Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2
Ik vlieg van Denver naar München met dat toestel. Aanraders qua zitplaatsen?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Op seatguru.com kan je kijken welke plekken de beste zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Careca schreef:Zojuist geboekt voor 4 personen naar Salt Lake City van 2/7 tot 26/7 bij Killroy voor €454 per persoon. Vertrek Brussel met tussenstop in Amsterdam. Dit is tot nu mijn beste boeking voor de zomervakantie. Dus heel gelukkig hiermee!

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij vliegen ook met Ba en hebben ook op het upperdeck gereserveerd, was wel €52 per stoel. Maar onze tickets waren zo goedkoop naar SFO dat dit er nog wel vanaf kon. Vorig jaar met een heel oud toestel van UA gevlogen, dus kan het nu alleen maar meevallen.Queste schreef:De airbus is een van de redenen waarom ik zo dol ben op BACoyote schreef:Ben benieuwd hoe het vliegen met de A380 is. Van wat ik ervan gezien heb (YouTube) is iedereen heel enthousiast over het toestel.
Weet iemand of een overstaptijd van 1 - 1,5 uur in Londen voldoende is?
We hebben tickets voor ams-lax en sf-ams op het oog voor 542 euro pp. In periode mei/juni. Zijn dit goede prijzen of het is normaal gesproken goedkoper te krijgen?
We hebben tickets voor ams-lax en sf-ams op het oog voor 542 euro pp. In periode mei/juni. Zijn dit goede prijzen of het is normaal gesproken goedkoper te krijgen?
Ik zou voor Londen minstens 2 uur aanhouden, zeker voor de heenreis. Pas wel op dat je in Londen niet van luchthaven moet wisselen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Dit jaar via BA had ik heen 2 uur en terug 1.5 uur voor de overstap. Geen enkel probleem. Als het al druk is om door security te komen, wordt je naar voren gehaald zodat je wel je vliegtuig haalt. Voorgaande jaren gebeurde dat nog wel, nu was security een stuk sneller.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Gezien mijn eerdere ervaringen met een overstap op LHR heb ik gekozen voor iets ruimere overstaptijden (gelukkig had ik die keuze bij het boeken van de tickets). Heenweg hebben we 2 u 20 min en op de terugweg 3 u 10 min.
In 2009 hadden wij op de heenweg een overstaptijd van 2 u 30 m en dat was ruim voldoende voor ons.
In 2009 hadden wij op de heenweg een overstaptijd van 2 u 30 m en dat was ruim voldoende voor ons.
Ik neem aan dat dit op de terugweg was? Waar werd je naar voren gehaald? Bij de paspoortcontrole of bij de securitycheck? Wij werden in 2009 ook naar voren gehaald bij de paspoortcontrole maar dat werd teniet gedaan door de lange rij bij de securitycheck. Mochten ze dat nu inderdaad beter georganiseerd hebben (securitycheck) dan zou een korte overstap op de terugweg geen probleem moeten zijn. Anders zou ik kiezen voor een langere overstaptijd op de terugweg indien mogelijk. Onderstaande schreef ik hier op het forum na terugkomst. Wij hadden toen op de terugweg 1 u 5 m overstaptijd:Queste schreef:Als het al druk is om door security te komen, wordt je naar voren gehaald zodat je wel je vliegtuig haalt. Voorgaande jaren gebeurde dat nog wel, nu was security een stuk sneller.
RolandAls alles had meegezeten op de terugweg was 1 uur voldoende geweest. Er waren een zestal oorzaken waardoor we het niet haalden.
- Onze vlucht vanuit Denver had vertraging waardoor we pas om 21.00 uur vertrokken i.p.v. 20.15 uur. Hierdoor misten we het voordeel van tijdswinst dat je altijd op de terugweg hebt. We kwamen nu precies volgens schematijd aan.
- Nadat we geland waren moesten we zeker 5 - 10 min. wachten voordat we naar de gate konden rijden.
- Bij de gate hebben we zeker 20 min. gewacht voordat de deuren überhaupt opengingen en we per bus naar Terminal 5 gebracht werden.
- Eenmaal op Terminal 5 moesten we in een rij aansluiten voor paspoortcontrole. Hier heb ik een medewerker verteld dat onze volgende vlucht bijna zou vertrekken waardoor we vooraan werden gezet. Toch moesten we hier ook nog even wachten omdat de persoon voor ons niet opschoot.
- Toen we door deze controle waren moesten we weer in een rij aansluiten voordat we naar de volgende controle mochten. Om opstoppingen op de roltrap te voorkomen liet men slechts mondjesmaat mensen door.
- Eenmaal bij de securitycontrole moesten we weer aansluiten in een lange rij. Ook hier was het erg druk en moest alles weer gecontroleerd worden. Dus laptop uit de tas, schoenen uit, riem af. Zelfde controle die je in Amerika ook hebt maar voor mijn gevoel gaat het in Amerika veel soepeler. Je merkt ook dat mensen er daar aan gewend zijn.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij kregen een express transfer op LHR. Ze stonden al op ons te wachten toen we het vliegtuig uitkwamen en moesten ze volgen. Er was een bus voor ons geregeld en we mochten langs de rij van security. Na lopen-bus-lopen-trein-lopen kwamen we bij de gate aan en hadden we nog 10 minuten over. Onze totale overstaptijd was een uur en een kwartier. Zonder express transfer hadden we dit niet gehaald.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat persoonlijk geen gekke prijs. Voor onze trip in mei was ik daar vooraf ook zo'n beetje van uitgegaan. In eerste instantie vond ik duurdere tickets maar na even goed speuren uiteindelijk een ticket van rond de € 370 p.p. gevonden.Mariskaaa schreef:We hebben tickets voor ams-lax en sf-ams op het oog voor 542 euro pp. In periode mei/juni. Zijn dit goede prijzen of het is normaal gesproken goedkoper te krijgen?
Welke data vliegen jullie?
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk, dat is mooi!analogkid schreef:Wij kregen een express transfer op LHR.
<knip>
Zonder express transfer hadden we dit niet gehaald.

Wellicht veel passagiers die een aansluitende vlucht op Amsterdam hadden? Goede service in ieder geval van BA.
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Niet zelf, maar er zijn er altijd een paar zowel bij passport als bij security die voorrang krijgen omdat ze de vlucht moeten halen. Zelf zit ik doorgaans met 2 uur overstaptijd minstens een uur bij de gate te wachten.Coyote schreef:Waar werd je naar voren gehaald? Bij de paspoortcontrole of bij de securitycheck?
Kan ook komen doordat ik altijd buiten het hoogseizoen reis, wellicht is het tijdens de schoolvakanties wel anders.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Het gaat inderdaad om vliegveld Heathrow, aankomst en volgende vlucht op Heathrow dus geen transfers naar andere vliegvelden in Londen nodig.
We kijken nu naar 15 mei - 6 juni, maar kunnen schuiven qua data en kunnen evt een dagje korter/langer doen.
De tickets zijn voor BA, alleen op de heenweg zal de vlucht van Londen naar LAX uitgevoerd worden door American Airlines. Terug volledig BA.
Er zijn veel mogelijkheden en zie nu dat ik voor de heenweg een tussenstop van 3u15 kan doen en terug 2u15.
We kijken nu naar 15 mei - 6 juni, maar kunnen schuiven qua data en kunnen evt een dagje korter/langer doen.
De tickets zijn voor BA, alleen op de heenweg zal de vlucht van Londen naar LAX uitgevoerd worden door American Airlines. Terug volledig BA.
Er zijn veel mogelijkheden en zie nu dat ik voor de heenweg een tussenstop van 3u15 kan doen en terug 2u15.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de heenweg moet een overstap van 3 u 15 m ruim voldoende zijn (zou nog wel wat korter kunnen). Voor de terugweg is 2 u 15 m een mooie overstaptijd waarbij je in principe voldoende speling hebt.
Ik heb ook nog even gekeken naar tickets voor jullie periode. Kom ook op prijzen van rond de € 540 met BA/AA via LHR. Het lijkt erop dat mijn boeking van vorige week (ongeveer zelfde periode, AMS - LAX vv) een super aanbieding was. Prijzen nu zo'n € 170 hoger per ticket.
Roland
Ik heb ook nog even gekeken naar tickets voor jullie periode. Kom ook op prijzen van rond de € 540 met BA/AA via LHR. Het lijkt erop dat mijn boeking van vorige week (ongeveer zelfde periode, AMS - LAX vv) een super aanbieding was. Prijzen nu zo'n € 170 hoger per ticket.
Roland
Wat een mooie prijzen had jij zeg, Roland!
Wij moeten maar eens denken over deze tickets, of wachten. (hopelijk nog goedkoper, maar ook kans op prijsstijging?)
De tussenstop van 3u15 kan eventueel 1u30 worden, maar dan zit je weer met het dilemma of dat voldoende tijd is.
Wij moeten maar eens denken over deze tickets, of wachten. (hopelijk nog goedkoper, maar ook kans op prijsstijging?)
De tussenstop van 3u15 kan eventueel 1u30 worden, maar dan zit je weer met het dilemma of dat voldoende tijd is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
KLM Megaverkoop net begonnen:
Vertrek station Brussel Midi of de luchthaven van Brussel.
KLM Ticket Brussel – San Francisco v/a €427
KLM Ticket Brussel – Los Angeles v/a €427
KLM Ticket Brussel – Las Vegas v/a €433
KLM Ticket Brussel – Miami v/a €409
Vakantieperiode 2017 zit erbij tot eind 2017 ... rond 800€ vluchten dan
Gewoon op hun website.
Ikzelf had net gisteren geboekt via Eurowings Keulen - Las vegas voor ~525€ (rechtsreekse vlucht).
Hopelijk valt dat wat mee met die low cost ...
Grtz !

Gewoon op hun website.
Ikzelf had net gisteren geboekt via Eurowings Keulen - Las vegas voor ~525€ (rechtsreekse vlucht).
Grtz !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Waouh! Wat een mooie prijs voor het hoogseizoen Kalaman! Ik vind ook dat de prijzen vroeg al heel mooi zijn!
HarlockSSX: wij vliegen ook rechtstreeks met Eurowings! Ben benieuwd!
HarlockSSX: wij vliegen ook rechtstreeks met Eurowings! Ben benieuwd!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Via welke link? Ik kijk nu naar BRU-SF prijzen vanaf 700 euro, 2, 3 juli - 21 juliHarlockSSX schreef:KLM Megaverkoop net begonnen:
Gewoon op hun website.
Grtz !

#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
-