Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SamuelZ: San Francisco-San Francisco (mei 2017)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SamuelZ
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis SamuelZ: San Francisco-San Francisco (mei 2017)

Bericht door SamuelZ »

Hallo iedereen!

Ik ben van plan om met mijn vriendin in mei een rondreis te doen in het zuidwesten (cirkel San Francisco-San Francisco). De planning staat hieronder, en alle opmerkingen zijn welkom.

5 mei: vlucht naar San Francisco
6 mei: San Francisco
7 mei: auto oppikken --> Yosemite
8 mei: Yosemite NP
9 mei: Yosemite --> Lone Pine (we gaan ervan uit dat de Tioga Pass nog gesloten is, en dat deze dag dus volledig wordt ingenomen door de 7 uur rijden)
10 mei: Lone Pine --> Death Valley NP
11 mei: Death Valley --> Las Vegas
12 mei: Las Vegas
13 mei: Las Vegas --> Zion NP
14 mei: Zion NP
15 mei: Zion --> Bryce Canyon
16 mei: Bryce Canyon --> Page
17 mei: Page
18 mei: Page --> Monument Valley
19 mei: Monument Valley --> Grand Canyon
20 mei: Grand Canyon --> Los Angeles
21 mei: LA
22-25 mei: gaandeweg van LA naar San Francisco, met stops onderweg die nog niet vastliggen - elke suggestie hier is welkom, maar we dachten sowieso aan Santa Cruz en Big Sur.
26 mei: San Francisco
27 mei: vlucht terug

Ik had nog de volgende vraagjes:
- We hebben van mensen die in Death Valley geweest zijn, gehoord dat je er best gewoon doorrijdt, en dus geen volledige dag voor uittrekt (zoals we wel doen voor bv. Yosemite en Zion NP). Klopt dat, volgens jullie ervaring?
- De periode 15-19 mei is heel druk - misschien te druk? We trekken eigenlijk maar 3/4 van een dag uit voor Bryce Canyon, en ongeveer 1.5 dag voor Page. Zouden jullie dat omdraaien, of op een andere manier veranderen?
- Voor Monument Valley hebben we, net als voor Death Valley NP, op een halve-3/4 dag gerekend - gewoon erdoor rijden, af en toe uitstappen, fotootje trekken, en op het einde van de dag daar in de buurt overnachten. Doenbaar?
- We zijn van plan om bij de Grand Canyon enkel een helikoptertocht te doen, en niet te gaan wandelen - we hebben gehoord dat je best niet teveel tijd uittrekt voor de GC, vermits er daar qua wandelen en andere activiteiten niet zoveel de moeite is?

Bedankt!
Samuel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis SamuelZ: San Francisco-San Francisco (mei 2017)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De route is goed te doen, alleen de rit van de GC naar LA is wel erg lang, en geeft je ook weinig tijd voor de Grand Canyon. Ik zou daar nog een stop toevoegen, misschien ten koste van een overnachting in Page - wat wil je daar allemaal doen?
Als je een helikoptervlucht gaat maken heb je je tijd wel nodig bij de GC. Ik zou zeker ook een of meerdere wandelingen maken, en zeker een gedeelte van een van de trails naar beneden maken. Wij hadden in mei 2013 2 nachten voor de GC en dat was niet te veel. Kijk eens in ons verslag daarvoor.
Voor MV heb je niet veel tijd nodig. Je kunt er een tour doen, maar zonder tour ben je er redelijk snel uitgekeken.
Met een overnachting in Lone Pine en een in DV heb je voldoende tijd voor DV. In de periode dat jullie gaan is het er al erg warm, dus lange wandelingen zul je er niet maken. Kijk eens naar ons 2013-verslag om een indruk te krijgen. Wij waren er toen eind mei.

Wat ik niet begrijp is waarom jullie eerst naar Yosemite gaan en het rondje niet andersom doen. Je bent dan later in Yosemite en de kans dat de Tioga Pass of de Sonora Pass open is, is dan veel groter. En je hebt meer kans op een open Glacier Point Road.

Marianne
Danny360
Amerika-ontdekker

Bericht door Danny360 »

Mooie reis! Al eens over nagedacht om de route om te draaien? Zodoende kom je later bij Yosemite/Tioga Pass en heb je een grotere kans dat die al open is.

Daarnaast ben ik zelf nog niet naar naar Amerika geweest(volgend jaar voor het eerste, dezelfde route enkel andersom) dus ik kan niet uit ervaring spreken. Maar heb al wel veel informatie en tips van ervaren forumleden gekregen. Dus wellicht kan ik toch een klein beetje helpen :oops:

1. Wij zijn ook van plan om enkel door Death Valley heen te rijden en enkel wat viewpoints te pakken. Ga er zelf vanuit dat dat prima te doen is, zolang je geen stukken wilt wandelen. Maar hier kunnen ervaren forumleden een beter advies voor geven.
2. Denk persoonlijk niet dat het te druk is. Bryce zou een relatief klein park zijn waar je waarschijnlijk zo wel voldoende tijd voor hebt. (wij zijn er even lang volgend jaar).
3. Zouden ervaren forumleden beter kunnen beoordelen. Wij gaan zelf monument valley niet doen.
4. Tijd voor GC lijkt me wel voldoende mits je inderdaad geen grote wandeling gaat doen. De reis van GC naar LA echter is wel echt een pittig stuk, eigenlijk te lang wat mij betreft. Ik zou daar 1 tussenstop bij doen in bijvoorbeeld Kingman.
5. Voor de route LA - SF verblijven wij in Pismo Beach en Monterey als tussenstops, dus wellicht dat je daar naar kan kijken.

Nogmaals, ik spreek hier niet uit ervaring maar enkel uit informatie vanuit dit forum en tips/feedback van ervaren forumleden :thumbup:

Veel plezier met voorbereidingen!

Groet,
Danny
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ben het eens met de eerdere tips om de route om te draaien zodat je zo laat mogelijk bij Yosemite bent. Als je enkel wat viewpoints doet in Death Valley kun je er prima doorheen rijden. Je hoeft er geen volledige dag voor uit te trekken. Bryce is een klein park. Als je van plan bent om alleen met de auto de viewpoints te doen heb je aan 1 overnachting voldoende. Tussen LA en SF kun je aan stops als Monterey en Pismo Beach denken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Markiemark
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Markiemark »

Mooie reis, een beetje de traditionele route.
Ik heb zelf deze zomer ongeveer dezelfde route gedaan. Heb dus geen ervaring met het weer in mei/juni.

Death Valley is op deze manier goed te doen. Wij kwamen vanuit Mammoth Lakes en hebben die 1e dag Zabriskie Point, Dantes View enzo gedaan. De 2e dag op weg naar LV de Artists Drive en Badwater. Op die dag hebben we voor LV ook Red Rock Canyon bezocht.

1,5 halve dag in Page, hangt er van af wat je allemaal wilt gaan doen. Als je echt de Glen Canyon / Lake Powel wilt ontdekken, heb je dat wel nodig. Met alleen bv de Horseshoe Bend en Antelope Canyon heb je minder nodig. Let wel even op dat je Antelope Canyon handig plant.

Monument Valley is met 3/4 dag meer dan genoeg. Rijd ook even door op HW 163 naar Milemarker 13 voor dé foto van MV.

We hebben in de GC geen lange wandelingen gemaakt maar wel een helikoptervlucht. Aanrader is de Imperial Ecostar waarmee je ook naar de North Rim vliegt.

Aan de kust hebben we in Pismo Beach (Seacrest Oceanfront Hotel) en Santa Cruz overnacht.

Veel plezier met de voorbereiding!

Groetjes,

Markiemark

Westkust: 1995, 2016
Oostkust: 2014
Florida: 2007, 2008, 2009, 2015
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als het kan, zou ik zeker de route omdraaien.

Op het stuk kustroute voorzien jullie ruim de tijd. Dat zou met 1 nacht minder kunnen.
SF - Santa Cruz - Monterey
Monterey - Big Sur - Morro Bay
Morro Bay - LA

Tussen LA en Grand Canyon zou ik dan een stop toevoegen, vb in Kingman.
Je zou hier ook nog Joshua Tree kunnen toevoegen.
Dan krijg je:
LA - Joshua Tree - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - MV
MV - Page

Met een overnachting in Death Valley zou ik verder doorrijden de volgende dag, vb Mammoth Lakes.
(zelfde voor als je de route niet kan omdraaien, daar zou het dan zijn Yosemite - Mammoth Lakes en ML - DV)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

SamuelZ schreef: 9 mei: Yosemite --> Lone Pine (we gaan ervan uit dat de Tioga Pass nog gesloten is, en dat deze dag dus volledig wordt ingenomen door de 7 uur rijden)
Zoals gezegd, als je de route omdraait is de kans groter dat de Tioga Pass open is. Maar hoe willen jullie rijden als dat niet zo mocht zijn? De noordelijke route via Sonora Pass, Ebbetts Pass , Carson Pass of de zuidelijke route? In het eerste geval zou je ook in Lee Vining of Mammoth Lakes kunnen stoppen en in het andere geval in Ridgecrest.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
SamuelZ
Amerika-newbie

Bericht door SamuelZ »

Dag iedereen

Bedankt voor de reacties, ze hebben ons erg geholpen bij de verdere voorbereiding van onze reis :)
We hebben ondertussen wat wijzigingen doorgevoerd - we vliegen nu naar en van LAX (goedkope tickets gevonden), en hebben ons traject omgedraaid. Het zou nu als volgt uitkomen:

19/mei vrijdag LA
20/mei zaterdag LA --> Kingman
21/mei zondag Kingman --> Sedona
22/mei maandag Sedona (Red Rock State Park)
23/mei dinsdag Sedona --> Grand Canyon
24/mei woensdag Grand Canyon
25/mei donderdag GC --> Monument Valley
26/mei vrijdag MV --> Page
27/mei zaterdag Lake Powell
28/mei zondag Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, etc.)
29/mei maandag Page --> Bryce
30/mei dinsdag Bryce --> Zion
31/mei woensdag Zion NP
1/jun donderdag Zion --> Las Vegas
2/jun vrijdag LV
3/jun zaterdag LV --> Death Valley --> Lone Pine (we willen gewoon door Death Valley rijden en dan ineens naar Lone Pine verder rijden)
4/jun zondag Lone Pine --> Yosemite
5/jun maandag Yosemite NP
6/jun dinsdag Yosemite NP
7/jun woensdag Yosemite --> San Francisco
8/jun donderdag San Francisco
9/jun vrijdag SF --> 1/3 van de route naar LA, ongeveer
10/jun zaterdag SF --> 2de derde van route naar LA
11/jun zondag SF --> 3de derde van route naar LA

We hopen dat de Tioga Pass dan begin juni sowieso open is, en dat we via de Mammoth Lakes en Mono Lake dan naar Yosemite kunnen rijden. Zo niet, kunnen we nog altijd de lange weg errond nemen. Onze route tussen San Francisco en LA ligt ook nog niet vast, alle suggesties daar nog steeds zeer welkom!

Nogmaals bedankt voor alle snelle reacties en groetjes
Samuel
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Wanneer kom je aan in LA? Als dat 19 mei is heb je erg weinig tijd in LA. Ik zou daar persoonlijk een dag Page voor opofferen. Je kunt dan aan het einde van je reis nog een dag LA plannen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

En wanneer vlieg je terug? Er lijkt inderdaad heel weinig tijd te zijn voor LA.
De tijd voor Sedona en de Grand Canyon is redelijk ruim nu. Wat zijn je plannen daar precies? En waarom 2 volle dagen voor Page? Wil je een boottocht doen? Dan heb je inderdaad een volle dag nodig. Antelope Canyon en Horseshoe Bend kun je doen op weg van MV naar Page.
Ik zou een dag minder voor het eerste stuk uittrekken en die gebruiken tussen Las Vegas en Yosemite. Het mooiste is een overnachting in Death Valley en dan in Mammoth Lakes of Lee Vining. Als je DV te prijzig vindt is Lone Pine prima. Of kijk eens naar Panamint Springs. En zie ons 2013- en 2015-verslag voor de mogelijkheden op dat stuk.
Het weekend van 27 tot 29 mei is het Memorial day weekend. Druk en duur, dus boek alvast je accommodatie; dat zal alleen maar schaarser en duurder worden.

Wat zoek je precies aan de kust, en wat wil je onderweg allemaal doen? Met een bezoek aan het aquarium in Monterey of een whalewatch tour is een overnachting daar wel mooi. Big Sur is een prachtige omgeving, je kunt daar bijvoorbeeld overnachten in een cabin bij het Ripplewood Resort.
Als je naar Hearst Castle wil is een overnachting bij Cambria of San Simeon wel handig.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Is Kingman een must? Ipv via Kingman zou je ook via Joshua Tree tot Blythe kunnen rijden. Volgende dag dan via Wickenburg-Prescott-Cottonwood naar Sedona. Persoonlijk vind ik die route vele malen mooier dan via Kingman.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je Sedona in je route opneemt zou ik ook niet via Kingman rijden.
Aanrader is de Imperial Ecostar waarmee je ook naar de North Rim vliegt.
Volgens mij vliegen (bijna)alle tours die over de GC vliegen ook over/langs de north rim.

Die 3 juni: hoe je het nu schrijft ga je dus niet echt wat zien van death valley behalve evt zabriskies point en de mesquite sand dunes bij stovepipe wells? Ik zou toch zeker de omweg maken naar badwater, dan terugrijden en halverwege de artist drive meepakken. Als je alleen door death valley heen rijdt zou ik echt verder rijden dan Lone Pine. Ik vind daar het uitzicht vanaf de mt whitney portal overigens prachtig daar. Maar puur de rit Vegas - Death Valley - Lone Pine doe je 'maar' een uur of 4 over.
Ik weet niet wat je tegenhoudt om DV wat beter te bekijken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer