Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis vimo: Reisschema advies
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Reis vimo: Reisschema advies
Het is inderdaad wel een beetje werk geweest, maar het maakt een en ander toch wel heel wat makkelijker om iets terug te vinden (ook voor ons).
-
Anonymous123
Site ziet er erg goed uit Kalaman!
Route staat nu vast, maar wanneer ik de puntjes op de i ga zetten, ga ik zeker gebruik maken van je site(en die van ontdek-amerika.nl).
Route staat nu vast, maar wanneer ik de puntjes op de i ga zetten, ga ik zeker gebruik maken van je site(en die van ontdek-amerika.nl).
-
Anonymous123
Waar kan ik het beste mijn "America the Beautiful" pas halen als ik vanuit Cambria ga naar Sequoia?
Heb even snel gekeken, maar vind vrij weinig informatie over een visiting center waar dit kan.
Wat zijn volgens jullie de beste outlet centers op mijn route(behalve die in Las Vegas, die weet ik wel)???
Heb even snel gekeken, maar vind vrij weinig informatie over een visiting center waar dit kan.
Wat zijn volgens jullie de beste outlet centers op mijn route(behalve die in Las Vegas, die weet ik wel)???
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon bij de ingang. Zoals bij vrijwel elk park.
Marianne
Marianne
-
Anonymous123
Twijfel momenteel of ik Canyon de Chelly mee moet nemen in mijn route.
Deze ligt er toch wel net even buiten en er zijn vast plekken waar ik net 1 dag meer kan besteden!
Deze ligt er toch wel net even buiten en er zijn vast plekken waar ik net 1 dag meer kan besteden!
Ik zou em eruit halen. Denk niet dat het de omweg waard is.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
Anonymous123
Ja, heb inderdaad besloten om deze eruit te halen!
-
Anonymous123
Zo, vakantie's zijn goedgekeurd. Dus nu is het wachten tot ik kan boeken.
Wil eigenlijk rechtstreeks boeken via KLM, dus dat zal wachten worden tot 3 of 4 november, aangezien ik dan kan boeken
Ik wil rechtstreeks, dus hou rekening met een prijs van 900 á 950 per ticket.
Dit gaat hem dus worden:

Wil eigenlijk rechtstreeks boeken via KLM, dus dat zal wachten worden tot 3 of 4 november, aangezien ik dan kan boeken
Ik wil rechtstreeks, dus hou rekening met een prijs van 900 á 950 per ticket.
Dit gaat hem dus worden:

-
Anonymous123
Waar moet ik aan denken bij het boeken van de wat drukkere plekken, zoals Yosemite, MOAB, Zion.....e.d.??
Hoe lang kan dit van te voren, en ik wil uiteraard dan wel gewoon op de beste plekken overnachten(nog tips?).
Vroeger, toen ik nog met ouders ging, overnachten we meestal buiten de parken, maar wil ik nu eigenlijk voorkomen.
Bedankt voor de moeite!
Hoe lang kan dit van te voren, en ik wil uiteraard dan wel gewoon op de beste plekken overnachten(nog tips?).
Vroeger, toen ik nog met ouders ging, overnachten we meestal buiten de parken, maar wil ik nu eigenlijk voorkomen.
Bedankt voor de moeite!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de periode dat jij gaat zal het allemaal niet snel vollopen, maar als je speciale wensen hebt voor de accommodatie kun je het beste zo snel mogelijk boeken, het heeft geen zin om te wachten. Voor Yosemite kun je een jaar van te voren boeken, dus je hebt nog even de tijd om te kijken wat je wilt. Je kunt voor dit jaar eens in dezelfde periode kijken wat er al vol is en wat de mogelijkheden zijn, dan weet je hoe snel het gaat.
Moab is erg populair buiten de zomermaanden vanwege de goede temperaturen in voor- en naseizoen, dus daar zou ik ook op tijd boeken.
Voor de parken geldt dat alles te annuleren is, tot een dag of soms een week van te voren. Voor andere accommodatie kun je meestal tot 24 uur van te voren annuleren. Het kan zijn dat je de route aan wilt passen, bijvoorbeeld vanwege sneeuw of ene gesloten Tioga Pass, dus zorg wel voor flexibiliteit.
Kijk eens in ons 2015-verlag voor een overzicht van hotels (aparte pagina).
Marianne
Moab is erg populair buiten de zomermaanden vanwege de goede temperaturen in voor- en naseizoen, dus daar zou ik ook op tijd boeken.
Voor de parken geldt dat alles te annuleren is, tot een dag of soms een week van te voren. Voor andere accommodatie kun je meestal tot 24 uur van te voren annuleren. Het kan zijn dat je de route aan wilt passen, bijvoorbeeld vanwege sneeuw of ene gesloten Tioga Pass, dus zorg wel voor flexibiliteit.
Kijk eens in ons 2015-verlag voor een overzicht van hotels (aparte pagina).
Marianne
-
Anonymous123
Hoi Marianne(en de rest),
Nogmaals bedankt voor je informatie.
Wat is een beetje de meest ideale plek om te overnachten in Yosemite? We zaten zelf te denken aan Half Dome Village, wat volgens mij wel goed centraal ligt.
Zie wel dat het een gedeelde badkamer is, iemand hier ervaring mee?
(moet wel zeggen dat ik meer van een huisje hou dan van een cabin, dus als iemand een ander goed idee heeft
)
Voor de tijd van het jaar, zou ik dan een verwarmde cabine kiezen? (volgens mij is het meestal 20+ in Yosemite in die tijd, als ik goed gegoogeld heb)
Zie inderdaad dat er zelfs op dit moment nog steeds plekken zijn in Yosemite, dus gelukkig heb ik niet zoveel last van de drukte daar.
Ik zal overigens 90% gaan boeken met Hotwire, maar uiteraard de parken niet!
Twijfel zelf nog over waar te overnachten als we in Sequoia zijn. Three Rivers lijkt mij op zich wel oké om te overnachten.
Nogmaals bedankt voor je informatie.
Wat is een beetje de meest ideale plek om te overnachten in Yosemite? We zaten zelf te denken aan Half Dome Village, wat volgens mij wel goed centraal ligt.
Zie wel dat het een gedeelde badkamer is, iemand hier ervaring mee?
(moet wel zeggen dat ik meer van een huisje hou dan van een cabin, dus als iemand een ander goed idee heeft
Voor de tijd van het jaar, zou ik dan een verwarmde cabine kiezen? (volgens mij is het meestal 20+ in Yosemite in die tijd, als ik goed gegoogeld heb)
Zie inderdaad dat er zelfs op dit moment nog steeds plekken zijn in Yosemite, dus gelukkig heb ik niet zoveel last van de drukte daar.
Ik zal overigens 90% gaan boeken met Hotwire, maar uiteraard de parken niet!
Twijfel zelf nog over waar te overnachten als we in Sequoia zijn. Three Rivers lijkt mij op zich wel oké om te overnachten.
Wij hebben dit jaar in Three Rivers overnacht. Dat is prima bevallen. Tijdens een eerdere reis zaten we in de Wuksachi Lodge in het park zelf, maar de prijs-kwaliteitsverhouding in de parken vind ik om te huilen. Daarom overnachten wij eigenlijk 9 van de 10 keer buiten het park. Je hebt wel een kronkelige weg waar je een paar keer overheen moet, maar dat is ons 100% meegevallen. We hebben ergere bochtige wegen gereden tijdens onze reis.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Half Dome Village ligt prima, maar de lodge ligt natuurlijk ook geweldig.
Ik weet niet precies wat je met die verwarmde cabins bedoelt. ik denk dat je dan naar een heated tent kijkt? Als je een tent neemt, dan zeker een heated tent nemen, het koelt 's nachts behoorlijk af. Bovendien heb je dan een stopcontact in de tent. Wij hadden vorig jaar een heated tent (maar zonder verwarming, dat was in juni goed te doen).
Er zijn ook cabins met een eigen badkamer (zie ons 2008-verslag). En er is de Stoneman room, zie daarvoor ons 2013-verslag. Daar heb je ook een eigen badkamer.
Als je nu al niet meer de mogelijkheden met een eigen badkamer ziet in Half Dome Village ben je dus eigenlijk al te laat.
Hoeveel nachten heb je in Sequoia? En wat wil je daar allemaal bezoeken? Ik zou niet 2 nachten in Three Rivers gaan zitten, dan rij je erg veel heen en weer. Kijk eens naar Grant Grove. De cabins daar zijn leuk (zie ons 2006- en 2013-verslag) en je kunt ook de John Muir Lodge nemen. Maar goed, het is erg afhankelijk van waar je vandaan komt, hoeveel nachten je hebt en waar je naar toe gaat, en watje wilt zien.
Edit: ik zie dat je van Cambria komt en daarna naar Yosemite gaat. Je zou dan 2 nachten Grant Grove of Wuksachi Lodge kunnen doen. Als je van Cambria naar Three Rivers rijdt moet je ook weer heen en weer rijden als je die dag het park gaat bezoeken.
Marianne
Ik weet niet precies wat je met die verwarmde cabins bedoelt. ik denk dat je dan naar een heated tent kijkt? Als je een tent neemt, dan zeker een heated tent nemen, het koelt 's nachts behoorlijk af. Bovendien heb je dan een stopcontact in de tent. Wij hadden vorig jaar een heated tent (maar zonder verwarming, dat was in juni goed te doen).
Er zijn ook cabins met een eigen badkamer (zie ons 2008-verslag). En er is de Stoneman room, zie daarvoor ons 2013-verslag. Daar heb je ook een eigen badkamer.
Als je nu al niet meer de mogelijkheden met een eigen badkamer ziet in Half Dome Village ben je dus eigenlijk al te laat.
Hoeveel nachten heb je in Sequoia? En wat wil je daar allemaal bezoeken? Ik zou niet 2 nachten in Three Rivers gaan zitten, dan rij je erg veel heen en weer. Kijk eens naar Grant Grove. De cabins daar zijn leuk (zie ons 2006- en 2013-verslag) en je kunt ook de John Muir Lodge nemen. Maar goed, het is erg afhankelijk van waar je vandaan komt, hoeveel nachten je hebt en waar je naar toe gaat, en watje wilt zien.
Edit: ik zie dat je van Cambria komt en daarna naar Yosemite gaat. Je zou dan 2 nachten Grant Grove of Wuksachi Lodge kunnen doen. Als je van Cambria naar Three Rivers rijdt moet je ook weer heen en weer rijden als je die dag het park gaat bezoeken.
Marianne
-
Anonymous123
Bedoelde natuurlijk tent inderdaad!
Grand Grove ziet er inderdaad goed uit, en op zich nog niet eens duur(lees: 85 dollar per nacht ex tax) in het weekend als ik even kijk naar een willekeurig weekend in september volgend jaar(zeker als we het AAA tarief gebruiken met de ANWB pas van mijn schoonmoeder).
Zeker het overwegen waard dus.
Grand Grove ziet er inderdaad goed uit, en op zich nog niet eens duur(lees: 85 dollar per nacht ex tax) in het weekend als ik even kijk naar een willekeurig weekend in september volgend jaar(zeker als we het AAA tarief gebruiken met de ANWB pas van mijn schoonmoeder).
Zeker het overwegen waard dus.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt dan geen eigen badkamer. Er zijn wel cabins met een eigen badkamer, maar daar zul je wel snel bij moeten zijn denk ik.
Het is Grant Grove, met een t. Naar General Grant, En de General Grant Tree.
Marianne
Het is Grant Grove, met een t. Naar General Grant, En de General Grant Tree.
Marianne
-
Anonymous123
Haha oeps.... 
Ik zal inderdaad op de eerst mogelijk dag gelijk even boeken dan!
Ik zal inderdaad op de eerst mogelijk dag gelijk even boeken dan!
-
Anonymous123
Zo, ik mag met trots meedelen dat de vakantie 100% doorgaat!
Erg blij dat mijn vakantie en die van mijn schoonmoeder goedgekeurd zijn. Mijn vriendin in ZZPer dus die bepaald het zelf!
Planning:
Vanaf de 1ste of 2de week van november ga ik mijn vliegtickets boeken, rechtstreeks via Delta of KLM.
Ik hou op booking.com ook even de prijzen voor San Francisco in de gaten(kan ik toch annuleren wanneer ik iets beters via Hotwire/Priceline vind), aangezien dit 1 van de duurste hotels zal zijn.
over 2 weken boek ik Yosemite, half dome village of.....? (nog extra tips voor wat goed(koop) overnachten is IN het park?)
Eindelijk gaat de voorpret beginnen
Erg blij dat mijn vakantie en die van mijn schoonmoeder goedgekeurd zijn. Mijn vriendin in ZZPer dus die bepaald het zelf!
Planning:
Vanaf de 1ste of 2de week van november ga ik mijn vliegtickets boeken, rechtstreeks via Delta of KLM.
Ik hou op booking.com ook even de prijzen voor San Francisco in de gaten(kan ik toch annuleren wanneer ik iets beters via Hotwire/Priceline vind), aangezien dit 1 van de duurste hotels zal zijn.
over 2 weken boek ik Yosemite, half dome village of.....? (nog extra tips voor wat goed(koop) overnachten is IN het park?)
Eindelijk gaat de voorpret beginnen
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Volgens mij is de voorpret via dit forum al weken aan de gang 
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
Anonymous123
Haha, al maanden eigenlijk!
Aangezien ik een plan van aanpak heb moeten maken, omdat ik redelijk onmisbaar ben op mijn werk, waardoor ik 5 weken op vakantie zou mogen.
Eigenlijk is 5 weken vakantie aanvraag bij voorbaat al afgekeurd en nu, omdat ik het anderhalf jaar van te voren heb aangegeven, en nu pas goedgekeurd, best wel bijzonder!
Route staat nu dus wel redelijk vast, nu is het wachten tot het moment dat ik dingen kan gaan boeken, aangezien mijn vakantie pas volgend jaar is.
Aangezien ik een plan van aanpak heb moeten maken, omdat ik redelijk onmisbaar ben op mijn werk, waardoor ik 5 weken op vakantie zou mogen.
Eigenlijk is 5 weken vakantie aanvraag bij voorbaat al afgekeurd en nu, omdat ik het anderhalf jaar van te voren heb aangegeven, en nu pas goedgekeurd, best wel bijzonder!
Route staat nu dus wel redelijk vast, nu is het wachten tot het moment dat ik dingen kan gaan boeken, aangezien mijn vakantie pas volgend jaar is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht