Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mariskaaa: 1e keer Amerika, advies route e.d.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Reis Mariskaaa: 1e keer Amerika, advies route e.d.

Bericht door Mariskaaa »

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor al het informatie wat hier op het forum te vinden is en de links naar prachtige reisverslagen!

Wij, mijn man en ik, gaan in de periode van mei/juni (data ligt nog niet vast) voor het eerst naar Amerika.
We zijn midden twintig en willen graag natuur combineren met steden. Wij zijn geen wandelaars en zullen dan ook geen tochten van 4 of meer uren maken. Ga hiervan uit van wandelingen van max 2 uur.
Graag willen we veel zien en af en toe ook een relaxmomentje pakken om even te zonnen/zwemmen of een winkel in te gaan.

We hebben een route opgesteld, maar zijn erg benieuwd of wij dit logisch aanpakken. Ook zijn wij erg blij met tips betreft accommodaties.
We zijn al wel op zoek gegaan naar accommodaties bij bijv Yosemite park. Klopt het dat hier al veel vol is, of komen de accommodaties voor 2017 later in de verhuur? We zien wel dat er plek is bij 2 'parken' waar je canvastenten kan huren. Iemand hier ervaring mee?

Klopt het dat je in San Francisco eigenlijk geen auto nodig hebt?

We houden van plannen en het vergaren van informatie, dus kom maar op :thumbup:

Alvast bedankt!
Mariska

dag 1 aankomst San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco - Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 7 Mammoth Lakes - Sequoia
dag 8 Sequoia - rijden Las Vegas
dag 8 Las Vegas - rijden Zion
dag 9 Zion en Bryce canyon
dag 10 Bryce canyon - Arches National Park
dag 11 Arches - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Page
dag 13 Page
dag 14 Page - Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon - Los Angeles
dag 17 Los Angeles
dag 18 Los Angeles
dag 19 Naar Nederland

We denken nog aan een route + tussenstop door Death Valley onderweg naar Las Vegas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mariskaaa: 1e keer Amerika, advies route e.d.

Bericht door PSVwally »

Er zitten wat flaws in je route. Zo kan je niet van Mammoth Lakes naar Sequoia (of je bent de hele dag onderweg om bij het park te komen). Ook dag 10 en 11 geven je veel te weinig tijd voor het gebied rond Moab. Er is meer dan alleen Arches en alleen voor de rit vanaf Bryce kan je al de hele dag doen (ut12-capitol reef-goblin valley). Ook Grand Canyon - LA is een dagrit. Als je niet teveel gaat wandelen heb je aan 1 nacht bij de GC meer dan genoeg.

Je wilt naar mijn mening teveel in slechts 20 dagen. Kijk eens naar de voorbeeldroute op de site. Dat is 21 dagen (incl kust) zonder Sequoia en Moab. Laat Moab eruit en pak de kustdagen voor sequoia en death valley en dan wordt het nog een volle trip. Plan als je vanaf SF komt eerst Sequoia en dan yosemite.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Hoi,

Welkom op het forum!
Heb je Google maps gebruikt om te kijken hoeveel KM het rijden is per dag?
Je zal inderdaad zien, zoals Wally ook zegt, dat je dan tegen gekke dingen aanloopt.
Er zijn dingen waar je een dagje minder zou kunnen doen, maar ook zeker plekken waar een extra dag bijna een must is.
Ik zal je aanraden om niet te vroeg in mei te gaan, want anders heb je best kans dat de Tioga Road nog niet open kan zijn(weg van Yosemite naar Mammoth Lakes).

Zijn er dingen die je eventueel wil laten vallen en dingen die je echt wil doen?
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor deze snelle reacties.

@PSVwally; Wij willen juist niet langs de kust. Dit trekt ons niet, vandaar dat we meer het land in gaan.
Mammoth Lakes hebben we later toegevoegd en inderdaad niet goed bekeken via Google Maps. Zelf waren we inderdaad ook aan het twijfelen over dag 10 en 11.
20 dagen is een richtlijn voor ons. Kan een paar dagen bij of af, alleen geen hele weken.

@Vimo; We hebben gebruik gemaakt van Google Maps, maar wellicht toch wat dingen over het hoofd gezien? Een hele dag rijden is voor ons niet perse een probleem.
Wat we uit onze route echt willen doen is een lastige vraag. Alles het liefst natuurlijk, zoveel moois! Als we iets moeten laten vallen zal het denk ik een NP worden. Sequoia is overigens geen optie voor ons om te laten vallen, want hier zijn we erg benieuwd naar.
We zijn nog maar net begonnen met alles uitzoeken, waardoor we misschien nu ook teveel in onze route hebben gestopt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@PSVwally; Wij willen juist niet langs de kust. Dit trekt ons niet, vandaar dat we meer het land in gaan.
Daarom zeg ik ook dat je die dagen van de voorbeeldroute elders in kunt zetten :wink:

Maar met 'maar' 20 dagen wil je toch een route doen die echt meer tijd nodig heeft. Een keer een rijdag is niet erg, maar je hebt er te veel in mijn ogen. Vooral in het stuk tussen Bryce en Monument Valley sla je erg veel over namelijk als je er alleen maar doorheen rijd. En het is nog wel het mooiste gebied (vind ik).

Trek voor Moab, als je vanaf Bryce komt zeker 3 nachten uit, of anders 1 nacht Capitol Reef en 2 nachten Moab. Met Arches, Canyonlands, Dead Horse SP en een stuk de ut128 op en neer heb je die tijd wel nodig.

Als de tioga pass gesloten is zou je vanaf SF wel eerst naar Yosemite kunnen en dan naar Seki. Vanaf Seki kan je een lange rit naar Vegas maken, maar via death valley heb je wel een extra nacht nodig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mariskaaa schreef: We zijn al wel op zoek gegaan naar accommodaties bij bijv Yosemite park. Klopt het dat hier al veel vol is, of komen de accommodaties voor 2017 later in de verhuur? We zien wel dat er plek is bij 2 'parken' waar je canvastenten kan huren. Iemand hier ervaring mee?
Wij hebben ervaring met de tenten bij Housekeeping camp en met die bij Half Dome Village (voorheen Curry Village). Zie voor die laatste ons 2015-verslag, en voor HKC bijvoorbeeld ons 2006-verslag.
Het kan kloppen dat er al veel volgeboekt is; je kunt een jaar van te voren reserveren. Ik zou verwachten dat het buiten de weekenden nog wel mogelijk zou moeten zijn om iets in het park te vinden.

Jullie willen naar mijn idee echt te veel. Kijk eerst eens wat je overal wilt doen en hoeveel tijd dat kost. Waarom trek je nu bijvoorbeeld 2 nachten uit voor de Grand Canyon en voor Page, terwijl je elders zo weinig tijd hebt?
Om een idee te krijgen van de mogelijkheden in de parken in mei/juni zou je eens ons 2013-verslag kunnen bekijken.

Als je via de Tioga Pass wilt rijden zou ik die zo laat mogelijk in de route plannen. In jullie route zou ik dan kiezen voor beginnen in LA en eindigen in SF.
Als Sequoia een must is kun je dat plannen tussen SF en Yosemite. Op die manier kun je zowel naar Sequoia als de Tioga Pass rijden. Wat zou je in Sequoia willen doen? Gaat het allee om de sequoiabomen? Als je meer wilt doen zou ik zeker meer dan 1 overnachting plannen daar.

Voor de route tussen Yosenite en Death Valley kun je eens ons 2015-verslag bekijken.

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor alle reacties.
Wij gaan komend weekend ons nogmaals buigen over onze route en kijken wat we kunnen aanpassen. (Moab denk ik eruit)
Ook hebben we op internet gezocht naar de Tioga Pass. Die lijkt ons prachtig om te rijden, dus ook de route andersom gaan plannen.

We hebben bij Page 2 overnachtingen bedacht omdat we daar graag Horseshoe bend, Lake Powell en Antelope Canyon willen bezoeken. Ook las ik dat daar wat mogelijkheden zijn om naar strandjes te gaan en dus ook even te kunnen relaxen.

@ Marianne, zijn de tenten prima te doen en het sanitair? We zijn kampeerders, dus denk ik wel wat gewend :)
Het gaat ons inderdaad vooral om de Sequioa bomen. Het lijkt ons een mooi park om door te wandelen en te ervaren hoe groot die bomen zijn, maar verder hebben we hier (tot nu toe) geen andere plannen bij.

We hebben de mogelijkheid om een paar dagen aan onze reis te plakken, dus dat kan ook een optie zijn.
Danny360
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Danny360 »

Met een beetje geluk is volgend jaar rond juni de Maripose Grove open in Yosemite. Dan zou je ook daar naar de sequioa's kunnen gaan.

Danny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mariskaaa schreef: Ook hebben we op internet gezocht naar de Tioga Pass. Die lijkt ons prachtig om te rijden, dus ook de route andersom gaan plannen.
Je had hem al gepland :wink: , op de route van Yosemite naar Mammoth Lakes, dan kom je er langs. Zie ook ons 2015-verslag voor wandelingen langs de Tioga Road. Je komt dan niet langs Sequoia NP.
Mariskaaa schreef: We hebben bij Page 2 overnachtingen bedacht omdat we daar graag Horseshoe bend, Lake Powell en Antelope Canyon willen bezoeken. Ook las ik dat daar wat mogelijkheden zijn om naar strandjes te gaan en dus ook even te kunnen relaxen.
Het zou allemaal met 1 overnachting kunnen, zeker als je twee nachten GC hebt zodat laat aankomen daar geen probleem is. Alleen als je een boottocht wilt maken zul je meer tijd nodig hebben. Ik zou echter meer tijd voor Zion en Bryce nemen, hoe had je dat nu gedacht? Rij je op dag 9 naar Bryce? Dat geeft je niet veel tijd voor Zion.

De tenten zijn prima te doen, je hebt gewone bedden. Neem wel een Heated Tent als je een tent in Half Dome Village neemt. Anders heb je geen stopcontact in de tent. De tenten in Housekeeping Camp zijn wat primitiever (wel stopcontacten) maar de picknicktafel en de omheining erbij geven je meer buitenruimte dan de tenten in HDV. Het sanitair is over het algemeen heel netjes.

De Mariposa Grove gaat naar verwachting "early summer" open - of dat al in juni is, is maar de vraag.
Wij vonden de Merced Grove leuk (zie ons 2013-verslag bij 25 juni), maar die is niet te vergelijken met de Mariposa Grove.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook las ik dat daar wat mogelijkheden zijn om naar strandjes te gaan en dus ook even te kunnen relaxen.
Hou er rekening mee dat het water begin Mei nog ijs en ijskoud is. Wij waren er in 2013 op een vd laatste dagen van april en op wat bootmensen na was er helemaal niemand op de stranden. Als je geen boot huurt of bv maar rainbow canyon gaat zou ik echt maar 1 nacht doen.
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

We hebben afgelopen weekend flink wat gepuzzeld en zijn tot deze route gekomen:

Dag 1 Aankomst Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Needles of Kingman
Dag 5 Needles/Kingman - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page
Dag 9 Page - Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon - Zion/Springdale
Dag 11 Zion/Springdale
Dag 12 Zion/Springdale - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Furnace Creek
Dag 14 Furnace Creek - Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco - Terugreis

We willen nog steeds graag naar Sequoia, iemand tips waar we dit misschien tussen kunnen plannen?
Data etc. staat nog niet vast. Wat zijn parken o.i.d. wat je absoluut in het weekend moet mijden i.v.m. drukte?

We horen graag of dit een wat betere route is :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In deze route zou Sequoia tussen Yosemite en SF kunnen (had ik al eerder aangegeven zie ik). Ik zou dan een nacht minder SF doen, en wellicht nog een nacht ergens vandaan halen want 2 nachten Sequoia is toch wel mooi.
Zeker als je in juni gaat zou ik het weekend in Yosemite vermijden. Ook Zion zal relatief druk zijn in de weekenden.

Kijk voor een route met Sequoia er in eens in googlemaps en gebruik dan bijvoorbeeld Lodgepole visitor center als centraal punt in Sequoia. Overnachten kan in Grant Grove (Kings Canyon). Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor de snelle reactie Marianne.
Fijne tips waar we zeker wat mee kunnen!
We zitten niet vast aan de 21 dagen dus we gaan met dit stukje (Sequoia) even verder puzzelen.
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Hebben jullie ook tips wat betreft hotelovernachtingen?
Via welke site boeken jullie de auto en tickets?
We zijn ook benieuwd in welke parken het een must is om in het park te overnachten ipv een dichtbij zijnde plaats.

Onze route wordt iets uitgebreid met Sequoia tussen Yosemite en SF. We blijven hier 1 of 2 nachten.
Evt tips over de route zijn ook altijd welkom.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Naar wat voor tips ben je op zoek voor hotelovernachtingen? Tsja, voor welke parken het een must is.. Je moet dat zelf bepalen. De parken zijn vaak (niet altijd) duurder, of de kwaliteit is minder. Daar tegenover staat dat je niet heen en weer hoeft te rijden. Het is maar net wat je zelf wilt.
Zie voor auto en tickets het vervoer in en naar amerika onderdeel op het forum.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mariskaaa schreef:Hebben jullie ook tips wat betreft hotelovernachtingen?
Je kunt eens in ons 2015-verslag kijken; daar staat een aparte pagina met onze accommodatie en een link naar de site waar wij geboekt hebben.
Mariskaaa schreef:Via welke site boeken jullie de auto en tickets?
Kijk hiervoor eens naar de betreffende topics in het vervoer-forum.
Mariskaaa schreef: We zijn ook benieuwd in welke parken het een must is om in het park te overnachten ipv een dichtbij zijnde plaats.
Wij vinden het voor Yosemite (zie www.travelyosemite.com) en Sequoia (http://www.visitsequoia.com/) heel prettig om in het park te zitten. Het scheelt een flink stuk rijden en je hoeft niet op zoek te gaan naar een parkeerplaats, wat zeker in Yosemite wel lastig kan zijn. Voor Zion ligt Springdale erg gunstig; er is daar ook een gratis shuttlebus naar het park. Bij Bryce is de lodge in het park prachtig, maar duur. Je zit er wel op loopafstand van de rim (zie ons 2013-verslag). Vlak buiten het park heb je echter ook voldoende mogelijkheden, net als in Tropic.
Voor de GC vind ik een overnachting in het park een echte aanrader. Er zijn heel betaalbare mogelijkheden zoal de bright Angel Lodge (pal aan de rim) en de Maswik Lodge (5 minuten lopen). zie www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor de tips.
SanFran het ging ons meer om de afstand van en naar een park als je daar buiten gaat overnachten. Ik begrijp dat veel eigen keuze is, maar als je voor het eerst gaat is het soms lastig in te schatten in welk park een must is om te overnachten ivm reistijd en drukte om in een park te komen.

Is onze route haalbaar? Met 2 nachten Grant Grove tussen Yosemite en SF ertussen :wink:
We komen dan op 23 dagen uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat de afstanden betreft: Voor Yosemite staat er een handige tabel op de NPS-site met afstanden naar de vallei. Zie hier.
Voor andere parken zou je een centraal punt in het park kunnen nemen en vandaar de afstand en reistijd kunnen bekijken. Voor de Grand Canyon neem je Grand Canyon Village, voor Yosemite neem je Yosemite Village.

Jullie route is prachtig, met die extra nacht erbij! Mocht je wat vaker van accommodatie wisselen niet erg vinden; als je naar Kings Canyon gaat is een overnachting in de Cedar grove Lodge ook een aanrader. Een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan de cabins in Grant Grove, maar qua eten zit je er wel minder. Zie hier voor onze foto's en de route van Yosemite naar Kings Canyon.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Voor de afstanden tot de parken zou je kunnen kijken op Google Maps. Ik ben van mening dat je echt niet altijd perse in de parken zelf hoeft te overnachten, maar ik wil gewoon kwaliteit voor wat ik betaal. Mijn persoonlijke ervaring is dat de accommodaties in de parken een slechte prijs-kwaliteitsverhouding hebben. Ook qua restaurants vind ik het vaak niet goed. Voor Grand Canyon kun je ook overnachten in Tusayan of Williams. Voor Bryce kun in/nabij het park overnachten. Daar heb je wel redelijk wat accommodaties. Met overnachtingen in Zion en Death Valley heb ik geen ervaring. Voor Yosemite kun je ook kijken naar El Portal, Oakhurst en Mariposa.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Voor Grand Canyon kun je ook overnachten in Tusayan of Williams. In de omgeving van Bryce zit eigenlijk niet echt iets anders dan in het park zelf.
Voor een verblijf bij het Grand Canyon National Park (zuidkant) is Tusayan inderdaad een gunstige plaats, als je niet binnen de parkgrenzen overnacht. Williams is circa 1 uur rijden (enkele reis), dus dat zou ik niet aanraden.

Bij het Bryce Canyon National Park kan je ook prima overnachten in het plaatsje Tropic, UT.
Zie bijvoorbeeld de beoordelingen van de forumleden (link bovenaan het forum) voor Tropic: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... c&staat=UT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer