Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alleen naar New York! Tips!!
-
Newyork18
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Alleen naar New York! Tips!!
Hi forumleden,
Ik ga binnenkort voor het eerst alleen naar New York.
Ik wil graag naar Harlem Apollo theater maar hoor verschillende verhalen over Harlem. Is het voor vrouw alleen veilig om daar te wandelen?
Voor forumleden die alleen naar NY zijn geweest hebben jullie nog tips? En wat hebben jullie in het avond gedaan?
Ik ga voornamelijk overdag shoppen en TOTR en oculus wil ik ook bezoeken.
Het is wel de 4e x keer NY maar altijd samen nu voor het eerst alleen. Meeste sightseeing heb ik al gehad behalve wat ik dus nu wil gaan bezoeken.
Hoor graag van jullie.
Groetjes
Ik ga binnenkort voor het eerst alleen naar New York.
Ik wil graag naar Harlem Apollo theater maar hoor verschillende verhalen over Harlem. Is het voor vrouw alleen veilig om daar te wandelen?
Voor forumleden die alleen naar NY zijn geweest hebben jullie nog tips? En wat hebben jullie in het avond gedaan?
Ik ga voornamelijk overdag shoppen en TOTR en oculus wil ik ook bezoeken.
Het is wel de 4e x keer NY maar altijd samen nu voor het eerst alleen. Meeste sightseeing heb ik al gehad behalve wat ik dus nu wil gaan bezoeken.
Hoor graag van jullie.
Groetjes
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Re: Alleen naar New York! Tips!!
Hoe lang ga je naar New York? Weet je al wat je allemaal wilt zien en doen?
In welke wijk overnacht je?
Ik ben twee keer alleen naar New York geweest. En zeker de laatste keer had ik een volle planning voor ruim acht hele dagen. En heb nog niet alles gezien wat ik wilde zien. Vaak was ik tot minimaal 20:00 bezig, voor ik in het hotel terug was. Soms pas om 23:00.
's Avonds een bezoek aan ToTR is ook zeer mooi, dan zie je de hele stad verlicht. Dat heb ik toen op dezelfde dag zowel overdag als 's avonds gedaan. Echt de moeite waard. Net als Times Square.
Er zijn vast anderen die over het Apollo Theater kunnen vertellen.
In welke wijk overnacht je?
Ik ben twee keer alleen naar New York geweest. En zeker de laatste keer had ik een volle planning voor ruim acht hele dagen. En heb nog niet alles gezien wat ik wilde zien. Vaak was ik tot minimaal 20:00 bezig, voor ik in het hotel terug was. Soms pas om 23:00.
's Avonds een bezoek aan ToTR is ook zeer mooi, dan zie je de hele stad verlicht. Dat heb ik toen op dezelfde dag zowel overdag als 's avonds gedaan. Echt de moeite waard. Net als Times Square.
Er zijn vast anderen die over het Apollo Theater kunnen vertellen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
Newyork18
- Amerika-ontdekker
Hi miccie,
Thx voor je reactie.
Ik ga voor 6 dagen. Ik overnacht centraal midtown vlakbij penn station.
Ik wil dus sws totr, oculus bezoeken. En een avond rooftop bar.
En voor de rest ga ik overdag shoppen macys, 5ave, soho.
Ik twijfel over Harlem. Ben daar zelf ook nooit geweest.
Thx voor je reactie.
Ik ga voor 6 dagen. Ik overnacht centraal midtown vlakbij penn station.
Ik wil dus sws totr, oculus bezoeken. En een avond rooftop bar.
En voor de rest ga ik overdag shoppen macys, 5ave, soho.
Ik twijfel over Harlem. Ben daar zelf ook nooit geweest.
-
iluvatoq
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als rooftop bar hadden wij het naar ons zin in 230-fifth
http://www.230-fifth.com/
http://www.230-fifth.com/
Zoals overal ter wereld, ook in een woonstraat in Almere, op de Dam in Amsterdam of een sloppenwijk in Johannesburg: vermijd het om als het donker is buiten hoofdroutes te lopen, loop niet op een plattegrond in je reisgids te turen, ga niet ongevraagd mensen fotograferen of aanstaren, hou je kostbaarheden onder je kleding en wees je bewust van je omgeving.
Harlem is gewoon een wijk in een wereldstad, geen no-go-area die het tot 15 jaar geleden deels was, is echt verdwenen. Het Apollo Theater ligt bovendien aan de drukste straat van het stadsdeel, 125th St. Als je bijvoorbeeld naar de comedy/amateur night van 22 uur gaat, neem je de rechtstreekse A 'express' metro heen (die stopt zowat onder het theater) en pak je voor de snelheid en veiligheid een taxi terug naar Midtown.
Als je een middagvoorstelling hebt, kun je er ook wat meer tijd voor uittrekken en bus M10 nemen vanaf Columbus Circle. Ik vind dat altijd zo'n leuke route: eerst bejaarde oud geld dames en nanny's met UWS kroost tot aan 100th St en dan de laatste 25 blokken ineens families en tieners op weg naar huis of werk in Harlem.
Harlem is gewoon een wijk in een wereldstad, geen no-go-area die het tot 15 jaar geleden deels was, is echt verdwenen. Het Apollo Theater ligt bovendien aan de drukste straat van het stadsdeel, 125th St. Als je bijvoorbeeld naar de comedy/amateur night van 22 uur gaat, neem je de rechtstreekse A 'express' metro heen (die stopt zowat onder het theater) en pak je voor de snelheid en veiligheid een taxi terug naar Midtown.
Als je een middagvoorstelling hebt, kun je er ook wat meer tijd voor uittrekken en bus M10 nemen vanaf Columbus Circle. Ik vind dat altijd zo'n leuke route: eerst bejaarde oud geld dames en nanny's met UWS kroost tot aan 100th St en dan de laatste 25 blokken ineens families en tieners op weg naar huis of werk in Harlem.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
Newyork18
- Amerika-ontdekker
Thx voor jullie reacties.
Ik heb rooftop 230 op mijn lijstje
Ook sky room en hotel empire (serie gossip girl).
Maar Bello Harlem is voor meisje alleen veilig dus?
Ik ga sws overdag en met de metro. Die stopt op de hoek zag ik van 125st. Toch klein stukje lopen.
Vonden jullie Apollo theater/Harem een bezoek waard?
Ben je trouwens alleen naar Harlem gegaan Bello?
Groetjes
Ik heb rooftop 230 op mijn lijstje
Ook sky room en hotel empire (serie gossip girl).
Maar Bello Harlem is voor meisje alleen veilig dus?
Ik ga sws overdag en met de metro. Die stopt op de hoek zag ik van 125st. Toch klein stukje lopen.
Vonden jullie Apollo theater/Harem een bezoek waard?
Ben je trouwens alleen naar Harlem gegaan Bello?
Groetjes
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik ga hier geen tips geven over bezienswaardigheden, daar is geen beginnen aan, maar er is wel een gouden raad die ik je wil meegeven.
Ik weet niet of je al eerder alleen heb gereisd, maar in Amerika (en zeker NY) is het een zeer speciale ervaring.
Wees niet te veel op jezelf, spreek mensen aan, spreek met de mensen die jou aanspreken. Je zal zien dat dit relatief makkelijk gaat in vergelijking bij ons (in België althans).
Ik ga regelmatig naar comedyshows in de Upper East Dide, da's echt een aanrader. Niet goedkoop, maar zeker de moeite waard.
Toen ik voor de eerste keren naar NY ging, was ik 's avonds meestal zo moe dat ik de deur vaak niet meer uitgeraakte
Laat zeker het Meatpacking district niet liggen als je 's avonds graag wat gaan drinken. Let er op dat wanneer je in NY een club (dancing) binnen wil, je vaak een mooie toegangsprijs moet betalen voor je nog maar binnen mag. Er zijn natuurlijk wel regelmatig ladies nights met gratis/verlaagde inkom.
Rooftop 230 is zeker een aanrader met "relatief normale" prijzen.
Een ander heel leuke bar, zeker op winterse dagen is the bar in The Hudson hotel. Erg gezellig
Ik weet niet of je al eerder alleen heb gereisd, maar in Amerika (en zeker NY) is het een zeer speciale ervaring.
Wees niet te veel op jezelf, spreek mensen aan, spreek met de mensen die jou aanspreken. Je zal zien dat dit relatief makkelijk gaat in vergelijking bij ons (in België althans).
Ik ga regelmatig naar comedyshows in de Upper East Dide, da's echt een aanrader. Niet goedkoop, maar zeker de moeite waard.
Toen ik voor de eerste keren naar NY ging, was ik 's avonds meestal zo moe dat ik de deur vaak niet meer uitgeraakte
Laat zeker het Meatpacking district niet liggen als je 's avonds graag wat gaan drinken. Let er op dat wanneer je in NY een club (dancing) binnen wil, je vaak een mooie toegangsprijs moet betalen voor je nog maar binnen mag. Er zijn natuurlijk wel regelmatig ladies nights met gratis/verlaagde inkom.
Rooftop 230 is zeker een aanrader met "relatief normale" prijzen.
Een ander heel leuke bar, zeker op winterse dagen is the bar in The Hudson hotel. Erg gezellig
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ik ben er alleen geweest, maar ook met mijn (jonge) kinderen, zowel in de zomer als in de winter. Als je overdag naar Harlem gaat, is het *echt* niet anders dan wanneer je hier de tram of metro pakt naar de Koopgoot of de Kalverstraat. Je kunt er over de hoofden lopen van de drukte, het is er net als overal in de VS een aaneenrijging van Starbucks, Subway, H&M, Applebee's, Old Navy, Gap en Dunkin' Donuts en sinds dit jaar zelfs een Bed, Bath & Beyond, met een Whole Foods in aanbouw. Je kan je over veel dingen druk maken als solo reiziger, maar overdag naar Harlem zou ik van mijn piekerlijstje strepen
PS De enige Target van Manhattan zit in Harlem, aan de oostkant van 116th St. Een van mijn favoriete dingen om te doen als ik verder niet buiten NYC kom.
PS2 's Avonds ben ik altijd doodop na een hele dag stad, dus blijf dan lekker 'thuis' met afhaaleten. Een enkele keer heb ik een comedy club in de UWS bezocht, of ging ik met een koffie in Central Park of Bryant Park zitten, lekker mensen kijken. Ben ook wel naar de film geweest, vooral een kleinere onafhankelijke bioscoop met bijzondere documentaires of indie films.
PS De enige Target van Manhattan zit in Harlem, aan de oostkant van 116th St. Een van mijn favoriete dingen om te doen als ik verder niet buiten NYC kom.
PS2 's Avonds ben ik altijd doodop na een hele dag stad, dus blijf dan lekker 'thuis' met afhaaleten. Een enkele keer heb ik een comedy club in de UWS bezocht, of ging ik met een koffie in Central Park of Bryant Park zitten, lekker mensen kijken. Ben ook wel naar de film geweest, vooral een kleinere onafhankelijke bioscoop met bijzondere documentaires of indie films.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
New York is nou net een van de weinige plaatsen waar je energie van krijgt, ondanks wat je doet. De stad leeft ook
ook 24 uur per dag. Ik heb er ook meer gedaan dan ik van te voren had verwacht.
Maak een planning met wat je ook wilt doen. Dit hoeft niet leidend te zijn als je er bent, maar het houdt wel overzicht.
Er is immers zoveel te doen in de stad, dat je aan vier of vijf dagen echt tekort hebt.
Vandaag ook dat k dagen had dat ik 14 uur per dag op pad was. En ondanks de metro heb ik enorm veel gelopen.
Goede loopschoenen zijn dus ook een echte aanrader. Gympen of wat dan ook, als het maar goed loopt.(zomaar 20km per dag)
ook 24 uur per dag. Ik heb er ook meer gedaan dan ik van te voren had verwacht.
Maak een planning met wat je ook wilt doen. Dit hoeft niet leidend te zijn als je er bent, maar het houdt wel overzicht.
Er is immers zoveel te doen in de stad, dat je aan vier of vijf dagen echt tekort hebt.
Vandaag ook dat k dagen had dat ik 14 uur per dag op pad was. En ondanks de metro heb ik enorm veel gelopen.
Goede loopschoenen zijn dus ook een echte aanrader. Gympen of wat dan ook, als het maar goed loopt.(zomaar 20km per dag)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
Newyork18
- Amerika-ontdekker
Ik heb goede loopschoenen. Ben ook van plan veel lopend te doen. ☺
Kan iemand mij nog meer vertellen over Harlem? Als je op google street view apollo theater bekijkt ziet het er net uit als in de film. En zie je alleen locals staan.
En Target store is dat ook in een rustige gedeelte van Harlem? Hebben jullie daar leuk kunnen shoppen?
Kan iemand mij nog meer vertellen over Harlem? Als je op google street view apollo theater bekijkt ziet het er net uit als in de film. En zie je alleen locals staan.
En Target store is dat ook in een rustige gedeelte van Harlem? Hebben jullie daar leuk kunnen shoppen?
Van de target in Harlem weet ik niks. Heb wel die in Brooklyn bezocht. Daar vond ik het aanbod wat karig, maar weet niet wat je er verwacht te kunnen shoppen?
Ik ben alleen en samen in New York geweest en vind het ook alleen één van de leukste plekken om naartoe te gaan. Wat betreft eten wissel ik restaurants en afhaal af. Verder loop ik in de avond graag in de upper east side rond, af en toe ergens een drankje drinken of een bandje zien. Genoeg keuze!
En je wilt veel shoppen, winkels zijn vaak tot 22 uur open dus dat kan eventueel ook in de avond.
Ik ben alleen en samen in New York geweest en vind het ook alleen één van de leukste plekken om naartoe te gaan. Wat betreft eten wissel ik restaurants en afhaal af. Verder loop ik in de avond graag in de upper east side rond, af en toe ergens een drankje drinken of een bandje zien. Genoeg keuze!
En je wilt veel shoppen, winkels zijn vaak tot 22 uur open dus dat kan eventueel ook in de avond.
-
Newyork18
- Amerika-ontdekker
Make up van bepaalde merken? Maar denk niet dat target moeite waard is dus.
Weet ook nog niet of ik naar Harlem ga. En als ik ga blijf ik alleen op 125str.
Ik heb gisteren een aanvraag gedaan voor een gids voor in Harlem, via de website van bigapplegreeters. Mocht ik nog op tijd iemand vinden ga ik dus zeker naar Harlem.
Hebben jullie weleens een tour gedaan met bigapple greeters?
Weet ook nog niet of ik naar Harlem ga. En als ik ga blijf ik alleen op 125str.
Ik heb gisteren een aanvraag gedaan voor een gids voor in Harlem, via de website van bigapplegreeters. Mocht ik nog op tijd iemand vinden ga ik dus zeker naar Harlem.
Hebben jullie weleens een tour gedaan met bigapple greeters?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je kunt prima alleen in Harlem ronddwalen. NYC is momenteel een heel veilige stad en heerlijk om solo te verkennen.
De meeste van mijn blogs zijn verslagen van solo-reizen, wellicht kun je er leuke ideeen uit halen
De meeste van mijn blogs zijn verslagen van solo-reizen, wellicht kun je er leuke ideeen uit halen
-
Newyork18
- Amerika-ontdekker
Thx Meyem!! Leuk ga je blogs zeker doornemen 
- meyem
- Amerika-expert
heb je dit draadje al bekeken?
daar vind je o.a. deze info over Harlem
Ik kan me herinneren dat een van de frequente vrouwelijke solo-travellers op TripAdvisor ook alleen naar het Apollo Theater is geweest ... ik meen dat het in deze TR genoemd wordt ....
daar vind je o.a. deze info over Harlem
Ik kan me herinneren dat een van de frequente vrouwelijke solo-travellers op TripAdvisor ook alleen naar het Apollo Theater is geweest ... ik meen dat het in deze TR genoemd wordt ....
- meyem
- Amerika-expert
Nee, wacht ... het was deze
-
Newyork18
- Amerika-ontdekker
Thx heb het gelezen. Ze werd dus wel aangestaart. Je valt als toerist wel op dus. En niet in te vergelijken met stad van Adam ofzo? Ik ga je blogs ff bekijken Meyem.
Dus jij bent ook alleen naar apollo geweest? Heb je ook een blog over je avontuur in Harlem? Ga ff neuzen
Dus jij bent ook alleen naar apollo geweest? Heb je ook een blog over je avontuur in Harlem? Ga ff neuzen
-
Printje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ga dit najaar ook in mijn alleen naar New York! Me-time!
Ik zou ook graag een comedyshow meepikken, alleen heb ik geen enkel idee waar ik moet zijn...dus tips zijn zeker welkom!
Ik verblijf in een hostel in Upper West Side (metro columbus circle).
Als je zo op je alleen een rooftopbar binnenkomt, is dat niet wat vreemd?...
Ik ga eens rondneuzen op de blog van Meyem
Ik zou ook graag een comedyshow meepikken, alleen heb ik geen enkel idee waar ik moet zijn...dus tips zijn zeker welkom!
Ik verblijf in een hostel in Upper West Side (metro columbus circle).
Als je zo op je alleen een rooftopbar binnenkomt, is dat niet wat vreemd?...
Ik ga eens rondneuzen op de blog van Meyem
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Neen hoor, de meeste mensen zijn er heel open (zelfs in NY) en tenzij je het zelf niet wil, zal je altijd wel een babbeltje kunnen slaan met iemand.
Ik reis erg graag op m'n eentje naar the States.
Ik reis erg graag op m'n eentje naar the States.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4032 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 10 Reacties