Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Bericht door bedeve »

BowieEnJoan schreef:Ik vind op Alamo UK (geen Brits) het volgende:
23 dagen autohuur in mei 2017 / Midsize SUV: Toyota RAV4 or similar, voor afgerond 496 pond (556 euro).
Het is onze eerste Amerika reis en we hebben maar één chauffeur. Zijn alle verzekeringen etc. op deze manier goed geregeld
Met een bestuurder is deze vraag snel te beantwoorden

JA

Dan stel je nog een andere kennisvraag die geen invloed heeft op je autohuur
Vooral die 'Collsion Damage Waiver (USA: No Excess)' willen we de betekenis van weten.

Als je die betekenis wilt weten is GOOGLE je meester
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door HarlockSSX »

Citeer bedeve

Bericht door bedeve » 19 Okt 2016, 17:12

HarlockSSX schreef:

Citeer bedeve

Bericht door bedeve » 19 Okt 2016, 16:47
@ HarlockSSX ; Huh ? Kan niet volgen. Als je je eigen posting opnieuw leest is snap ik dat wel

Zeeeeer behulpzaam.
Bedankt daarvoor.

Graag gedaan !
Ik zal dan maar weer uitleggen zeker zodat jij het begrijpt: "HET WAS SARCASME"
Mensen komen hier op forum om wijzer te worden en niet om domme opmerkingen te lezen (enfin ik toch). Daarvoor zijn er facebooks en twitters genoeg. Dus nogmaals: bedankt hiervoor.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

HarlockSSX schreef:Maar als ik uitleg lees wilt dat zeggen dat we wel gedekt zouden zijn als mijn vrouw in een van de staten zou zijden die gemeld staan maar wat met de staten die er niet op staan (bvb CO, UT, ...) Wilt dat zeggen dat we toch verplicht zijn om een additional driver optie sowieso te nemen ?
En lijkt de prijs voor die periode concurrentieel ? Ik zoek echt overal en zie niets beter ... maar waarschijnlijk blijf ik altijd bij de bij mij bekende websites :-)
.
Ga eens naar pagina een van deze thread.
Gewoon los,ongedwiongen en zonder aannames en invullingen
Zie eens hoe Hinko vanaf die pagina een alle primaire vragen kort,bondig en in J & J taal beantwoordt
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PSVwally schreef:
Ik zag het online inchecken ook vermeld staan in onze bevestiging. Ik heb me er nog niet in verdiept maar dit kan nu al?
Als je je alamo reservation confirmation binnen hebt dan kan dit volgens mij direct ja.
Nog bedankt voor je antwoord. Nog niet gedaan maar geef je de 2e bestuurder ook gelijk op? En zo ja, incl. rijbewijsgegevens? In dat geval is het even wachten op mijn vader wiens verlenging van het rijbewijs in behandeling is. Moet via CBR ivm leeftijd.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waar vlieg je heen? In de staten waar de 2e bestuurder gratis is hoef je dat volgens mij niet eens op te geven als ik het juist heb.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Toch vind ik de vraag van HarlockSSx best wel interessant. Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar is het idd wel zo dat de spouse mag rijden in staten waarin deze NIET automatisch meeverzekerd is? In Utah, Arizona zou deze immers wel op het contract moeten. Rijd je dan niet onverzekerd rond?
Bedeve of Hinko, staat daar ergens iets over op papier?
En a.u.b geen sarcastische opmerkingen. :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PSVwally schreef:Waar vlieg je heen?
Naar Californië. Tzt zie ik het ook wel bij het online aanmelden bij Alamo.

Roland

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Vito ; een rechtstreekse vraag lijdt nooit tot sarcastische opmerkingen. Dus Hinko laat die, zoals altijd, achterwege.
Voor wat betreft autohuur is die wet en regelgeving vrij makkelijk.
Die is staatsgrens overschrijdend.
Dus je huurt een auto conform de wetgeving in een staat en mag dan onder bescherming van die wetgeving de staatsgrenzen overschrijden.
Maar niet de landsgrenzen.
Er is ook geen grenscontrole tussen de staten.
(Behalve dan die op Californisch grondgebied net over de grens met Nevada waarbij het strikt gaat om de bescherming van tuinbouw produkten)

Tussen die verenigde staten is er wel een verschil in regelgeving
In California is de extra bestuurder altijd bij wet geregeld.
In een aantal andere staten gaat het om de "spouse " die niet benoemd, of opgenomen in het huurcontract automatisch een toegestane, verzekerde conform huurovereenkiomst, extra bestuurder is.
In de Verenigde Staten zie je echter dat tussen de staten niet altijd duidelijke communicatie is over wet en regelgeving.
Dat geef ik aan als ik het begrip "Spouse " extra ruimte geef.
In een verzameling van landen waarin geen eenheid bestaat over het vastleggen van duurzame samenleving, waar geen sprake is van een bevolkingsregister en waarin ook geen sprake is van woon en bewoningsregistratie is eenheid, herkenning en identificatie van het begrip "Spouse " niet uitvoerbaar.
Daarmee is de wet en regelgeving hieromtrent conform procedure maar niet uitgeoefend of gesanctioneerd.

Maar in die verscheidenheid blijft een ding overeind staan ; jouw juridische relatie met een autoverhuurder wordt bepaald door de wet en regelgeving van de staat waarin die overeenkomst wordt aangegaan.

Ja maar SIXT dan ?
Met een afwijkende bedrijfsmatige positie in de VS
Die hebben in hun verhuur, verzekeringstechnische voorwaarden zitten waardoor je als buitenlander niet zomaar elke staatsgrens kunt overschrijden.
Net zoals ik volgende week naar Wenen vlieg ,daar een auto huur en met die auto naar Hongarije rijd.
Dat heeft in verzekeringsregelgeving en dus ook kosten vergaande gevolgen
Laten we die vraag voor een ander forum voorbehouden.
Net zoals de vraag waarom je alleen in New York door de wet beschermt bent als je zonder Credit Card als borg een auto wilt huren

Facts & figures

as required by law in California, Illinois, Indiana, Missouri, Nevada, New York, Oregon, Texas, Utah, and Wisconsin, your spouse is an Authorized Driver if (s)he has a valid driver's license and meets the Age Restrictions...
Ik plaats de Californische wetteksten, wil dan iemand anders dan die van Nevada ,en weer iemand anders dan die van Indiana etc etc plaatsen ?

Californian Law , zie onder lid 1936

http://www.leginfo.ca.gov/cgi-bin/displ ... =1925-1938
Stuur mij een PB !
Princkles
Amerika-ontdekker

Bericht door Princkles »

Hoi iedereen,

5 november vertrek ik naar Miami tot 22 november, dit jaar ben echter heel laat met een auto te boeken door onvoorziene omstandigheden.
Normaal boek ik via Alamo omwille van hun goede tarieven, skip the counter (geen zin in het gezever aan de balie), zelf auto kiezen en sunpass prijzen in Florida. Nu zijn de prijzen enorm in de hoogte gegaan...

Via rentalcars:
ALAMO
SUV: 565,75 EUR
Ford Fusion Saloon: 518,08 EUR
Cabrio (mustang): 1045,68 EUR

normaal kies ik elk jaar voor een carbrio maar ik vind de prijs dit jaar is echt overdreven... ben aan het nadenken om de Ford Fusion Saloon te boeken.
Heeft iemand tips of advies waar ik mss goedkoper kan boeken en toch een cabrio kan hebben?

Graag jullie advies?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Bedeve, super bedankt voor je duidelijke en uitgebreide antwoord. :thumbup: En na de arbeid vandaag wil ik best eens speuren naar wetteksten in andere staten.
:offtopic: Ben jij wel eens thuis? Goede reis weer!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bij mijn weten moet ook in staten waarin de spouse is meeverzekerd op het contract. Meeverzekerd betekent in dit geval dat ze geen extra kosten mogen rekenen, niet dat ze niet op het contract hoeft.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Vito vroeg expliciet naar feiten .klip en klare duidelijkheid
Niet naar aannames,invullingen en eigen perceptie.

De meeste car rentals spreken van Automatic Authorized Drivers en Additional Authorized Drivers.
Hertz spreekt van Authorized Operators en Additional Authorized Operators

Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states

Het zit hem in die "Automatic "
Wanneer je een spouse gaat vermelden op contract wordt het een Additional .
En zal er over het algemeen moeten worden betaald.

Hertz is er expliciet over :
Authorized Operators

Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.

Authorized Operators are:

- The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).
- The renter's spouse for rentals that originate in California or or Iowa.
- Authorized Operators do not have to be present at time of rental.
- There are no fees for Authorized Operator

Additional Authorized Operators

- Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above may be signed on as an "Additional Authorized Operator" (AAO). AAO's must be present and may be signed on to the rental agreement at the time of rental or during the rental at any US corporate location.

- Renter and each AAO must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card or debit card (if renting city accepts debit cards) in their own name, or a current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must be a minimum of 20 years of age. For those 20 through 24 the location's age differential will apply.

Additional Authorized Operators Fees

At corporate and participating licensee locations the additional fee is $ 13.50 per day with a maximum of $ 189.00 per rental and per Additional Authorized Operator.
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Duidelijk uitleg allemaal bedeve! :thumbup:

Het blijft goed kijken bij autohuur wanneer er wel of niet voor een extra bestuurder betaald moet worden. Californië is de enige staat waar de gratis bij inbegrepen bestuurder geen 'spouse' hoeft te zijn. Voor ons komt dat goed uit omdat ik samen met mijn vader reis.

Is een volgende vraag: wie vallen er allemaal onder spouse? Getrouwde Man-Vrouw is duidelijk maar geldt het ook voor getrouwde Vrouw-Vrouw of getrouwde Man-Man? En hoe zit het met een geregistreerd partnerschap en een samenlevingscontract?

Ik vond onderstaand stukje nog op internet waarin alles ook duidelijk uitgelegd wordt:

Car Rental Additional Driver Fees

One often-overlooked extra when renting a car is a fee for additional drivers on a car rental contract. Whether you plan on sharing the driving, or you're just looking to have the flexibility for a spouse or fellow traveler to get behind the wheel if needed, adding another driver your rental contract can be quite convenient. However, at $10 and up per day, these charges can add up quickly. Policies and fees vary greatly by company, location and situation though, so it's important to educate yourself beforehand to ensure you don't end up overpaying.
Before we go any further, we'd be remiss if we didn't mention that it's essential to add any additional drivers to your rental contract. If you skip this step, and a driver other than the one whose name is on the rental contract gets into an accident, you could be in for a rude awakening. Any insurance or other damage waiver that you may have had in place could be voided for failing to officially list the other driver, so be forewarned. It's not worth taking the chance and being socked with a huge bill for totaling a car after the insurance company refuses to pay.

Location, Location, Location

If you rent cars only in the state of California, you can probably stop reading now since we have some great news for you. There are no additional driver fees in California at all by law. This goes for all companies, regardless of whether the additional driver is a spouse or someone unrelated to you. (You still need to list the additional driver on the contract, though.)
In addition to California, where all drivers are free, state law in Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver without a fee.
If you are renting in New York, the additional driver fee is capped at $3/day, while in Nevada the fee is $10.67/day. In all other states, there are no limitations by law on what the rental companies can charge, so if you can't avoid the additional driver fee using one of the strategies below, then be sure to check with the rental company on how much they charge.

Policies Vary by Company

It's important to keep in mind the policies of each company, since not all are created equal:
Alamo: There is a per day charge for all additional drivers. Alamo used to allow spouses as an additional driver for no extra fee, but as of 5/12/14 they have removed this benefit. Alamo Insider members who were enrolled prior to 5/12/14 are entitled to the benefit until 6/14/14, but everyone else will pay the additional driver fee as of now.
Avis/Budget/Enterprise/Fox: There is no additional driver fee for a spouse or domestic partner. Other individuals will incur a per-day fee. Avis and Budget currently charge $13 per day at most locations but cap the fee at $65 per rental.
Dollar/Thrifty: Both companies typically charge per day for all additional drivers (including spouses).
Hertz: There is a per day charge for all additional drivers, but if you are a member of Hertz #1 Club (free to join), the fee is waived for a spouse or domestic partner.
National: There is a per day charge for all additional drivers, but if you are a member of National's Emerald Club (free to join), the fee is waived for a spouse, domestic partner, or immediate family member who has the same address on their driver's license as the Emerald Club member.
Others: For any companies not listed above, please contact the company directly to confirm their policy on additional drivers. What you may save with a discount company may be wiped out by a fee for an additional driver, so it's important to take this into account when comparing rates and options.

Benefits of Membership

The other way to get around having to pay a fee for an additional driver is to use a discount code for an organization you are a member of. The following organizations allow for an additional driver at no charge to their members if booked with their discount:
AAA: There's no charge for additional drivers who are also AAA members at Hertz when booked with the AAA discount code.
AARP: Members get a free additional driver at Avis and Budget when booked with the AARP discount code.
Costco: Members get a free additional driver at Alamo, Avis, Enterprise, and Budget when booked with the Costco discount code.
BJ's: Members get a free additional driver at Alamo when booked with the BJ's discount code.
USAA: When booked with the USAA discount code, with Hertz, there's no charge for the spouse or (adult) children of the USAA member. With Enterprise, there's no charge for spouses and USAA family members. With Avis and Budget, there's no charge for spouses or other USAA members.

The Wrap-Up

As shown, with a little bit of planning and research it's possible to avoid paying a fee when you need to add a second driver to your rental contract. Renters in California get a free pass regardless of company, as do spouses or domestic partners when renting from Avis, Budget or Enterprise. If that doesn't apply to your situation, then you can often avoid the fee by joining one of the frequent renter programs or using a membership discount code.
Dollar and Thrifty, which are both owned by Hertz, seem to be the only major brands that don't offer a way around the additional driver fees. The same holds true for the other discount companies as well, so it pays to do your homework before renting. Be sure to calculate all costs before making a decision on which company to rent with.

Bron: https://www.autoslash.com/blog-and-tips ... river-fees
Laatst gewijzigd door Coyote op 20 okt 2016, 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Daar heeft Bert ook wel een mooie omschrijving voor.
Kom er maar in Bert. :wink:
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Haha, één van de eerste topics hier die ik open na m'n vakantie. En meteen weer diezelfde vraag :)
Ik doe het wel even vlug: Opnieuw vrij van eigen interpretatie/invulling/perceptie. 'Spouse' en 'life partner' zijn heel moeilijk (zoniet onmogelijk) te definiëren in internationaal recht, en dan praktisch gezien nog moeilijker na te trekken, of kracht bij te zetten. Dus werkt bedeve onder het motto: Love the one you're with :) (die blijft duidelijk hangen!). En ik ook, sindsdien.
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Dus als je in Californië huurt hoef je niks extra's te betalen voor een additionele bestuurder.
Het maakt dan niks uit of je door andere staten heen rijdt, het gaat erom dat je in Californië je huurcontract hebt afgesloten?
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Juist. Het gaat om de wetten en regels in de staat waar je het contract afsluit.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het lijkt mij dat de schrijver van het artikel dat Coyote hier post er blijkbaar van uit gaat dat in ieder geval voor Avis/Budget, Hertz en National spouse alleen een wettelijke echtgeno(o)t(e) is, aangezien de domestic partner apart genoemd wordt.
Avis/Budget/Enterprise/Fox: There is no additional driver fee for a spouse or domestic partner.
Hertz: There is a per day charge for all additional drivers, but if you are a member of Hertz #1 Club (free to join), the fee is waived for a spouse or domestic partner.
but if you are a member of National's Emerald Club (free to join), the fee is waived for a spouse, domestic partner, or immediate family member who has the same address on their driver's license as the Emerald Club member.
Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Kan iemand even meekijken?
Mijn Duits is niet zo best :oops:

Ik kan nu via Drive-canada.de een midsize SUV boeken voor 26 dagen voor 934 euro. Dat is een stuk gunstiger dan de boeking van 1173 euro die ik nu heb staan. Dit zijn de verzekeringsvoorwaarden:
VERSICHERUNGEN:

HAFTPFLICHTVERSICHERUNG:
inklusive,erhöhte
Deckungssumme max. CAD 1 Mio.

HAFTUNGSBESCHRÄNKUNG/DIEBSTAHLSCHUTZ (LDW):

inklusive, Selbstbeteiligung
wird von von FTI erstattet
Ausschlüsse siehe AGB's

INSASSENUNFALLVERSICHERUNG:
nicht verfügbar
Het zou dan een boeking via Meeting Point zijn. Begrijp ik het nu goed dat er hier geen eigen risico geldt? En is de verzekering zo voldoende?
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Old Faithful schreef:Het lijkt mij dat de schrijver van het artikel dat Coyote hier post er blijkbaar van uit gaat dat in ieder geval voor Avis/Budget, Hertz en National spouse alleen een wettelijke echtgeno(o)t(e) is.
Zelfs dan nog is de vraag: Wiens wetten?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer