Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Rijk :eerste keer Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Ronny De Rijk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

De Rijk :eerste keer Canada

Bericht door Ronny De Rijk »

Na 2 jaar geleden, met veel info en tips van hieruit ,USA te hebben bezocht, rust onze blik nu op Canada.
Onze= een koppel van 57 en 58 jaar die houden van natuur, maar die ook een stad bezoeken ( af en toe) niet versmaden.
We zien er niet tegen op om te wandelen en zijn niet uit op luxe .
Enig -steeds terugkerend- probleem dat we steeds kennen is onze tegenzin om met de wagen te rijden. Helaas kunnen we niet anders, maar proberen we de afstanden te beperken ( al zijn er in ons eerste idee nog een paar zware rijdagen)

Bedoeling is om ergens einde aug 2017 te vertrekken. We beschikken dan over ong 16/17 dagen.

Tot nu hebben we volgende route in gedachten :

Dag 1 : Vlucht Brussel - Vancouver ( wij zijn dus Belgen :) )
Dag 2 : Vancouver
Dag 3 : Vancouver - Victoria
Dag 4 : Victoria (dagje op het water)
Dag 5 : Victoria -Manning Park (eigenlijk te ver rijden, maar zien geen oplossing)
Dag 6 : Manning Park ( ws komen we de dag ervoor vrij laat aan, vandaar)
Dag 7 : Manning park - Kelowna
Dag 8 : Kelowna - Revelstoke
Dag 9 : Revelstoke
Dag10 : Revelstoke ( maar van daaruit Glacier Nat Park) Rond park is overnachten precies niet eenvoudig)
Dag 11 : Glacier Nat Park - Yoho Nat Park
Dag 12 : Yoho -Jasper
Dag 13 : Jasper
Dag 14 : Jasper -Banff
Dag 15 : Banff
Dag 16 : Banff - Calgary
Dag 17 : Calgary- Brussel

Dag 18 en 19 : jetlag :mrgreen:

Wij beseffen maar al te goed dat we niet alles kunnen doen, wat we willen ( Wells gray, Clearwater), we moeten keuzes maken. Andere bestemmingen ( Lake louise) moeten we mee opnemen onderweg

Dit is een eerste ruwe schets, meer niet.
Graag jullie advies
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: De Rijk :eerste keer Canada

Bericht door AnnInBC »

Hallo mede Belgjes,

Omdat jullie maar over zo'n 16-17 dagen beschikken zou ik misschien denken om te trip naar Victoria er uit te laten. Het is veel reizen voor een niet zo heel veel meerwaarde aan de reis als je je op andere plaatsen moet jagen. Als je denkt te gaan om een whale watching trip te doen ofzo dan kan ik je aanraden om een dagje langer in Vancouver te blijven en daar een dagje whale watching te doen vanaf Granville Island met Wild Whales of vanuit Steveston (niet ver van Vancouver) met Vancouver whale watch. Glacier NP is niet zozeer een paark waar je veel tijd zal doorbrengen, tenzij je lange wandeling wil maken. Je hebt er Rogers Pass en een paar kortere wandeling vanaf de snelweg die aangegeven staan, verder zijn het meer langere wandelingen. Als jullie geinteresseerd zijn in Clearwater, dan zou ik de route eigenlijk een stuk omgooien. Als ik rekening hou met boven vernoemde ideeen en niet al te veel reisdagen dan ik mij reis als volgt indelen:

Dag 1 : Vlucht Brussel - Vancouver
Dag 2 : Vancouver
Dag 3 : Vancouver
Dag 4 : Vancouver - Whistler
Dag 5 : Whistler
Dag 6 : Whistler - Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 7 : Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 8 : Clearwater - Jasper
Dag 9 : Jasper
Dag10 : Jasper
Dag 11 : Jasper - Golden
Dag 12 : Golden (Glacier NP en Mount Rainier NP)
Dag 13 : Golden - Banff (bezoek Yoho NP, Lake Louise en Moraine Lake onderweg)
Dag 14 : Banff
Dag 15 : Banff
Dag 16 : Banff - Calgary
Dag 17 : Calgary - Brussel

Hopelijk heb je daar wat aan!
Ann
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Het is wel vervelend dat je het autorijden niet zo fijn vindt. Canada en de USA zijn bij uitstek landen om met de auto te verkennen. Nu is het in Canada (nog) rustiger in het verkeer dan in de USA dus ik zou toch proberen je daar niet te veel zorgen over te maken. Een camper is zeker een no go voor jullie? Want dat is toch wel een heel erg prettig vervoermiddel in Canada. (Zie ons blog)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ik ben het eigenlijk helemaal met Ann eens ook ik zou VI eruit laten, of jullie moeten een speciale reden hebben voor Victoria?
Met de route over Whistler richting Jasper is vind ik persoonlijk mooier dan onderlangs richting Calgary.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Allemaal al bedankt voor de info.

@ Ann &Nieke : hier heb ik veel aan !

Victoria had ik er ingestoken vanwege reacties die ik overal lees, en idd ook eventueel whale watching. Al heb ik hier mijn twijfels over : ik vrees dat dit veel geld gaat zijn ( ben het eens gaan opzoeken) voor mogelijk, zeer weinig.
Ook over Tofino lees ik goede dingen, maar tja, mijn tijd en mijn protefeuille zijn begrensd.

Ik heb de route van Ann een ingegeven en heb daar nog enkele vragen/bedenkingen bij ( al lijkt ze idd veel beter)

Whistler : had ik eerst ook in gedachten, maar leek me iets voor de winter

Whistler-Clearwater in één dag is echt te veel voor ons : zou Kamloops hier een oplossing kunnen bieden. Ik besef wel dat we dan ergens anders een dag moeten inleveren

Clearwater- Jasper en Jasper -Golden : is ook al - voor ons - ver, maar vermits we dan ginder een paar dagen zijn, nog te doen

@ Chippie 777 : een camper is absoluut no go . Ik heb nog nooit zo ding bestuurd. En het enige ( maar dan ook het enige) waar mijn vrouw en ik "ruzie" kunnen over maken op vakantie is wie moet rijden :mrgreen: . Klinkt voor mensen die wel graag rijden waarschijnlijk belachelijk, maar is nu eenmaal zo. Dit heeft ons ongeveer 20 jaar tegengehouden om zo'n reis te maken :mrgreen:

Algemene bedenking : toen ik info begon te zoeken over Canada , zag ik dat de parken in 2017 gratis zijn. Lijkt op het eerste gezicht aardig meegenomen, maar 2 bedenkingen:

- zou het dan niet té druk zijn
- hotels weten dat ook en passen misschien hun prijzen aan , zodat je - per saldo - meer zal betalen

oeps: bijna vergeten : moet ik rekening houden met feestdagen in canada (Labor day ) ?
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Je kan zeker in Kamloops een nachtje stoppen als het te ver is om in 1 keer naar Clearwater te rijden. Verder kan je eigenlijk ook Mount Revelstoke en Glacier NP laten wegvallen want dit gaat ook niet direct zoveel meerwaarde geven aan je reis, zeker na het bezoeken van Jasper, Banff en Yoho NP.

Whistler is zeker de moeite....Misschien niet zozeer de bergen zelf, maar de omgeving met vele mooie meren . Er is een valley trail wat je met de fiets kan doen. Dus zeker een mooie plek!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

In je oorspronkelijke route had je Jasper - Banff, dat is volgens mij niet korter dan Jasper - Golden.
Whistler kan denk ik erg leuk zijn in de zomer, omhoog met de kabelbanen leek ons super, maar helaas hadden wij daar afgelopen zomer erg slecht weer, dus weinig kunnen doen. Die pech kun je altijd en overal hebben natuurlijk. Wij hebben dat stuk van oost naar west gereden, en hebben het als volgt gedaan:
Clearwater - Lillooet (via 100 mile house)
Lillooet - Whistler
Whistler - Vancouver
Je splitst zo de lange rit wat op, en als je niet te veel wil rijden kun je de snellere route nemen, en niet via 100 mile house gaan. We hadden zo een groot deel van de dag in Whistler, en zijn vervolgens de volgende dag nog een paar uurtjes blijven wachten of het op zou klaren. Jullie zouden dat dus omgekeerd kunnen doen, op de dag dat je in Whistler bent eind van de dag al 2 uurtjes ofzo richting Clearwater gaan. Wij vonden het daar overigens een prachtige omgeving om te rijden.
Terug in Texas!
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Weer nuttige info, bedankt

We hebben ook getwijfeld over de richting waarin we dit zouden doen ( zoals Hemmie omgekeerd). Ik neem aan dat dit niet echt veel uitmaakt

Ik dacht nu nog een dag in Banff te schrappen en evt elders in te passen. De dag dat we van Banff naar Calgary gaan kunnen we immers ook nog de ganse dag doorbrengen in Banff en 's avonds naar Calgary.
Daar gaan we toch maar enkel een hotel zoeken, alles deftig inpakken en ons klaar maken voor terugreis.
Of is de stad zelf de moeite om nog te bezoeken?

Vraag is dan alleen , waar pas ik die best in ? ( ws zoals hemmie zegt Lillooet)

Ps: iem ervaring met zo'n Floatplane Tour in Whistler ? Niet echt goedkoop, dus voor ik daar geld aan geef, wil ik toch weten of het de moeite is
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

https://www.google.nl/maps/dir/Vancouve ... 486151!3e0

Ik kan je deze route aanraden. 1750 km.
Het is een rustige route met veel verrassingen. Niet de standaard bossen en bergen. Maar oude mijnwerkerstadjes en mooie natuur en prachtige (warme meren) en vergezichten op de achtergrond de bergen. Je steekt de meren over in pondjes (die gratis zijn) En Nelson is een absolute aanrader. Golden is klein en de grote tussenstop voor truckers voordat ze de rockies in gaan. Het is een stuk canada die iedereen overslaat. Behalve door de canadezen zelf :wink: .
Wells Grey, ik ben er twee keer geweest en kan er nog steeds niets mee. Het is niet boeiend.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

yarrah schreef: Het is een rustige route met veel verrassingen. Niet de standaard bossen en bergen. Maar oude mijnwerkerstadjes en mooie natuur en prachtige (warme meren) en vergezichten op de achtergrond de bergen. Je steekt de meren over in pondjes (die gratis zijn) En Nelson is een absolute aanrader.
Ik ben wel geïnteresseerd in de route tussen Osoyoos en Revelstoke. Het klinkt allemaal erg leuk zoals je het beschrijft. Heb je hier toevallig een reisverslag van? Wat zijn de must-sees volgens jou buiten Nelson en welke mijnwerkersstadjes en meren bedoel je?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

http://www.rwndbr.nl/vakantie/2009/000.html

Dit gedeelte van Canada blijft mijn favoriet.
Oooh er zijn zoveel stadjes. En alle zijn mooi en gezellig met heerlijk koffie winkels met vaak een eigen bakkerij.
b.v Copper Eagel
https://www.google.nl/maps/@49.087946,- ... 312!8i6656
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat ziet er mooi uit. Bedankt :thumbup:
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Heeft er iem ervaring met 100 mile house?

Op de website lijkt dat erg de moeite, maar dat kan bedriegen.

Concreet : volstaat één dag of zou ik daar best 2 dagen voor voorzien?
Of gewoon overslaan? :)

Alvast bedankt en groeten van een kandidaat-reiziger met ondertussen een punthoofd :mrgreen:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij zijn deze zomer van Clearwater naar Lillooet gereden via 100 Mile House (op 1 dag dus). Het was een prachtige route om te rijden, zelfs ondanks alle regen die we onderweg hadden. Maar door het slechte weer zijn we niet veel gestopt, we hebben alleen een uitstapje gemaakt naar 108 mile ranch voor het openluchtmuseum daar.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer