p.s. Ik zie nu pas dat jullie al twee jaar lid zijn van het forum. Maar toch welkom! :lol:

Martin
mpaauwe
Amerikafan

Bericht door mpaauwe »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga eens kijken waar we de route nog aan willen passen. Alle hotels zijn nog te verzetten/ annuleren, dus dat is geen probleem)
Wij landen (als alles volgens planning gaat) de eerste dag om 13.00 uur op LAX. Naar Bakersfield rijden zou dan nog te doen zijn. De keuze voor Sequoia is gemaakt door de kids. Zij willen liever in dit park kijken dan de kustweg rijden. Omdat we verwachten toch vroeg wakker te zijn de eerste dag zijn we er vanuit gegaan dan een volledige dag voor Sequoia en eventueel nog Kings Canyon te hebben.
Voor wat betreft de overnachting in Oakdale; we hebben ook gekeken om te overnachting in Yosemite Valley. De overnachtingen hier zijn erg aan de prijs, vandaar de uitwijk naar Oakdale. We gaan eens kijken naar overnachtingen in Oakhurst of Mariposa, wellicht dat we daar iets kunnen vinden.
De bedoeling is op weg naar Bishop zeker te genieten van de mooie route via de Tioga Pass en de nodige stops onderweg te maken. Eerste planning was om te overnachten in Mammoth Lakes en de volgende dag door te rijden naar Las Vegas. Om deze rit wat in te korten en iets meer tijd te hebben in Death Valley willen we door rijden naar Bishop. In Bishop is de bakery zeker geen 'highlight'. De bedoeling is om daar een broodje te halen voor onderweg. Ben het alleen vergeten hier weg te halen.

Een dagje Page (ten koste) van Indian Wells gaan we nog eens overwegen. We kunnen dan inderdaad wat meer rust onderweg inplannen. En Lake Powell is ook niet verkeerd om wat langer te blijven.

In Los Angeles hebben we er bewust voor gekozen om een hotel op 1 plek te kiezen. Dit hotel ligt bij Disneyland. Het inpakken van de koffers en in/uitchecken bij hotels kost ook veel tijd. We weten dat de reistijd naar de andere bezienswaardigheden dan iets langer kan zijn, maar dat hebben we er dan voor over. Het voordeel is dan ook dat we de "disneydagen" kunnen splitsen, want dat worden waarschijnlijk vrij lange dagen.

Ook hierin hebben de kids aangegeven graag naar de disneyparken te willen.

@Martin; wij zijn inderdaad al twee jaar lid van het forum, maar hier niet echt actief geweest. De afgelopen 7 zomers in Florida verbleven en daardoor veel op floridaforum.nl en orlandofans.nl actief geweest.
Wel wat hier rondgekeken voor onze reis naar steden in het noordoosten (NY/ Washington/ Boston) van 1,5 jaar geleden (combi met Florida).
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

We weten dat de reistijd naar de andere bezienswaardigheden dan iets langer kan zijn
Dit is soms een understatement ! Als je een beetje tegenslag hebt verlies je zomaar een 1,5 uur tussen Anaheim en bvb Hollywood. Ik zou toch blijven adviseren het anders te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij landen (als alles volgens planning gaat) de eerste dag om 13.00 uur op LAX.
Dan moet Bakersfield geen probleem zijn. Kom je, net als mij pas rond 1630 aan, dan zou ik het niet aanraden.

Nogmaals. Ik denk dat je je echt vergist in de LA area. Ik kan wel of niet 2 dagen Disney daar niet beoordelen, maar plan deze aan elkaar en overnacht in Anaheim en overnacht voor de andere dagen LA echt noordelijker. Inmiddes meer mensen die dit aangeven, doe ermee wat je wilt want je wilt niet uren kwijt zijn met rijden in LA.

Yosemite Valley vind ik persoonlijk ook veel te duur, maar bedenk ook wat je aan tijd (zeker 4u op en neer) en benzinekosten kwijt bent met het op en neer rijden.. oakhurst en mariposa liggen ook buiten het park maar dan ben je sneller in bv de mariposa grove/glacier point of de vallei
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je naar Sequoia gaat zul je niet de Mariposa Grove bezoeken, dus Oakhurst ligt dan niet handig.
Met zo weinig tijd voor Sequoia en Yosemite zou ik toch echt eens overwegen om in de parken zelf te overnachten. Voor Sequoia/Kings Canyon zou je naar een cabin in Grant Grove kunnen kijken. En voor Yosemite een tent in Housekeeping Camp of Half Dome Village.
Kijk voor beide parken en de overnachtingen daar eens in ons 2006-verslag.
Je hebt nu erg veel tijd voor SF; je zou ook kunnen overwegen om daar een nacht minder te doen en die laatste nacht ergens tussen SF en Yosemite te overnachten. En daarna een nacht in Yosemite zelf.
Kijk voor Yosemite op www.travelyosemite.com. En zie voor Grnat Grove: http://www.visitsequoia.com/Grant-Grove-Cabins.aspx
Bij het reserveren van een overnachting in een park betaal je de eerste nacht aan. Ik vind dat altijd wel prettig; zo spreid je de kosten een beetje.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je naar Sequoia gaat zul je niet de Mariposa Grove bezoeken, dus Oakhurst ligt dan niet handig.
Waarom niet? Het is toch een vd grote (vernieuwde) bezienswaardigheden van Yosemite welke gewoon bij het park hoort. Het is toch weer anders als de Sequoia Groves in Sequoia NP. Qua tijd zou ik het in deze reis overigens misschien ook niet bezoeken bij nader inzien, maar ik vind als je buiten het park overnacht Oakhurst of Mariposa nog altijd beter dan Oakdale. Verder zou je de dag dat je vanuit Fresno (wat ik dus ook niet zou kiezen hoor) naar Yosemite komt de vallei bekijken en de ochtend voor je de tioga pass doet eerst glacier point aandoen. Dan ligt Oakhurst gunstiger dan Mariposa. Draai je het om zou ik voor de laatste kiezen. Maar ik zou dat af laten hangen van hotelkosten. maar Oakdale ligt echt veel te ver weg en neemt veel te veel tijd in beslag.

Ik ben het met veel dingen altijd wel met je eens Marianne. Maar ik vind overnachting in het park in Yosemite, mocht je dit forum niet kennen en dus laat boeken echt schandalig duur. Ook in El Portal. Waar ik bv op tripadvisor regelmatig mindere reacties over de Cedar Lodge tegenkom.
Itt bv Springdale/Tropic/Grand Canyon Village vind/vond ik de prijs kwaliteit verhouding gewoon ruk. Nu moet ik wel toegeven dat mijn ervaring uit 2012 is, maar die zwaar ranzige tenten die ik in toen nog Curry Village heb gezien waar ik toen 160 dollar per nacht voor zou moeten betalen vond ik de rit naar en van Oakhurst wel waard. En ja, ik ben bevooroordeeld omdat ik vaak in het voor/na seizoen kan reizen en dus geen enorme drukte mee maak in veel parken.

Tegenwoordig is het overigens ook mogelijk om (air)b&b's te boeken in Yosemite West, dat ligt ongeveer bij het begin van Glacier Point road. Onder andere via scenic wonders. Misschien is daar nog iets te vinden?
Het inpakken van de koffers en in/uitchecken bij hotels kost ook veel tijd.
Met alle respect (en ik ken natuurlijk je kinderen niet :wink: :? ) maar uitchecken kost bij mij nooit meer dan een paar minuten en eerlijk gezegd geldt hetzelfde voor het in en uitpakken vd koffers. Misschien is het handig om een extra tas mee te nemen in de koffer die je tijdens je reis gebruikt voor bv alle zaken als speelgoed of elektronica voor je kinderen. De kleren kunnen dan tijdens de reis grotendeels in de koffers blijven zitten en je hoeft alleen het schoon goed eruit te halen en evt het vies goed erin te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite West is ook verschrikkelijk duur. En ik denk dat je daar vaak meerdere nachten moet boeken. Maar het is een goed idee om er eens naar te kijken.
Met maar 1 nacht Yosemite zou ik toch echt zo dicht mogelijk bij het park overnachten. Ik neem aan dat Sequoia bezocht wordt vanwege de sequoiabomen, dus waarom dan - met al bijna geen tijd voor Yosemite - nog naar de Mariposa Grove?
Ze komen niet van Fresno maar van SF, dus Oakhurst ligt niet echt op de route naar Yosemite.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee, maar je zou SF - Yosemite (tunnel view- glacier Point -(mariposa grove)) kunnen doen, overnachten in Oakhurst en dan de volgende dag Yosemite Valley - Tioga pass - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes/Bishop.

Nogmaals, ik snap je beredenering prima om IN het park of El Portal te overnachten, zeker ook omdat de tijd voor Yosemite erg summier is. En als er iets in Housekeeping vrij is of misschien Halfdome Village (geen idee of dat er tegenwoordig wat meer heel en schoner uitziet) wat betaalbaar is zou ik dat ook zeker doen. Maar voor mij is Yosemite één vd weinige uitzonderingen waar ik dat uurtje rijden buiten het park voor lief neem.
mpaauwe
Amerikafan

Bericht door mpaauwe »

Het is duidelijk dat Oakdale ten opzichte van Yosemite geen gunstige ligging heeft. Deze locatie gekozen ivm de ligging langs de 120. We gaan eens kijken of we iets dichterbij kunnen vinden. In het park is geen optie. Inderdaad wat beschikbaar is is of erg duur (boven de 300 euro per nacht) of inderdaad in een tentcabin. Kamperen is niet iets wat bovenaan mijn lijstje staat en als er geen eigen toilet beschikbaar is valt dit gelijk af. Als ik ergens anders moet gaan douchen vind ik dit geen probleem, maar als ik 's nachts naar het toilet moet vind ik het toch wel fijn als ik daar gelijk over kan beschikken en wil ik daarvoor niet naar buiten.
Ik zie wel in jullie omschrijvingen wat leuke tips voor bijkomen van plekken die we zeker niet mogen missen. Hier gaan we zeker verder onderzoek naar doen.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2011 overnacht in Cedar Lodge El Portal. Toen vonden wij dit een prima hotel en het ligt heel gunstig t.o.v. Yosemity als je van SF komt. Als ik nu kijk op Booking.com is de prijs op een willekeurige dag in juli 146 euro voor 4 personen. Zeker niet goedkoop maar in vergelijking met andere hotels, ook in Oakhurst, is het nog te doen. Als je dit hotel wilt boeken zou ik het wel zo snel mogelijk doen want ik denk dat hij snel uitverkocht is.
Overigens betaalden wij in 2011 100 euro, mede door de toenmalige gunstige dollarkoers.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als ik nu kijk op Booking.com is de prijs op een willekeurige dag in juli 146 euro voor 4 personen.
Ik heb even gekeken voor Juli volgend jaar. Ik heb even een willekeurige doordeweekse dag in juli 2017 (de 26e) genomen en kom op €163 voor de Cedar Lodge. De Yosemite view lodge komt op €215 euro.

In Oakdale komt de best western uit op $135, de motel6 op $137 beide incl tax en de holiday inn op $148 zonder tax. Dan is die paar euro meer zeker wel de meerwaarde om in El Portal te zitten...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op diezelfde datum heb je in Half Dome Village, zoals Curry Village tegenwoordig heet, een Cabin without Bath - 2 Double Beds voor 177 dollar, excl. tax of een heated / unheated tent voor 149 dollar, excl. tax. Dat is niet veel duurder dan El Portal (maar inderdaad, wel primitiever; ik zou het overigens niet als ranzig typeren)

Of je kan gaan kamperen voor 26 dollar per nacht. Twee of drie nachtjes ergens kamperen en je hebt de aanschafkosten van een tent al terug verdiend.

Keuzes te over. Wij hebben op meerdere plaatsen in Yosemite overnacht: In Curry Village (in een motelkamer in de Stoneman Cottage; in een cabin with bath en in een Heated Canvas Tent without bath); in Housekeeping Camp (zowel Riverside als Non-Riverside), in de Yosemite Lodge, in White Wolf (in een Canvas Tent Cabin without Bath), en net buiten het park in het Tioga Pass Resort. Ook hebben we met een tent gekampeerd in Crane Flat en op één van de Pines-campgrounds. Elk had zijn voor- en nadelen. Wij vonden het altijd fijn om in het park zelf te zitten, maar inderdaad veel minder luxe. Maar voor zo'n korte periode vonden wij dat geen ramp. Je komt er tenslotte voor de natuur.

Wil je echter iets hebben met een eigen toilet, dan kom je al snel uit op de Yosemite Lodge of een cabin with bath - bath houdt zowel douche als toilet in - dan wel een motelkamer in de Stoneman Cottage in Half Dome Village. En die lopen tegenwoordig tegen de 300 dollar aan, maar waarschijnlijk ben je voor juli 2017 daar al te laat voor.

Martin
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

PSVwally schreef:Ik heb even gekeken voor Juli volgend jaar. Ik heb even een willekeurige doordeweekse dag in juli 2017 (de 26e) genomen en kom op €163 voor de Cedar Lodge.
Vreemd ik zie op booking.com op de 26ste nu een prijs van 162 euro naar op dit moment 145 euro. (familiekamer)
Nu boek ik wel vaak op booking.com en krijgt dan genius korting. Misschien maakt dit het verschil
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Geen idee
mpaauwe
Amerikafan

Bericht door mpaauwe »

Helaas zijn de mogelijkheden voor een overnachting op 19 juli iets duurder dan de genoemde prijzen. Kamperen is echt geen optie. Natuurlijk staat het iedereen vrij om dit erg leuk te vinden, maar wij vinden het niets. Ook wil ik in ieder geval, zoals eerder aangegeven, een eigen toilet.
Ik ben wel aan het kijken naar de plaatsen bij de toegang van Yosemite om zo de reisafstand iets te beperken.

Wel super dat jullie allemaal zo meedenken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer