Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!
Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!
Dank voor jullie reacties jongens.
Die link had ik ook gevonden Paul, dankjewel. Maar wij gaan, denk ik, voor gewone economy stoelen (al eerder zo een verre vlucht gemaakt, is goed te doen) in de middelste rij. Er staat dat dat varieert van 9-29 euro. Maar dat scheelt toch weer behoorlijk. Of ik ben ca. 80,00 kwijt of ca. 240,00. En dat kan een andere beslissing betekenen. Want 240,00 voor stoelen vastleggen vind ik toch erg veel geld hoor. Anderzijds is dat bedrag weer te verwaarlozen op zo'n reis, maar toch.
Maar wie weet ben ik er inderdaad (te) vroeg bij. Maar dat komt misschien omdat ik natuurlijk veel erover zit te lezen, ook over tickets boeken enzo, en vaak schrijft men erbij dat ze de stoelen ook maar meteen vastgelegd hebben. Vandaar dat ik daar ook alvast voor wilde kijken. En je kunt op de site van Airberlin dat ook gewoon aanklikken en "kiezen". Dat vakje is niet grijs ofzo. Het vakje "kiezen" bij online inchecken is wel grijs, dus dat kan nog niet, pas zoveel uur vantevoren.
En in het kader van 'er vroeg bij zijn': de parkeerplaats bij vliegveld Dusseldorf heb ik ook al geboekt hahaha.
Die link had ik ook gevonden Paul, dankjewel. Maar wij gaan, denk ik, voor gewone economy stoelen (al eerder zo een verre vlucht gemaakt, is goed te doen) in de middelste rij. Er staat dat dat varieert van 9-29 euro. Maar dat scheelt toch weer behoorlijk. Of ik ben ca. 80,00 kwijt of ca. 240,00. En dat kan een andere beslissing betekenen. Want 240,00 voor stoelen vastleggen vind ik toch erg veel geld hoor. Anderzijds is dat bedrag weer te verwaarlozen op zo'n reis, maar toch.
Maar wie weet ben ik er inderdaad (te) vroeg bij. Maar dat komt misschien omdat ik natuurlijk veel erover zit te lezen, ook over tickets boeken enzo, en vaak schrijft men erbij dat ze de stoelen ook maar meteen vastgelegd hebben. Vandaar dat ik daar ook alvast voor wilde kijken. En je kunt op de site van Airberlin dat ook gewoon aanklikken en "kiezen". Dat vakje is niet grijs ofzo. Het vakje "kiezen" bij online inchecken is wel grijs, dus dat kan nog niet, pas zoveel uur vantevoren.
En in het kader van 'er vroeg bij zijn': de parkeerplaats bij vliegveld Dusseldorf heb ik ook al geboekt hahaha.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Oja, en de route ligt inmiddels zo goed als vast.
1 villa is gereserveerd, en 1 villa staat in de optie. Hotels + auto ga ik via american estates.nl vastleggen. Zij kwamen uiteindelijk een stuk voordeliger uit de bus dan D-reizen. En ik kan bij hen een aparte TomTom met Amerika-kaarten huren, dus dat idee vind ik ook wel makkelijk.
1 villa is gereserveerd, en 1 villa staat in de optie. Hotels + auto ga ik via american estates.nl vastleggen. Zij kwamen uiteindelijk een stuk voordeliger uit de bus dan D-reizen. En ik kan bij hen een aparte TomTom met Amerika-kaarten huren, dus dat idee vind ik ook wel makkelijk.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat is het gevaar van niet rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Ik heb zelf rechtstreeks bij AirBerlin geboekt en tijdens het boekingsproces direct XL stoelen vastgelegd, 10 maanden van tevoren. Dus het kan bij de meeste maatschappijen wel maar vaak alleen rechtstreeks.
Edit: en ik maak me zeker druk over de stoelen, ook lang van tevoren. Wij willen graag extra beenruimte en ik wil dat graag geregeld hebben.
Edit: en ik maak me zeker druk over de stoelen, ook lang van tevoren. Wij willen graag extra beenruimte en ik wil dat graag geregeld hebben.
Dan ligt het daar misschien inderdaad aan Vito. Weer een puntje om op te letten de volgende keer. Nu je het zegt heb ik 1x eerder zelf tickets geboekt bij Ryanair en daar kon ik vlg mij ook meteen stoelen vastleggen. (Die reis ging uiteindelijk niet door, maar da's een ander verhaal).
Ik hoef geen extra beenruimte, wil verder niks bijzonders. Alleen een beetje bij elkaar. Of in elk geval 1 ouder/1 kind bij elkaar, dat de andere dan een paar rijen verder zitten vind ik iets minder erg. Maar liever niet natuurlijk. De vraag is of ik ga het vastleggen of wacht bij het inchecken en kijken hoe we zitten. Maar ja...dan kan je niks meer....da's het dilemma he :
Nog een vraagje: op de site van Airberlin en op het e-ticket van Tix staan wij als volgt geregistreerd: WILLEMS,HANSMR
Dus achteraam/voornaam/geslacht aan elkaar. Ik neem aan dat dit correct is zo?
Ik hoef geen extra beenruimte, wil verder niks bijzonders. Alleen een beetje bij elkaar. Of in elk geval 1 ouder/1 kind bij elkaar, dat de andere dan een paar rijen verder zitten vind ik iets minder erg. Maar liever niet natuurlijk. De vraag is of ik ga het vastleggen of wacht bij het inchecken en kijken hoe we zitten. Maar ja...dan kan je niks meer....da's het dilemma he :
Nog een vraagje: op de site van Airberlin en op het e-ticket van Tix staan wij als volgt geregistreerd: WILLEMS,HANSMR
Dus achteraam/voornaam/geslacht aan elkaar. Ik neem aan dat dit correct is zo?
-
- Amerika-expert
Ja hoor dat is geen probleem, zo zie je het wel vaker op de boardinglijsten staan. Ik heb onze namen bij het afstrepen door Customs ook aan elkaar geschreven gezien.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hebben nu twee keer gevlogen met BA en Lufthansa waar je ook moet betalen voor een stoel, maar dat hebben wij niet gedaan. Beide keren bij online inchecken 24 uur vantevoren kun je een stoel kiezen. Beide keren waren we al met drie langs elkaar geplaatst en een keer heb ik zelf nog een rij gewisseld. Ik zou er niet voor betalen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerika-expert
Ik dacht op het Floridaforum van kenner B767 gelezen te hebben dat luchtvaartmaatschappijen verplicht zijn om kinderen onder de 14 naast één van de ouders te plaatsen dus daar zou ik me niet zo druk over maken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je al eens bij alamo of dollar of usareisen.de gekeken voor de autohuur? Of zit er dan een auto bij de villa?Hotels + auto ga ik via american estates.nl
Dat meen ik ook eens gehoord te hebben inderdaad. Dus gewoon gokken en kijken bij het inchecken kan ook nog.Vito schreef:Ik dacht op het Floridaforum van kenner B767 gelezen te hebben dat luchtvaartmaatschappijen verplicht zijn om kinderen onder de 14 naast één van de ouders te plaatsen dus daar zou ik me niet zo druk over maken.
Nee, de villa's regel ik zelf en daar zit geen auto bij haha.PSVwally schreef:Heb je al eens bij alamo of dollar of usareisen.de gekeken voor de autohuur? Of zit er dan een auto bij de villa?Hotels + auto ga ik via american estates.nl
Autohuur biedt american estates ook van Alamo aan, maar het is bij hen goedkoper dan de prijzen die via de door jou genoemde sites zie. Er zit alleen geen ruiten-/bandenverzkering bij. Dat kan altijd nog ter plekke afgesloten worden. Maar is het nodig??
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zolang er maar cdw en (s)li bij zit
Dit is inbegrepen volgens de offerte:
- incl. CDW , EP/LIS, Airport Fees, Taxes & Local
Oké zo? Of adviseren jullie terplaatse nog extra verzekeringen? Alamo is wel vertrouwd toch?
Oké zo? Of adviseren jullie terplaatse nog extra verzekeringen? Alamo is wel vertrouwd toch?
Ik heb nog nooit niet naast elkaar gezeten terwijl ik twee tickets tegelijk had gekocht; alleen bij Ryanair een keer toen we met zes hadden geboekt 3+3 gezeten. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd zo is, maar maatschappijen houden er wel rekening mee.Kletskous schreef:Dat meen ik ook eens gehoord te hebben inderdaad. Dus gewoon gokken en kijken bij het inchecken kan ook nog.Vito schreef:Ik dacht op het Floridaforum van kenner B767 gelezen te hebben dat luchtvaartmaatschappijen verplicht zijn om kinderen onder de 14 naast één van de ouders te plaatsen dus daar zou ik me niet zo druk over maken.
Laat je lokaal niets aansmeren.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Alamo is heel erg vertrouwd. 1 ding waar je je GEEN zorgen over hoeft te makenKletskous schreef:Dit is inbegrepen volgens de offerte:

Je moet je alleen niets aan laten smeren op het vliegveld bij ophalen. Vanuit NL zit alles erbij.
Pffttt...eng hoor die orkaan Matthew!
Hopelijk komt het land er daarna snel bovenop!
Is ook wat hè, boek je zo'n verre reis, krijg je zo'n orkaan. Hopelijk staat alles er volgend jaar nog, zei mijn man al... we zullen zien...
Sterkte voor allen die er nu zijn, lijkt me doodeng.
We hebben inmiddels alles vastliggen. Vluchten, hotels, autohuur, parkeren Dusseldorf en 2 villa's.
Alleen niet meer bezig geweest met die formulieren bij de vluchten en ook niet meer gekeken voor stoelreserveringen. We zijn er nog niet over uit of we dat gaan doen.
Maar wat ik me nog bedacht...ik heb natuurlijk mijn meisjesnaam moeten opgeven bij de tickets, terwijl man + kids wel dezelfde achternaam hebben. Is er dan een reeele kans dat ik apart wordt gezet, als ik dus heen stoelen vantevoren vastleg?
Nu nadenken over welk pretparken we willen gaan bekijken. Ik neig nu naar een combipakket onbeperkt Seaworld/Aquatica/Bush Gardens en één losse dag Magic Kingdom.
Ook moet ik me nog verdiepen in de Esta-aanvraag. Is dat moeilijk (Engels ?!!) ?
Hopelijk komt het land er daarna snel bovenop!
Is ook wat hè, boek je zo'n verre reis, krijg je zo'n orkaan. Hopelijk staat alles er volgend jaar nog, zei mijn man al... we zullen zien...
Sterkte voor allen die er nu zijn, lijkt me doodeng.
We hebben inmiddels alles vastliggen. Vluchten, hotels, autohuur, parkeren Dusseldorf en 2 villa's.
Alleen niet meer bezig geweest met die formulieren bij de vluchten en ook niet meer gekeken voor stoelreserveringen. We zijn er nog niet over uit of we dat gaan doen.
Maar wat ik me nog bedacht...ik heb natuurlijk mijn meisjesnaam moeten opgeven bij de tickets, terwijl man + kids wel dezelfde achternaam hebben. Is er dan een reeele kans dat ik apart wordt gezet, als ik dus heen stoelen vantevoren vastleg?
Nu nadenken over welk pretparken we willen gaan bekijken. Ik neig nu naar een combipakket onbeperkt Seaworld/Aquatica/Bush Gardens en één losse dag Magic Kingdom.
Ook moet ik me nog verdiepen in de Esta-aanvraag. Is dat moeilijk (Engels ?!!) ?
De Esta aanvraag kun je in het Nederlands invullen op de officiele site
https://esta.cbp.dhs.gov/
https://esta.cbp.dhs.gov/
Je als groep bij elkaar zetten gaat niet op achternaam, dan zouden vrienden op vakantie ook uit elkaar worden gezet! Als je tickets als groep boekt snapt men dat je bij voorkeur bij elkaar zit.
Ik zou overigens een NL-EN woordenboek als app downloaden als je zo ongerust bent over het Engels.
En als er nou net toevallig op je vakantie een orkaan voorbij komt, die is met 1-2 dagen weer voorbij. Niet teveel zorgen over maken.
Ik zou overigens een NL-EN woordenboek als app downloaden als je zo ongerust bent over het Engels.
En als er nou net toevallig op je vakantie een orkaan voorbij komt, die is met 1-2 dagen weer voorbij. Niet teveel zorgen over maken.
Daar zit inderdaad ook wel een logica in, Rachel, dat vrienden dan anders ook uit elkaar zouden worden gezet bij verschillende namen en dat gebeurt kennelijk ook niet of zelden.
En ik kan wel een beetje Engels, maar dat is het gebruikelijke dat je op de middelbare school hebt geleerd zeg maar. Dat is toch wat anders dan specifieke-luchtvaart-termen-Engels vind ik. Maar het komt goed, en anders gooi ik er gewoon hier weer een vraag in
En ik kan wel een beetje Engels, maar dat is het gebruikelijke dat je op de middelbare school hebt geleerd zeg maar. Dat is toch wat anders dan specifieke-luchtvaart-termen-Engels vind ik. Maar het komt goed, en anders gooi ik er gewoon hier weer een vraag in

Ik krijg er vooral steeds meer zin in !
Lees regelmatig reisverslagen, zo leuk...en al die plaatjes van het lekkere eten... oh.... moet eerst maar eens 10 kilo afvallen denk ik zodat ik 'ruimte' heb om me daar te goed te doen aan al dat lekkers hahaha
Lees regelmatig reisverslagen, zo leuk...en al die plaatjes van het lekkere eten... oh.... moet eerst maar eens 10 kilo afvallen denk ik zodat ik 'ruimte' heb om me daar te goed te doen aan al dat lekkers hahaha
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties