Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondje Florida
Rondje Florida
Hi,
Eind okotber gaan mijn vriend en ik 2 weken naar Florida.
Wij hebben alleen de vliegtickets en een auto gehuurd. De route hebben wij zelf uitgestippeld.
Als jullie nog adviezen hebben, horen wij dit graag.
Ook zouden wij graag nog een avond naar een basketball of American Football wedstrijd willen. Heeft iemand nog tips hiervoor. (bijv. sites om tickets te kopen) Zelf moeten we dan even kijken wat het beste uitkomt in onze planning.
Dag 1 - 23 oktober: Aankomst 15:25 Miami Airport + auto ophalen en naar Fort lauderdale waar wij gaan overnachten
Dag 2 – 24 oktober: Fort lauderdale > West Palm Beach > Hutchinson Island.
Dag 3 – 25 oktober: Vroeg op en naar Cocoa Beach en naar Kennedy Space Center. Daarna door naar Daytona Beach.
Dag 4 -26 oktober: Daytona Beach (met de auto op 't stand) & dan door naar Kelly Park (tuben).
Dag 5 - 27 oktober: Shoppen in Orlando (The Florida Mall & Premium Outlets).
Dag 6 – 28 oktober: Crystal River en Three Sister Spring. Einde dag door rijden naar Tampa.
Dag 7 – 29 oktober: Busch Gardens.
Dag 8 – 30 oktober: Shoppen in Tampa en naar Clear Water einde dag al richting Sarasota rijden voor een overnachtig in de buurt van Sarasota.
Dag 9 – 31 oktober: Sarasota > Fort Myers en fietsen op Sanibel Island.
Dag 10 - 1 november: In de ochtend naar Napels en daarna door naar de Everglades. Daarna door rijden richting Key Largo.
Dag 11 – 2 november: Key Largo (snorkelen) in de middag naar Key West voor de zonsondergang en daar overnachten.
Dag 12 – 3 november: Zonsopgang in Key West en naar Duval Street op Key West - rijden naar Coconut Grove met enkele stops.
Dag 13 – 4 november: Miami (freedom tower) + South Beach, Miami Beach
Dag 14 – 5 november: Miami + auto om 15:00 inleveren en om 18:20 vliegen naar Nederland
Eind okotber gaan mijn vriend en ik 2 weken naar Florida.
Wij hebben alleen de vliegtickets en een auto gehuurd. De route hebben wij zelf uitgestippeld.
Als jullie nog adviezen hebben, horen wij dit graag.
Ook zouden wij graag nog een avond naar een basketball of American Football wedstrijd willen. Heeft iemand nog tips hiervoor. (bijv. sites om tickets te kopen) Zelf moeten we dan even kijken wat het beste uitkomt in onze planning.
Dag 1 - 23 oktober: Aankomst 15:25 Miami Airport + auto ophalen en naar Fort lauderdale waar wij gaan overnachten
Dag 2 – 24 oktober: Fort lauderdale > West Palm Beach > Hutchinson Island.
Dag 3 – 25 oktober: Vroeg op en naar Cocoa Beach en naar Kennedy Space Center. Daarna door naar Daytona Beach.
Dag 4 -26 oktober: Daytona Beach (met de auto op 't stand) & dan door naar Kelly Park (tuben).
Dag 6 – 28 oktober: Crystal River en Three Sister Spring. Einde dag door rijden naar Tampa.
Dag 7 – 29 oktober: Busch Gardens.
Dag 8 – 30 oktober: Shoppen in Tampa en naar Clear Water einde dag al richting Sarasota rijden voor een overnachtig in de buurt van Sarasota.
Dag 9 – 31 oktober: Sarasota > Fort Myers en fietsen op Sanibel Island.
Dag 10 - 1 november: In de ochtend naar Napels en daarna door naar de Everglades. Daarna door rijden richting Key Largo.
Dag 11 – 2 november: Key Largo (snorkelen) in de middag naar Key West voor de zonsondergang en daar overnachten.
Dag 12 – 3 november: Zonsopgang in Key West en naar Duval Street op Key West - rijden naar Coconut Grove met enkele stops.
Dag 13 – 4 november: Miami (freedom tower) + South Beach, Miami Beach
Dag 14 – 5 november: Miami + auto om 15:00 inleveren en om 18:20 vliegen naar Nederland
Laatst gewijzigd door Winkel op 28 sep 2016, 16:11, 5 keer totaal gewijzigd.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Rondje Florida
Als ik dit lees denk ik: tjee wat een druk programma.
Gaan jullie nou alleen naar Orlando om te shoppen? Misschien kun je dit ergens anders doe waar je toch al komt b.v Miami of Napels.
Gaan jullie nou alleen naar Orlando om te shoppen? Misschien kun je dit ergens anders doe waar je toch al komt b.v Miami of Napels.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Het is te doen maar inderdaad wat druk.
Maar aan de andere kant, het kan en je ziet wel veel.
Mocht je elders willen shoppen kan ik Miromar outlets in de omgeving van Naples aanraden
Maar aan de andere kant, het kan en je ziet wel veel.
Mocht je elders willen shoppen kan ik Miromar outlets in de omgeving van Naples aanraden

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Voor twee weken inderdaad een "strak" rondje Florida. Misschien haal je nog wat info uit onze reisverslagen (zie onder), op veel plaatsen die jullie aandoen zijn wij ook geweest.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
wow! als ik naar die planning kijk dan word ik al moe
Maar goed, als ik even terugzoek naar onze eerste floridareis dan was dit ook aardig volgepland.
1 tip: ik zou niet nog meer plannen!

Maar goed, als ik even terugzoek naar onze eerste floridareis dan was dit ook aardig volgepland.
1 tip: ik zou niet nog meer plannen!
Bedankt voor de reacties!
Voor nu is dit onze planning en er komt niks meer bij.
We hebben nog geen hotels geboekt dus het kan nog veranderen als we daar zijn.
@ruud2004 wij gaan dat zeker even doorlezen!
Voor nu is dit onze planning en er komt niks meer bij.
We hebben nog geen hotels geboekt dus het kan nog veranderen als we daar zijn.
@ruud2004 wij gaan dat zeker even doorlezen!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Lekker druk schema. Daar houden we zelf ook van.
Wij zijn mensen die met de kippen opstaan en met de kippen weer naar bed gaan. M.a.w. we maken optimaal gebruik van het daglicht. Aan de donkere uren hebben we niks. Wij plannen ook altijd héél veel in een dag. Lukt iets niet of hebben we er ter plekke geen zin in, dan doen we het niet en komt het een volgende keer wel.
Veel plezier met de voorpret.
Wij zijn mensen die met de kippen opstaan en met de kippen weer naar bed gaan. M.a.w. we maken optimaal gebruik van het daglicht. Aan de donkere uren hebben we niks. Wij plannen ook altijd héél veel in een dag. Lukt iets niet of hebben we er ter plekke geen zin in, dan doen we het niet en komt het een volgende keer wel.
Veel plezier met de voorpret.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij plannen onze vakanties ook altijd best vol, dit jaar al rustiger dan vorig jaar, maar vaak toch alsnog drukker dan waar andere mensen zin in hebben
Ik ben zelf niet op alle plaatsen geweest die jullie willen aandoen, maar misschien heb je hier nog wat aan:
Dag 3: KSC. Je kunt hier meer tijd kwijt zijn dan je wellicht nu denkt, veel te zien/doen, zeker als je het interessant vindt. Als je alleen door wilt rijden naar Daytona Beach is dat prima te doen, als je daar echt actief nog iets wilt doen later op de dag wordt het mogelijk krap.
Dag 9: Toen wij op Sanibel waren ging het heel hard regenen.. Misschien handig om back up plannen te maken mocht het ergens gaan regenen. Dat geldt eigenlijk natuurlijk altijd, maar toch
Verder veel plezier met de voorpret!

Ik ben zelf niet op alle plaatsen geweest die jullie willen aandoen, maar misschien heb je hier nog wat aan:
Dag 3: KSC. Je kunt hier meer tijd kwijt zijn dan je wellicht nu denkt, veel te zien/doen, zeker als je het interessant vindt. Als je alleen door wilt rijden naar Daytona Beach is dat prima te doen, als je daar echt actief nog iets wilt doen later op de dag wordt het mogelijk krap.
Dag 9: Toen wij op Sanibel waren ging het heel hard regenen.. Misschien handig om back up plannen te maken mocht het ergens gaan regenen. Dat geldt eigenlijk natuurlijk altijd, maar toch

Verder veel plezier met de voorpret!
@trails bedankt voor u reactie! Wij zijn ook altijd vroeg op en wat u zegt als het niet lukt of geen zin hebben dan doen we het niet
@kimmutje1987 bedankt voor u reactie! Bij Daytona Beach willen wij alleen over het strand rijden en ontbijten is de planning. Was u ook in Oktober in Florida? Was er toen veel regen?

@kimmutje1987 bedankt voor u reactie! Bij Daytona Beach willen wij alleen over het strand rijden en ontbijten is de planning. Was u ook in Oktober in Florida? Was er toen veel regen?
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Het terrein zelf heeft wat leuke dingen te bezichtigen en je kunt ook met een bustour mee. Deze bustour duurde bij ons zo'n 3 uur.Kimmutje1987 schreef:Dag 3: KSC. Je kunt hier meer tijd kwijt zijn dan je wellicht nu denkt, veel te zien/doen, zeker als je het interessant vindt. Als je alleen door wilt rijden naar Daytona Beach is dat prima te doen, als je daar echt actief nog iets wilt doen later op de dag wordt het mogelijk krap.
Dus calculeer minimaal zo'n 5 uur in voor KCS. De laatste bustour vertrekt rond half 4. Houdt hier dus ook rekening mee.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Bij KSC is de Blackpoint Wildlife Drive zéér de moeite waard om te rijden.
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Jullie doen vrijwel hetzelfde rondje als wij in april 2017 gaan doen. Ik heb vrijwel alles al vast liggen en heb ook de hotels geboekt, o.a. via hotwire en Priceline.
Je kunt kijken naar wat wij gaan doen en welke hotels ik heb geboekt als je tips wilt.
Vast heel veel plezier!
Je kunt kijken naar wat wij gaan doen en welke hotels ik heb geboekt als je tips wilt.
Vast heel veel plezier!

Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi, nee wij zijn afgelopen september geweest, net na de orkaan gelukkig en ook maar twee dagen regen gezien.Winkel schreef:@trails bedankt voor u reactie! Wij zijn ook altijd vroeg op en wat u zegt als het niet lukt of geen zin hebben dan doen we het niet![]()
@MarjoleinW bedankt voor u reactie!
Wij gaan het even bekijken. Wellicht zit er ook nog een hotel voor ons tussen!
Wij gaan het even bekijken. Wellicht zit er ook nog een hotel voor ons tussen!
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Lekker druk rondje maar waarom ook niet? Wij maken altijd meer plannen dan we uiteindelijk uitvoeren. Houden rekening met het weer en zo hoeven we weinig meer uit te zoeken op plaats van bestemming. Lukt iets niet dan kan het altijd nog een andere keer. Wie weet heb je wat aan onze reisverslagen van 2011 en 2012.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Het weer houdt zich niet aan de kalender. Als het vorig jaar in oktober niet heeft geregend, is dat natuurlijk geen garantie dat het dit jaar in oktober ook droog blijft.Winkel schreef:@trails bedankt voor u reactie! Wij zijn ook altijd vroeg op en wat u zegt als het niet lukt of geen zin hebben dan doen we het niet![]()
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou die overslaan en de malls in de buurt van Naples pakken, veel rustiger en naar mijn idee ook goedkoper, die in Orlando zijn toch een beetje tourist trap naar mijn mening
Ik zou die overslaan en de malls in de buurt van Naples pakken, veel rustiger en naar mijn idee ook goedkoper, die in Orlando zijn toch een beetje tourist trap naar mijn mening

Hier kun je alle sport teams in Florida vinden, inclusief football teams: https://en.wikipedia.org/wiki/Sports_teams_in_Florida
Je kunt dan op de website van die teams kijken of ze een thuiswedstrijd hebben wanneer je daar in de buurt bent. Daar kun je ook vinden waar je tickets kunt kopen. NFL tickets zijn over het algemeen erg duur, vergeleken met college wedstrijden. Bij college games is er ook altijd een leuke sfeer.
Je kunt dan op de website van die teams kijken of ze een thuiswedstrijd hebben wanneer je daar in de buurt bent. Daar kun je ook vinden waar je tickets kunt kopen. NFL tickets zijn over het algemeen erg duur, vergeleken met college wedstrijden. Bij college games is er ook altijd een leuke sfeer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2247 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 10 Reacties