Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campgrounds Icefields Parkway

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Campgrounds Icefields Parkway

Bericht door michelly »

Wij gaan volgende zomer veel met de tent kamperen tijdens ons rondje door de Canadese Rockies en het Noordwesten van Amerika.
Nou ben ik druk bezig met een planning te maken maar loop ik eigenlijk een beetje vast bij de campings aan de Icefields Parkway.
Die zijn namelijk allemaal first come first served. Ik ben op zoek naar een camping in de buurt van het Columbia Icefield Center en mijn voorkeur gaat uit naar de Wilcox Creek Campground. We komen hier aan op een zaterdag in juli, dat is natuurlijk de meest onhandige dag.
Weet iemand of deze campings snel vollopen, we komen die dag van Jasper en willen daar vroeg vertrekken.
Heeft iemand misschien nog andere tips/ervaringen wat betreft kamperen in deze regio?
appelsap
Amerika-ontdekker

Re: Campgrounds Icefields Parkway

Bericht door appelsap »

Ik heb toen gekozen ipv een camping voor een wilderness hostel: http://www.hihostels.ca/westerncanada/1 ... dex.hostel
Erg leuk, alles op propaangas dus geen elektriciteit. Lekker back to basic maar 's ochtends wakker worden in complete rust. Het duurt nl wel even voordat het verkeer van Lake Louise of Jasper er is. Het hostel ligt een kilometer of 15 boven Columbia Icefield. In mijn blog kan je er meer over lezen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Die locatie is ideaal. En dat back to basic vinden wij ook prima. Maar ik vraag me af of wij niet te oud zijn voor een hostel (50 jr) :oops:
Vallen we daar niet enorm uit de toon?
Ik heb gekeken voor beschikbaarheid op 29 juli maar ik krijg het bericht dat er geen kamers beschikbaar zijn voor onze datum. Wellicht dat dit nog te vroeg is?
Uiteraard heb ik je verslag al gelezen en er al veel tips uitgehaald. Bedankt :thumbup:

Verder nog iemand ervaringen/tips met campings en of die snel vollopen?
appelsap
Amerika-ontdekker

Bericht door appelsap »

Neehoor, dat is helemaal niet te oud. Tegenwoordig komen alle leeftijden in hostels. Er waren toen ook stellen die een prive-kamer hadden.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoe lang van tevoren had jij geboekt? Ik zag niks staan van die privé-kamers maar misschien heb ik niet goed gekeken.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Alle campings aan de icefield parkway lpen in juli heel snel vol. Voor 12.00 aankomen is bijna een must. Vaak moet je nog eerder zijn.
Ook de grotere jongens als Whistler en Wabaso gaan hard. Die hebben ook plekken zonder een fire-pit het loont nog wel eens om daar naar te vragen. Borden waar op staat "full" negeren. Vaak genoeg meegemaakt dat er toch nog plekken zijn.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer