Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bluefreak: eerste keer amerika
Reis Bluefreak: eerste keer amerika
Hello,mijn naam is Marc en ben woonachtig te België. Volgend jaar zijn mijn vrouwtje en ik 25 jaar gehuwd en we gaan dus naar Amerika. Het wordt California. Mijn neef woont in Soquel nabij Santa Cruz. We vliegen ( vlucht al vastgelegd ) vanuit Schiphol op zondagochtend 16 juli 2017 en landen in san José, vertrekken terug naar Schiphol vanuit San José de31e juli, 15 nachten dus. Bij aankomst gaan we een dagje of 2 rusten bij mn neef en gaan dan samen met hem een korte citytrip doen naar San Francisco. (2of 3 dagen, daarna nabij zn thuishaven nog wat wijn gaan proeven en een rondleiding nemen om en rond zijn woonplaats...hij woont er al 25 jaar en gaat graag wat uitleg geven over het hoe en wat rondom zijn woonplaats. Wijzelf zouden dan graag Santa Barbara eens aandoen , alsook zou mn vrouwtje graag Hollywood bezichtigen. Ook Yosemite Park spreekt ons aan. Ik maakte eens een "vluchtige plaaning op en had graag geweten wat jullie daarvan vonden...16/7 aankomst San José, 2 overnachtingen bij mn neef in soquel , 18 en 19/7 San Fransisco , 20/7 overnachten bij mn neef in soquel om dan de 21e te vertrekken richting Santa Barbara , maar eerst zouden we na een stukje rijden een 2 tal nachtjes stoppen in Morrow Bay om wat te genieten van het weer en zoverder...de 23 en 24e zouden we dan overnachten in Santa Barbara om van daaruit Hollywood te gaan bezoeken. dit wordt dan onze slaapplaats voor de nachten van 25 en 26/7. Van daaruit zouden we richting Yosemite Park rijden en overnachten nabij Fresno om van daaruit makkelijk Yosemite Park te bezichtigen . Dan zouden we wat doorrijden naar Mariposa om daar dan 2 nachtje ste blijven en terug Yosemite Valley te gaan bezichtigen. Ondertussen zijn we de de 30e en zouden we van daaruit terug naar mn neef gaan om afscheid te nemen , daar nog eens gezellig nakaarten over de reis en sanderendaags dan huiswaarts terug te keren. Lijkt dit iets? We gaan dan een paar dagen gerust hebben en ook het één en ander bezocht hebben. Graag jullie mening, alle tips naar autohuur en huur van hotels op b&b's welkom hoor.
Met dank , Marc.
Met dank , Marc.
-
Gast
Re: eerste keer amerika
Dst lijkt me een heerlijk relaxte vakantie met je vrouwtje.
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Gefeliciteerd met het 25-jarig huwelijksjubileum.
Het zou dus zoiets worden:
16-07-17 Naar - Soquel
17-07-17 Soquel - Soquel
18-07-17 Soquel - San Francisco
19-07-17 San Francisco - San Francisco
20-07-17 San Francisco - Soquel
21-07-17 Soquel - Morro Bay
22-07-17 Morro Bay - Morro Bay
23-07-17 Morro Bay - Santa Barbara
24-07-17 Santa Barbara - Santa Barbara
25-07-17 Santa Barbara - Hollywood
26-07-17 Hollywood - Hollywood
27-07-17 Hollywood - Fresno
28-07-17 Fresno - Mariposa
29-07-17 Mariposa - Mariposa
30-07-17 Mariposa - Soquel
31-07-17 Soquel - Amsterdam
Het begin is zeer relaxt. Ik zou de overnachtingen bij Yosemite waarschijnlijk anders organiseren. Op 27-07 zou je door kunnen rijden tot Oakhurst, al zal een overnachting daar wel duurder zijn. Op 28-07 zou ik zeker iets zoeken in het park of in El Portal. Naar Mariposa betekent veel heen en weer rijden en dat kost ook geld maar vooral tijd. Op 29-07 zou mijn voorkeur ook uitgaan naar overnachten in het park of El Portal maar zou je uit budgetoverwegingen voor een goedkoper hotel buiten het park kunnen kiezen.
Heb je de optie overwogen om tussen Soquel en Hollywood een overnachting minder te doen en van Hollywood voor één overnachting naar Death Valley te rijden en van daar via Mammoth Lakes naar Yosemite?
Hollywood - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Je kunt dan naast Death Valley ook naar Mono Lake en Bodie en je rijdt via de prachte Tioga Pass.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Het zou dus zoiets worden:
16-07-17 Naar - Soquel
17-07-17 Soquel - Soquel
18-07-17 Soquel - San Francisco
19-07-17 San Francisco - San Francisco
20-07-17 San Francisco - Soquel
21-07-17 Soquel - Morro Bay
22-07-17 Morro Bay - Morro Bay
24-07-17 Santa Barbara - Santa Barbara
25-07-17 Santa Barbara - Hollywood
26-07-17 Hollywood - Hollywood
27-07-17 Hollywood - Fresno
28-07-17 Fresno - Mariposa
Het begin is zeer relaxt. Ik zou de overnachtingen bij Yosemite waarschijnlijk anders organiseren. Op 27-07 zou je door kunnen rijden tot Oakhurst, al zal een overnachting daar wel duurder zijn. Op 28-07 zou ik zeker iets zoeken in het park of in El Portal. Naar Mariposa betekent veel heen en weer rijden en dat kost ook geld maar vooral tijd. Op 29-07 zou mijn voorkeur ook uitgaan naar overnachten in het park of El Portal maar zou je uit budgetoverwegingen voor een goedkoper hotel buiten het park kunnen kiezen.
Heb je de optie overwogen om tussen Soquel en Hollywood een overnachting minder te doen en van Hollywood voor één overnachting naar Death Valley te rijden en van daar via Mammoth Lakes naar Yosemite?
Hollywood - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Je kunt dan naast Death Valley ook naar Mono Lake en Bodie en je rijdt via de prachte Tioga Pass.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Alvast bedankt voor de reactie(s), uiteraard neem ik gelijk wat ook maar in overweging om mijn planning aan te passen...Dat was ook de bedoeling toen ik dit hier plaatste om wat raad te krijgen van kenners. Death Valley spreekt mn vrouw nu niet direct aan maar ik kijk wat ik kan doen. Dat ik in het park zelf niet direct een hotel/motel ofzo bijzette heeft uiteraard met de prijs te maken. Ik dacht , als je een uurtje met de wagen rijdt en je kan dan eventueel met de bus door het park..of is dit niet zo aan te raden? Die stopt regelmatig en op vele plaatsen toch ? Zodat je toch rond bv veel gezien hebt rond Yosemite Valley om maar iets te noemen? Ik dacht eraan om vanuit Fresno via de 41binnen te rijden die dan overloopt in Wawoaroad rond de valley te rijden , of is dit geen goed idee? te kort in tijd op 1 dag ofzo?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verkijk je niet op de afstanden, reistijden en parkeerproblemen. Wil je alleen maar rondrijden? Dan is in de vallei de shuttlebus een uitkomst. Maar je moet dan wel met de auto het park in en daar parkeren. Ik zou ook overwegen om wat wandelingen te maken. En naar Glacier Point te rijden en de Mariposa Grove te bezoeken. In alle gevallen is een locatie in of dichterbij het park (El Portal) toch wel een aanrader.
Kijk voor Yosemite eens in ons 2013- en 2015-verslag.
Als jullie niet naar DV willen zou je in het voorstel van Old Faithful ook van LA naar Lone Pine kunnen rijden en dan naar Mammoth Lakes (of kijk eens naar de Tioga Pass resort). Je hebt dan een prachtige route, met veel te zien onderweg. Zie weer onze laatste twee reisverslagen daarvoor.
Marianne
Kijk voor Yosemite eens in ons 2013- en 2015-verslag.
Als jullie niet naar DV willen zou je in het voorstel van Old Faithful ook van LA naar Lone Pine kunnen rijden en dan naar Mammoth Lakes (of kijk eens naar de Tioga Pass resort). Je hebt dan een prachtige route, met veel te zien onderweg. Zie weer onze laatste twee reisverslagen daarvoor.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Bluefreak: eerste keer amerika
Van harte gefeliciteerd. Ik zou ook als het kan Yosemity via de Tioga Pass binnenrijden. Dat gaat dan wel ten koste van wat minder kust maar je hebt dan wel een prachtig rondje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Morro Bay is leuk maar ik zou niet weten wat ik daar een volle dag zou moeten doen. De rit van Morro Bay naar Santa Barbara is ook maar kort.
Ik zou 1 nacht Morro Bay minder doen.
Tussen Hollywood en Yosemite zou je dan Sequoia kunnen toevoegen. 1 nacht is weinig maar dan kan je wel al de reuzenbomen zien.
Fresno is niet zo heel bijzonder.
Dan zou je zoiets krijgen:
Hollywood - Three Rivers
Three Rivers - Sequoia (vb Grant Grove)
Sequoia - Oakhurst - Glacier Point - Yosemite (overnachten in de vallei of El Portal)
Yosemite (overnachten vallei of El Portal)
Yosemite - Soquel
Groetjes,
Ingrid
Ik zou 1 nacht Morro Bay minder doen.
Tussen Hollywood en Yosemite zou je dan Sequoia kunnen toevoegen. 1 nacht is weinig maar dan kan je wel al de reuzenbomen zien.
Fresno is niet zo heel bijzonder.
Dan zou je zoiets krijgen:
Hollywood - Three Rivers
Three Rivers - Sequoia (vb Grant Grove)
Sequoia - Oakhurst - Glacier Point - Yosemite (overnachten in de vallei of El Portal)
Yosemite (overnachten vallei of El Portal)
Yosemite - Soquel
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mariposa ligt toch nog een eind van Yosemite Valley af. Er stonden afgelopen jaar files om de Valley in te komen. Het was ontzettend druk en als je dan al bijna 2 uur gereden hebt valt dat echt tegen. De Tiogaroad is een aanrader als je een beeld van de schoonheid van het park wilt krijgen. Als je gaat lopen/ hiken ben je vrij snel de mensenmassa kwijt. En zeker in of dichterbij het park verblijven. Mariposa is een leuk plaatsje maar voor het plaatje zelf hoef je er geen 2 nachten te blijven. De eerste keer Yosemite zijn wij in Tuolumne Meadows geweest en dat vonden wij eigenlijk veel leuker dan de Valley waar we dit jaar waren, daar kon je over de koppen lopen. Veel plezier met de voorbereiding 
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind de kosten in de vallei soms echt nergens over gaan. Dan vind ik niets mis met oakhurst of mariposa. Zelfs met de extra benzinekosten ben je vaak nog goedkoper uit als je niet 3/4e jaar vooraf boekt (als je geen camper of tentkampeerder bent). Maar als je idd in de zomermaanden 2u moet aansluiten is het toch de vraag of je die kosten niet voor lief moet nemen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Mee eens, niks mis met Mariposa en Oakhurst. In beide plaatsen al eens overnacht toen ik Yosemite NP bezocht en goed betaalbaar.
Files? Zorg dat je 's ochtends ruim op tijd naar Yosemite NP gaat. Mijn ervaring is dat de Amerikanen nooit heel vroeg vertrekken.
Als jij dus zorgt lekker vroeg richting Yosemite NP te gaan zal het met de files wel wat meevallen.
Roland
Files? Zorg dat je 's ochtends ruim op tijd naar Yosemite NP gaat. Mijn ervaring is dat de Amerikanen nooit heel vroeg vertrekken.
Roland
Wij waren dit jaar op 3,4,5 augustus in Yosemite. We hebben overnacht in Oakhurst. Wij vinden de prijs-kwaliteitsverhouding in het park zelf gewoon erg slecht. In 2012 waren we in September in Oakhurst, voor Yosemite. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil heb gemerkt. Door alle berichten die ik altijd lees had ik me op het ergste ingesteld, maar wij hebben geen last gehad van extreme drukte of filerijden. We vertrokken 's ochtends rond 10:30/11:00 meestal uit Oakhurst.
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Wellicht dat de grootste zomerdrukte dan alweer voorbij was in september? Overigens viel 3, 4 en 5 augustus dit jaar op een doordeweekse dag. In de weekenden worden de NP's vooral druk bezocht. Probeer deze dagen altijd te mijden al lukt dat natuurlijk niet altijd.
Maar pas rond 10:30 u - 11:00 u vertrekken? Moet er niet aan denken.
Dan heb ik al een groot deel van het park bezocht...
Iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk.
Roland
Maar pas rond 10:30 u - 11:00 u vertrekken? Moet er niet aan denken.
Roland
Ja, we hebben wel zo gepland dat we er op doordeweekse dagen waren. Ik had alleen verwacht dat het veel drukker zou zijn dan in september. Dat viel me dus erg mee. En ja, hahaha wij vertrekken altijd pas vrij 'laat'. Rond 08:00-8:30 opstaan, rustig ontbijten, chillen en dan eens op pad 
Ondertussen krijgt de reis wat meer vorm , zoals eerder gezegd komen we aan op 16 juli en verblijven we bij mn neef tot en met de 21e , (1 dag langer dan voorzien) waar we onder andere San Francisco gaan bezoeken voor waarschijnlijk 2 nachten, ook wat lokale wijnboeren gaan bezoeken alsook Santa Cruz. De nacht van 22 juli overnachten in Morro Bay, de23e overnachten in Santa Barbara, 24 en 25 juli overnachten in Los Angeles waar we dan Hollywood en LA gaan bezichtigen en van daaruit dan richting Yosimeti , met eventueel nog een stop tussendoor zoals hierboven werd voorgesteld. Via de Tioga pass dus, info van langs die kanten mag met veel plezier, waar ergens overnachten? Dacht aan mss nog een nachtje ergens halverwege tussen LA en mammoth lakes, dan heb ik nog 3 nachten over voor Yosimeti vooralleer terug naar Soquel tevrijden,ik heb al veel gehad aan hetgeen jullie hier allemaal posten, waarvoor dank!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij een mooie planning zo.
Bezienswaardigheden langs de 395 die wij bezocht hebben - ook van zuid naar noord - waren: Alabama Hills, Manzanar, Ancient Bristlecone Pines Forest, Mono Lake, Bodie.
Marianne
Ik had al naar onze reisverslagen verwezen; zowel in 2013 als in 2015 hebben wij het stuk tussen Lone Pine en Yosemite gereden, met stops op verschillende plaatsen. Van zuid naar noord: Lone Pine, Mammoth Lakes, Lee Vining (Tioga Pass Resort). Met twee nachten tussen LA en Yosemite zou ik kiezen voor Lone Pine en Mammoth Lakes of Lee Vining.Bluefreak schreef:Via de Tioga pass dus, info van langs die kanten mag met veel plezier, waar ergens overnachten?
Bezienswaardigheden langs de 395 die wij bezocht hebben - ook van zuid naar noord - waren: Alabama Hills, Manzanar, Ancient Bristlecone Pines Forest, Mono Lake, Bodie.
Marianne
-
Gast
YosemiteBluefreak schreef: en van daaruit dan richting Yosimeti
Ik had al naar onze reisverslagen verwezen; zowel in 2013 als in 2015 hebben wij het stuk tussen Lone Pine en Yosemite gereden, met stops op verschillende plaatsen. Van zuid naar noord: Lone Pine, Mammoth Lakes, Lee Vining (Tioga Pass Resort). Met twee nachten tussen LA en Yosemite zou ik kiezen voor Lone Pine en Mammoth Lakes of Lee Vining.Martin & Marianne schreef:Lijkt mij een mooie planning zo.
Bluefreak schreef:Via de Tioga pass dus, info van langs die kanten mag met veel plezier, waar ergens overnachten?
Marianne[/
Overnachten in Lone Pine dan gewoon als slaapplaats , ik bedoel daar zelf is maar weinig te zien zeker hé. Ps zopas jullie reisverslagen gevonden , ik begin eraan van zodra ik wat tijd heb, thx!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Aangepast in dag schema zou dit zoiets worden:
16-07-17 Naar - Soquel
17-07-17 Soquel - Soquel
18-07-17 Soquel - Soquel
19-07-17 Soquel - San Francisco
20-07-17 San Francisco - San Francisco
21-07-17 San Francisco - Soquel
22-07-17 Soquel - Morro Bay
24-07-17 Santa Barbara - Hollywood
25-07-17 Hollywood - Hollywood
26-07-17 Hollywood - Death Valley of Lone Pine (indien Lone Pine lijkt er mij wel te weinig tijd om door DV te rijden)
27-07-17 Death Valley of Lone Pine - Mammoth Lakes
28-07-17 Mammoth Lakes - Tioga Pass - Mariposa
Je hoeft niet lang in DV te blijven. Als je er een overnachting hebt, ben je er in de 'frissere' avond- en ochtenduren.
Jullie zijn er nu zo dicht bij, dat ik het eigenlijk wat zonde vind om het niet te bezoeken.
Groetjes,
Ingrid
16-07-17 Naar - Soquel
17-07-17 Soquel - Soquel
18-07-17 Soquel - Soquel
19-07-17 Soquel - San Francisco
20-07-17 San Francisco - San Francisco
21-07-17 San Francisco - Soquel
22-07-17 Soquel - Morro Bay
24-07-17 Santa Barbara - Hollywood
25-07-17 Hollywood - Hollywood
26-07-17 Hollywood - Death Valley of Lone Pine (indien Lone Pine lijkt er mij wel te weinig tijd om door DV te rijden)
27-07-17 Death Valley of Lone Pine - Mammoth Lakes
28-07-17 Mammoth Lakes - Tioga Pass - Mariposa
Je hoeft niet lang in DV te blijven. Als je er een overnachting hebt, ben je er in de 'frissere' avond- en ochtenduren.
Jullie zijn er nu zo dicht bij, dat ik het eigenlijk wat zonde vind om het niet te bezoeken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Inderdaad ingrid, zoiets zou het moeten worden... waar ergens logeren we best om het mooiste van Death Valley te zien? Motelletje langs de 395? en bij mammoth lake, daar een voorstel om te overnachten? Lijkt het je aangeraden om dan van mammoth lake naar Mariposa te rijden of beter in Yosemite park overnachten?
Laatst gewijzigd door Bluefreak op 09 okt 2016, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zaten in Mammoth Lakes in de Alpenhof Lodge. Was prima voor een nachtje. Beste gratis ontbijt dat ik in Amerika gehad heb trouwens.