Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Aller eerst, wat een geweldig forum! Ik ben al enige tijd een volger, maar ben sinds afgelopen week een heuse fan! Thanx to this forum heb ik namelijk met de flashsale van KLM afgelopen donderdag kunnen toeslaan. Voor ons reisdoel zomer 2017 (m.n. Yellowstone, Grand Teton en de eclipse) kwam Salt Lake City met een onweerstaanbare prijs naar voren, dus die hebben we meteen geboekt.
Maar nu... de auto. Normaliter is National een goede rental, omdat die - naast het gemak van de EC membership - vanaf 4 weken een vaak zeer aantrekkelijk maandtarief hanteert. Alleen, niet op SLC, blijkt nu. Ik heb dat nagevraagd bij National, en die bevestigen dat de franchisee in SLC rekent met weektarieven (heeft trouwens ook geen Emerald Aisle). Voor een Fullsize SUV (Tahoe) vraagt National daar dus de hoofdprijs (rond 4.000 dollar). Ter vergelijking: zelfde periode vanaf Denver kost een Tahoe US$ 1.768.
Nu ben ik dus op zoek naar een betere deal. Heb het forum al uitgeplozen, diverse agencies en intermediairs geprobeerd, maar kan nog niet een aantrekkelijke aanbieding vinden. Een beetje hulp zou daarom geweldig zijn: wie heeft een goede suggestie voor een fullsize SUV vanaf SLC? Ophalen 31 juli rond 16.30, inleveren 30 aug rond 13.00. Erg benieuwd!
Maar nu... de auto. Normaliter is National een goede rental, omdat die - naast het gemak van de EC membership - vanaf 4 weken een vaak zeer aantrekkelijk maandtarief hanteert. Alleen, niet op SLC, blijkt nu. Ik heb dat nagevraagd bij National, en die bevestigen dat de franchisee in SLC rekent met weektarieven (heeft trouwens ook geen Emerald Aisle). Voor een Fullsize SUV (Tahoe) vraagt National daar dus de hoofdprijs (rond 4.000 dollar). Ter vergelijking: zelfde periode vanaf Denver kost een Tahoe US$ 1.768.
Nu ben ik dus op zoek naar een betere deal. Heb het forum al uitgeplozen, diverse agencies en intermediairs geprobeerd, maar kan nog niet een aantrekkelijke aanbieding vinden. Een beetje hulp zou daarom geweldig zijn: wie heeft een goede suggestie voor een fullsize SUV vanaf SLC? Ophalen 31 juli rond 16.30, inleveren 30 aug rond 13.00. Erg benieuwd!
Op de .nl locatie: LAX retour, 18 nov-5 decHinko schreef:Welke Expedia kijk je?Yesse schreef:Top! Dan gaan we eens flink graven naar goede deals (vriend heeft z'n zinnen gezet op een standaard SUV ipv midsize)
Klopt het dat in de voorwaarden van expedia PerDay, COLLISION DAMAGE WAIVER $ 19,99 /dag staat? Ik dacht dat bij expedia alles veder gewoon inclusief was?
En anders geef je locatie plus data, kunnen wij meekijken en vergelijken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Franski,aangezien je prijzen in dollars geeft vraag ik me af op welke sites je kijkt? SLC schijnt inderdaad qua autohuur nogal af te wijken van andere luchthavens
Ja dat is het rare bij Expedia maar je hebt gewoon extra aansprakelijkheid en schade hoor. Scroll maar eens verder naar beneden bij leveranciersregels en dan bij algemene verzekeringsvoorwaarden.
-
- Amerika-ontdekker
Paul, die dollar prijzen vind ik op nationalcar.com (inloggen met mijn EC-account). Verder ook gekeken op de hier wel vaker genoemde .nl, .de en .co.uk sites. Beste tarief dat ik tot nu toe heb gezien is een kleine 2000 euro op usareisen.de. Zou dat nog beter kunnen?
Nou. Reservering via Expedia staan hoorHinko schreef:Ja dat is het rare bij Expedia maar je hebt gewoon extra aansprakelijkheid en schade hoor. Scroll maar eens verder naar beneden bij leveranciersregels en dan bij algemene verzekeringsvoorwaarden.

Overigens hebben we nu een auto bij Hertz, en daar stond die CDW niet bij.
(zat me zelfs te bedenken, het is zo'n grote auto voor met z'n tweeën, dat als je er een grote opblaasbaar matras in legt en je koffers op de voorstoelen neerlegt je een gratis tent hebt

Normaalgezien moet het vermeld staan op je huurovereenkomst als er een one way fee aangerekend wordt.Wij hadden gehuurd bij National en er stond geen one way fee op toen we online boekten,daarom hadden we daar ook gehuurd.Toen we onze wagen afhaalden in San Francisco rekenden ze ons toch een one way fee aan van maar liefst 400 euro.Bij thuiskomst meteen contact opgenomen met National en ze hebben het bedrag teruggestort.Normaal rekenen zij die wel aan maar aangezien het niet op ons papier stond hebben ze er zelfs niet moeilijk over gedaan,ze hebben het zonder discussie terugbetaald.Judith22 schreef:Hoi mensen, weten jullie welke verhuurder geen one-way fee rekent? Ik meende zelf Hertz; hun eigen prijzen liggen stuk lager dan autoeurope, maar straks moeten we aan de balie nog een forse prijs betalen...
voor degene die nog een auto moeten huren, hertz heeft nu herfst sale (tot 25-30% korting wereldwijd).
Voor mij tot nu toe de goedkoopste wat ik gezien heb voor naar Amerika (Florida)
Enige wat vreemd is, is dat leden (wat ik ben bij hertz) 5% extra korting krijgen, maar ik hetzelfde bedrag krijg als niet lid...
Voor mij tot nu toe de goedkoopste wat ik gezien heb voor naar Amerika (Florida)
Enige wat vreemd is, is dat leden (wat ik ben bij hertz) 5% extra korting krijgen, maar ik hetzelfde bedrag krijg als niet lid...

New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
als je via de site van hertz.nl boekt staat de one way de niet expliciet vermeld maar hij zit er wel bij in. vergelijk maar eens een huur met zelfde ophaal- en afleverlocatie en een huur met een one way. dan zie je het prijsverschil. dat gezegd hebbende. de prijs die hertz.nl geeft is ook wat je betaalt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Die Hertz sale is alleen met afhalen tot 15 december.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Deze actie geldt helaas alleen voor autohuur tot december.
edit: dezelfde reactie stond er al...
edit: dezelfde reactie stond er al...
babarage schreef:als je via de site van hertz.nl boekt staat de one way de niet expliciet vermeld maar hij zit er wel bij in. vergelijk maar eens een huur met zelfde ophaal- en afleverlocatie en een huur met een one way. dan zie je het prijsverschil. dat gezegd hebbende. de prijs die hertz.nl geeft is ook wat je betaalt.
Dat hebben wij toen ook gezien.maar bij National was de prijs dus hetzelfde als je one way ingaf of ophalen en afleveren op zelfde luchthaven.Het werd ook nergens vermeld tijdens het boeken.
Ik ben het net nog eens gaan nalezen en we hebben gehuurd via rentalcars.com.Zij hebben in hun algemene voorwaarden staan dat er toeslagen voor one way van toepassing kunnen zijn bij sommige verhuurders en dat zij de klant hiervan op de hoogte zullen brengen bij het boeken.
Dat zijn ze dus blijkbaar vergeten bij ons en daarom hebben wij de terugbetaling gekregen,alhoewel national deze toeslag dus mocht vragen.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ging de prijzen nog eens bekijken bij Hertz n.a.v. de berichten hierboven, en merkte nu een groot verschil in Pay Now en Pay Later.
Voor mijn locatie (Anchorage), type auto (Standard SUV) en tijdsperiode (14/06 middag tot 03/07 middag) scheelde het namelijk bijna 300€.
Ik heb dus mijn Pay Later boeking van 986€ geannuleerd (standard SUV) en en nu Pay Now gedaan (midsize SUV) voor 632€. Dat laatste lijkt mij een zeer goede 'normale prijs' (lees: geen error fare).
Komt er alsnog wat beter moet ik nu gewoon rekening houden met de 45€ cancellation fee.
Voor mijn locatie (Anchorage), type auto (Standard SUV) en tijdsperiode (14/06 middag tot 03/07 middag) scheelde het namelijk bijna 300€.
Ik heb dus mijn Pay Later boeking van 986€ geannuleerd (standard SUV) en en nu Pay Now gedaan (midsize SUV) voor 632€. Dat laatste lijkt mij een zeer goede 'normale prijs' (lees: geen error fare).
Komt er alsnog wat beter moet ik nu gewoon rekening houden met de 45€ cancellation fee.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Als ik een 4x4 auto wil huren bij Alamo, voor welke klasse kies ik dan en hoe zie ik of een auto 4x4 is als ik hem ophaal?
(heb niet zo'n verstand van auto's)
Daarbij moet ik nog melden dat we met 3 volwassenen gaan en ieder een eigen koffer zal hebben en ik gok 2 kleine koffers die in kofferruimte passen.
Is een SUV groot genoeg hiervoor?
(heb niet zo'n verstand van auto's)
Daarbij moet ik nog melden dat we met 3 volwassenen gaan en ieder een eigen koffer zal hebben en ik gok 2 kleine koffers die in kofferruimte passen.
Is een SUV groot genoeg hiervoor?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De meeste huurauto's zijn AWD. 4x4 heb je ook niet nodig want je mag met een huurauto niet offroad rijden. Voor een ritje langs Monument Valley oid is een normale SUV goed zat hoor. Zolang je maar hoger op de wielen staat.
En om uit te vinden of je auto 4x4 is zul je eronder moeten kijken: https://www.yourmechanic.com/article/ho ... heel-drive . Of het moet er achterop staan.
ps, ik gok dat de Jeep Wrangler standaard 4x4 is. Maar om daar nu een lange vakantie mee te houden? https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... R-suv.html
En om uit te vinden of je auto 4x4 is zul je eronder moeten kijken: https://www.yourmechanic.com/article/ho ... heel-drive . Of het moet er achterop staan.
ps, ik gok dat de Jeep Wrangler standaard 4x4 is. Maar om daar nu een lange vakantie mee te houden? https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... R-suv.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ahh dat over onverharde wegen wist ik eigenlijk nog niet, dus bedankt daarvoor!
Ooit een fout gemaakt om met een Mustang op een stukje onverharde weg te rijden, zo over een steen heen die uitstak, oeps!!!
Door te veel te genieten van het om je heen kijken miste ik die, gelukkig hoorde we het alleen en zagen we verder niks van beschadigingen.
Dan ga ik gewoon een SUV op het zicht uitkiezen in de rij op San Francisco airport
Ik ga gewoon de goedkoopste SUV doen, en dan daar kijken of het groot genoeg is. Zo niet loop ik wel even naar een van die personen die in de parkeergarage staan(aangezien we de line skippen)
Ooit een fout gemaakt om met een Mustang op een stukje onverharde weg te rijden, zo over een steen heen die uitstak, oeps!!!

Door te veel te genieten van het om je heen kijken miste ik die, gelukkig hoorde we het alleen en zagen we verder niks van beschadigingen.
Dan ga ik gewoon een SUV op het zicht uitkiezen in de rij op San Francisco airport

Ik ga gewoon de goedkoopste SUV doen, en dan daar kijken of het groot genoeg is. Zo niet loop ik wel even naar een van die personen die in de parkeergarage staan(aangezien we de line skippen)
Wij zijn bezig met het plannen van een rondreis met behulp van het reisbureau en hebben nu via het reisbureau een offerte gekregen voor een huurauto via Sunnycars (een Ford Escape SUV) voor ruim €1279 (18 dagen). Wanneer ik bijvoorbeeld bij Avis.nl kijk zie ik deze auto voor dezelfde duur en periode voor ongeveer €621. Ik heb het reisbureau gevraagd naar de reden van dit enorme prijsverschil en zij wijzen er met name op dat bij Sunnycars alle verzekeringen inclusief zijn (?) Het reisbureau benadrukt met name de glas-band en bodemverzekering die Sunnycars heeft...
Ik heb nauwelijks ervaring met autohuur (en het wordt mijn eerste reis naar Amerika) jullie hulp is dus erg welkom. Zijn deze glas-band en bodemverzekeringen nodig? En zo ja, dan kan ik mij nog nauwelijks voorstellen dat deze verzekeringen een verschil van ruim €600,- rechtvaardigen, of zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt!
Ik heb nauwelijks ervaring met autohuur (en het wordt mijn eerste reis naar Amerika) jullie hulp is dus erg welkom. Zijn deze glas-band en bodemverzekeringen nodig? En zo ja, dan kan ik mij nog nauwelijks voorstellen dat deze verzekeringen een verschil van ruim €600,- rechtvaardigen, of zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt!
Dit schreef ik onlangs nog in dit topic over een soortgelijke vraag:
Via Expedia ben je voldoende verzekerd. Het is overal hetzelfde, het maakt niet uit. Behalve......bij Sunnycars die heeft een extra aansprakelijkheidsdekking tot 7,5 miljoen euro. De rest gaat tot 1 miljoen dollar. Dit zal voor de normale toerist voldoende zijn.
Oftewel, ik zou gerust bij Avis boeken.Er zijn forumleden die met een kapotte ruit de auto kosteloos hebben omgeruild en nooit weer wat hebben gehoord.
Lekker band? Even bellen met de verhuurder, zeer grote kans dat je naar plaatselijke bandenboer moet, daar wordt of de band kosteloos vervangen of je krijgt de kosten later weer vergoed door de verhuurder.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb even jullie hulp nodig. Ik sta op het punt om een Midsize SUV te huren voor volgende zomer in Edmonton Canada bij ebookers.de (1173 euro voor 26 dagen, alles nog te annuleren)
In de voorwaarden staat het volgende (even gekopieerd van expedia.nl omdat deze voorwaarden hetzelfde zijn en Nederlands wat makkelijker leest dan Duits):
Moet ik voor de rest nog verzekeringen aan de balie afsluiten?
Autohuur in Canada is toch wel wat ingewikkelder dan Amerika

In de voorwaarden staat het volgende (even gekopieerd van expedia.nl omdat deze voorwaarden hetzelfde zijn en Nederlands wat makkelijker leest dan Duits):
Even verderop staat dan weer:Avis Canada
Cascoverzekering: Inbegrepen bij het tarief - verplicht - geen eigen risico van toepassing (lees algemene verzekeringsvoorwaarden)
Weet iemand mij te vertellen hoe het nu zit met die verzekeringen? Heb ik nu wel of niet een eigen risico? En zo ja, hoe kom ik er dan achter hoe hoog dat is?Algemene verzekeringsvoorwaarden:
*Cascoverzekering: Inbegrepen bij het tarief. Eigen risico is van toepassing. Bedrag is afhankelijk van het gehuurde autotype.
Bedrag eigen risico: Minimum (CAD) 250 , Maximum (CAD) 3000
*Diefstalverzekering
*Aanvullende cascoverzekering: Ter plaatse af te sluiten. Hierbij wordt het eigen risico verlaagd of uitgesloten.
*Aansprakelijkheidsverzekering: Inbegrepen bij het tarief. Hieraan zijn beperkingen verbonden.
*Ongevallenverzekering: Ter plaatse af te sluiten. Hieraan zijn mogelijk beperkingen verbonden.
Moet ik voor de rest nog verzekeringen aan de balie afsluiten?
Autohuur in Canada is toch wel wat ingewikkelder dan Amerika

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Elly, misschien een alternatief overwegen? Mij was opgevallen dat de prijzen bij National (voor emerald members) in Canada erg voordelig zijn. 26 dagen (in aug 2017) kost een midsize SUV in Edmonton 1.753 Canadian dollars (circa 1.192 euro). Dan heb je alles geregeld, inclusief extra driver. Maar let op: boek je 'm 3 dagen langer, dan geldt het zeer voordelige maandtarief: 1.335 CanDollar of 908 euro. Voor 1.113 euro rij je zelfs een Fullsize SUV (Tahoe). Geen idee wat er gebeurt als je die auto een paar dagen eerder inlevert. Iemand?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13020 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties