Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rindert: Advies Reisschema mei 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rindert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Rindert: Advies Reisschema mei 2017

Bericht door Rindert »

Ten eerste, dit is echt een onwijs fijne website & forum om je rondreis naar Amerika voor te bereiden, bedankt daarvoor.

We gaan vanaf 27 april t/m 20 mei een rondreis maken door Zuidwest Amerika, de tickets en de auto zijn reeds geboekt, nu de route nog. We hebben een retourvlucht op LA, ik heb de voorbeeldroute van AllesAmerika als uitgangspunt genomen aangezien deze er erg goed uitziet. We komen in de middag aan in LA en zouden graag direct door willen gaan, geen overnachting in LA, maar daar juist aan het eind een aantal dagen verblijven.

Dag 1 Aankomst Los Angeles -> Santa Barbara
Dag 2 Santa Barbara -> Montemery
Dag 3 Montemery -> San Fransisco
Dag 4 San Fransisco
Dag 5 San Fransisco
Dag 6 San Fransisco -> Yosemite National Park
Dag 7 Yosemite National Park
Dag 8 Yosemite National Park
Dag 9 Yosemite National Park -> Mammoth Lakes
Dag 10 Mammoth Lakes -> Death Valley
Dag 11 Death Valley -> Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas -> Zion National Park
Dag 14 Zion National Park
Dag 15 Zion National Park -> Bryce Canyon
Dag 16 Bryce Canyon - Page
Dag 17 Page - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon -> Kingman
Dag 20 Kingman -> Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles -> Amsterdam
Dag 24 Aankomst Amsterdam

We hebben nu een extra dag ingepland in San Fransisco, Yosemite National Park & Los Angeles, maar misschien zien we andere mogelijkheden nog over het hoofd? Het kan natuurlijk zo zijn dan Tioga Pass dicht is en dat dan Lone Pine ipv Mammoth Lakes een betere optie is. We zijn daarnaast nog op zoek naar een verblijf op een guest ranch onderweg, tot nu toe zijn we nog geen geschikte guest ranch tegengekomen.

Hopelijk hebben jullie wat nuttige tips voor ons.

Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Rindert: Advies Reisschema mei 2017

Bericht door PSVwally »

Als de tioga pass dicht is is Lone Pine ipv Mammoth Lakes een optie,maar een lange, saaie rijdag onderlangs. Dat je dat weet. Misschien kan je de trip omdraaiej, dan heb je alweer een paar dagen meer dat het open zou kunnen zijn. Verder is Santa Barbara - Monterey een fikse rit met wat er onderweg allemaal te zien is. Het kan wel,wrs ben je die dag nl vroeg wakker. Maar ik zou erg vroeg vertrekken dan.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Zeker met het oog op een gesloten Tioga Pass, is het misschien niet verkeerd de route om te draaien, zoals Wally ook al aangeeft.
Of het verstandig is na de vlucht nog een heel eind te reizen hangt af van het tijdstip dat je aankomst, is het een rechtstreekse vlucht of heb je de immigratie al ergens anders gehad, donker is het veel eerder dan in NL, er is veel file op de wegen in LA en ook hoe fit je nog bent. Als het allemaal +++ is zou je als je de route andersom maakt bv naar San Bernardino, Ontario of een andere voorstad kunnen rijden.
Zo niet zou ik bij het vliegveld een overnachting zoeken en de volgende ochtend fris en op tijd op pad gaan.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hebben er vorig jaar voor gekozen om na aankomst in LA nog een uurtje te rijden naar Thousand Oaks en daar een overnachting gedaan. Vervolgens de dag er na op pad via Highway 1 tot Morro Bay. Is ons prima bevallen om de 2e dag lekker uitgerust op pad te gaan.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Rindert
Amerika-newbie

Bericht door Rindert »

Er is inderdaad veel te doen tussen Santa Barbara & Montemery, zonde om dit te gehaast te doen. Eerst een overnachting in Thousand Oaks, dan een overnachting in Morro Bay en vervolgens naar Montemery ziet er uit als een mooi alternatief. Bedankt voor de tip.

We draaien de route liever niet om, dan moeten we maar het risico nemen dat de Tioga Pass niet open is. Hopelijk zijn de California Highway 108 (Sonora Pass) of de California Highway 89 (Jackson Memorial Highway) dan wel open als alternatief. Dan hoef je niet helemaal om Yosemite Park heen of zie ik dit verkeerd?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is Monterey. Hoe ziet je trip er nu dan uit als ineens de kustroute erbij zit?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

De Tioga pass is de enige doorgaande route door het Yosemite NP.
Alle andere routes gaan noordelijk boven het park langs.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rindert schreef:We draaien de route liever niet om, dan moeten we maar het risico nemen dat de Tioga Pass niet open is. Hopelijk zijn de California Highway 108 (Sonora Pass) of de California Highway 89 (Jackson Memorial Highway) dan wel open als alternatief. Dan hoef je niet helemaal om Yosemite Park heen of zie ik dit verkeerd?
Het scheelt natuurlijk maar een paar dagen, maar toch; waarom zou je de route niet om willen draaien? De grotere kans op een open Tioga Pass zou ik toch altijd meenemen. Bedoel je niet de 88 in plaats van de 89? Die is in principe altijd open. Maar het is wel een forse omweg. De kans dat de Sonora Pass open is, is wel redelijk groot. Wij reden deze route in juni 2013, zie daarvoor - en voor Yosemite etc - ons reisverslag.

Bij alle routes behalve de Tioga Pass rij je om het park heen. Zie http://www.nps.gov/yose voor een kaart van te park.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Persoonlijk zou ik niet op dag 1 naar Thousand Oaks rijden. Ik neem aan dat je dit via de 405 en 101 wilt doen?
Als je rond de middag aankomt, dan heb je waarschijnlijk geen tussenstop in de USA voor je in LA bent. Dan moet je dus nog door Immigrations. Dan nog de auto ophalen. Dan ben je rond 15u ongeveer op weg. Het begin van de avonddrukte. Je zal erg lang onderweg zijn.
Bijkomend mis je Malibu en Point Mugu met een overnachting in Thousand Oaks.
Ik zou dan misschien eerder voor een overnachting in Santa Monica kiezen. Kan je na het inchecken nog even de benen strekken op het strand en naar de pier wandelen.
Het stuk LA (regio luchthaven of Santa Monica)-Morro Bay is goed te doen op 1 dag.

Je gaat nu 3 overnachtingen hebben voor je in SF bent. (1 rond LA, 1 in Morro Bay en 1 in Monterey). Aanvankelijk had je hier maar 2 nachten.
Waar haal je die nacht weg dan?

Je zal wel je redenen hebben maar ik zou toch nog eens bekijken om de route om te draaien. Je zou dan rond 10 mei in Yosemite zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Rindert
Amerika-newbie

Bericht door Rindert »

Bedankt voor de tip Ingrid, ik had inderdaad geen rekening gehouden met Immigrations en het begin van de avondspits, dan klinkt Santa Monica als een goed alternatief. Als we de route omdraaien zouden we op 8 mei langs de Tiago Pass moeten ipv 5 mei, we willen liever niet starten in Los Angeles maar daar pas op het eind een aantal dagen doorbrengen.

Voor drie dagen verschil draaien we de route liever niet om, dan maar het risico dat de pass dicht is. Als alternatief zouden we dan naar Three Rivers kunnen gaan en een bezoek kunnen brengen aan het Sequoia National Park. Vanuit Three Rivers dan doorrijden naar Death Valley. Monument Valley hebben we eruit gehaald, om een extra nachtje in Las Vegas te verblijven. Ik waag graag een gokje :) Hieronder nu onze voorlopige route:

Schiet er gerust op, niets staat nog vast.

Dag 1 27-4-2016 Aankomst Los Angeles -> Santa Monica
Dag 2 28-4-2016 Santa Monica -> Morro Bay
Dag 3 29-4-2016 Morro Bay -> Monterey
Dag 4 30-4-2016 Monterey -> San Fransisco
Dag 5 1-5-2016 San Fransisco
Dag 6 2-5-2016 San Fransisco
Dag 7 3-5-2016 San Fransisco -> Yosemite National Park
Dag 8 4-5-2016 Yosemit National Park
Dag 9 5-5-2016 Yosemit National Park -> Mammoth Lakes/Three Rivers
Dag 10 6-5-2016 Mammoth Lakes/Three Rivers -> Death Valley
Dag 11 7-5-2016 Death Valley -> Las Vegas
Dag 12 8-5-2016 Las Vegas
Dag 13 9-5-2016 Las Vegas
Dag 14 10-5-2016 Las Vegas -> Zion National Park
Dag 15 11-5-2016 Zion National Park
Dag 16 12-5-2016 Zion National Park -> Bryce Canyon
Dag 17 13-5-2016 Bryce Canyon - Page
Dag 18 14-5-2016 Page - Grand Canyon
Dag 19 15-5-2016 Grand Canyon -> Kingman
Dag 20 16-5-2016 Kingman -> Los Angeles
Dag 21 17-5-2016 Los Angeles
Dag 22 18-5-2016 Los Angeles
Dag 23 19-5-2016 Los Angeles -> Amsterdam
Dag 24 20-5-2016 Aankomst Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die drie dagen verschil kan natuurlijk net het verschil uitmaken tussen een prachtige korte route, of een langere en minder mooie route. Die dagen LA kun je natuurlijk sowieso op het laatst laten staan. Ik zie verder geen reden om het niet om te draaien, of heb je al iets geboekt, of vallen de weekenden dan minder gunstig?

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het kan zo wel. Ik zou in ieder geval 2 hotels vastleggen voor 05-05-2016 (gratis te annuleren natuurlijk). Je kan dan ter plekke 1 vd 2 annuleren afhankelijk van open of gesloten Tioga Pass.

(ik vind nog steeds dat je beter de route zou omdraaien, heel persoonlijk maar ik vind de kustweg aangenamer van SF naar LA, je rijdt dan vlak langs de zee en niet aan de kant van de bergen)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer