als snorkelliefhebber was/ben ik op zoek naar een bestemming die in februari geschikt is om te snorkelen. Als groot Amerika liefhebber kwam ik erachter dat op/via de florida keys mooie plekken zijn om te snorkelen. We hadden het idee eerst om op Miami te vliegen en daarna naar de Everglades (homestead) en keys te gaan, met in totaal 9 dagen. Maar ergens is het ook zonde om naar Florida te gaan en dan maar voor 9 dagen. Dus ik ben even gaan zoeken op internet en op dit forum en ben tot een mogelijke route gekomen voor 13 dagen (mooie aanbieding qua vlucht en autohuur).
We zijn niet zo van de grote steden vandaar dat we niet naar Orlando en Miami hoeven. Ook de pretparken hoeven van ons niet zo.
We zijn meer van de natuur

1. AMS- Orlando
2. Orlando- st Augustine via Blue State Park en Daytona
3. st Augustine- Merritt Island ( Kennedy space center)
4. Merritt Island SP- Sarasota
5. Sarasota- Naples (Myakka SP)
6. Naples- Homestead via everglades(airboat)
7. Homestead- Big pine key. In de ochtend wandelen everglades en outletshoppen?
8. Big pine Key (snorkelen)
9. Big pine key (key west)
10 Big Pine key- key largo (turtle hospital)
11. Key Largo (snorkelen)
12 ?
13 Key Largo- Miami-Amsterdam
Zoals jullie zien hebben we nog een dag over. Hebben jullie tips over waar deze in te vullen? Het eerste deel van de reis is in een iets hoger tempo dus we zouden hier nog iets aan kunnen doen. Maar gezien de beperkte reisafstanden is het allemaal goed te doen. Zijn er nog mooie plekken om te snorkelen op het vaste land van Florida? We willen de manatees graag in Blue state park of bij Merritt island bekijken. Of is crystal river een betere plek om dit te doen?Ook twijfel ik over Ocala National Forest. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? En hebben jullie tips mbt tot snorkel en wildlife trips op de keys? Sowieso staat pennekamp op het programma.
Een heleboel vragen in ieder geval. Ik hoop dus op jullie hulp!
Dank alvast