@ Vito ; een rechtstreekse vraag lijdt nooit tot sarcastische opmerkingen. Dus Hinko laat die, zoals altijd, achterwege.
Voor wat betreft autohuur is die wet en regelgeving vrij makkelijk.
Die is staatsgrens overschrijdend.
Dus je huurt een auto conform de wetgeving in een staat en mag dan onder bescherming van die wetgeving de staatsgrenzen overschrijden.
Maar niet de landsgrenzen.
Er is ook geen grenscontrole tussen de staten.
(Behalve dan die op Californisch grondgebied net over de grens met Nevada waarbij het strikt gaat om de bescherming van tuinbouw produkten)
Tussen die verenigde staten is er wel een verschil in regelgeving
In California is de extra bestuurder altijd bij wet geregeld.
In een aantal andere staten gaat het om de "spouse " die niet benoemd, of opgenomen in het huurcontract automatisch een toegestane, verzekerde conform huurovereenkiomst, extra bestuurder is.
In de Verenigde Staten zie je echter dat tussen de staten niet altijd duidelijke communicatie is over wet en regelgeving.
Dat geef ik aan als ik het begrip "Spouse " extra ruimte geef.
In een verzameling van landen waarin geen eenheid bestaat over het vastleggen van duurzame samenleving, waar geen sprake is van een bevolkingsregister en waarin ook geen sprake is van woon en bewoningsregistratie is eenheid, herkenning en identificatie van het begrip "Spouse " niet uitvoerbaar.
Daarmee is de wet en regelgeving hieromtrent conform procedure maar niet uitgeoefend of gesanctioneerd.
Maar in die verscheidenheid blijft een ding overeind staan ; jouw juridische relatie met een autoverhuurder wordt bepaald door de wet en regelgeving van de staat waarin die overeenkomst wordt aangegaan.
Ja maar SIXT dan ?
Met een afwijkende bedrijfsmatige positie in de VS
Die hebben in hun verhuur, verzekeringstechnische voorwaarden zitten waardoor je als buitenlander niet zomaar elke staatsgrens kunt overschrijden.
Net zoals ik volgende week naar Wenen vlieg ,daar een auto huur en met die auto naar Hongarije rijd.
Dat heeft in verzekeringsregelgeving en dus ook kosten vergaande gevolgen
Laten we die vraag voor een ander forum voorbehouden.
Net zoals de vraag waarom je alleen in New York door de wet beschermt bent als je zonder Credit Card als borg een auto wilt huren
Facts & figures
as required by law in California, Illinois, Indiana, Missouri, Nevada, New York, Oregon, Texas, Utah, and Wisconsin, your spouse is an Authorized Driver if (s)he has a valid driver's license and meets the Age Restrictions...
Ik plaats de Californische wetteksten, wil dan iemand anders dan die van Nevada ,en weer iemand anders dan die van Indiana etc etc plaatsen ?
Californian Law , zie onder lid 1936
http://www.leginfo.ca.gov/cgi-bin/displ ... =1925-1938