Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kev D: 3 weken CA -> Los Angeles / San Francisco (/ Las Vegas?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kev D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kev D: 3 weken CA -> Los Angeles / San Francisco (/ Las Vegas?)

Bericht door Kev D »

Hi all,

We zijn momenteel bezig met een reisplanning op te maken om 3 weken in september naar Californië te gaan. Bedoeling is om een wagen te huren dat we ons vrij makkelijk kunnen verplaatsen & ook buiten de grootsteden te kunnen.

Onze bedoeling was eigenlijk initieel:

- 1,5 week Los Angeles & omstreken (inclusief natuurparken & pretparken)
- 1,5 week San Francisco & van daaruit terugvliegen naar Brussel

Of omgekeerd kan ook natuurlijk, eerst San Francisco & daarna Los Angeles. :)

Nu zouden we graag nog ergens Las Vegas er tussenproppen voor een dag of misschien twee dagen maar weten niet goed hoe we het moeten aanpakken. Bedoeling is om wel vaste hotels te boeken & niet in motels te overnachten. Het is ongeveer 4u rijden van LA naar Las Vegas dus moeten we daar al overnachten. Dan moeten we dus 3 hotels boeken (LA, San Francisco & Las Vegas). Met het vliegtuig kunnen we al voor €54 van Las Vegas terugvliegen naar LA dus dat is misschien ook een optie, dat we de huurwagen een dagje parkeren aan de luchthaven...

Hoe zouden jullie als ervaren routeplanners & Amerika-kenners dit aanpakken? Alle tips zijn welkom. :)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Kev D: 3 weken CA -> Los Angeles / San Francisco (/ Las Vegas?)

Bericht door Mrvanilla »

Had je deze route al een keer gezien?
Groetjes,
Daniel
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Bedankt voor je reactie maar het is niet onze bedoeling om er een grote roadtrip van te maken. We zouden graag uitgebreid onze tijd nemen om Los Angeles & San Francisco te verkennen en ook de pret- + natuurparken in de streek. Het zou welkom zijn om Las Vegas er te kunnen tussennemen maar weet niet goed hoe we dit er kunnen bij inplannen, tenzij we dit op het laatste moment van onze trip nemen natuurlijk.

Een echte grote lange roadtrip staat nog voor later op de planning. ;)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Als ik het goed begrijp blijf je dan ook in de steden? Misschien kun je je planning iets verduidelijken? Want ik vind LA en SF eigenlijk wel in elkaars omstreken liggen :D .

Als je Vegas wilt inplannen zou ik dat niet met het vliegtuig doen. Met inhecken en wachten enzo ben je ook zo vier uur verder. Waarom wil je er niet een klein opgezette roadtrip van maken? En welke parken bedoel je in de omgeving van SF en LA? Yosemite bijvoorbeeld?
Groetjes,
Daniel
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Wel, onze oorspronkelijke planning was:

- 1 week San Francisco
- 1 week Los Angeles
- 1 week Las Vegas

Nu hebben we via vrienden al te horen gekregen dat 1 week Las Vegas te veel van het goede is dus hebben we onze planning wat aangepast naar enkel San Francisco & Los Angeles met een optie op 1 dagje Vegas.

In/Rond Los Angeles zouden we willen bezoeken: Universal Studios, DisneyLand (Anaheim), SeaWorld, Film & TV tours bvb. WB studios tour, Walk of Fame, Sunset Blvd, Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica Pier, Venice Beach, ...

In/Rond San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, City Tour, Cable Car ritje, Fisherman’s Wharf, Union Square, Silicon Valley, ...

Yosemite Park staat op de planning & Death Valley + Grand Canyon stonden erop omdat deze dicht bij Vegas liggen...

Momenteel is het nog een soep qua planning maar zowel ik als mijn vrouw zijn grote amateurs als het hierop aankomt & we zouden graag in gewone hotels verblijven ipv motels of een camper te huren. Het is onze eerste reis dat we hoppen tussen grote steden & zoeken wat gelijkaardige reisplannen van mensen die dit al gedaan hebben. Onze enige ervaringen in de US zijn reizen ter plaatse in 1 stad & omstreken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maar op Zion, Bryce en Page na noem je alles op wat in die standaard route zit?
Alles wat je in SF en LA noemt kost je hooguit een aantal dagen. Seaworld ligt overigens in San Diego...

iets als Yosemite is niet vanuit San Francisco te doen, daar moet je minimaal een 2 Nachten voor uittrekken. Dan eigenlijk voor de rit naar en death valley zit je ook al 2 dagen verder en ook de grand canyon is eigenlijk niet als dagtrip vanuit Vegas te doen.

Verder zijn meningen altijd persoonlijk, de één wil na een dag weg uit Las Vegas, waar anderen zich met gemak een week kunnen vermaken. Ik zou daar een eerste keer toch minimaal 2 nachten blijven.

Lees eens een aantal reistopics door. Je zal zien dat veel routes zeer op elkaar lijken. Ook al starten mensen soms in andere steden. Verkijk je verder niet op de afstanden. Wat jij vlakbij noemt, bv de grand canyon, is toch meer dan 4 uur rijden, zeg maar de afstand Eindhoven - Parijs...

Door alle parken ten noorden uit je route te laten heb je meer tijd voor de steden. Het zou nog makkelijker zijn als je bv start in LA en terugvliegt vanaf Las Vegas. Dan zou je zoiets kunnen doen:

01 naar LA/Anaheim
02 LA disney
03 LA stad
04 LA universal, avond stad
05 LA - Pismo Beach (ochtend LA, daarna weg)
06 Pismo Beach - Monterey
07 Monterey - SF (via silicon valley)
08 SF
09 SF
10 SF
11 SF - yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
14 Mammoth Lakes/Bishop - death valley
15 Death Valley - route66 - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - naar huis
21 aankomst thuis
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Kev D schreef: Met het vliegtuig kunnen we al voor €54 van Las Vegas terugvliegen naar LA )
Houd er rekening mee dat je bij de meeste maatschappijen voor ruimbagage moet betalen; bij Southwest Airlines hoeft dat nog niet.

Met jouw wensen kun je inderdaad het beste een rondreis maken zoals Paul beschrijft. Eventueel kun je Las Vegas tussen Death Valley en de Grand Canyon plannen en dan in Phoenix of Las Vegas eindigen; dat kun je af laten hangen van welk vliegticket het gunstigst is. Je vermijdt dan de lange rit van Death Valley naar de Grand Canyon.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kev D schreef:Bedankt voor je reactie maar het is niet onze bedoeling om er een grote roadtrip van te maken. We zouden graag uitgebreid onze tijd nemen om Los Angeles & San Francisco te verkennen en ook de pret- + natuurparken in de streek.
Schrijf dan eens uit hoe je het nu gedacht had, met een bezoek aan bijvoorbeeld Yosemite en Death Valley. Pak Googlemaps er bij voor de reistijden. Het hoeft ook geen grote roadtrip te worden, maar je zult snel zien dat het makkelijker is om bepaalde dingen achter elkaar te plannen dan aldoor heen en weer te rijden.
Hoe wil je van LA naar SF? Langs de kust? In meerdere dagen? En hoe wil je naar Yosemite en Death Valley en hoeveel dagen wil je bijvoorbeeld in Yosemite blijven? Je kunt dat toch niet vanuit SF als dagtocht doen? Idem voor de grand Canyon.

Waarom hotels en geen motels? Wat zoek je precies? Het zuidwesten is wel iets anders dan Florida denk ik.

Marianne
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

We zullen dit inderdaad eens moeten deftig uitschrijven. Ik wou gewoon eens horen of er reeds mensen zijn die zo'n trip hebben gedaan met meerdere dagen in de grootsteden te verblijven.

De reden van geen motels denk ik is omdat we door reisverhalen van vrienden al wat negativiteit te horen hebben gekregen. Kan je bvb in september een trip plannen zonder op voorhand je motel te boeken en op goed geluk een motel vinden die nog plaats heeft? Anders loop je natuurlijk het risico van geen slaapplaats te hebben...

Als dit al niet mogelijk is moeten we inderdaad gans onze route uitstippelen en motels/hotels reeds op voorhand boeken in de buurt van wat we bezoeken op die dagen. We hebben ook een tiener mee & willen het risico niet lopen zonder slaapplaats te vallen dus daarom gingen we er vanuit om enkel de grote hotels te boeken.

Het klinkt misschien allemaal heel simpel voor de meesten onder jullie ;) maar dit is onze eerste echte Amerika-reis waar we met de auto meerdere steden zullen aandoen & het is allemaal nog een beetje zoeken hoe we dit aanpakken. We weten wel wat we willen bezoeken maar we zijn er nog niet uit hoe we het zullen aanpakken omtrent de route & overnachtingen.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik zou het ook gewoon zoals Paul doen want ik zie niet in hoe je het anders zou kunnen doen...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet waar je al die bangmaak verhalen over bv Vegas of motels vandaan hebt. Natuurlijk zal iedereen wel eens een hotel of plek aandoen die misschien (veel) minder is dan je had verwacht, maar dan hoeft het nog niet zo te zijn dat die hele plek slecht is.

De reden om veel vooraf te boeken heeft voornamelijk te maken met de combinatie lokatie en prijs. Je gaat naar een vd duurdere plekken in Amerika, dus vooraf wat goedkoper in een actie op een mooie lokatie zitten kan de voorkeur hebben als je evt last minute juist niets kunt vinden
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Hoi,

We hebben eindelijk eens de koppen samengestoken & volgend reisschema uitgewerkt voor volgend jaar. We komen aan om 20u 's avonds in San Diego dus die dag reken ik niet bij... :wink:

Graag had ik eens jullie mening gehad over de trip, zijn er dingen die naar jullie idee te kort voorzien zijn of die misschien een betere route kunnen gebruiken?

DAG 1: San Diego Seaworld -> Daarna richting LA

DAG 2: Disney, Anaheim
DAG 3: Universal Studios Hollywood
DAG 4: Stad + WB Studio Tour
DAG 5: Stad + Sony Studio Tour
DAG 6: Hollywood

DAG 7: Vertrek uit LA richting Santa Monica & Malibu. Late middag doorrijden naar Pismo Beach met tussenstop in Santa Barbara.

DAG 8: Vertrek uit Pismo Beach richting SF met tussenstops in Monterey & Silicon Valley

DAG 9: SF - Stad & Alcatraz
DAG 10: SF - Golden Gate Bridge + Bustour
DAG 11: SF

DAG 12: Van SF richting Yosemite
DAG 13: Yosemite

DAG 14: Van Yosemite richting Lone Pine met tussenstops in Mammoth Lakes & Bishop.

DAG 15: Van Lone Pine naar Death Valley.

DAG 16: Van Death Valley naar de Grand Canyon, tussenstop om de Hoover Dam te bezoeken.

DAG 17: Grand Canyon & later op de dag richting Las Vegas.

DAG 18: Las Vegas

DAG 19: Terug naar huis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je weet je aankomsttijd al? Zijn de tickets dan al geboekt? Zo nee, dan zou je ook eens kunnen kijken naar terugvliegen vanaf Phoenix; dat is wat minder ver rijden vanaf de GC, en je hoeft niet hetzelfde stuk te rijden. Las Vegas kun je dan bezoeken tussen DV en de gC: dat geeft je ook meer tijd voor de Hoover dam en een zonsondergang bij de GC.
Wat de route betreft: ik vind het aantal dagen voor LA wel heel erg veel: je kunt prima dag 4, 5 en 6 in 2 dagen doen. Ik neem aan dat je op dag 2 naar Anaheim rijdt en niet naar LA? Ik vind de tijd voor SF ook aardig ruim, in 2 dagen kun je al erg veel doen.
Waarom zou je op dag 14 helemaal naar Lone Pine rijden? En waarom een tussenstop in Mammoth Lakes en Bishop? Er zijn wel mooiere tussenstops te bedenken zoals Bodie en Mono Lake. Ik zou in Mammoth Lakes overnachten, of eventueel in Bishop.

Marianne
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Tickets zijn inderdaad al geboekt dus we vertrekken sowieso terug vanuit Vegas. :wink:

Misschien wat beter toegelicht, we zijn met een groepje waarvan natuurlijk de ééne lange tijd in steden wil doorbrengen & de andere in natuur. Dus we hebben proberen met deze trip een compromis te sluiten, daarom dat LA & SF zo ruim genomen is.

Bedankt voor je tip omtrent Lone Pine, ik heb deze aangepast om te overnachten in Bishop. DAG 17 heb ik ook aangepast (dankzij tips) om vanuit de GC via route 66 terug te keren met een overnachting in Kingman gewoon omdat we één dag & nacht in Vegas voldoende vinden.

DAG 1: San Diego Seaworld -> Daarna richting LA

DAG 2: Disney, Anaheim
DAG 3: Universal Studios Hollywood
DAG 4: Studio Tours (WB & Sony)
DAG 5: Shoppingday
DAG 6: Hollywood + Downtown LA

DAG 7: Vertrek uit LA richting Santa Monica & Malibu. Late middag doorrijden naar Pismo Beach met tussenstop in Santa Barbara.

DAG 8: Vertrek uit Pismo Beach richting SF met tussenstops in Monterey & Silicon Valley.

DAG 9: SF - Stad & Alcatraz
DAG 10: SF - Golden Gate Bridge + Bustour
DAG 11: SF

DAG 12: Van SF richting Yosemite
DAG 13: Yosemite

DAG 14: Van Yosemite richting Bishop met tussenstops in Mammoth Lakes.

DAG 15: Van Bishop naar Death Valley.

DAG 16: Van Death Valley naar de Grand Canyon, tussenstop om de Hoover Dam te bezoeken.

DAG 17: Grand Canyon, terugkeren via route 66. Overnachting in Kingman.

DAG 18: Kingman -> Las Vegas.

DAG 19: Terug naar huis.
Laatst gewijzigd door Kev D op 12 sep 2016, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet waarom je mijn bericht helemaal quote? Dat is niet nodig en ook niet toegestaan.
Waarom Kingman? Dan hou je dus geen tijd over voor LV. De tijd voor SF en LA is echt lang, daar kan zelfs voor stedenliefhebbers wel een dag van af. Die zou je dan voor LV kunnen gebruiken. Ook een stad.
En waarom die tussenstop in Mammoth Lakes?

Marianne
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Ik heb een dag ingekort van LA & deze op het einde toegekend aan Las Vegas. Je stelling klopt natuurlijk, het is ook een stad.

Mammoth Lakes is gewoon bedoeld als ruststop & om iets te eten tijdens de rit van Yosemite naar Bishop (waar we dan zullen overnachten).

Op de weg van de GC naar Las Vegas zullen we via Seligman route 66 nemen tot aan Kingman. Daar zullen we dan overnachten om 's morgens richting Las Vegas terug te gaan. Deze tip heb ik gekregen van een collega op het werk die ongeveer dezelfde route heeft afgelegd die wij zullen doen als we vertrekken uit Yosemite.

Ik begrijp dat ieder natuurlijk een voorkeur heeft voor wat ze willen zien maar met ons schema nu denk ik dat we voldoen aan de eisen van de medereizigers. :wink:

Ik heb in ieder geval je tip meegenomen & een dagje LA gewisseld voor LV.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kev D schreef:Ik begrijp dat ieder natuurlijk een voorkeur heeft voor wat ze willen zien maar met ons schema nu denk ik dat we voldoen aan de eisen van de medereizigers.
Wij weten natuurlijk niet wat jullie precies willen en waar jullie van houden en hoe jullie gezelschap er uit ziet (eerst alleen een vrouw, toen een tiener erbij en nu een groep :wink: ), dus dan geven we algemene informatie. Maar we hebben hier wel erg veel ervaring bij elkaar, dus maak er gebruik van.
Van de GC naar Las Vegas is het iets meer dan 4 uur rijden, die overnachting in Kingman voegt naar mijn idee weinig toe. Met de lange rit vanuit DV heb je niet veel tijd voor de GC de dag ervoor, dus dan zouden 2 nachten GC wel mooi zijn. Dat maakt de reis wat minder onrustig.
Kev D schreef:Mammoth Lakes is gewoon bedoeld als ruststop & om iets te eten tijdens de rit van Yosemite naar Bishop (waar we dan zullen overnachten).
Het is van ML naar Bishop een uur rijden. Dus het heeft niet zoveel zin om nog in ML iets te gaan eten. Neem wat stops onderweg, langs de Tioga Road heb je viewpoints zoals Olmsted Point en je hebt er leuke wandelingen. En je kunt gaan picknicken in de omgeving van Tuolumne Meadows. Of rij naar Lee Vining (kom je langs als je naar Bodie gaat) en eet iets bij Whoa Nellie deli.
Of is het jullie bedoeling om heel vroeg in Bishop aan te komen?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer