Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat vinden jullie top in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie top in Amerika?

Bericht door Fre en Isa »

Wat mij altijd het langste bij blijft is de uitgestrektheid van het land, het eindeloos rond rijden zonder enig teken van leven tegen te komen. Hier in Vlaanderen kan je geen 5 minuten rijden zonder ergens een dorp/gehucht tegen te komen. Eigenlijk leven we hier met veel te veel mensen op veel te weinig ruimte. Dat kan je van Amerika zeker niet zeggen :D

Verder de vriendelijkheid van de mensen. Steeds een (weliswaar oppervlakkig maar daarom niet minder gemeend) gesprekje tegen je beginnen. Oprecht geïnteresseerd in de plaats waar je zelf van komt (90% van de Amerikanen wil blijkbaar ooit nog eens naar Brugge afzakken, de andere 10% hebben dat al gedaan), interesse in wat je die dag van plan bent, enz.

De onvergetelijke natuur met het enorme wildlife. Zo vroeg een Amerikaanse ons vorige maand welke dieren er in België zo allemaal in het wild leven. Wij stonden daar met onze mond vol tanden... :mrgreen:

Het mooie weer, het vakantiegevoel (dat is er wellicht niet wanneer je er effectief woont), ...
Wat een topland :thumbup: Erg dat er hier nog steeds mensen rondlopen met vooroordelen over dit prachtige land...
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

... de ruimte die je hebt
... de overweldigende natuur (zoveel variatie)
... het oneindig rijden zonder iets van leven tegen te komen
... de sportcultuur die er heerst (kunnen ze hier in België nog veel van leren). Op alle high schools, uniefs,... zijn er veel sportaccomodaties
te vinden. Ook de beleving van de sportwedstrijden is geweldig.
... de malls
... de vriendelijkheid van de mensen, komen zelf naar je toe en beginnen een babbel met jou. Stond ooit eens aan te schuiven bij een Starbucks
in Newport, WA en toen ik mijn koffie wou betalen, zei de vrouw achter mij dat ze die wel zou betalen. Nadien werden we door haar en haar man
uitgenodigd op een BBQ bij hen op de ranch. Geweldige avond gehad.
... dat er heel veel 24/7 open is
...
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Interessant dat je de 24x7 economie als een voordeel ziet, terwijl ik het juist als een zeer groot nadeel beschouw... De sociologische gevolgen van bijvoorbeeld winkels die 24x7 open zijn hebben een dermate negatieve invloed dat ik het als ondermijning van de samenleving zou bestempelen...

Met die andere punten ben ik het wel eens! :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is een mes dat aan twee kanten snijdt:
als consument vind ik het super! Iets vergeten en het is 10pm? Gewoon effe naar de winkel. Na de avondschool nog snel even je boodschappen doen (want morgen moet je weer werken). Gewoon effe langs de winkel rijden.
Maar moest ik werkzaam zijn in die winkels, dan zou ik het minder vinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Vorige week was ik een aantal dagen in Parijs. En je merkt meteen het verschil tussen de
gemiddelde Europeaan en Amerikaan. Europeanen zijn gehaast en (ik zou bijna zeggen) onbeschoft,
en Amerikanen vertonen ander gedrag. Bij het voorbij gaan stootte een Amerikaan me per ongeluk
aan, en hij verontschuldigde zich meteen. Dat zal je bij de gemiddelde Fransman en ook Nederlander
niet meemaken. Maar dat stel ik ergens juist wel op prijs van de Amerikanen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Fre en Isa schreef:De onvergetelijke natuur met het enorme wildlife. Zo vroeg een Amerikaanse ons vorige maand welke dieren er in België zo allemaal in het wild leven. Wij stonden daar met onze mond vol tanden... :mrgreen:
Als ik kijk naar waar wij wonen, denk ik meteen aan herten, vossen, marters, heel veel soorten vogels, kikkers, konijnen, hazen, eekhoorns... Ik weet het wel, dat zijn geen bizons en beren en pronghorns, en er zijn veel gebieden in België waar je natuurlijk geen wilde herten in je tuin ziet rondlopen (wij hebben wat dat betreft geluk), maar ik vind het soms wel grappig hoe wij in Amerika een pika of chipmunk proberen te fotograferen en de banale vogelsoorten hier nauwelijks opmerken.

Wat ik top vind in Amerika, is de hoffelijkheid in het verkeer tegenover voetgangers: zelfs als je nog op weg bent naar het voetpad, stoppen ze al om je te laten oversteken. Heerlijk vind ik dat.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Wij vinden het heel vermakelijk dat Nederlanders die hier op bezoek zijn tientallen foto's maken van eekhoorns en zo. Dat zou zo'n beetje vergelijkbaar zijn met Amerikanen die in Nederland elke keer naar de camera grijpen als ze een huismus zien...

Als je naar het graafschap belt vanwege de eekhoorns, bevers en wasbeertjes vertellen ze je doodleuk dat je twee opties hebt: afhankelijk van waar je woont kun je vallen zetten of ze afschieten. "En meneer, mocht u vallen zetten weet dan dat het verboden is om ze weer vrij te laten. We raden aan om een vuilnisbak met water te vullen en die hele val daarin te laten zakken. Of u kunt ze doodschieten in de val."
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Anneleen schreef:
Fre en Isa schreef:De onvergetelijke natuur met het enorme wildlife. Zo vroeg een Amerikaanse ons vorige maand welke dieren er in België zo allemaal in het wild leven. Wij stonden daar met onze mond vol tanden... :mrgreen:
Als ik kijk naar waar wij wonen, denk ik meteen aan herten, vossen, marters, heel veel soorten vogels, kikkers, konijnen, hazen, eekhoorns... Ik weet het wel, dat zijn geen bizons en beren en pronghorns, en er zijn veel gebieden in België waar je natuurlijk geen wilde herten in je tuin ziet rondlopen (wij hebben wat dat betreft geluk), maar ik vind het soms wel grappig hoe wij in Amerika een pika of chipmunk proberen te fotograferen en de banale vogelsoorten hier nauwelijks opmerken.
Tgoh, ik vind vooral de hoeveelheid wildlife in Amerika toch indrukwekkender dan in België. Een kikker, een konijn, ... ok best wel leuk maar dikwijls blijft het ook bij één konijn tijdens een hele boswandeling. Groter wild zien we bij ons echt niet veel maar soit. In Amerika zit er bij manier van spreken bijna achter elke hoek wel wat wildlife.

Wat het fotograferen van bvb. eekhoorns betreft, geef ik je dan wel weer gelijk. Ongelooflijk hoeveel mensen zich in bochten wringen om toch maar dat beestje op de gevoelige plaat vast te leggen. En heel eerlijk... wij hebben van onze reis dit jaar toch ook wel een 10-tal foto's met eekhoorntjes op :oops:
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Tuurlijk, dat vind ik ook. Maar het is niet zo dat wij hier geen dieren in het wild meer hebben, al wonen we hier véél dichter op elkaar dan in het zuidwesten van de VS. Dat wou ik alleen maar zeggen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Over wildlife gesproken, ik vind cowboys in het wild nog steeds zo leuk! Zomaar in de rij bij de drive thru bijvoorbeeld. Of als er een paar paarden bij het tankstation geparkeerd staan omdat de cowboys binnen even koffie halen :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Anneleen schreef:Tuurlijk, dat vind ik ook. Maar het is niet zo dat wij hier geen dieren in het wild meer hebben, al wonen we hier véél dichter op elkaar dan in het zuidwesten van de VS. Dat wou ik alleen maar zeggen.
Het is niet alleen in het zuidwesten van de VS. Wij wonen hier in druk stedelijk gebied in het oosten en toch hebben we vossen, herten, wasberen en een enkele beer in onze buurt. Ik vind al die wilde dieren zo vlakbij nog altijd bijzonder want dat hadden wij waar wij in Nederland woonden niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Mijn lijstje na onze eerste reis:

Overal gratis toiletten;
Altijd gratis water(nu drinken wij dit niet ivm chloor maar het is er wel);
Goedkope benzine;
Goedkope auto`s;
Walmart;
Denny`s;
Veel keuze in de supermarkt van wat dan ook;
Grote maten kleding in de supermarkt;
Het tip systeem, i love it! Echte service en klant is koning (daar betaal je dan voor);
Ik val als "stevige" vrouw niet op en ga gewoon op in de massa (nu is dat natuurlijk wel triest eigenlijk);
Veel keuze in restaurants;
De mooie natuur;
Dat mensen vaak even een praatje maken;
De malls.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
chrlottj
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door chrlottj »

Door het rood licht rechts afslaan. Wisten niet wat ons overkwam de eerste keer haha.
En taco bell
Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Iriis »

PSVwally schreef:Hoe ik het op mijn reizen heb meegemaakt de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de mensen daar. Als ik dat met enkele andere landen vergelijk vond ik dat echt super.
Ik ben het hier mee eens. Wij stonden te kijken waar we waren en wat we wouden doen in Universal. Gelijk een vrouwtje naar ons toe of ze ons kon helpen. Denk dat als ik hier zo ga staan met mijn kaart ze dat niet eens zullen vragen.

Goedkope benzine, Wallmart natuurlijk hihi en natuurlijk Denny's... jammer dat ze die hier niet hebben hahaha.
En nog meer mis ik alle uitzichten. Ik wil terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer