Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dingen die je echt moet doen, graag tips!
Dingen die je echt moet doen, graag tips!
we gaan in 2017 een rondje zuid westen doen. we gaan met twee kinderen, 1 van 10 en 1 van 13. Nu ben ik dus op zoek naar dingen die je echt moet doen, echt moet beleven. Dan bedoel ik dus naast wandelen. we willen bv een jeepsarafi gaan doen in Sedona.
Wat zijn echt leuke dingen om te doen in dat gebied?
Re: Dingen die je echt moet doen, graag tips!
Het zuidwesten is zo groot... Welke route hebben jullie ongeveer in gedachten? En wat doen jullie graag?
Een walvistocht in Monterey of Moss Landing is de moeite. Veel mensen vinden een helikoptervlucht over de Grand Canyon een heel mooie ervaring. Je kan raften. Sommigen kiezen voor een boottocht op Lake Powell. Fietsen over de Golden Gate brug in San Francisco is leuk, net als een bezoek aan Alcatraz.
Geen van die dingen vind ik een absolute must, het hangt er gewoon van af wat je graag doet, waar je je voor interesseert.
Een walvistocht in Monterey of Moss Landing is de moeite. Veel mensen vinden een helikoptervlucht over de Grand Canyon een heel mooie ervaring. Je kan raften. Sommigen kiezen voor een boottocht op Lake Powell. Fietsen over de Golden Gate brug in San Francisco is leuk, net als een bezoek aan Alcatraz.
Geen van die dingen vind ik een absolute must, het hangt er gewoon van af wat je graag doet, waar je je voor interesseert.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
we doen san francisco, Pinnacles, sequoia en kings canyon, yosemite, mammoth lakes, death valley, las vegas, bryce , zion, page, sedona, kingman, LA, morro bay en monterey.
We zijn graag in de natuur, houden niet van drukte, we wandelen graag maar het is niet zeker hoeveel we kunnen wandelen ivm ziekte. kinderen vinden het leuk om te touren, stukken rijden, uitstappen, weer stukken rijden.
We zijn graag in de natuur, houden niet van drukte, we wandelen graag maar het is niet zeker hoeveel we kunnen wandelen ivm ziekte. kinderen vinden het leuk om te touren, stukken rijden, uitstappen, weer stukken rijden.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Hoeveel tijd trek je voor "het rondje" uit. De meeste mensen verkijken zich op de afstanden en de vele leuke dingen en prachtige parken die veel tijd vergen.
Doe een kajaktocht bij Page, geen raften maar heelijk peddelen over een zijarm van de Colorado river.
Je kunt dan helemaal naar de Antelope Canyon, daar waar de canyon uitkomt in de rivier.
Doe een kajaktocht bij Page, geen raften maar heelijk peddelen over een zijarm van de Colorado river.
Je kunt dan helemaal naar de Antelope Canyon, daar waar de canyon uitkomt in de rivier.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ga overnachten in The View in Monument Valley (wel prijzig) en kijk vanaf je balkon naar de vallei waar de zon, vergezeld van prachtige kleuren, langzaam ondergaat. Wordt je stil van.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Slide Rock State Park vlakbij Sedona. Een door het water uitgehouwen natuurlijke glijbaan. Heerlijke lol voor jong en oud!
Hier staan een heleboel dingen die je kunt doen in Sedona: https://www.tripadvisor.com/Attractions ... izona.htmlRenée76 schreef:we gaan in 2017 een rondje zuid westen doen. we gaan met twee kinderen, 1 van 10 en 1 van 13. Nu ben ik dus op zoek naar dingen die je echt moet doen, echt moet beleven. Dan bedoel ik dus naast wandelen. we willen bv een jeepsarafi gaan doen in Sedona.
Als ik dan één ding moet noemen: Zorgen dat je rond nieuwe maan overnacht in Stovepie Wells Death Valley (liefst duurste kamer want beter) en dan héél vroeg opstaan, 1.5 uurrje vóór zonsopkomst. Vervolgens naar de Sand Dunes rijden (paar km) en met je blote oog de Milky Way bewonderen. Totally AWESOME.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Mijn persoonlijke must see's van de gebieden waar ik geweest ven:
Met de fiets over de Golden Gate Bridge rijden in San Francisco en een bezoek brengen aan Alcatraz.
Genieten van het uitzicht bij Glacier Point in Yosemite.
Halt houden bij ghosttown Bodie en Mono Lake.
Een klein eindje door het zand lopen bij Sand Dunes in Death Valley.
Een show van Cirque du Soleil bekijken in Las Vegas en een avondje plannen naar Fremont Street.
Doorheen Valley of Fire SP rijden.
De Queens Garden en Navajo Trail lopen bij het opkomen van de zon in Bryce.
De Narrows wandelen in Zion.
De Lower Antelope Canyon bezoeken in Page.
Helicoptervlucht boven de Grand Canyon.
Een stukje route 66 rijden en halt houden bij Oatman.
Een studiotour doen bij Warner Bross in LA.
Aan de kust de kleine wandeling naar McWay Falls doen in Julia Pfeiffer Burns State Park.
Een whale watching plannen in Monterey.
Met de fiets over de Golden Gate Bridge rijden in San Francisco en een bezoek brengen aan Alcatraz.
Genieten van het uitzicht bij Glacier Point in Yosemite.
Halt houden bij ghosttown Bodie en Mono Lake.
Een klein eindje door het zand lopen bij Sand Dunes in Death Valley.
Een show van Cirque du Soleil bekijken in Las Vegas en een avondje plannen naar Fremont Street.
Doorheen Valley of Fire SP rijden.
De Queens Garden en Navajo Trail lopen bij het opkomen van de zon in Bryce.
De Narrows wandelen in Zion.
De Lower Antelope Canyon bezoeken in Page.
Helicoptervlucht boven de Grand Canyon.
Een stukje route 66 rijden en halt houden bij Oatman.
Een studiotour doen bij Warner Bross in LA.
Aan de kust de kleine wandeling naar McWay Falls doen in Julia Pfeiffer Burns State Park.
Een whale watching plannen in Monterey.
Lees eens wat reisverslagen door van gezinnen die ook door het Zuidwesten zijn gereisd, daar kan je heel veel ideeën opdoen. Bij onze 1e reis waren onze kinderen 11, 13 en 14, dus ongeveer dezelfde leeftijd als die van jullie. Bij ons stond op de eerste plaats het wandelen door de Narrow, gevolgd door fietsen over de Golden Gate Bridge. Ook raften bij Moab was favoriet. Veel plezier met plannen.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Je houdt niet van drukte, maar gaat wel Las Vegas in?
Wil je in Las vegas de drukte een beetje voorkomen, ga daar dan lekker een paar uur naar de Pinball Hall of Fame. Meer dan 100 flipperkasten die je allemaal kan spelen. Van hele oude tot aan de nieuwste Stern kast is daar te vinden.
Ligt aan 1610 E Tropicana Ave, Las Vegas, NV 89119. Dat is vanaf het midden van de strip richting MGM en na MGM linksaf. Dan een paar minuten rijden ligt het aan de linkerkant. Staat een groot reclame bord langs de weg.
Wij zijn ook al een aantal keer aan de west kant geweest. Lees onze verslagen eens door om wellicht wat ideeën op te doen.

Wil je in Las vegas de drukte een beetje voorkomen, ga daar dan lekker een paar uur naar de Pinball Hall of Fame. Meer dan 100 flipperkasten die je allemaal kan spelen. Van hele oude tot aan de nieuwste Stern kast is daar te vinden.
Ligt aan 1610 E Tropicana Ave, Las Vegas, NV 89119. Dat is vanaf het midden van de strip richting MGM en na MGM linksaf. Dan een paar minuten rijden ligt het aan de linkerkant. Staat een groot reclame bord langs de weg.
Wij zijn ook al een aantal keer aan de west kant geweest. Lees onze verslagen eens door om wellicht wat ideeën op te doen.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Goldpannen in Columbia State Historic Park (iets boven Sonora) vonden ze bij ons gewéldig! Daar zijn onze kindertjes (toen 12,10 en 8 ) een halve dag mee zoet geweest...
Raften was bij ons ook een gi-gan-tisch succes. Was wel op de Yellowstone River, maar ik vermoed dat dit sowieso op iedere rivier wel leuk is...
Een jeeptour 'achter de schermen' van Monument Valley staat ook in onze top 3 en is zéker een aanrader als je naar daar gaat!
Met een raftbootje zelf de Merced River in Yosemite afvaren hadden wij op onze planning staan 2 jaar geleden omdat ons dit ook héél erg leuk leek, maar hebben we niet kunnen doen omdat het waterpeil toen te laag stond. Vonden we toen écht jammer...
Fietsen over de golden gate bridge was bij ons niet te doen van de drukte. Zeker het eerste stuk kon je gewoon niet fatsoenlijk rijden. HORDES toeristen die in de weg liepen! Wij waren gewoon volledig opgedraaid toen we terug aan het beginpunt van de brug aankwamen.... pffff Op zich is het wel een héle leuke activiteit hoor,, maar dan niet tijdens het hoogseizoen...
Een baseballwedstrijd gaan kijken staat ook in onze top 3 van dingen die je zéker gedaan moet hebben als je naar Amerika gaat!
De Lower Antelope Canyon in Page vonden we ook héél mooi. De Upper antelope Canyon raad ik dan weer af. Deze is prachtig hoor, maar véé éééééééééél te toerististisch!! (je wordt als een kudde vee naar de canyon gereden en er ook als een kudde doorgejaagd. Wonderwel heb ik er tòch mooie foto's kunnen maken zonder andere mensen erop omdat we achteraan onze groep zijn blijven lopen...)
De Horseshoe Bend in Page vind ik ook een échte must see!!
In Kings Canyon: zumwalt meadows trail = aanrader!! en de Roaring River Falls!! Langs de rotsen naar beneden klauteren en genieten van het mooie uitzicht. Onze kinderen houden niet zo van trails en natuuruitstapjes, maar dit vonden ze wél héél erg leuk en mooi om te doen!!
Sequoia: NIET in het weekend bezoeken!!!!!! (zie onze blog van 2016)
De Crescent Meadows is héél mooi om te wandelen en hier heb je best een grote kans om wildlife te spotten werd ons verteld! Op de moment dat wij er waren was er een beer met 2 kleintjes gespot!
LA: California Science Center!!! Héél leuk. Is een soort van (gratis) Technopolis en voor 2 dollar extra pp kan je de Endeavour gaan bekijken in een grote hal ernaast. Supercool!! Universal Studios is ook hééééél leuk, daar hebben we ons de klok rond kunnen vermaken met de beste 3/4 D shows die we ooit gedaan hebben! Knott's Berry Farm is ook heel leuk, maar kan je eerder vergelijken met een pretpark van bij ons. Is wel pakken rustiger en helemaal niet toeristisch vergeleken met Universal Studios. En een dagje strand mag ook zéker niet ontbreken. Wij zijn de eerste keer naar Venice Beach geweest en dit jaar naar Huntington Beach State Park. 2 héle mooie stranden! Pacific Park op de Venice Pier in Santa Monica vonden onze kindjes ook heel leuk.

Raften was bij ons ook een gi-gan-tisch succes. Was wel op de Yellowstone River, maar ik vermoed dat dit sowieso op iedere rivier wel leuk is...
Een jeeptour 'achter de schermen' van Monument Valley staat ook in onze top 3 en is zéker een aanrader als je naar daar gaat!
Met een raftbootje zelf de Merced River in Yosemite afvaren hadden wij op onze planning staan 2 jaar geleden omdat ons dit ook héél erg leuk leek, maar hebben we niet kunnen doen omdat het waterpeil toen te laag stond. Vonden we toen écht jammer...
Fietsen over de golden gate bridge was bij ons niet te doen van de drukte. Zeker het eerste stuk kon je gewoon niet fatsoenlijk rijden. HORDES toeristen die in de weg liepen! Wij waren gewoon volledig opgedraaid toen we terug aan het beginpunt van de brug aankwamen.... pffff Op zich is het wel een héle leuke activiteit hoor,, maar dan niet tijdens het hoogseizoen...
Een baseballwedstrijd gaan kijken staat ook in onze top 3 van dingen die je zéker gedaan moet hebben als je naar Amerika gaat!
De Lower Antelope Canyon in Page vonden we ook héél mooi. De Upper antelope Canyon raad ik dan weer af. Deze is prachtig hoor, maar véé éééééééééél te toerististisch!! (je wordt als een kudde vee naar de canyon gereden en er ook als een kudde doorgejaagd. Wonderwel heb ik er tòch mooie foto's kunnen maken zonder andere mensen erop omdat we achteraan onze groep zijn blijven lopen...)
De Horseshoe Bend in Page vind ik ook een échte must see!!
In Kings Canyon: zumwalt meadows trail = aanrader!! en de Roaring River Falls!! Langs de rotsen naar beneden klauteren en genieten van het mooie uitzicht. Onze kinderen houden niet zo van trails en natuuruitstapjes, maar dit vonden ze wél héél erg leuk en mooi om te doen!!

Sequoia: NIET in het weekend bezoeken!!!!!! (zie onze blog van 2016)

LA: California Science Center!!! Héél leuk. Is een soort van (gratis) Technopolis en voor 2 dollar extra pp kan je de Endeavour gaan bekijken in een grote hal ernaast. Supercool!! Universal Studios is ook hééééél leuk, daar hebben we ons de klok rond kunnen vermaken met de beste 3/4 D shows die we ooit gedaan hebben! Knott's Berry Farm is ook heel leuk, maar kan je eerder vergelijken met een pretpark van bij ons. Is wel pakken rustiger en helemaal niet toeristisch vergeleken met Universal Studios. En een dagje strand mag ook zéker niet ontbreken. Wij zijn de eerste keer naar Venice Beach geweest en dit jaar naar Huntington Beach State Park. 2 héle mooie stranden! Pacific Park op de Venice Pier in Santa Monica vonden onze kindjes ook heel leuk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
het topic is weer opengestelt, hopelijk dat iedereen nu de forumregels wil respecteren, alle offtopic discussies worden vanaf nu uit dit topic verwijderd.
Toen wij er waren tijdens Memorial Day weekend was het ook berendruk, maar toen hadden ze voetgangers en fietsers gesplitst, de ene group aan de oostkant en de andere aan de westkant van de brug. Dat was iets makkelijker fietsen. Alleen moet je er bij zulke drukte niet op rekenen dat je met de ferry vanuit Sausalito weer terug kan gaan, daar stonden een urenlange rijen (echt een giga menigte). Dus weer klimmen de brug op.frouke schreef: Fietsen over de golden gate bridge was bij ons niet te doen van de drukte. Zeker het eerste stuk kon je gewoon niet fatsoenlijk rijden. HORDES toeristen die in de weg liepen! Wij waren gewoon volledig opgedraaid toen we terug aan het beginpunt van de brug aankwamen.... pffff Op zich is het wel een héle leuke activiteit hoor,, maar dan niet tijdens het hoogseizoen...
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gisteravond naar Fremont Street geweest en dat is een must-do wat ons betreft. Veel vermaak, eten en drinken en je kijkt je ogen uit. Gokken natuurlijk ook maar voor ons van minder belang. Ga je? plan er te zijn rond 23.00, dan is er een lichtshow die enige naam mag hebben
Over het fietsen over de Golden Gate, als het erg druk is bij de ferry in Sausalito fiets dan door naar Tiburon. aar zijn ook wel wat fietsers die terug willen maar stukken minder en je het is een leuke rit. In Tiburon zit een erg leuke tavern aan de linkerkant van de weg vlak voor de Ferry. De Ferry betaal je bij het verlaten in SF.
Ga je naar Tiburon? Dan houdt dat wel in dat je een groot deel van de dag moet uittrekken voor het fietsen. Terug fietsen is ook goed te doen hoor alleen wel op tijd terug schakelen
Enne, houdt ook rekening met het feit dat veel toeristen minder geoefende fietsers zijn dan wij Nederlanders doorgaans zijn

Over het fietsen over de Golden Gate, als het erg druk is bij de ferry in Sausalito fiets dan door naar Tiburon. aar zijn ook wel wat fietsers die terug willen maar stukken minder en je het is een leuke rit. In Tiburon zit een erg leuke tavern aan de linkerkant van de weg vlak voor de Ferry. De Ferry betaal je bij het verlaten in SF.
Ga je naar Tiburon? Dan houdt dat wel in dat je een groot deel van de dag moet uittrekken voor het fietsen. Terug fietsen is ook goed te doen hoor alleen wel op tijd terug schakelen

Enne, houdt ook rekening met het feit dat veel toeristen minder geoefende fietsers zijn dan wij Nederlanders doorgaans zijn

Grote Amerika fan
In aanvulling op de veelal hele leuk tips hierboven. Als het donker wordt een limo huren voor 1 of 2 uur en daarmee over de Strip rijden en wat bekende punten bezoeken (Fabulous Vegas sign, Freemont Street, Bellagio fonteinen etc). Vonden onze kids (toen 10 en 13) geweldig!
Ik vind een helikoptervlucht boven de Grand Canyon echt iets wat je gedaan moet hebben. Hoe die vanuit Vegas is weet ik niet.
Ook Alcatraz is een must als je er nog niet geweest bent.
Ook Alcatraz is een must als je er nog niet geweest bent.
ik wil iedereen nog bedanken voor alle tips, ik heb er weer veel toegevoegd aan ons lijstje.
(helicoptervlucht is een beetje boven budget)
wat ik wil nog graag zou willen doen is paardrijden in Bryce, ik heb gelezen dat dit ook voor onervaren ruiters leuk is
(helicoptervlucht is een beetje boven budget)
wat ik wil nog graag zou willen doen is paardrijden in Bryce, ik heb gelezen dat dit ook voor onervaren ruiters leuk is
Wij hebben ook geen helikoptervlucht gedaan. Is gelijk toch 250 dollar per persoon.
Bryce kan je ook mooi wandelen.
Bryce kan je ook mooi wandelen.
we willen zeker zoveel mogelijk wandelen maar het zou prettig zijn om leuke alternatieven te hebben als man vanwege zijn ziekte een dag niet kan wandelen. Pardrijden is dan denk ik ene leuk alternatief. je ziet toch van alles dan denk ik. Net zoals jeepsafari bv.
Mijn jongste vond paardrijden alleen iets voor meisjes
ik verwacht dat hij wel van gedachte veranderd als hij die 'stoere' cowboys ziet.
Mijn jongste vond paardrijden alleen iets voor meisjes

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4688 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-