Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijs verlovingsring
-
- Amerika-ontdekker
Re: Prijs verlovingsring
In onze situatie heb ik wel het geluk dat ze uit een familie komt waar alles erg goed is qua financien.
Ondanks dat ik zelf ook niet mag klagen met een redelijk goede baan, heb is onze situatie totaal niet te vergelijken. In principe kan ze alles kopen wat ze wil zonder ook maar een seconde te hoeven nadenken over de prijs. Dat heeft aan de ene kant voordelen, maar aan de andere kant maakt dat de waardering die je hebt voor dingen (die ik me niet makkelijk kan veroorloven) wel wat stuk minder.
Ook over het trouwen vertelde ze al dat het gebruikelijk is dat haar ouders dat betalen.
Toch ben ik (misschien is dat iets Nederlands), zelfs niet zo voor het zomaar aannemen van dat soort grote dingen. Natuurlijk is het leuk, maar ik wil zelf ook nog wat te zeggen hebben over mijn eigen trouwen. Ik hoorde al dat haar moeder al wist wie er moeten komen, en welke kleur trouwjurk het beste zou zijn (Terwijl ik zelf nog niet eens het gevraagd heb!)
En ik snap best wel dat dingen daar wat anders gaan, en dat men er meer waarde aan hecht dan hier.
Maar ikzelf zou een ring van een groot bedrag niet eens willen hebben zelf, ik zou liever hebben dat iemand dat steekt in iets waar we derest van ons leven wat aan zullen hebben dan aan een ring.
Maar aan de andere kant heb ik als een groot deel door haar familie betaald zal worden ook geen reden tot klagen.
Al zal ik no-way mijn familie ooit willen belasten met enige rekening. Zelfs de vliegtickets zou ik ze graag willen geven, aangezien wij uiteindelijk degenen zijn die ze uitnodigen, en ik niemand wil verplichten zo'n dure ticket te kopen (enkel voor mijn (zeer) naaste familie).
Ondanks dat ik zelf ook niet mag klagen met een redelijk goede baan, heb is onze situatie totaal niet te vergelijken. In principe kan ze alles kopen wat ze wil zonder ook maar een seconde te hoeven nadenken over de prijs. Dat heeft aan de ene kant voordelen, maar aan de andere kant maakt dat de waardering die je hebt voor dingen (die ik me niet makkelijk kan veroorloven) wel wat stuk minder.
Ook over het trouwen vertelde ze al dat het gebruikelijk is dat haar ouders dat betalen.
Toch ben ik (misschien is dat iets Nederlands), zelfs niet zo voor het zomaar aannemen van dat soort grote dingen. Natuurlijk is het leuk, maar ik wil zelf ook nog wat te zeggen hebben over mijn eigen trouwen. Ik hoorde al dat haar moeder al wist wie er moeten komen, en welke kleur trouwjurk het beste zou zijn (Terwijl ik zelf nog niet eens het gevraagd heb!)
En ik snap best wel dat dingen daar wat anders gaan, en dat men er meer waarde aan hecht dan hier.
Maar ikzelf zou een ring van een groot bedrag niet eens willen hebben zelf, ik zou liever hebben dat iemand dat steekt in iets waar we derest van ons leven wat aan zullen hebben dan aan een ring.
Maar aan de andere kant heb ik als een groot deel door haar familie betaald zal worden ook geen reden tot klagen.
Al zal ik no-way mijn familie ooit willen belasten met enige rekening. Zelfs de vliegtickets zou ik ze graag willen geven, aangezien wij uiteindelijk degenen zijn die ze uitnodigen, en ik niemand wil verplichten zo'n dure ticket te kopen (enkel voor mijn (zeer) naaste familie).
Dit zijn lastige situaties. Als er zo veel geld is, dan krijg je inderdaad te maken met veel familie druk, en ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt. Maar realiseer je wel dat als jullie dat weigeren, dat ook erg lastig kan zijn. Het klinkt alsof het echt vooral belangrijk is dat jullie veel eerlijke gesprekken met elkaar hebben over geld! Ook over geld voor een huis etc, hoe ziet zij dat voor zich? Heeft ze een trust fund en hoe kan/wil ze dat besteden?
Van wat ik zie is het zo: Geen geld hebben is uiteraard heel, heel stressvol. Maar een (relatief) rijke familie hebben is ook stressvol. Er komen allerlei verwachtingen bij kijken. En het kan voor ruzies zorgen, vooral wanneer een familielid overlijdt en de erfenis verdeeld moet worden. En dat is heel pijnlijk om als buitenstaander te zien gebeuren. Het is dan des te belangrijker dat jullie als paar op 1 lijn zitten.
Van wat ik zie is het zo: Geen geld hebben is uiteraard heel, heel stressvol. Maar een (relatief) rijke familie hebben is ook stressvol. Er komen allerlei verwachtingen bij kijken. En het kan voor ruzies zorgen, vooral wanneer een familielid overlijdt en de erfenis verdeeld moet worden. En dat is heel pijnlijk om als buitenstaander te zien gebeuren. Het is dan des te belangrijker dat jullie als paar op 1 lijn zitten.
Mijn zoon en zijn vriendin hebben een leuke ring op Etsy gevonden, ik geloof dat ie $190 kostte, en die precies bij haar persoon past (een leuke, unieke ring met een imperfecte diamand en het lijkt bij elkaar op een blaadje op een twijgje). Ben ik even blij voor hem dat ze niet duur ingesteld is.
Er is onder jonge vrouwen heel wat sociale druk, ik zie het op mijn werk; hoe groter de diamand hoe beter. Ik sluit me aan bij het advies wat hier al gegeven is. Praat openlijk over de financien. Dit zal niet het laatste dure ding zijn wat ze van je verwacht, en ik geloof dat onenigheid over geld iets is waar de meeste huwelijken mee vallen.
Er is onder jonge vrouwen heel wat sociale druk, ik zie het op mijn werk; hoe groter de diamand hoe beter. Ik sluit me aan bij het advies wat hier al gegeven is. Praat openlijk over de financien. Dit zal niet het laatste dure ding zijn wat ze van je verwacht, en ik geloof dat onenigheid over geld iets is waar de meeste huwelijken mee vallen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mijn afspraken indertijd:
NL huwelijksviering (niet voltrekking) betaal ik: EUR 3.000.
VS huwelijksviering betaal jij (of je ouders): > USD 25.000.
Verlovingsring: mijn budget is EUR 1.000. Wil je meer: zelf betalen.
Er zijn cultuurverschillen tussen NL en de VS: dit zijn perfecte voorbeelden van verschillende prioriteiten in het leven en hoeveel geld er aan wordt besteed.
NL huwelijksviering (niet voltrekking) betaal ik: EUR 3.000.
VS huwelijksviering betaal jij (of je ouders): > USD 25.000.
Verlovingsring: mijn budget is EUR 1.000. Wil je meer: zelf betalen.
Er zijn cultuurverschillen tussen NL en de VS: dit zijn perfecte voorbeelden van verschillende prioriteiten in het leven en hoeveel geld er aan wordt besteed.
Kunnen we niet een paar plaatjes zien van de gewenste ring(en) - ik begin zo nieuwsgierig te worden !!!
In bepaalde streken in de VS is het overigens ook gebruikelijk om een lustrumring aan te schaffen voor de vrouw (goud/platinum met kleine diamanten). Dus de pret stopt niet na de verloving en het huwelijk. Succes! 

Hele wijze woorden waar ik me volledig bij aansluit:
Hoe je samen met geld omgaat is zo'n beladen onderwerp. Tel daar nog bij de cultuurverschillen die bij jullie ook meespelen, en dat kan de uitdagingen nog groter maken. Jullie verschillende meningen over deze verlovingsring lijken me daar al een symptoom van.
Wij hebben het daar ook moeilijk mee gehad - gelukkig niet over een verlovingsring (die wilde ik niet), maar b.v. die hele credit card cultuur hier, daar had ik een hele andere mening over dan mijn man.
Minnim schreef:Het klinkt alsof het echt vooral belangrijk is dat jullie veel eerlijke gesprekken met elkaar hebben over geld!
ANY schreef: Ik sluit me aan bij het advies wat hier al gegeven is. Praat openlijk over de financien. Dit zal niet het laatste dure ding zijn wat ze van je verwacht, en ik geloof dat onenigheid over geld iets is waar de meeste huwelijken mee vallen.
Hoe je samen met geld omgaat is zo'n beladen onderwerp. Tel daar nog bij de cultuurverschillen die bij jullie ook meespelen, en dat kan de uitdagingen nog groter maken. Jullie verschillende meningen over deze verlovingsring lijken me daar al een symptoom van.
Wij hebben het daar ook moeilijk mee gehad - gelukkig niet over een verlovingsring (die wilde ik niet), maar b.v. die hele credit card cultuur hier, daar had ik een hele andere mening over dan mijn man.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik weet niet meer waar ik het ooit las, maar ik vond het een goede vondst om in een relatie met cultuurverschillen om te gaan en een oplossing voor een situatie te vinden die bij beiden past: praat met elkaar over 1) wat in ieders cultuur 'het gewone' is om te doen in situatie X, 2) wat je elk 'zelf' in die situatie 'het gewone' vindt om te doen, en 3) wat je van de situatie verwacht/graag wilt doen/zien/ervaren. Vergelijk en kom tot een compromis waar je je beiden goed bij voelt.
Natuurlijk hoeft dat niet dermate gestructureerd als ik het hier schreef, maar door verwachtingen uit te spreken (hetzij culturele, van jezelf, van je omgeving etc.) weet je van elkaar hoe je iets ziet, en door dat te weten voorkom je je te stoten aan de dingen die de één misschien vanzelfsprekend vindt vanuit zijn/haar achtergrond maar waar de ander vanuit een andere achtergrond geen weet van heeft.
Natuurlijk hoeft dat niet dermate gestructureerd als ik het hier schreef, maar door verwachtingen uit te spreken (hetzij culturele, van jezelf, van je omgeving etc.) weet je van elkaar hoe je iets ziet, en door dat te weten voorkom je je te stoten aan de dingen die de één misschien vanzelfsprekend vindt vanuit zijn/haar achtergrond maar waar de ander vanuit een andere achtergrond geen weet van heeft.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben een "echte" Amerikaanse bruiloft gehad met een laag budget. Dat kan best en lang niet iedereen besteedt zoveel dat er leningen moeten worden afgesloten (nog nooit van gehoord, maar het zal wel). De bruiloften, die ik hier in de VS heb bijgewoond, waren leuke feesten en echt niets overdrevens. Wat de ring betreft, 1300 euro lijkt me echt niet te weinig daarvoor. Ik denk dat je daar een leuk setje voor kunt vinden. Wij hadden weinig geld toen we trouwden en mijn eerste trouwsetje was leuk, maar klein. Mijn man heeft me voor onze tiende huwelijksverjaardag een nieuwe, grotere (nog steeds niet enorm, want dat vind ik niet mooi) gegeven. Hoefde niet van mij, maar wilde hij graag. Zoals anderen al schreven is dit iets wat je samen moet bespreken en bepalen. Als zij van een rijke familie komt is het misschien moeilijker om haar verwachtingen wat omlaag te schroeven. Succes ermee!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
En zoals altijd: de 'typisch Amerikaanse' verlovings-/trouwringen, huwelijksfeesten, huwelijksreizen bestaan niet. Mensen die veel geld hebben, doen dingen anders dan mensen die (een stuk) minder geld hebben. Mensen die pas beginnen met werken/het opbouwen van een carriere (en die ZELF voor alles betalen en niet op pappie en mammie rekenen), zullen minder geld besteden aan dat soort dingen. Geen probleem, TENZIJ 1 van beide uit een rijke familie komt en de ander het altijd met minder gedaan heeft.
Inderdaad: van tevoren uitgebreid bespreken en eventueel afhaken. Beter dat dan een K1 visum aanvragen, trouwen en dat voordat de tijdelijke groene kaart in een echte wordt omgezet, de boel uit elkaar spat.
Niet romantisch misschien, maar wel waar. En een reden om echt goed bij jezelf te rade te gaan of je dat aankan.
Inderdaad: van tevoren uitgebreid bespreken en eventueel afhaken. Beter dat dan een K1 visum aanvragen, trouwen en dat voordat de tijdelijke groene kaart in een echte wordt omgezet, de boel uit elkaar spat.
Niet romantisch misschien, maar wel waar. En een reden om echt goed bij jezelf te rade te gaan of je dat aankan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
De grootte van de diamant in een verlovings/trouwring is helaas een status symbool in de VS, gepushed door de diamant industrie. Laat je niet gekmaken, doe wat je zelf mooi vind en kunt betalen.
-
- Amerika-expert
Da's goed advies voor zo'n beetje alles in een mensenleven, niet alleen een verlovingsring.driftkop schreef:Laat je niet gekmaken, doe wat je zelf mooi vind en kunt betalen.
Gr., Flipje
Wij hebben voor wij ons verloofden steeds op dezelfde golflengte gezeten qua geld en ik was heel blij (geloof het of niet) dat toen hij me ten huwelijk vroeg, daar geen ring of speciaal publiek aanzoek bij te pas kwamen.
Ik heb dus geen verlovingsring en dat vind ik helemaal prima. Ik heb een kettinkje (gewoon zilver, overigens) en daar ben ik helemaal verliefd op omdat hij dat voor me heeft uitgekozen. Onze trouwringen zullen wel speciaal zijn maar helemaal niet duur. Wij zoeken ook onze trouwringen op etsy en willen daar graag een toets van dat azuurblauw in. Vind je ook spotgoedkoop trouwens. Wij sparen elke cent op voor een downpayment op een huisje, uiterlijk vertoon boeit me niet in het minste als ik maar bij hem kan zijn binnen enkele maanden!
hopelijk geraken jullie ook vlug op dezelfde golflengte qua financiën, het rommelt in te veel huwelijken door steeds dezelfde problemen, en geld is daar een grote van!
Ik heb dus geen verlovingsring en dat vind ik helemaal prima. Ik heb een kettinkje (gewoon zilver, overigens) en daar ben ik helemaal verliefd op omdat hij dat voor me heeft uitgekozen. Onze trouwringen zullen wel speciaal zijn maar helemaal niet duur. Wij zoeken ook onze trouwringen op etsy en willen daar graag een toets van dat azuurblauw in. Vind je ook spotgoedkoop trouwens. Wij sparen elke cent op voor een downpayment op een huisje, uiterlijk vertoon boeit me niet in het minste als ik maar bij hem kan zijn binnen enkele maanden!
hopelijk geraken jullie ook vlug op dezelfde golflengte qua financiën, het rommelt in te veel huwelijken door steeds dezelfde problemen, en geld is daar een grote van!
Mijn verloofde zei dat hij zo blij was dat hij een Nederlandse had ontmoet, nu hoefde hij geen diamant te kopen als verlovingsring. Want ja, blijkbaar is dat nogal een issue voor Amerikaanse dames. Nu heb ik een prachtige ring met een smaragd (groen is zijn lievelingskleur). Nog steeds belachelijk duur en van mij had een ring niet gehoeven maar dat is waar hij mee is opgegroeid dus dat moet ik dan ook respecteren. Onze trouwringen zullen niks bijzonders zijn overigens, 1 speciale ring is genoeg 

Een vriendin van me is onlangs verloofd met een Amerikaan, en zij mocht de ring zelf kiezen. Uiteindelijk hebben ze de ring online besteld bij www.baunat.com, en deze laten leveren naar Amerika. Hij heeft voor haar inderdaad een grote diamant uitgekozen, maar de prijzen online zijn vaak veel interessanter dan in een juwelier, dus het is zeker het vergelijken waard. Als ik ten huwelijk wordt gevraagd, dan wil ik ook wel een mooie diamanten ring hoor, je doet dit toch maar één keer! Liever mooie ringen die je elke dag gaat dragen, dan een feest dat op één dag voorbij is. Maar dat is mijn mening 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Waarom moet je belang hechten aan een ring?? En waarom moet dit dan minstens zoveel duizenden €'s kosten? Veel belangrijker is de liefde die je voor elkaar hebt. Hoeveel huwelijken stranden niet ondanks dikke ringen aan de vingers? Alsof het de kostprijs van het feest en/of de ring is die het succes van je huwelijk zal bepalen! Ik denk eerder omgekeerd!
Wij zijn 10 jaar getrouwd en moet mijn vrouw nog een deftig aanzoek doen en dito ring kopen
Maar wees maar gerust dat we nog steeds dolverliefd zijn na 21 jaar samen en dit door dik en dun, arm of rijk (I've been a rich man and I've been a poor man and I choose rich every f***ing time)
Als de liefde van je leven een bedrag zet op een ring die eerder symbolische dan monetaire waarde moet voorstellen..... run, run fast!!!
Laat ons niet vergeten dat er in de wereld ergere dingen zijn dan met een ring te moeten rondlopen van amper enkele 100'den €'s i.p.v. 1000'den €'s, zoals mensen die geen drinkbaar water hebben of in Aleppo wonen om er maar een paar te noemen.
Wij zijn 10 jaar getrouwd en moet mijn vrouw nog een deftig aanzoek doen en dito ring kopen

Maar wees maar gerust dat we nog steeds dolverliefd zijn na 21 jaar samen en dit door dik en dun, arm of rijk (I've been a rich man and I've been a poor man and I choose rich every f***ing time)

Als de liefde van je leven een bedrag zet op een ring die eerder symbolische dan monetaire waarde moet voorstellen..... run, run fast!!!
Laat ons niet vergeten dat er in de wereld ergere dingen zijn dan met een ring te moeten rondlopen van amper enkele 100'den €'s i.p.v. 1000'den €'s, zoals mensen die geen drinkbaar water hebben of in Aleppo wonen om er maar een paar te noemen.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat "normaal" 10% van je loon naar de ring gaat in het val dat er iets met je partner overkomt, dat zij iig een poosje door kan gaan van verkoop van de ring. Zelf heb ik een artificial ring voor mijn vrouw gekocht. Een diamant die in een lab is gemaakt. Het blote oog ziet het verschil niet! En vrouwlief is er blij mee. 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Winkelketens zoals Kohl's, JCPenney's, Sears hebben vaak ook (grote, diamanten) verlovingsringen, wedding sets etc voor minder dan $600. Korting op korting sales. Ik ontken niet dat het in Amerika een groter iets is, dat grote/veel diamant-hebbende verlovingsringen a thing is maar je kunt ze altijd 'goedkoop' krijgen. Mijn ring's originele prijskaartje was $1350 maar mijn man heeft deze bij Khol's gekocht voor nog geen $350, met dank aan hun kortingen.
Overigens vind ik dat een ring de liefde niet moet bepalen. Mijn man heeft dan wel een (prachtige) ring gepresenteerd tijdens zijn aanzoek, maar al had hij dat niet gedaan of was het een ringetje uit de $0.25 automaat, had ik net zo hard en huilend ja geroepen. Hiervoor droegen wij goedkope tungsten ringen van Walmart, deed zijn werk prima
Overigens vind ik dat een ring de liefde niet moet bepalen. Mijn man heeft dan wel een (prachtige) ring gepresenteerd tijdens zijn aanzoek, maar al had hij dat niet gedaan of was het een ringetje uit de $0.25 automaat, had ik net zo hard en huilend ja geroepen. Hiervoor droegen wij goedkope tungsten ringen van Walmart, deed zijn werk prima

K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 10% van je loon? Lang zal ze dan niet verder kunnen leven.Big_Mo schreef:Ik heb me ooit eens laten vertellen dat "normaal" 10% van je loon naar de ring gaat in het val dat er iets met je partner overkomt, dat zij iig een poosje door kan gaan van verkoop van de ring.:

Als men het belangrijk vindt dat de vrouw financiële zekerheid heeft als de man komt te overlijden, kan je beter een goede levensverzekering afsluiten.
Ik heb geen verlovingsring, maar we hebben wel een ring die voor beide hetzelfde was ('vriendschapsring'?). En een hele mooie trouwring (3 banden in verschillende tinten goud van Cartier). Maar voor mij aub geen ring met 'steentjes', want dat vind ik niet mooi. Het haakt in je blouse en truien, en het vernielt zijden sjaaltjes.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik heb ook geen verlovingsring (toen we ons verloofden zaten er drie-kwart continent en een hele oceaan tussen ons
). Mijn trouwring is heel eenvoudig, een gouden band met een vierkant diamantje erin verzonken. Ik hou ook niet van diamanten die uitsteken om dezelfde redenen die Kastelke noemde over blijven haken en zo - ik werkte ook in een lab waar ik latex handschoenen moest dragen en vond zo'n uitstekende diamant onpraktisch. Ik krijg na 30 jaar nog steeds complimenten op mijn ring (dus nog nooit ook maar iets gemerkt van sociale druk over de grootte van diamand, niet dat ik me daar iets van zou aantrekken!) en nooit enige behoefte gehad om er nog een ring bij te doen of zo.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 6124 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 4 Reacties